שיחת משתמש:שלום/ארכיון 14

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

כאן הוא המקום המתאים לשוחח על כל נושא בעולם. בכל זמן... כאן גם המקום לפרוק מטענים לא רצויים.

תיבות משתמש
קישור = תורת הנגלה משתמש זה אוהב במיוחד ללמוד את תורת הנגלה
דף הבית שלי הוא האנציקלופדיה החב"דית - חב"דפדיה
משתמש זה מפרסם בגאון את בשורת הגאולה והגואל
משתמש זה מייחל לבניין בית המקדש וגאולת עם ישראל
משתמש זה אוהב להתוועד על כל עניין, בכל מקום ובכל זמן.
משתמש זה ידידותי לסביבה ונוהג לקבל את פניהם של חדשים
משתמש זה אוהב במיוחד ללמוד מתורת הגאולה
תבנית:מתוקה מדבש
תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיון 1 - ארכיון 2 - ארכיון 3




הדלקת הנר

נרות שבת קודש

אשמח לשמוע דעתך בשאלה שאני מעיין בה בזה"ז.

אשה, כידוע, מקבלת ע"ע שבת מזמן הדלקת הנר.

ונשאלת השאלה: האם הקבלה היא מהדלקת נר שבת, או דילמא מהברכה עליו?

ונפק"מ לעניין כיבוי הגפרור לאחר הדלקת הנר.

מקורות ודיון אי"ה אעלה בהמשך, ובנתיים אשמח לשמוע דעתך. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים

אפשר להתערב?.. בפועל נוהגות הנשים שאינן מכבות את הנר (או הגפרור). יחד עם זאת הרי הן מניחות אותו וא"כ הם ממהרות בזה את תהליך הכיבוי ומה גם שלפעמים זה עצמו מכבה, ולא באתי אלא להרחיב השאלה הנ"ל. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:08, 8 ביוני 2010 (UTC)
יצא לי לראות היום עיתון כפ"ח מחודש כסלו השתא, יש כתבה של הרב אשכנזי בנושא. בעז"ה אבדוק ואעדכן אתכם. --לל (מדברים) 22:24, 8 ביוני 2010 (UTC)
לכאורה נראה, שקבלת שבת תלויה בקבלת האדם שבת על עצמו, ולכן בראשון משניהם שנעשה, ישנו קבלת שבת. כך אכן מוכח מהפוסקים בסימן רס"ג סעיף ה' שם מובא, כי יש אומרים שאסור לברך ואחר כך להדליק, כי אם יעשה כך נחשב שקיבלה האשה על עצמה שבת בברכה ושוב אסור לה להדליק[1], ולכן תדליק ואח"כ תברך. כך גם מביא אדמו"ר הזקן שכן המנהג מטעם הנ"ל[2]. ואילו באותו סימן מביא אדמו"ר הזקן שישנה מחלוקת אם הקבלת שבת הינה בהדלקת הנרות - שלפי זה יש להשליך לארץ את הנרות שהדליק - מכיון שאסור לכבותן כיון שחל עליו שבת[3] או שמא דווקא בהתחלת תפילת ערבית של שבת. ומכיון שאדה"ז לא מביא דיעה שלישית, משמע שאכן כיון שהיום ההדלקה היא לפני ברכה, חלה שבת כבר בהדלקה שהיא הראשונה מלפני הברכות.
ואגב, מעניין שמובא שהמנהג לכסות את העינים עד הברכה, כדי שיהיה עובר לעשייתן, ומכאן שהחפצא של המצווה היא ההנאה שבראיית הנרות ולא מעשה ההדלקה, ולכן מיקרי עובר לעשייתן, ומה שמברכים "להדליק" הכוונה שצריך לעשות מעשה שיהיה מודלק, אבל המצווה היא שיהיה מודלק וההדלקה היא רק הכשר מצווה. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 02:53, 10 ביוני 2010 (UTC)
אכן כן-נראה-לי. מישהו אמר לי סברה הפוכה (בכתב), ולכשאפנה, אעלה אותה. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
לענ"ד, מוסכם שכאשר האשה מדליקה נר היא מקבלת שבת, אלא אי אפשר לומר שאם הדליקה נר ולא בירכה, היא מקבלת שבת. כלומר קבלת השבת נעשית על ידי שתי פעולות, אחת הדלקת הנר והשניה הברכה ורק אחרי שהיא אומרת ברכה היא מקבלת על עצמה למפרע את השבת(מזמן ההדלה).--יוסי (שיחה). 08:25, 11 ביולי 2010 (UTC)

שיחזור משתמש:ברוקולי

אין לערוך דפי שיחה של משתמשים אחרים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:57, 10 ביוני 2010 (UTC)

קיבלתי את רשותו בע"פ. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:26, 10 ביוני 2010 (UTC)
כפשוט שאין זו טענה. שיתן לך את הקוד ותערוך תחת שמו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:29, 10 ביוני 2010 (UTC)
מנין שאין זו טענה? מקובלני מרבותי שבטוען ונטען "ברי ושמא ברי עדיף". תשאל את הרב ווילשאנסקי. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:30, 10 ביוני 2010 (UTC)
נו, באמת.. "המוציא מחבירו עליו הראיה" שכחת? אתה רוצה להוציא דבר ממשתמש אחר, עליך להוכיח זאת ולא די שנעמיד אותך על חזקתך שאתה צודק. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:35, 10 ביוני 2010 (UTC)
אפילו אם תסבור כאביי בפרק מי שמת, שברי על ידי אחר מהני, זה דווקא בברי[4] אבל שמא על ידי אחר וודאי שלא מהני. וכפשוט המוציא מחבירו עליו הראיה זה דווקא בבעל הטענה עצמו שטוען, אבל כשהוא עצמו לא טוען לא[5] --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:39, 10 ביוני 2010 (UTC)
כיון שלא ידעינא אי בעל הטענה איכא הכא או לאו, הרי "זכין לאדם שלא בפניו" ומאחריותי לטעון עבורו. וממ"נ אי איכא הרמנא, שיהיב לך את סיסמתו והכל על מקומו יבוא בשלום. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:43, 10 ביוני 2010 (UTC)
אם כן הפרכת את הברי על ידי אחר? הרי ברי על ידי אחר לא מהני, ואי אפשר לזכות לו את הטענות.
אבל לשיטתך, אעשה לך טובה, ואזכה לך את הטענות מדין "זכין לאדם שלא בפניו", ואטען עבורך - כך: במקום כזה, גם אתה שייך כבעל דברים בטוען ונטען, מכיון שהשתפותו של משתמש זו אחר היא טובה לחב"דפדיה, וכל פדיעה בו והרחקתו מהמיזן היא רעה לכל המשתמשים, ונמצא שכ"א הוא בעל דברים. מצפה לייש"כ על הטענה בשבילך. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:47, 10 ביוני 2010 (UTC)
"המוציא מחבירו" זה לא מצד בריא ושמא אלא דין בפ"ע. כשאמרתי "ומאחריותי" התכוונתי שבהיות שעלי לדאוג שלא ינזקו זה מזה (ובהתאם לכך יש ההרמנא לחסום וכיו"ב, שלא נצטרך), הרי מחובתי לטעון זאת עבורו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:05, 10 ביוני 2010 (UTC)
אין אומרים "זכין לאדם שלא בפניו" במקום שזה ספק אם הוא זכות או לא. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:11, 10 ביוני 2010 (UTC)
"רצונו של האדם זה כבודו", הוא בטוח זכות ולא משנה באיזה אופן זה בא לידי ביטוי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:18, 10 ביוני 2010 (UTC)
ומנין לך שזה הוא רצונו? ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:19, 10 ביוני 2010 (UTC)
כל עוד והמשתמש עצמו לא אמר את דעתו, הרי כל האומר, הוא משנה מדעתו ורצונו של המשתמש. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:27, 10 ביוני 2010 (UTC)
דומני כי כוונתך היא על הדין הידוע של "הלך אחר הרוב", שהרי מנין לך שמשתמש זה מקפיד על כך? ודילמא עשאו שליח? --מחכים לביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:33, 10 ביוני 2010 (UTC)
אכן. וגם מסברא שאם לא היה מעדיף לעשות הדברים לבד, לא היה פותח שם משתמש. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 09:54, 11 ביוני 2010 (UTC)


הערות שוליים

  1. ומכאן מוכח שבברכה ישנה קבלת שבת.
  2. שם סעיף ח'.
  3. ומכאן משמע שהכוונה היא שקבלת שבת חלה כבר בהדלקת הנר ולא בברכה.
  4. ואע"פ כן אין פוסקים כך אלא כרבא כמדומני. והטעם כי ברי ושמא זה דין בטוען ונטען ושייך דווקא בבעל הטענה עצמו.
  5. קל וחומר משם.

אייקון הוספתמונה

--חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:18, 14 ביוני 2010 (UTC)

תודה. --מחכים לביאת משיח, היום ב' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 23:48, 14 ביוני 2010 (UTC)

דורון למשתמש שלום...

שלום שלום, פתחתי עבורך תבנית ניווט בין מסכתות הש"ס. תקוותי שזה יהיה לך לעזר ותראה מזה נחת. הערה: הקישורים החיצונים למסכתות שבאיברו בוקס, צריכות להיות בתחתית הערך ולא בראשו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 08:23, 16 ביוני 2010 (UTC)

מוצלח - תודתי נתונה לך! --מחכים לביאת משיח, היום ד' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 18:08, 16 ביוני 2010 (UTC)
בנוגע לקישורים החיצוניים, הקישורים הם כבר בראש הערך, ואני מקווה שיהיה לי את הזמן לתקנם לקישור חיצוני בסוף הערך. מלבד זאת יש מעלה מסוימת שהקישור בתחילת הערך, מפאת ריבוי הקישורים החיצונים בסוף הערך. --מחכים לביאת משיח, היום ו' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 19:35, 18 ביוני 2010 (UTC)
הסדר הוא שקישורים חיצונים מופיעים בסוף הערך ולא כדאי לבלבל אנשים. אפשר לשים את הקישור למסכת ראשון, ואז חשיבותו תובלט. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:46, 19 ביוני 2010 (UTC)
שים לב שעידכנתי את התבנית לשטוחה. יש לעדכן בערכים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:09, 18 ביולי 2010 (UTC)
אני מספתק מאוד בקשר לכך. דווקא בערכים אלו, יש מעט מאוד תמונות, ולכן דווקא כאשר התבנית בראש הערך, הערך נראה יפה יותר, ואין סיבה להעביר. --בברכה, היום ח' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 21:26, 19 ביולי 2010 (UTC)
בכל אופן, לדעתי, עדיף לשמור על עיקביות וכך זה יקל על הגולשים. בנוגע לתמונות, אפשר למצוא לכל מסכת תמונה הקשורה אליה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:28, 19 ביולי 2010 (UTC)
האם תוכל לעזור לי בענין? בחלק גדול מהמסכתות אין לי שום רעיון, ולמשל: שבועות, הוריות, נדרים. אשמח מאוד על כל הצעה שתתן לי בקשר לכל אחת מהמסכתות, כי מה שהיה לי רעיונות העליתי כבר לרוב. --בברכה, היום ח' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 21:33, 19 ביולי 2010 (UTC)
מסכת שבועות עוסקת הרבה, כפי העולה מהערך, בהשתחויה במקדש. אפשר לשים ציור המדמה השתחויה כזו ואם יופיע גם כיתוב הקשור לכך מהמסכת, עדיף טפי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:38, 19 ביולי 2010 (UTC)

הערך זמרוני

שיחזרתי את עריכתך, אחר שגילית חוסר התמצאות בניסוחים אנציקלופדיים. אני מבקש ממך להתייעץ ולדון לפני שהינך מבצע שינוי תקדימי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:12, 23 ביוני 2010 (UTC)

עיין כאן. --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:15, 23 ביוני 2010 (UTC)
ראה כאן. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:18, 23 ביוני 2010 (UTC)
ראה גם כאן. כמובן שיש דפים כך ודפים כך, אבל זה לא "חוסר התמצאות בניסוחים אנציקלופדיים" כפשוט. --מחכים לביאת משיח, היום י"א בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 16:20, 23 ביוני 2010 (UTC)
בחב"דפדיה יש כן ברוב הערכים המסוגננים. כתבת "כפילות" וזה חוסר התמצאות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:23, 23 ביוני 2010 (UTC)

אולם דיונים

צריך את תשובתך בדחיפות. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

תבנית: חב"ד וגדולי ישראל

ראיתי את עבודתך היפה ביצירת התבנית החדשה לשושלות. יש לדון על שם התבנית, שתהיה רלוונטית לכמה שיותר ערכים ולא שיצטרכו אח"כ לשנות. בהצלחה! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:43, 6 ביולי 2010 (UTC)

א. מה הצעתך? ב. האם תוכל לראות את התבנית של ויקיפעדיע כאן?--בברכה, היום כ"ד בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 16:46, 6 ביולי 2010 (UTC)
השאלה האם נצטרך שתי תבניות, אחת לאדמו"רים והשאר לשאר גדולי ישראל, או שכולם ייכנסו באחד? (ויקיפעדיע חסומה אצלי) --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:21, 6 ביולי 2010 (UTC)
האם לדעתך מתאים לכתוב את שמותיהם של גדולי ישראל בתבניות? הרי היתה כבר פעם אחת תבנית כזו, ואתה וחבדני"ק מחקתם אותה.. --בברכה, היום כ"ד בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 17:23, 6 ביולי 2010 (UTC)
התבנית שנמחקה חרגה מכל פרופורציה. כאן מדובר על תבנית שתקשר רק לערכים המרכזיים של כל חסידות ומשם יהיה ניתן להגיע לערכים על האדמו"רים הפרטיים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:24, 6 ביולי 2010 (UTC)
כבר היתה תבנית כזו, והיא הוחלפה בגלל גודלה. יש לשקול מחדש את כדאיותה, מה אתה אומר? זה אגב, גם המון עבודה. --בברכה, היום כ"ד בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 17:26, 6 ביולי 2010 (UTC)
לדעתי, לא כדאי תבנית על כל האדמו"רי, רק על החצרות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:35, 6 ביולי 2010 (UTC)
לכאורה אתה צודק. מפני כו"כ סיבות ואכמ"ל. אז בנתיים נשאר כך. רק שאני רוצה שהתבנית שלנו תראה כמו התבנית של ויקיפידיה בעברית ואידיש, חבל שאין לך לינק. ויקיפדיה בעברית כן עובדת אצלך עכשיו? --בברכה, היום כ"ד בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 17:40, 6 ביולי 2010 (UTC)
כן ואני מכיר את התבניות שם ועובד על זה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:14, 6 ביולי 2010 (UTC)

תבנית:הארכיון

כדי שלא לבלבל הייתי מציע למחוק את התבנית הנ"ל ולפתוח תבנית ארכיון אישי (ע"ד מה שעשיתי לעצמי משתמש:חיים נהר/ארכיוני שיחה). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:23, 6 ביולי 2010 (UTC)

אני אישית רציתי לשנות בתבנית הקיימת כדי לעשתו גיוון, אבל מכיון שידעתי שהדבר קשור בתהליכים מייגעים של הסכמות וכו' כנהוג כאן בכל פרט שולי ולא משמעותי, לכן פתחתי תבנית חדשה אותה יצרתי לעצמי ומי שריצה, מבלי לבקש הסכמות מאף אחד. אם תרצה, תוכל לשנות את התבנית לתבנית אישית שלי ויוספי, מכיון שאני לא יודע איך עושים זאת. --בברכה, היום כ"ד בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 18:30, 6 ביולי 2010 (UTC)
יצרתי עבורך את התבנית משתמש:שלום/תבנית ארכיון, תוכל לעשות בזה כאוות נפשך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:27, 6 ביולי 2010 (UTC)
תודה. --בברכה, היום כ"ה בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 04:21, 7 ביולי 2010 (UTC)

אני מאמין

בהמשך לדיוננו בעבר, הנה קטע מאג"ק כ"ק אדמהמ"ש להרא"ד העכט - יו"ר אגודת הרבנים בארצה"ב - אג"ק ח"ב אג"ק רפ"ח:

"מה שכותב שהרמב"ם אומר אני מאמין בביאת המשיח וכו' בכל יום שיבוא. הנה, לע"ע לא מצאתיו ברמב"ם לא בפיה"מ (פ' חלק) ולא ביד (הלכות תשובה פ"ג ה"ו. פ"ט ה"ב וסוף הלכות מלכים) - אלא שכן הוא בנוסח הסדורים."

---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

לא ויקי

האייקון השלישי משמאל עניינו שהוא מגדיר תחום בו לא יופעלו קודי ויקי. לדוגמא: '''טקסט זה אמור להיות מודגש''' אך בגלל שהוא נמצא בין תגיות "לא ויקי" אז הוא לא יודגש. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:37, 14 ביולי 2010 (UTC)

הבנתי, תודה. אגב, אודה לך גם אם תסביר לי את השימוש בלחצן הסמוך לכך, מימין. --בברכה, היום ג' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 14:41, 14 ביולי 2010 (UTC)
זה אמור לעצב נוסחאות מתמטיות, אך כיון שאין לי יד ורגל במתמטיקה, איני יודע אפי' כיצד להדגים זאת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:48, 14 ביולי 2010 (UTC)

זכויות יוצרים

של שייך לכתוב "זכויות יוצר לחב"דפדיה" כיון שחב"דפדיה לא יוצרת שוב דבר וכל המתפרסם בה הוא בכפוף לתנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2, כמצויין לפני כל תרומה בחב"דפדיה ובכל מקרה בהעתקת מידע מחב"דפדיה, יש לציין קרדיט. כמו כן, כאשר מוטבע על התמונה מקורה, אין צורך לציין זאת בקובץ. בהצלחה! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:14, 19 ביולי 2010 (UTC)

מסכים. האמת היא, שעשיתי זאת בעיקר לתזכורת, אילו תמונות הקרדיט שייך רק לנו ולא למישהו אחר. תמיד כדאי לדעת מאיפא מגיעה התמונה. אולי להבא ארשום שזה מגיע ממשתמש מנוח וזהו. --בברכה, היום ח' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 21:16, 19 ביולי 2010 (UTC)
גם אין צורך. כבר מופיע בכל קובץ. אין לנו אלא לסמוך על יושרם של אנשים שיתנו קרדיט כשמגיע. ראה כאן. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:18, 19 ביולי 2010 (UTC)
כן, אבל זה חשוב לי לעצמי, אם יבוא מחר איזה מר בן עטר ויטען שהתמונה שלו, נדע איך לברר. --בברכה, היום ח' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 21:20, 19 ביולי 2010 (UTC)
מה שתכתוב זה לא יעזור. יש שקיפות מלאה. כל מה שמתרחש בחב"דפדיה - הכל נרשם ומתועד. אפשר לבדוק מה קרה כאן מהיום הראשון (לדוגמא). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:27, 19 ביולי 2010 (UTC)
נראה שדברח נופלים על אוזנים אטומות. מה יהיה אם מחר יבוא פלוני בן פלוני ויטען: התמונות שלי! הסירו אותם מיד! או אז, אפנה באימייל לידידי מנוח ואשאל אותו בנועם: מנין למעלתו תמונה זו? ויאמר: אני צילמתי. והאיש הרמאי ילך מיד בפנים עצובות, יען אשר זממו לא עלתה לו, ויסכר פי כל דוברי שקר. --בברכה, היום ח' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 21:32, 19 ביולי 2010 (UTC) 
דברי שלום ואמת, שפתיים ישק. אך לשם כך אל לכבודו להטריח עצמו להקיש בכל תמונה את מקורה, יען אשר כאשר מנוח יעלה קובץ, אזי גם כאשר ינוח מנוח ירשם לזכרון עולם בהיכלנו, אשר הוא העלה התמונה. ואגב, פניתי אליו לברר מהיכן תמונותיו וטרם נעניתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:35, 19 ביולי 2010 (UTC)
צודק אתה בקשר לתמונות שמנוח העלה. בטעתו חשבתי שכוונתך לתמונות שאני העליתי ומנוח שלחן למערכת, ועמך הסליחה. --בברכה, היום ח' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 21:38, 19 ביולי 2010 (UTC)
גם התמונות ששלחם למערכת, הרי מופיע הכתובת וכו' וניתן לדעת בקלות את מקורם. יחד עם זאת, אשמח שתצליח להשיג את מקורותיו לתמונות. תודה! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:40, 19 ביולי 2010 (UTC)


קטגגוריה

ראיתי שהוספת אצל יצחק רייפארט את הקטגוריה חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א זה לא עוזר אם את לא כותב את השם משפחה ואח"כ את השם פרטי במשבצת. בקיצור בלי שם זה לא תופס ברשימה הבנת? --מנחם 14:58, 20 ביולי 2010 (UTC)

זה יופיע באות הראשונה של שם הערך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:01, 20 ביולי 2010 (UTC)
ובכלל לא צריך לכתוב את כל שם המפשחה וכו', רק את האת הראשונה, כך: ר. --בברכה, היום ט' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 15:12, 20 ביולי 2010 (UTC)
ואם יקראו לאחד רבינוביץ' ולשני רותם? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:32, 20 ביולי 2010 (UTC)
צודק. --בברכה, היום ט' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 15:33, 20 ביולי 2010 (UTC)

יוסף קרסיק

"בתקופה זו, התפרסם כאשר נסחף במכוניתו בהצפות בכביש הערבה, וניצל בנס"

זהו שורה הכתובה בדף של " יוסף קרסיק" - זה היה כתוב קודם ,ושורה זו אינה חומר אינציקלופדי , ולכן הכתוב שאני העלתי לדף של "יוסף קרסיק" לא צריך להסירו בגלל שאינו אינצקלופדי . תודה - ניסים דהן - יבנה

א. גם אם יש חומר שאינו חומר אנציקלופדי, לא צריך להוסיף עוד. ב. יש חילוק בין שורה המסכמת בקצרה את האירוע, לבין תיאור ארוך ומרגש בנושא. ג. מגיע לך קדריט, ואני מקנא בך על שהצלת נפש מישראל, יהי חלקי עמך. ד. הייתי שמח ליצור עמך קשר באימייל, וחבל שלא הזנת כתובת דוא"ל בהעדפות שלך. --בברכה, היום י' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 04:11, 21 ביולי 2010 (UTC)

אין לי כל בעיה - ואשמח ליצור קשר האימייל שלי nisimda@gmail.com - ניסים דהן 0523168773

חשבתי לפרסם זאת באינפו, חשבתי שזה קרה עכשיו לאחרונה, אך מתברר שלא. אגב, נשמח אם תירשם כאן, ותתרום למיזם בזמנך הפנוי. --בברכה, היום י' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 14:56, 21 ביולי 2010 (UTC)

בתי חב"ד בישראל

הבנתי, שכשיש בית חב"ד עם ערך מורחב, אתה בעד להוריד מהדף ולהשאיר רק הפניה לערך.

האם לא כדאי להשאיר סקירה קצרה (בדוגמת הסקירות הקיימות) על כל בית חב"ד בנוסף לערך המורחב?--95.86.69.144 21:20, 22 ביולי 2010 (UTC)

צריך עיון. אולי תעלה זאת לאולם דיונים. כדאי גם שתירשם קודם. --אסאך הצלחה, און א פרילעכע טאג, היום י"א באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 23:11, 22 ביולי 2010 (UTC)