א"ל
שמותיו של הקב"ה |
---|
7 שמות שאינם נמחקים |
הוי"ה · אדנ"י · א"ל · אלהי"ם · אלו"ה · צבאו"ת · שד"י |
מילויים לשם הוי"ה |
שם ע"ב · שם ס"ג · שם מ"ה · שם ב"ן |
שמות נוספים |
אהי"ה · שם מ"ב · שם ע"ב (ע"ב תיבות) · א"ל אדנ"י · א"ל הוי"ה · א"ל שד"י · אגל"א · י"ה |
כינויים |
אלופו של עולם · הקב"ה · ה' אחד · עצמות ומהות · קדמון · אדון · אדם העליון · לא אדם · מלך מלכי המלכים · אויבערשטער · שלום |
י"ג מידות הרחמים | |
---|---|
|
שם א"ל הוא אחת מן שבע שמותיו של הקב"ה שאינם נמחקים. מבואר כי שם א"ל הוא במידת החסד, כמו שנאמר "חסד אל כל היום", והוא שמו של כלי ספירת החסד של עולם האצילות.
א"ל הוי"ה
שם א"ל הוי"ה ענינו הוא המשכה של שם א"ל, שהוא תיקון הראשון מי"ג תיקוני דיקנא, שנמשך ומתגלה בעולם היצירה בשם הוי"ה ונקרא בשם א"ל הוי"ה. גימטריא של א"ל הוי"ה הוא נ"ז, שם זה מאיר בעולם היצירה לנ"ז אלפים וכו'.
בי"ג תיקוני דיקנא
ישנם שני שמות א-ל בתיקון ראשון מי"ג תיקוני דיקנא דעתיק, הנמשכים משני שמות אלהי"ם שבעתיק, אלא שאותיות י - ה הם במצח, זה מימין וזה משמאל, ואילו שמות א-ל הם בתיקוני דיקנא, בתחילתם ומשם שורש כל י"ג מידות הרחמים.
מתיקון הראשון שהוא תיקון א"ל נמשכים עולמות בי"ע. וזהו מה שנאמר באדרא רבא (ד' קל"ב ע"א) בעניין תלת עלמין דנפקין מתקונא קדמאה כו'. וזהו לכאורה פליאה גדולה איך יהיה דילוג המדרגה מבחינת י"ג תיקוני דיקנא דאריך אנפין של עולם האצילות שהיא מקור האצילות, שיומשך מזה ג' עולמות בי"ע. אלא הענין הוא משום שאדרבה כדי שיבוא האור עד למטה כל כך בעולמות בי"ע צריך שיבוא ממקום הנעלה ביותר, כי לעוצם הרוממת יוכל להשפיל את עצמו למטה יותר. וזהו שתיקון זה הוא "מי אל כמוך", שפירושו מי אל כמוך שיוכל לישפל את עצמו כך כל למטה מטה.
המשכה של תיקון א"ל לעולמות בי"ע היא על ידי שלושת השמות א"ל שד"י, א"ל הוי"ה, א"ל אדנ"י. ששם א"ל שד"י ממשיך מתיקון א"ל לעולם הבריאה, ושם א"ל הוי"ה ממשיך אל עולם היצירה, ושם א"ל אדנ"י ממשיך לעולם העשיה.