שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

שנת הקהל תשע"ו  • 
תשע"ז-תש"פ








ברוך שובך!

למרות שלא היה מוצדק, כנראה שהיה שווה, ה"וואשן זיך" שעשו לך, זה החזיר אותך בעוצמה לפה! מקוה שבפעם הבאה לא תחזור בנסיבות שכאלו. אם כבר, תוכל לבדוק את שיחה:כפל בסופו.--יוסי מ.וקרא זה אל זה • כ"ח באלול ה'תש"ף • 21:27, 17 בספטמבר 2020 (UTC)

לא הבנתי מהו ה"וואשן זיך"... בנוגע לשיחה שם, איני בטוח שהצלחתי להבין על מה בדיוק הדיון בתורה אור שם. ובכל מקרה, לשון התו"א קצרה וקשה להבנה, וכדאי לעיין באותו מאמר כפי שמופיע בהנחת אדמו"ר האמצעי בסידור עם דא"ח (הקטע הרלוונטי כאן בסוף העמוד ואילך), ולראות אם יש שם הכרעה לספקותיך. אם זה עוד לא עזר, פרט לי יותר מהו הספק, ואנסה להתבונן בל"נ. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:50, כ"ח באלול ה'תש"ף
הספק הוא: האם הה"א הכפולה היא במילוי ב"ן (כפי שהובא בתחילת המאמר בתורה אור), בה' עילאה ותתאה (כפי שהובא בסוף המאמר שם), או בכללי מילוי ה' (משמע מההנחה של האדמו"ר האמצעי)--יוסי מ.וקרא זה אל זה • כ"ח באלול ה'תש"ף • 22:37, 17 בספטמבר 2020 (UTC)
גם אני מצטרף לברכות על הפעולות באתר. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 20:55 • כ"ט באלול תש"פ
גם במאמר שבסידור הוא מתייחס לכפילות של ה' עילאה ותתאה בתוך שם הוי'. ולהעיר שמה שכתבת "בכללי מילוי ה'" אינו מדוייק, כי מילוי ה' בה' כפולה הוא רק במילוי ב"ן, ובשאר המילויים זה ה"י או ה"א. אבל השאלה בהחלט טובה. עולה ברעיוני הרהור אולי באופן כללי מילוי האות ה' (במילוי ב"ן) הוא בה' כפולה (ה"ה), אלא שבזה גופא בשם הוי' - באות ה' עילאה מודגש יותר הה' הראשונה (ה"ה), ובאות ה' תתאה מודגש יותר הה' שבמילוי (ה"ה). אבל צ"ע אם זה נכון, וא"כ, מה המשמעות של זה. אכן יש לעיין בזה. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 17:40, ג' בתשרי ה'תשפ"א
נו, נחכה שהוועדה הרוחנית תגיע ותגאל אותנו מיוון המצולה, או אולי אני בעצמי אשאל רב--יוסי מ.וקרא זה אל זה • ג' בתשרי ה'תשפ"א • 20:19, 21 בספטמבר 2020 (UTC)

מייל

יש לכבודו מייל? אשמח לדבר איתך בפרטי --שיחהבא נראה אתכם מעיזים ללחוץ על הכפתור הזה... 18:32, 21 בספטמבר 2020 (UTC)

ראה לעיל בדף זה. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:35, ג' בתשרי ה'תשפ"א
זה אומר לי שהמייל שגוי משום מה, שלח לי מייל ל:alon.chabadpedia@gmail.com --שיחהבא נראה אתכם מעיזים ללחוץ על הכפתור הזה... 18:42, 21 בספטמבר 2020 (UTC)
שלחתי. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:49, ג' בתשרי ה'תשפ"א

בהיות שהבעת דעתך בעבר...

עיין כאן... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 09:58, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א

מדוע?

העברת חזרה??? כבר הארכנו בזה ודובר ע"כ רבות, דשנו את הנושא והגענו להסכמות בנדון! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 11:50, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א

הייתי באמצע לכתוב הודעה בדף שיחתך ונפל לי האינטרנט. בדיוק רציתי אני לשאול אותך מדוע - אחרי שהגענו להסכמות שללא הכרעה ברורה מהם הקריטריונים מי כן ומי לא - אי אפשר להעביר אף אחד; ואתה רץ כך לדרכך? נשום עמוק ידידי היקר, התאזר בסבלנות, פתח דיון והתחל רק לאחר הסכמה רחבה מכלל המשתמשים על הקריטריונים. ככה עובדים כאן. בהצלחה -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 12:00, י"ג בתשרי ה'תשפ"א
זה ממש משגע, עיין כאן, ותראה שכבר כתבתי ע"ז, אף אחד לא הביע התנגדות, וכבר היה לנו ע"ז כיון שלם, למה שוב? ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 12:47, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א
משגע בהחלט. האם שכחת את מה שכתבת באותו דיון עצמו אליו קישרת: "כולם מסכימים לזה, פשוט צריך לקבוע קריטריונים, כי אם כל יום יכתבו על זה לא יצא מזה כלום וכו'"? האם אחר כך היה דיון על הקריטריונים ואני שכחתי? ומשגע לא פחות, מניין צץ לו לפתע הקריטריון המוזר "שנולדו עד תר"ס"? -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 13:08, י"ג בתשרי ה'תשפ"א
ולהעיר גם, שלפני שכותבים שאיש לא הביע התנגדות - כדאי לבדוק האם למשל שיע.ק הביע התנגדות. כבר אמרתי כמ"פ שאני באותה דעה שלך, רק שלגמרי לא מצליח להבין את הפזיזות וקיצורי הדרך. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 13:12, י"ג בתשרי ה'תשפ"א
א. לא שכחתי, התכוונתי שבהמשך, אך לע"ע זה כן, ואף אחד לא הביע התנגדות בלוח מודעות, שיע אמנם התנגד באולם דיונים, אך חמשה (לכה"פ) לעומתו היו בעד. ב. מה רע בקריטריון זה? וגא"כ: הצעתיו ולא היתה התנגדות, והיית יכול להעיר ע"כ! ג. מה הקשר לגרסאות אצל רבי יצחק אלחנן? ד. לא היו כאן פזיזות וקיצורי דרך, אלא כמ"ש לעיל. ה. עפכהנ"ל, מוטב שפשוט תפתח דיון ע"כ באולם דיונים במקום שנבזבז זמננו בכתיבת שו"ת... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 13:29, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א
א. על זה הסברתי מכבר (והייתי בטוח שקיבלת): לא משנים אחד כי עליו יש הסכמה, ועוד אחד, ואז עוד שנה נפתח דיון, אחרי שחצי עם תואר "רבי" וחצי לא. זה מתכון לבלגן. קודם - דיון מקיף על מדיניות כוללת, ואח"כ תחילת העבודה. אגב, גם אם זה לא באמת חוק, לענ"ד דעתו של שיע נחשבת כמו עשרה משתמשים שנכנסו לאתר לפני יומיים, העתיקו והדביקו קצת וכבר מתיימרים לקבוע מדיניות. ב-ג. איפה הצעת את הקריטריון? קישרתי לשם כי רק שם ראיתי אותו. בכל אופן הוא מוזר להחריד, מה הקשר? עד תר"ס נולדו רבנים ומאז החלה ירידת הדורות? ואיך שיהיה, אי אפשר לקבוע מדיניות באתר בענינים עקרוניים על סמך הצעה של משתמש בודד שלא התנגדו לה, אלא צריך הסכמה רחבה מכו"כ משתמשים, ועל זה הנני חוזר שוב ושוב וכולי האי ואולי. ד-ה. אני ניסיתי לפתוח דיון - הוא זה שקישרתי אליו - ולא הלך כמו שצריך, אז התייאשתי. אדרבה, אם יש בך רוח צעירה אתה מוזמן לדרבן ולעורר עד שידונו ויגיעו למסקנות על דעת הקהל (וכדאי לעורר גם את המשתמשים היודעים דבר או שנים על אנציקלופדיה שיחוו דעתם). כשתפתח דיון כזה, אהיה בהתלבטות קשה על הקריטריונים, כמו שכתבתי לך מכבר, שהרי תר"ס הוא קריטריון מוזר וקריטריון אחר אין לי להציע. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 13:38, י"ג בתשרי ה'תשפ"א
אמנם יש לי מה לענות, אך אתאפק בפתיחתי ע"כ דיון באולם... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 13:46, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א
ת"ח, טוב מאוחר מלעולם לא, ואשמח לשמוע את חוות דעתך המפורטת בנושא שם. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 14:20, י"ג בתשרי ה'תשפ"א
קודם פתחתי את הדיון בעיקר בשביל הצעות, ולכן עוד לא הנחתי שם את חוו,ד כי אני אכן מתחבט בנושא. בימים הבאים אני מקווה שיהיו כבר הכרעות וכו'... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 14:27, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א
הוא אשר אמרתי שם. קודם מתחבטים, אח"כ מעלים הצעות, בסוף מגיעים להכרעות. אוי לנו אם יקדמו ההכרעות לדיונים (זה לצערי קורה כאן לפעמים). -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 14:28, י"ג בתשרי ה'תשפ"א
אם זה חשוב אפשר למחוק את ה"בעד" שם... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 14:30, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א

ישר כח

יש"כ על הגהה בערך התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו), 👍שכויח!  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 18:29, 4 באוקטובר 2020 (UTC)

ת"ח ת"ח, זאת רק ההתחלה, ואני משאיר לך הרבה ענינים לעבודה... מקוה שלא אעייף אותך... -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:37, ט"ז בתשרי ה'תשפ"א
שלחתי לך מייל בענין. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 19:07, ט"ז בתשרי ה'תשפ"א
בהמשך לכך כרגע העלתי את הערך לדיון שיהיה מומלץ מיד בתום ההגהה, אשמח מאוד אם תצביע שם. בברכת חג שמח,  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 09:09, 5 באוקטובר 2020 (UTC)
כבר כתבתי דעתי שם, אבל עיקר הדיון בינינו צ"ל בשיחת הערך. האמת שדי התפלאתי כי ראיתי שנשאר הרבה תיקונים שהסכמת עליהם (לדוגמא - העברת אוורוטש), ובקשות מקור והבהרה, וכמה נושאים לדיון שלא ענית בשיחה (לדוגמא - גירלסון). מה הפירוש שסיימת, האם אין בדעתך להתייחס לכל הנ"ל? -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 10:45, י"ז בתשרי ה'תשפ"א
שלחתי לך מיל.. ראה שם.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 18:09, 5 באוקטובר 2020 (UTC)

ערכים על סוגי שנים

ראיתי שכתבת כאן שבדעתך לעשות דפים על סוגי השנים וציינת שיש הרבה בזה הרבה מידע חבדי בכלל ומהרבי פרט. אני חכבר יצרתי ערכים כאלה אבל חסר לי את דברי הרבי, אתה יכול לכתוב מראי מקומות???? -- נכתב ע"י חסיד חי ששכח לחתום את שמו.

או שפשוט תוכל לכתוב לי ולחסיד חי (שנינו עובדים על מיזם השנים הזה) בערכים עצמם מה הם. ייש"כ מראש ווילדקייט ~ מוכנים למרתון? היכון, הכן וצא! ~ חדר ישיבות ~ 11:51, כ"ז בתשרי, ה'תשפ"א

לכבוד המשתמש היקר !

מכיוון שאתה מציג שהנך משוגע על המשיח, ויעשה הכל למעם הבאתה - הנך נדרש (צו 8, או מה שזה לא יהיה...) לגשת מיד לכאן! הקהל מצפה לכבודו בקוצר רוח, על מנת לטכס עצה ולהביא את המשיח. בברכה, --מנדי קרומבישיחהלכשיפוצו מעיינותיך חוצה • 19:03, 21 באוקטובר 2020 (UTC)

בקשה ותחינה

העם צמא לראותך באתר. בעיקר בעבודת הקודש שלך, בעניין חשיבות הערכים הבלתי אנציקלופדים ועריכתם. "איה מקום כבודו", "בניך צמאים לראותך" וכו'. • מנדי קרומבישיחה • 15:16, כ"ט בחשוון, ה'תשפ"א (16 בנוב' למניינם), ימות המשיח 15:16, 16 בנובמבר 2020 (UTC)

ענבי הגפן

יישר כח על האימייל, וכשראיתי את העריכה האחרונה שלך בחזרתי מעיר הקודש היה לי כיף לראות שאפשר לענות לך עליו כאן, בתקווה שאכן תראה את זה סמוך לזמן הכתיבה . להתראות - שיחה, 20:59, י"ד בכסלו, ה'תשפ"א 20:59, 30 בנובמבר 2020 (UTC)

ת"ח. ה' יעזור שיארכו ימינו ויהיה בהם די זמן לכל הענינים... -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 22:39, ט"ז בכסלו ה'תשפ"א

הסבר לחשיבות ערך כמובחר

שבוע טוב, ראיתי שלא הבנת למה אפיקומן יכול להיות זכאי להיות מובחר, ונראה לי שלא הובן כל-כך מטרת מיזם ערכים מובחרים לכמה משתמשים, ובקיצור, לא אאריך במילים, אלא פשוט אצטט מהקרטריונים של ערך מובחר, ופשוט תגיד לי בבקשה אם הערך לא עונה על הקרטריונים הבאים, ובמה אם לא. תודה וחנוכה שמח:

ערך מובחר יתאפיין בתכונות הבאות:

  • עליו להיות דוגמה מייצגת למיטב עבודתנו, ולשקף את תכונותיה הייחודיות של חב"דפדיה, שהיא אנציקלופדיה חבדי"ת חופשית, שיתופית ומהימנה.
  • עליו להגדיר היטב את נשוא הערך, להיות מסודר וממצה. גם אם חסרים פרטים רבים אך לא עיקריים ובולטים, ניתן יהיה לסמנו כ'ערך מובחר'.
  • עליו להיות כתוב על פי כללי השפה העברית.
  • עליו להיות מעניין ומושך, אך עדיין אנציקלופדי.
  • עליו להיות "כחול". לקשר לערכים נוספים אשר יוכלו להוסיף חומר רקע לנושא הערך. ערך עם קישורים אדומים רבים, או מחסור בקישורים פנימיים יעילים אינו ראוי להיות ערך מובחר.
  • רצוי שיכלול תמונות על נשוא הערך.
  • על הערך להיכתב מנקודת מבט ניטרלית, אך עם זאת מתוך נקודת מבט תורנית וחב"דית.
  • עליו להיות מהימן, עם אסמכתאות לעובדות הכתובות בערך.
  • יש להימנע מלבחור ערכים המכילים תוכן שעלול לפגוע באדם או קבוצה, או ערכים שנויים במחלוקת (זאת גם לאחר שהוחלט שיש להותיר ערכים אלו בחב"דפדיה).

נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 16:45, כ"ו בכסלו, ה'תשפ"א, 12 בדצמ' למניינם, אַ פריילאכ'ן חנוכה

הוא כתב לכך שהסיבה היא בגלל שהוא לא מעניין (כלל 4) כתוב בשפה תורנית ולא כזה אנציקלופדית (גם כלל 4) -- נכתב ע"י שמואל חיים ששכח לחתום את שמו.
אוקיי. אנסה לעבוד בעז"ה על הסגנון התורני, אבל אם זה לא מעניין אותו (לדעתי לעומת הערכים המובחרים הוא כן מעניין) - אין לי מה לעשות בנידון.. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 17:15, כ"ו בכסלו, ה'תשפ"א, 12 בדצמ' למניינם, אַ פריילאכ'ן חנוכה
אחר ההתנצלות על האיחור, אסביר קצת יותר: לדעתי ראש וראשון לכל הקריטריונים הוא שהערך יהיה "דוגמה מייצגת למיטב עבודתנו", או במילה פשוטה יותר "מובחר". כלומר: ערך שעוסק בנושא חשוב ומסכם אותו בצורה מלאה, מפורטת, כך שהקורא יתרשם מהאיכות של חב"דפדיה. דוגמא לדבר בערך שלדעתי יכול להיות מובחר בקלות, העוסק בעניני חג הפסח: הידורים וחומרות בפסח. אם תשווה בין הנ"ל תוכל אולי להבין מדוע לא מצאתי באפיקומן שום דבר מיוחד. איני אומר זאת לרעה, זה אכן ערך סביר, רק שכמוהו רבים (ולצערנו עוד הרבה ערכים רחוקים מהמצב שלו, שהוא בהחלט טוב), וכדי שיהיה מובחר צריך עוד משהו. בדרך כלל ערך מובחר יהיה ארוך יותר (כמובן שזה עצמו לא קריטריון, כי אורך יכול לצאת ממריחות). מקווה שהובנתי, ואם לא, אשמח להיות לעזר כשיתאפשר שוב. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 20:32, א' בטבת ה'תשפ"א
ר' קרייזי, נשמח שתציג עוד כמה דוגמאות על ערכים שלדעתך יכולים להפוך למובחרים (ואפי' מומלצים) כדי שנוכל לעבוד עליהם... לדוגמא ערכים בנושאי: חגים, גדולי ישראל, ספרות חב"ד, חסידים, אישים וכדו'... ייש"כ... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 11:06, ב' בטבת, ה'תשפ"א
מסתמא יש רבים שאיני זוכרם. מה שזכור לי למשל מאלו שעסקתי בהם: תעניות תשובה, תנועת ההשכלה, ספירת הדעת. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 13:22, ה' בטבת ה'תשפ"א

קישורים אדומים

הרב קרייי היקר: לשם מה צריך את כל הקישורים האדומים בערך מגיפה? לחיים חסידים! .. חסיד חב"ד - שיחה, 14:36, ה' בטבת, ה'תשפ"א 14:36, 20 בדצמבר 2020 (UTC)

אל תמהר לשחזר לפני שאתה שואל... שאלה טובה שאלת. כמו בכל הערכים בחב"דפדיה, עושים סימן לקישור לא רק אם הערך קיים ('כחול') אלא גם אם הוא עלול להיות קיים יום אחד ('אדום'). זאת כדי שכאשר הערך ייכתב, כבר יהיו אליו קישורים, וכמו כן לפעמים זה מעורר ומזרז לכתוב את הערך. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 14:39, ה' בטבת ה'תשפ"א

נא לחסום במהירות

אני רואה שהתיוג לא עזר, אז נא לחסום את ל (שיחה | תרומות) ואת א חסידישער איד (שיחה | תרומות) בשל השחתה (מסתמא זה אותו אחד).--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 14:50, ו' בטבת, ה'תשפ"א

בוצע, למשך שבוע, ונקוה שזה יספיק. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 15:10, ו' בטבת ה'תשפ"א
עם כאלו השחתות נוראיות לא נראה לי שהוא יפסיק ☹,נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • ו' בטבת ה'תשפ"א • 16:17, 21 בדצמבר 2020 (UTC)

משתמש מוזר

ראה משתמש:נ כתוב שהוא נרשם היום אבל בדף השיחה שלו יש הודעה מתשס"ח מה זה?--נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • ו' בטבת ה'תשפ"א • 17:57, 21 בדצמבר 2020 (UTC)

קרייזי אבאוט משיח אתה לא רואה הודעה שיש לך הודעות חדשות?--נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • ז' בטבת ה'תשפ"א • 18:20, 21 בדצמבר 2020 (UTC)
ראיתי. טוב שהסבת את תשומת ליבי. איני יודע מה זה, ומה זה משנה? -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:22, ו' בטבת ה'תשפ"א
לא יודע (חשבתי אולי זה משתמש:ל) שהוא נרשם מחדש (וכנראה היה כזה שם משתמש בעבר)--נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • ז' בטבת ה'תשפ"א • 18:23, 21 בדצמבר 2020 (UTC)
משתמש שנחסם, גם ה-IP שלו חסום. בכל מקרה זה לא משנה כל עוד משתמש זה לא עשה שום עריכה בעייתית. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:27, ו' בטבת ה'תשפ"א
טוב (סיפור מוזר!)--נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • ז' בטבת ה'תשפ"א • 18:28, 21 בדצמבר 2020 (UTC)
אם הבנתי נכון, משתמשים שנרשמו ולא תרמו, לאחר מספר שנים אפשר להירשם מחדש תחת שם המשתמש שלהם, כך שעוד מלפני שהם נרשמו יש להם דף שיחה ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 18:59 - היום, ו' בטבת תשפ"א מגיע משיח.

צו 8

מיזם השבחת ערכים התחיל!

ב"ה, אחרי עבודה, הנני משיק את מיזם השבחת ערכים - למען שיפור ועריכת ערכים הדורשים עריכה בחב"דפדיה.


כללים ומונחים

  • משתתף יקר! למען העדכון והסדר - ליד כל ערך ששופר, תציב תבנית {{בוצע}} בצירוף חתימתך. באם אתה באמצע עבודה של שיפור ערך, רשום ליד הערך בעבודה, בצירוף חתימתך.
  • שים לב! הסרת תבנית {{לעריכה}} על ידך - מהווה כי הערך הושלם, ואינו זקוק לעריכה. אנא שקול וחשוב פעמיים לפני הסרת התבנית - האם הערך אכן אינו זקוק לעריכה. באם הינך מסופק, שאל משתמש וותיק.
  • מצב הערך: ייתכן וישנם ערכים המופיעים כאן או בקטגורית ערכים הדרושים עריכה, שאינם תואמות לקטגוריה, היינו - שיש להשלים אותם או שיש להבהיר את חשיבותם וכדומה. אנא שינו בהתאם את התבנית.
לפרטים נוספים, לחצו כאן. הצטרפו אלינו! בהצלחה.

בנימה אישית: קרייזי היקר, מי כמוך יודע עד כמה מיזם כזה נצרך לאתר. לא רק שהוא יוכל לסיים ולגמור דיונים רבים המתחדשים פעם אחר פעם, אלא גם יעלה את רמתה של האתר. רק אם נערוך בשיתוף פעולה - נוכל לסיים את המיזם בהצלחה. והכי חשוב: בשיחתך מופיע למעלה לדבר בנושא הקשור להביא את המשיח, אז אנא, הי' עקשן, ועזור לנו במיזם. לבד נצליח עוד שנה. ביחד - עוד החודש. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 16:43, כ' בטבת, ה'תשפ"א (4 בינו' למניינם).

כל הכבוד על המיזם. הערה קלה, אם אתה משאיר הודעה כזו בדפי שיחה של עוד משתמשים - כדאי לקצר אותה לפני, הודעות קצרות פועלות יותר. בדיוק תפסת אותי באמצע לעבור על המיזם ולכתוב מהתרשמותי בדף השיחה שלו; לצערי כרגע אין בידי הזמן ליותר מזה, אף שבכללות אני רואה את המטרה העיקרית שלי בחב"דפדיה להשביח ערכים לפי הענין והזמן (כפי שעשיתי לאחרונה בדרך חיים למשל). אין בידי להגביל את עצמי למסגרת של מיזם כזה או אחר, אבל כשאפשר זה מה שהכי נצרך באמת. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 16:49, כ' בטבת ה'תשפ"א
ייש"כ על ההערה. באם לא תוכל לערוך - לפחות תעבור על העריכות. ייתכן ויישנם ערכים שהורדו מהם תבנית לעריכה - בזמן שצריך. מה שכן, אשמח שבמקום להחזיר- פשוט תערוך אתה. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 16:51, כ' בטבת, ה'תשפ"א (4 בינו' למניינם).

קרייזיפדיה

ראיתי לאחרונה שאתה מוחק/מעביר לאישי ודברים רבים על דעת עצמך, ולכן ראיתי את עצמי להבהיר לך כלל מאוד חשוב:

כאן זה לא קרייזיפדיה אלא חב"דפדיה, אתה לא יכול לפעול באתר על דעת עצמך, אם ערך נראה לך ללא חשיבות, צריך לפצל אתה מוזמן לשים תבנית פיצול או חשיבות, תפסיק כבר, כאן זה לא קרייזיפדיה!

סליחה על הנוקשות, בתקווה להבנה.

--שמואל חייםשיחה 18:41, 4 בינואר 2021 (UTC)

אני סולח לך לחלוטין על הנוקשות, ובכלל על כל מה שאפשר, מפני שכידוע לך מן הסתם, אני משתדל לכתוב כאן אך ורק לגופו של ענין ולא להכנס לתחום האישי (תהיה בטוח שלעולם לא תראה בדף שיחתך הודעה ממני עם כותרת "שמואל חיימפדיה" וכדומה). באופן כללי, אני עובר לפעמים על הערכים החדשים ומעיר על כל מה שאינו מתאים לכללים; ואם יש משתמש שכותב הרבה ערכים חדשים, ולא תמיד מתאמץ דיו להתאימם לכללים, ייתכן שיווצר מצב שיקבל הרבה הערות ממני - אף שכמובן אין בזה שום דבר אישי, ואם נדמה כך הנני מתנצל עמוקות. אם יש לך הערה עניינית, אתה מוזמן לכתוב אותה כאן או בשיחה הרלוונטית.
כיון שאני מנחש שהתכוונת למכירת הבכורה וכו', אגיב כאן מה שלענ"ד: אם מעלים ערך שכולל שני נושאים ואף אחד מהם אינו מוכן וערוך דיו, אין צורך בדיון על כך - הרי אף אחד לא פותח דיון "האם אפשר להעביר לראשי את הערך-הלא ערוך הזה?" ומכ"ש שאין צורך בדיון לפני הפעולה ההפוכה. דיון נועד למקרה של ספק האם ערוך או לא. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:56, כ' בטבת ה'תשפ"א::
דרך אגב זיע"א כן מקובל בחב"ד (ראה העמודי שער של הקונטרסים של הרבי הריי"ץ שיצאו בתש"י ובתשי"א מוישלה הכהן ~ לחיים חסידים! - שיחה, 19:06, כ' בטבת, ה'תשפ"א 19:06, 4 בינואר 2021 (UTC)
לא מקובל, אינו סותר כמובן שפעמים בודדות ישנו. הנקודה היא שאינו מספיק נפוץ כדי להצריך הפניה. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 19:09, כ' בטבת ה'תשפ"א
רק אציין שלמפעיל מערכת נתונה הסמכות למחוק ולהעביר, זה כלל מאוד חשוב. "שאלמלא מוראה איש את רעהו חיים בלעו" ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 19:16 - היום, כ' בטבת תשפ"א מגיע משיח.
איני חושב שצריך להיות מורא מלכות ממפעילי המערכת, אלא שהעברת תוכן שאינו ערוך היא עריכה מתבקשת מכל מי שחשובה לו הרמה האנציקלופדית, גם אם אינו מפעיל מערכת. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 20:07, כ' בטבת ה'תשפ"א
ואנוכי אציין שיש צורך לשנות את המדיניות שנוצרה כאן על ידי כמה משתמשים עובד בעבר, החל מהמפיכה הדקטטורית שנהג א' מהמפעילים. למפעילים אין סמכות להתנשא ולנהוג כעולה על רוחם. ההרשאה של המפעיל הינו בשביל שיתקן את המיזם כפי שצריך, הרשאה שאי אפשר לתת לכל משתמש - מסיבות מובנות. לצערינו בשנים האחרונות החלו מפעילים לנהוג בדקטטוריות, ואציין לשבח את קרייזי על כך שלא נסחף עמהם. קאכט זיך - שיחה • נכתב בכ' בטבת פלאות אראנו, 20:10, 4 בינואר 2021 (UTC)
ולהדגיש: העברת ערך למרחב משתמש היא פעולה שיכול (ולפעמים צריך) כל משתמש ותיק לעשותה, גם אם אינו מפעיל, ואין לזה שום קשר לדיקטטורה. אגב, גם אם יש למישהו קושי ביחסיו עם משתמש אחר אין זה הופך לדיקטטורה וכד', וניתן לפתור הכל באהבת חסידים ובהתייחסות אנושית, שעלינו (ובעיקר עלי) להתחזק בכיוון זה. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 20:15, כ' בטבת ה'תשפ"א

ברוך השב

מה נהנתי לראות את עריכתך בערך חודש אדר. יישר כח רב, אנו מקווים שבעז"ה כת"ר יואיל להשאר כאן לפחות עד פורים, ולשפר את ערכיו.. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 12:37, ה' באדר, ה'תשפ"א, 17 בפבר' למניינם.

לפי הזמן והענין. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 12:48, ה' באדר ה'תשפ"א

ברוכים השבים

אני רואה שחזרת והתחלת לעשות סדר, למה אתה מחפש את השגיאות 'הקל שבקלים' דוקא אצלי? (משתמש שמאיים על חסימה ללא שום טעם, מסכן את עצמו, וכי מה כבר עשיתי? אז תכתוב שלטעמך זה לא אפשרי וזהו, אין לך תומכים וטענתך אינה במקום), אם חזרת כדי להעיר לאנשים - תמצא לך קורבן אחר, עוד איזה אחד שיכתיב לי את סדר היום. --ליובא - אני אוהב אותך! (- ידע חסידי) - שיחה, 16:20, י"ג בתמוז, ה'תשפ"א 16:20, 23 ביוני 2021 (UTC)

ראשית, אפשר להנמיך את הלהבות. לא זכור לי שחיפשתי משהו אצלך, אינך תחת מעקב שלי - רק עשית משהו שאינו מקובל, ולאחר שהערתי לא עזרה, הסברתי שאין לחזור על עריכות שוב ושוב, ואיימתי בחסימת הדף (למרות שבמקרה כזה חוסמים את המשתמש עצמו, אבל התחמקתי מזה, כי אינני מחפש לריב עם אף אחד). השתדל להתאים את עצמך לכללים ותיווכח שאף אחד לא נגדך. ובעצם, גם אם לא תפעל לפי הכללים חלילה, אף אחד לא יהיה נגדך, רק בעד הכללים. בברכת גוט יו"ט והמשך עבודה פוריה. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 16:48, י"ג בתמוז ה'תשפ"א

שאלה בענין היחידה

תוך כדי עיסוק בנושא (בפרט בקשר ללקו"ת דשבוע שעבר (לג, סע"ג) בקשר ליחידה, ראיתי שכתבת בערך יחידה - בקשר לנושא "בבואה דבבואה לית להו" - את המשפט הבא: "אמנם, בנפש השכלית קיימת בחינת היחידה, המתבטאת כאשר ישנו דבר הנוגע לאדם בעומק נפשו" ומראה מקומו בצידו ללקו"ת ואתחנן יב, ב. וכפי שהבנתי את דברי כת"ר, נראה שאמנם נפש הבהמית אין לה יחידה, אך לבד מנפש האלקית, יש גם לנפש השכלית יחידה.

והנה במאמר שם איתא: "וזהו בחי' יחידה שבנפש השכילת והחיונית וכן בנפש האלקית מקור נשמות ישראל . .", וא"כ גם נפש החיונית כלול כאן (אף שידוע לחלק בין כל סוגי הנפשות, שכלית, חיונית, בהמית, טבעית וכו'), ולא רק שכלית, וא"כ אם נביא מכאן ראי' לנפש השכלית נביא גם לנפש החיונית. ועוד: אם רצינו להביא ראיה שישנו יחידה גם בדבר זולת הנה"א, הרי באותו לקו"ת שמצוין לעיל מיני' (כ"ת), מציין ללקו"ת דפ' ראה (ד"ה ושמתי כדכד הא') שם איתא בהדיא: "והנה זה לעומת זה עשה האלהים שגם בסט"א יש בחי' יחידה זו שהיא בחי' רצון שלמעלה מהשכל והטעם, וע"כ יכול להיות רצון חזק לאדם גם במילי דעלמא כענין רצון זה שבקדושה שלמעלה מהטעם . ." וכו', וגם רואים מכאן שזה שייך גם לנפה"ב שמצד הסט"א.

אלא מאי? מבואר בהג"ה בלקו"ת הנ"ל דכי תצא שאין זה סתירה, כיון שהיחידה של הנה"ב אינה יחידה ממש, והיא באמת במדריגה של מקיף, ולא מקיף למקיף (וא"כ היחידה של נה"ב דומה מאד לחי' שלה). וכיון שזהו התירוץ לגבי הנה"ב, מובן שזהו גם התירוץ לנפש השכלית. ובפרט דאין זה מסתבר כ"כ שיהיה יחידה אמיתית לשום דבר אחר זולתי הנה"א, שהרי אמיתת היחידה הוא חלק בנשמה שמיוסד על יחידו של עולם, המציאות הכי אמיתית וזה ישנו רק בנפש האלקית שהיא חלק אלקה ממעל ממש וד"ל.

ואם שגיתי, יאיר כת"ר את עיני. [אני מקוה שאני לא חורג מהמקובל, שדפי שיחה הם רק לפוליטקה, או לריב עם עורכים.. ].--פיצישיחה • י"ד באלול ה'תשפ"א • 16:24, 22 באוגוסט 2021 (UTC)

אפתח במה דסיים: אכן אתה בהחלט חורג מהמקובל. אני מאחל לך שלמרות שתחזור על הטעות עוד כמה פעמים, ותנסה לדון בנושאים תוכניים, עדיין לא יחסמו אותך.
ולעניין מה שכתבת, איני זוכר בדיוק מה חשבתי כשכתבתי, אבל לפום ריהטא נראה שדבריך מסתברים, ואתה מוזמן לתקן בערך וגם להוסיף ציון ללקו"ת ראה אם אין עדיין בערך. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 14:35, כ"ה באלול ה'תשפ"א