שיחה:חסידות ברסלב

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
גרסה מ־14:46, 13 בספטמבר 2017 מאת כתית למאור (שיחה | תרומות) (שוחזר מעריכות של 89.139.175.148 (שיחה) לעריכה האחרונה של שיע.ק)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דיון

ערך בסגנון מוזר. ברסלב כיום מחולקת בגדול לשלושה חלקים - ברסלב המרכזי אותם מהללים בערך זה, נח נח, ויבניאל. אי אפשר לכתוב רק את המילה מוחרמים, אלא התפלגות. כמו"כ הביטויים החריפים, מקורם לא כ"כ נהיר. פיני · (טובת הזולת) 07:24, 21 במאי 2010 (UTC)

כתוב כאן שהם "נודו", תואר מתאים למציאות. היו פתקים מכל גדולי ברסלב נגד מוהרא"ש שיק, וכן נגד הרב ברלנד. רובם של חסידי ברסלב, מתנגד לשני אלו וסובר כי הם אינם מייצגים אותו. הביטויים החריפים נגד ברסלב, אינם תוארים שמישהו המציא אותם, אלא הם תוארים ידועים ביותר בחב"ד, עתם העובדה שעל הסיפור עם הצמח צדק ישנם שלושה גירסאות, מראה על כך שהסיפור ידוע ביותר. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום ח' בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 07:42, 21 במאי 2010 (UTC)

השאלה המרכזית היא מיהו חסיד ברסלב. אבל למשל רוב הנוסעים לאומן תומכים כנראה בעדת "נח נח" ולא ברבנים קניג ושכטר. ולא משנה מה דעתי/דעתך, המצב העכשווי הוא שרוב מוחלט של הברסלבים הם "נח נח" ופחות מתמקדים בתורתו ויותר בשמחה ועליה לאומן. פיני · (טובת הזולת) 07:51, 21 במאי 2010 (UTC)

יש ריבוי זרמים: זרם שיק, זרם שכטר, זרם קעניג, זרם הרוש, זרם ברלנד, זרם ירבלום (שהם המקוריים), זרם תלמידי בנדר (ז"ל), נח-נח אודיסר-טבריה, נח-נח אודיסר-ירושלים, ארז משה דורון ועוד הרבה. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים

שלום, יש בפורום אינפא אשכול ארוך ויפה על ברעסלאוו. אמנם צריך לקחת בערבון מוגבל, אבער זה יתן הרבה. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
הרבה מהחומר נלקח משם. אם כי בררתי כל דבר לעומקו אם הוא מוסמך ומאיפא המקורות, מידת אמינותו וכו'. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום ח' בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 10:19, 21 במאי 2010 (UTC)
לא נראה שביררת כל דבר לעומקו, הנה הלינק לוידאו המדובר בענין הנסיעה לאומן ואיננו כפי שכתוב בערך. כדאי לתתקן לפי הלינק וכמובן להוסיף את הלינק עצמו כמראה מקום:
http://www.chabadworld.net/mediaShow.asp?recID=265&m=2&cat1ID=29&cat2ID=0
הנה תמליל הדברים בתרגום ללה"ק:

אני המנהל של קרן הבנין של תלמוד תורה ברסלב בבני ברק.

אד"ש: שתבשר בשורות טובות. יש לך שם בודאי קופת צדקה, תניח את זה שם. באם אין לך עדיין קופה, כדאי שתהיה לך עכשיו.

אני נוסע לארץ ישראל בעז"ה.

אד"ש: לתת לצדקה באה"ק.

אני נוסע לאומן לראש השנה. לרבי נחמן מברסלב. באומן.

אד"ש: היית שם בראש השנה הקודם?

כן, ואני נוסע לשם גם כעת.

אד"ש: שיהיה בבשורות טובות. תבטיח שמשיח יגיע ואז תחסוך את ההוצאות. (היהודי סימן שלא מתאים לו). אד"ש: מה אתה מסמן בידיך?

הוידאו לא עובד אצלי מכיו שהתוכנה ההיא אינה פועלת אצלי. אשמח אם אתה או מישהו יעתיק במדויק את תוכן הדברים ויעתיק לכאן. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום י"ז בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 23:25, 30 במאי 2010 (UTC)

ציטוטים

שושלת

לדעתי אין מתאים כ"כ השם 'שושלת' משום שלברסלב לא הייתה מעולם שושלת..---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

מסכים וברור שיש להעביר לחסידות ברסלב, ולמרות מאמר הרבי המוזכר בערך: "ברסלב? איזו מין חסידות זה? והלא אין להם רבי"? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ט באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 03:49, 30 ביולי 2010 (UTC)
אגב, חיים נהר כבר הביע את דעתו בדף השיחה שלו ארכיון 2 (כמדומה) להעביר את כל הערכים ל"חסידות..." כיום אני מסכים עימו ברוב הערכים. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ט באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 03:56, 30 ביולי 2010 (UTC)
וגם אני מצטרף עמכם. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
יש ערכים כמו שושלת פשיסחא, רוזי'ן, בריסק, אבוחצירא, שאי אפשר להעביר אותם ל"חסידות", חלק מפני שהם שושלות ולא ערכים, וחלק מפני שהם לא חסידות רק חצר ליטאית או ספרדית. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ט באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 04:02, 30 ביולי 2010 (UTC)
עוד יותר טוב לקרוא לערכים ללא תואר (ברסלב, אבוחצירא וכיו"ב) ולציין תחילה שזהו גם שם מקום ועיקר החסידות ותנועה השייכת לאותו מקום. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 10:39, 30 ביולי 2010 (UTC)
למה זה עדיף? בגלל גוגל? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ט באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 13:42, 30 ביולי 2010 (UTC)
באופן הזה נוכל להרחיב בכל ערך על כללות המושג ולא רק השושלת או החסידות וגם כך נשמור על אחידות בכל הערכים על חצרות/תנועות/משפחות ביהדות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:57, 31 ביולי 2010 (UTC)
מסכים. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"א באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 05:58, 1 באוגוסט 2010 (UTC)
נחכה גם להסכמתו של חסיד ונעביר הכל. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 09:46, 1 באוגוסט 2010 (UTC)
כנ"ל. אני מתכוון גם בנוגע לחסידות חב"ד. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

המשך הדיון בחב"דפדיה:אולם דיונים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:02, 1 באוגוסט 2010 (UTC)

שיחה מאת מנוח לפיני

מה זה השטויות האלו שרוב בראסלב הם נח נחים?! הרוב הם שפויים, ובתוך נ נח הרוב ההיפך.. סליחה על ההתבטאויות החריפות, אבל לאימות דברי חפש באתר בחדרי חרדים - נ נח, ותראה ראיון של מי שהצליח לברוח מכת המסוממים הזו רק לפני שבוע..

גם ידוע שי מהם שדעותיהם כפרניות ממש, ומתפללים להרהח רבי ישראל דוב אודעסער זצוקל [נעבאך. אני בטוח שאם הוא הי' חי היום הי' ממש בוכה על זה], וכן במקום להגיד את שמות הקבה בתפילה, הם אומרים: 'נ נח', או 'סבא'... כת זו עושה הרבה בושות לקהילת בראסלב המעטירה.

שלא נשמע עוד צרות, ושיאמר ה' לצרותינו די, ויביא לנו את עבדו הנאמן הוד כק רבינו הקדוש שליטא לגאלנו במהרה בימינו, אמן. מנוח אור לח' תשרי ה'תשעא

ירחם ה

הדברים ידועים ונכונים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ח' בתשרי ה'תשע"א 09:59, 16 בספטמבר 2010 (UTC)

הגזמתםפיני · (טובת הזולת) 12:27, 31 באוקטובר 2010 (UTC)

שקר וכזב. רוב רובם של תלמידי ר' ישראל אודסר הם אנשים צדיקים וישרים שמתנגדים לא רק להתפלל אליו ח"ו אלא אף לייחסו כמשיח או כצדיק הדור. מיעוט זניח ביותר (אף אם גם רעשני ביותר) טוען שהוא המשיח ("סבא מלך המשיח") אבל גם הם אינם מתפללים אליו ח"ו אלא מתייחסים אליו ככל היותר כפי שרבים מחסידי חב"ד מתייחסים לרבי כמה"מ. ואם ח"ו יש מישהו מהם שמתפלל לסבא ישראל - הריהו עובד עבודה זרה, ודומה לאותו חסיד חב"ד מצפת שהוציא קונטרסים של הרבי וכתב "אדוננו מורנו ובוראנו". 195.60.235.57 08:55, 1 באוגוסט 2016 (UTC)

תיקון הכללי

מנוח הוסיף "כן, אדמו"ר שליט"א מימן ותמך בהוצאת תיקון הכללי שגילה רבי נחמן [ראה אג"ק שם]". הסרתי עד למציאת המקור המפורש. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א בחשוון ה'תשע"א 16:16, 19 באוקטובר 2010 (UTC)

אז תוציא גם את הסיפור עם הרבנית רבקה זצוקללה"ה עד למציאת המקור המפורש!!! --מנוח 16:21, 19 באוקטובר 2010 (UTC)מנוח י"א תשרי ה'תשע"א

עקרונית את הצודק ואכן הוספתי תבנית מקור. בכ"ז כיון שלסיפורי הרבי קל יותר למצוא מקור, אזי באם אין מקור, הדבר הרבה פחות אמין מאשר מה שקרה לפני מספר דורות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א בחשוון ה'תשע"א 16:36, 19 באוקטובר 2010 (UTC)

להוציא מיד את התמונה של הזקן הפאקאלאך, רבם של מחריבי העולם [כת הנ-נח] שהוא אף התבטא על כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א: הוא מסתיר את האור של רבינו..--מנוח 23:23, 30 באוקטובר 2010 (UTC)מנוח אור לכ"ג חשון ה' תשע"א

תלוי בהחלטת משתמשים נוספים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ד בחשוון ה'תשע"א 00:35, 1 בנובמבר 2010 (UTC)
מעניין שבקטע הקודם הוא הוזכר על ידי אותו משתמש עצמו בתואר "זצוק"ל". אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ד בחשוון ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 07:56, 1 בנובמבר 2010 (UTC)

קודם כל, יכול להי' שהוא הי' אדם קדוש כי הוא באמת הי' עובד ה' במסי"נ. אבל זה לא סותר שהוא הי' פאקאלאך כמו שמצינו אצל עוד צדיקים. וב', תכל'ס - הקיצוניות המוגזמת שלו הביאה לתוצאות הרסניות כגון: כת נ- נח הלא שפויים.. --מנוח 17:08, 14 בנובמבר 2010 (UTC) ז' כסלו ה'תשע"א

באם יובא מקור לדברים הנ"ל, גם אני סבור שיש להסיר התמונה. --שיע 18:59, 1 בנובמבר 2010 (UTC)

שאלה

זה לא מובן איך נשארים בערך משפטים כל כך נוקבים בשם האדמו״ר הזקן, הצמח צדק והרבנית רבקה ע״ה ללא שום מקור אפילו מינימלי. במיוחד שהם משפטים שגם אם נאמרו הרי עבר מהם זמן רב ומהיכן המקור שאכן נאמרו. חכמים הזהרו בגחלתן-- נכתב ע"י אנונימי ששכח לחתום את שמו.

קודם שיפסק הטרור ורק אחר כך נדון כבני אדם! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ב' בשבט ה'תשע"א 01:55, 7 בינואר 2011 (UTC)

הגנה

ההגנה לערך פקעה לפני שבוע. כנראה שצריך לחדש אותה. חסיד שוטה - בית מדרש. תשע"א = ביאת משיח. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה. ט"ו בשבט ה'תשע"א.

תודה על התזכורת. אני שוקל הגשת פניה למחלקת משטרה, בעניין הטרדה במחשבים. נמנעתי מזה עד עכשיו, כיון שאיני מעוניין שיהודים יסבלו בגללי, אך כנראה שאין ברירה אחרת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ו בשבט ה'תשע"א 00:41, 20 בינואר 2011 (UTC)
צריך לבדוק טוב קודם מה דין תורה, שלא לחייב בערכאות מה שלא חייב עפ"י דין תורה. חסיד שוטה - בית מדרש. תשע"א = ביאת משיח. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה. ט"ו בשבט ה'תשע"א.
לאחר בירור: א. מי שמטיל אימתו על הציבור, הרי שמותר ללכת לערכאות, במקרה שאינו ממושמע לדין תורה (ואין ספק שהטרדה 'אנונימית' אינה חפצה כלל בדיון, כל שכן בדי(ו)ן תורני). ב. יש הבדל בין פניה לבית משפט (ערכאות) לבין משטרה ("שלומה של מלכות, שאלמלא" וכו'). בהצלחה! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ו בשבט ה'תשע"א 01:02, 20 בינואר 2011 (UTC)

סיפורים ללא מקור

להלן סיפורים שנמחקו מהערך, אלא אם כן יוצג להם מקור. 1. כאשר הגיע הספר ליקוטי מוהר"ן לליובאוויטש, קראה בו מרת רבקה שניאורסון, רעייתו של אדמו"ר המהר"ש. לאחר מספר סימנים שמטה אותו על הספסל באומרה: "חטאים חמורים שאסור אפילו לעלות אותם במחשבה הוא כותב עליהם דפים שלמים[דרוש מקור]". 2. כאשר רצו גדולי ישראל ובראשם הסבא משפולי להחרים את ברסלב ופנו לאדמו"ר הזקן שיצטרף אליהם אמר: "בעקבתא דמשיחא ידבקו אליו נשמות נמוכות ואינני רוצה לאבד אותם"[דרוש מקור]. היסטוריית גרסאות. --שיע 12:59, 7 באוגוסט 2012 (IDT)

הרב שיק

יש לציין שלא הבאתם את הקשר של הרב שיק עם הרבי 213.8.158.222 19:39, 28 באוגוסט 2017 (UTC)

אדרבא, הוסף זאת. --שיעשיחה ו' באלול ה'תשע"ז 20:09, 28 באוגוסט 2017 (UTC)