שיחה:חיים יהודה קרינסקי

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דיונים שונים

2 נקודות

2 נקודות עצם העניין, שעוד נדון בו. בפירוש בין חסידים היו נזהרים [בנפרד מאה"ק ורוסיה] לא לקרא לעצמם יו"ר אגוח מכמה סיבות והרז"ג היה חותם מאותה סיבה =" ממונה מאדמור להנהלה ראשית" כל "היו"ר" הגיע מש"ט לאחר שהעלים הצוואה" ועוד חזון בשביל שלא יגידו בגת הרי זה ברור שגם המחנ"י ומרכז הרבי הוא הנשיא לא שמישהוא אומר אחרת רק לעשות בטוח ...[ראה היום יום]

אני לא יודע. בדידי הווי עובדא - ראיתי בתקנון אגו"ח ארה"ב (פורסם בעבר בבי"מ) יש רשימת חלוקת התפקידים באגו"ח, ובמפורש הרבי מופיע שם כנשיא - וחודקוב (או רש"ג?) מופיע כיוש-בראש. בקריאות שפירסמה אגו"ח חתום חודקוב כיו"ר. במכתב ששלח חודקוב לרבי (ופורסם לפני כמה שנים) לאחר כ"ח סיוון נ"א הוא חתום כיו"ר. ועוד דוגמאות יש - ורבים מספור המה. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
חסיד, אולי שתנעל את הערך בפני מי שאינו חבדפד ותיק, כל שני וחמישי מגיע פה איזה צרוע וזב שתוחב את אפו בחורים לא רצויים--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 04:59, 20 אוגוסט 2009 (IDT)
הנה לך חסיד, נאלצתי למחוק איזו עריכה של מאן דהו, ושוב כשיטתי מאז (ולתמיד), מותר לכתוב את האמת גם כשהיא כואבת (לא צריך, מותר) אולם אסור להתעלם מהיבטים נוספים של אותה מצאות. וזו היא הדוגמא: כתב הכותב שחי"ק מסר בחורים - אפשר להתווכח - לכן מחקתי כליל. עוד כתב שקרינסקי מסורב - אמת ויציב - אבל שכח משום מה שכמה רבנים הורו לו לעשות כך, אז שינתי. ושוב חוזר אני על בקשתי מקדם, אם אפשר לנעול ערך בפני מי שאינו משתמש משך זמן מסוים?--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 16:42, 24 בנובמבר 2009 (UTC)
ערכיתך מעולה, פרט לעובדה שרחי"ק אינו "מוסר" כי אם נכתב עליו במכתב הבי"ד (שהיה תלוי כעשור בלוח המודעות ב-770), שהינו "לא צייתא לדינא" ותו לא. תוקן בגוף הערך. ערך ננעל רק כאשר מושחת וחוזר ומושחת. ערך זה לא עונה על קריטריון זה. --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 17:02, 24 בנובמבר 2009 (UTC)
בסדר. רק באם תוכל להפנות אל מקור לנושא. תודה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 10:22, 31 בדצמבר 2009 (UTC)

לצורך דיון

כמובן שמכתת זה אינו "כתב סירוב" כפי שמנסים לצייר כו"כ, ראשית מן הטעם הפשוט שלא חתומים עליו שלשה רבנים כמתבקש על פי ההלכה, שנית המכתב מיועד לנתבעים ולא לציבור כפי שאמור להיות ב"כתב סירוב", והניסוח הינו מתפתל ובכל מקרה הרבנים (כפה"נ בכוונת מכוון) לא כתבו בשום צורה שעל הנתבעים חל דין של "מסורב".

כמובן וגם פשוט שאי"ז כתב סירוב. המכתב הובא בכדי להוכיח שסמכותו של קרינסקי באגו"ח, אינה מוחלטת, כפי שניסה מאן דהו לומר. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:41, 7 בפברואר 2010 (UTC)
בשונה מסמכותו על נכסיו של הרבי כשעליהם אין חולק שמונה ע"י הרבי - בצוואה החתומה ע"י עו"ד - לאפוטרופוס כשהבעלות היא של אגו"ח, (אגב, המחלוקת בעניין אגו"ח, אינה נוגעת לרחי"ק שאינו חבר באגו"ח, אלא לראי"ש, רחי"ק הוזכר בקשר למל"ח) 
מלשון המכתב לא נראה לחלק ולפי דבריך יוצא שאדרבא, כלל אין לי"ק דעה על נכסיו האישיים של הרבי, שהרי הוא בבעלות אי"ש (לטענתו, לכאורה). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:39, 7 בפברואר 2010 (UTC)
חוששני שפשוט אינך שולט מספיק בחומר. ישנם שתי צוואות שכתב הרבי אחת מהם נוגעת לחפציו האישיים, אותם כותב הרבי לאגו"ח, יחד עם זאת ממנה הרבי באותה צוואה את ר' יוד'ל קרינסקי לאפוטרופוס על חפציו, (למרות שכלל אינו חבר באגו"ח), על צואה זו אין חולק ומעולם לא נטען נגדה כלום, מאחר והיא נחתמה ע"י הרבי עצמו ועו"ד. חוץ מצוואה זו, ישנה צוואה הנוגעת לניהול המוסדות, (שכמובן לא נחתמה ע"י עו"ד), בצוואה זו ממנה הרבי את רש"מ סימפסון ור' ניסן מינדל להנהלת המל"ח, את רחי"ק רנ"מ ורחמ"א חודקוב להנהלת מחנ"י, ולאגו"ח את רחמ"א רש"ז גוראריה, ור"ד רסקין, צוואה זו אינה חתומה ע"י הרבי (מקום החתימה ריק) ולכן טענו רחי"ק וראי"ש שאין לה תוקף והיא טיוטה בלבד שהוצעה ע"י הרחמ"א חודקוב (אגב, אכן ישנו נוסח אחר שנכתב ע"י הרחמ"א ורנ"מ שבו שתיהם אחראים על כל המוסדות, שעליו אין חולק שלא התקבל ע"י הרבי), לטענת רחי"ק וראי"ש המינויים של תש"ן הם הקובעים ובאו במקום הצוואה שנדחתה ע"י הרבי, על נושא זה דנו הרבנים ועל זה מדובר במכתב המדובר, כמובן שאין בין זה וביען הצוואה הראשונה דבר.
אכן, איני שולט בחומר. ובכל זאת נראה לי שבנוגע למקום החתימה הריק טוענים שזהו העתק נוסף של הצוואה כשהמקורי הוא כן חתום. הלא כן? --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 22:10, 8 בפברואר 2010 (UTC)
זו המחלוקת, רשמ"ס ורז"ג טענו שישנו עותק נוסף חתום, לעומתם טענו רחי"ק וראי"ש כי הטיוטה נדחתה ע"י הרבי, כפי שנדחתה הטיוטה הראשונה.
נו, על זה יצא הקצף.. בכל אופן יוצא מן האמור שסמכותו על חפציו האישיים של הרבי אכן אינה מוטלת בספק (בהקשר לדיון זה) ובא לציון גואל (בעז"ה). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 22:20, 8 בפברואר 2010 (UTC)
בושה שיש מקום לדעה כזאת אפילו בדף שיחה באנציקלופדיה הזאת, ועוד שאחד המנהלים כאן שבעצמו מודה שלא מבין בענין כלום כותב שעל פי זה אכן יוכרע הערך. הרי על טענה כזאת בדיוק כתב הרבי שהאומר כך הרי צריך להטיל עליו חרם. זו הרי היתה טענת בערי במשפט הספרים, שטען שמדובר בחפצים פרטיים של הרבי הריי"צ. האם יעלה על הדעת שמישהו יאמר שהרשימות של הרבי הינם חפצים פרטיים? שומו שמים!
זה כמובן לא שייך כלום לענין הדיון האם לפרסם את הרשימות או לא, ובודאי שלא שייך לדיון האם לאחר הפרסום יש ללמוד בהם שבכך רוב מוחלט של חסידי חב"ד כולל ראשי המשיחיסטים אכן טוענים שצריך ללמוד אותם (ביניהם הרי"י וילשאנסקי, הרשד"ב וולפא, הרש"י חזן ועוד).
נחפזת לצווח. הדיון היה בנוגע להשלכות על המשתמע מנוסח הצוואה ומכתב הרבנים בנושא ולכן אין שייך אפי' לנסות לחבר בין שמיטה להר סיני (טענת ב"ג על בעלותו האישית כיורש משפחתי). כמו כן, אין לזה קשר ישיר לשום הכרעה בערך מסויים, אלא על סמכויותיו הכלליות של י"ק (עיין היטב בדף השיחה לערך המדובר) כנ"ל. חשוב גם לציין שאינני בשום פנים ואופן אחד המנהלים כאן (הלוואי והיה לי הזכות..) המקום מנוהל ע"י ועדה גשמית ורוחנית. אני תורם בדיוק כמוך (פרט לאנונימיותך) שהכירו בכנות כוונותי והעניקו לי אופציות נוספות שיקלו לי על מלאכה שיפור ושיכלול הפצת המעיינות ברשת האינטרנט. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:53, 9 בפברואר 2010 (UTC)
כפשוט, מאחר וטרח רבינו לשכור עו"ד לכתיבת הצוואה, כוונתו הייתה שיהיה לה מעמד חוקי, ועל כן ברור שכל השלכה חוקית של הצוואה הרי היא הוראה מרבינו, אשמח אם יועיל הטוען להסביר על מה חלה צוואתו של הרבי הנוגעת לרכושו הפרטי.
אגב, לא הבנתי את הטענה והראיה מ"ראשי המשיחיסטים" (הגדרה שטעונה בירור ודיון, האם קיים דבר כזה בכלל), וכי במה דעתם גדולה יותר מדעתם של "ראשי האנטי משיחיסטים"?
הייתי עונה לשניכם באריכות (שכנראה לא קראתם מה כתבתי) אבל נראה לי שזה הופך לפורום ולא למקום של דיון רציני אז אעדיף שאקצר.
אין שום ראיה מראשי המשיחיסטים יותר מראשי האנטים. בסך הכל אמרתי שהדיון הוא לא חשוב כיון שבמילא כמעט כולם לומדים בפועל ברשימות, אז לשם מה לעורר את העסק שוב.
לחיים נהר, כנראה אינך מודע כלל למה שאתה כותב בנושא. ברור שמכתב הרבנים לא שייך לצוואה בנוגע לרכושו הפרטי, אבל אתה כתבת "בכל אופן יוצא מן האמור שסמכותו על חפציו האישיים של הרבי אכן אינה מוטלת בספק (בהקשר לדיון זה) ובא לציון גואל. ועל כך צווחתי שכפשוט בנוגע לאותו דיון אין שום קשר כלל לצוואה, ומי שמנסה לחבר את זה ה"ה הולך בדרכו של בערי.
התוקף החוקי הוא שהבית וכל חפציו של הרבי הינם באחריות חוקית של הרחי"ק (ואם לא היתה צוואה כזאת, היה הכל הולך לעיזבון הממשלתי). השאלה האם זה נותן לו זכות לפתוח את גנזיו של הרבי ואת ביתו של הרבי ולעשות בו כאוות נפשו. על כך כפשוט ישנה שאלה. הרי אם הוא היה מחליט למכור למשל את הבית ולהשתמש בכסף, כולם היו מסכימים שלא לכך ניתנה לו האחריות, אז עבור מה כן ניתנה האחריות? על כך ניתן לחלוק ולהתדיין, ולכן הכתיבה המתאימה בערך על הרשימות היא (למרות שאני מסכים שצריך לפרסמם) שלא היתה הכרעה מגורם מוסמך.
אפוטרופוס כמוהו כבעל הנכס, והמינוי הרי הוא הבעת אמון של בעל הנכס באפוטרופוס.

ואם כמעט כולם לומדים ברשימות, מדוע אין ב770 (כמו בכמה ישיבות) ולו סט אחד לרפואה של הרשימות???

כיון שהסכמת שלי"ק האחריות החוקית על חפציו האישיים של הרבי, הרי חזרת על המוסכם בדיון. האם הוא יכול לעשות בזה כאוות נפשו? זה נתון להחלטתו, כולל עם מי להתייעץ בנושא ועל כך ראה בערך דיוני הרשימות. הדיון התייחס לרמת הסמכותיות של האסיפה שכינס (הוא לא עשה "כאוות נפשו", אלא כינס משפיעים וכו') ועד כמה ניתן לראות בהחלטותיהם כהחלטת הגורם המוסמך שיכריע בסוגיה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:09, 10 בפברואר 2010 (UTC)

לא מסתדר לי כלום...

איך יכול להיות שהוא הסתמך על פסיקה של ועד רבני ליובאוויטש שלא תואמת את פסיקתם של בד"ץ קראון הייטס, הרי לפחות שלושה מדייני הועד המפואר הם דייני הבית דין. תשובה יש למישהו? (רק מתוך ידע)--שניאור 20:20, 21 באפריל 2010 (UTC)

מכיוון שעקב הסערות הפוליטיות של רז"ג בנ"ג עזבו-הועזבו רוב חברי ור"ל, למעט בודדים. בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
לא ראוי להוסיף על זה מילה בערך ועד רבני ליובאוויטש?--שניאור 01:48, 26 באפריל 2010 (UTC)

לוטה בערפל

מתוך הערך:בשנת תשמ"ז עזב בפקודת הרבי את תפקיד המזכירות ואת תפקיד הנהיגה לשבוע אחד בלבד עקב בעיות שהתעוררו, ולאחר בירורים החזירו הרבי לשמש כמזכיר וכנהג.

או שתכתבו מה הבעיות שהתעוררו או שתמחקו את השורה. מה הקטע לתת לאנשים לדמיין דברים

מתוך הערך:בכ"ב אייר תשנ"ד, בעקבות עתירתם של חלק מחברי אגו"ח לערכאות, הוציאו אחד עשר רבני אנ"ש[1] מכתב בו הם כותבים שהם "לא ציית לדינא" ו"עליהם מוטלת האחריות הנוראה של חילול השם[מקור?].

לא נראה לכם שמתאים לכתוב רקע למה עתרו לערכאות? זה בדיחה לכתוב את זה ככה כאילו זה מיועד רק לחב"דניקים מבפנים שיודעים כבר את כל הסיפור. אם זה לאנשים מבחוץ אז לא מבינים כלום --87.68.158.121 06:47, 26 באפריל 2010 (UTC)

צודק, יש להרחיב בעניין, מי שיודע - מוזמן.--שניאור 07:06, 26 באפריל 2010 (UTC)
העובדות הן עובדות והן כתובות. כמובן שאפשר להוסיף, אך אין שום צורך להסיר את הקיים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:53, 26 באפריל 2010 (UTC)
אף אחד לא חשב להסיר את הקיים, אך מי שיודע את העובדות, חשוב לכתוב אותם.--שניאור 00:07, 27 באפריל 2010 (UTC)
לא ניתן להשאיר את הקיים ללא מקור.
אינני יכול לכתוב בערך את הסיפור כפי שמוכר לי (מכיוון שגם לי אין מקור ברור, כ"א שמעתיו מא' מתושבי השכונה שהי' מעורב בנעשה, אך אין לי מקור ע"מ להעלות זאת לחב"דפדיה), אכתוב כאן בקצרה: בשנת תשמ"ז אמר לו הרבי דבר מה וביקש שהדבר יישמר בסוד. כעבור זמן מה שמע הרבי שיש אנשים נוספים שיודעים ע"כ, ושאלו האם הדבר קשור אליו. הרב קרינסקי אמר לרבי שהוא לא אמר זאת לאיש, אך הוסיף שאינו רוצה שלרבי יהיה מזכיר שהוא חושד בו, ועל כן הוא מתפטר זמנית - עד שיתבררו הדברים [ובמשך שבועיים שירת את הרבנית, והתבטא שזמן זה זכור לו לטובה, כאשר ניהל שיחות ארוכות עם הרבנית ונוכח בחכמתה וכו']. לאחר שבועיים נודע מיהו העסקן שהעביר את הדברים, והרב קרינסקי חזר לתפקידו. ע"כ כפי שידוע לי, ומעודי לא שמעתי אחרת (וההוספה ע"ד בקשתם של מזכירים אחרים מגבירה את החשד שהסיפור כולו הוא עורבא פרח ע"מ לקדם פוליטיקות וכו', וד"ל).--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען ד' בחשוון ה'תשע"ז, שנת הקהל 23:01, 5 בנובמבר 2016 (UTC)

באם אפשר

אבקש ממי שיוכל לסכם לי בקצרה את כל הסיפור של קרינסקי, שם-טוב, מל"ח, אגו"ח, הצוואה-ות, ועוד. ר'ובן - שיחה 14:22, 15 בינואר 2012 (UTC)

תארים

להלן העברה מהדף חב"דפדיה:אולם דיונים --שיעשיחה י"א בסיוון ה'תשע"ד 08:05, 9 ביוני 2014 (UTC)

ב"ה

אנציקלופדיה אינה מקום לניגוח, והעובדה שאנשים מסויימים מופיעים בקביעות ללא תואר "רב" רק בגלל שכמה מצורעים החליטו, זה לא הוגן.

אם מחליטים שכל המזכירים אינם רבנים - אזי יש להוריד לכולם את התואר, אבל אי אפשר להוריד התואר רק לקרינסקי שמטוב וקוטלרסקי.

עקרונית אני מסכים איתך בנוגע לתוארים אבל יש דרך להעביר ביקורת. זה לא הגיוני שאתה משמיץ באותו משפט שאתה מבקש לא להשמיץ. תחשוב רגע בהגיון ותקלוט שבאופן כזה שום ביקורת לא תתקבל. נגאלים מהעצלות - שיחה 18:02, 30 במאי 2014 (UTC)
להעיר שגם דפי השיחה אינם מקום לניגוח ולא משנה של איזה צד במפה... נגאלים מהעצלות - שיחה 18:03, 30 במאי 2014 (UTC)
אכן אחד מעקרונות חב"דפדיה היא הזהירות הגדולה מדברים של לשון הרע ורכילות, והכותבים באתר נזהרים בזה כמו מאש. לדוגמא טובה תוכל לראות מהשבוע האחרון.
לגבי ר' או 'הרב' אני יכול להבין את הרגש שמונע מהמשתמשים לציין על איש זה את התואר 'רב', אך לא ניכנס לנושא על גבי בימה זו. אך אציין, שעל גדולי החסידים, שעליהם אין אף חולק שהיו יהודים יראי שמים בתכלית, רבנים בהכשרתם וחסידים גדולים יותר מהנזכרים, לא מצוין 'הרב' כי אם ר', שכן כך מקובל אצל חסידים. כן מקפידים לכנות 'הרב' אנשים המשמשים ברבנות בפועל ושלוחים שמן הכבוד הראוי להם, שאדם מבחוץ שיקרא אודותם ימצא את התואר 'הרב'. בכל אופן אין בזה מדיניות ברורה ויש מקרים לכאן ולכאן. • שנוזעל - שיחה • ב' בסיוון ה'תשע"ד 19:17, 31 במאי 2014 (UTC)
אכן לא מתאים להשמיט תואר זה מהאיש על אף דעותי(נו) השליליות כלפיו. להתראות - שיחה 12:25, 1 ביוני 2014 (UTC)
אשתמש בדוגמה חריפה. איש לא יעלה על הדעת, אם היינו נאלצים להזכירו כאן, שיש לכנות האיש מבני ברק בתואר רב. כך גם לגבי קרינסקי, איש שמפרסם את עצמו כ'מנהיג תנועת חב"ד', כמפורט בערך עליו, (ולמי שרוצה לדייק, הוא לא אומר את זה בפירוש, רק מניח שיפרסמו את זה עליו שנה אחרי שנה בעיתונות). מורד במלך בפומבי, לא יעלה על הדעת שנכבדו בתואר כלשהו. זו רק דעתי, ואני מתנגד להזכרת התואר רק על קרינסקי ולא על אף אחד אחר. הסיבה שבפסקה מסוימת השמטתי התואר גם מהחסידים שנזכרו לצידו, היא כדי שזה לא 'יצעק' ההבדל בינו לבינם. --שיעשיחה ג' בסיוון ה'תשע"ד 19:30, 1 ביוני 2014 (UTC)
מצטער. דוגמא חריפה אך לא קשורה. אנחנו לא ממונים על הכנסת והוצאת אנשים מחב"ד, ולא עלינו לעשות דין שמים או לדון אותו לפני שהגענו למקומו. בעמדת הכח שהוא נמצא ובשנים הרבות שצבר בשירות הרבי - לטוב ולמוטב - וממרומי גילו המופלג, אי אפשר לדון אותו, בטח לא להטיח בו האשמות לפני שביררו איתו פנים בפנים מדוע הוא אינו מוחה. ייתכן ויש לו תירוץ המניח את דעתו (את דעתי הוא לא יצליח להניח בכל מקרה, אבל לאו דווקא שהוא עושה את זה כמרידה. לא כל מי שטועה הוא פסול משוקץ ומתועב, וגם אם כן - לאו דווקא שאני זה שצריך להכריז את זה בשער בת רבים). ולגופו של עניין, גם אם נניח שהצדק איתך, וגם אם משמיטים את התואר מחסידים אחרים המוזכרים בסמיכות אליו, זה עדיין צועק וצורם, ובתום עמי אנוכי יושבת, וזה מבריח מכאן המון המון אנשים וגורם לתדמית שלילית. אצל רבים מאנ"ש הוא קודש קודשים ונחשב למזכיר הכי אמין והכי מסור - ובכמה פרטים אכן כך הם פני הדברים, עכ"פ במשך רוב שנות כהונתו בשירות הרבי. להתראות - שיחה 09:38, 2 ביוני 2014 (UTC)
אם אדם יניח שיפרסמו עליו בפומבי שהוא בורא עולם ר"ל, ברור לכולם מה צריך להיות היחס אליו. גם כאן שום תירוץ לא יכפר על עובדה שמפורסמת במשך שנים בפומגי. בכל אופן אני לא המחליט כאן, הקול שלי נספר כמו כל קול אחר ואפשר לעשות הצבעה. --שיעשיחה י' בסיוון ה'תשע"ד 14:27, 8 ביוני 2014 (UTC)
אני די (בצירה) עם שיע. • שנוזעל - שיחה • י' בסיוון ה'תשע"ד 16:08, 8 ביוני 2014 (UTC)
כמה שזה כואב, להצלחת חב"דפדיה כדאי להכניס את הנושא לפרופורציות. שיהודי יכריז על עצמו כבורא עולם, זהו איסור גמור וכפירה נוראה. גם אין שום תירוץ המתקבל על הדעת שאפשר להמליץ טוב על אותו טועה ומתעה. בשונה מכך שיהודי יכריז על עצמו - עפר לפיו, וכלשונו של הרשדב"ו: "אם הייתי יכול הייתי דוחס עוד קילו של עפר לפיו"...- שהוא המנהיג בהווה של תנועת ליובאוויטש, הרי: א) למרות הכיעור שבדבר והעובדה שזה מצביע על 'גודל' התקשרותו - הוא לא עבר על שום איסור. ב) אפשר להידחק ולתרץ שהוא חושב שכך זה "אופן המתקבל", שזה מביא כסף לליובאוויטש, ועוד טענות שונות ומשונות, שתוכנם אינו משנה כהוא זה, אלא העובדה שאפשר לדון לכף זכות.
אכפול דברי, שאינני טוען ח"ו שהוא צדיק/ישר/צודק (מחק את כולם...), אבל בכל הנוגע לייצוג שלו בדפי האתר, כיוון שזה מאוד צורם לריבוי אנשים, מותר לנו להעלים עין ולמצוא את הנוסח שבו השוני בתוארים בינו לבין שאר החסידים המופיעים לצידו לא יהיה כל כך בוטה ומרתיע אנשים שעברו שטיפת מח. להתראות - שיחה 17:12, 8 ביוני 2014 (UTC)
התרפסות נוראה. אני לא אומר שצריך להדגיש בכל דרך את גודל עוונו ותיעובו. אבל בהחלט לא להעלים את זה, ואדרבה, לנסות לשטוף את הסירחון ששטף מוחם של אנשים. לא צריך להיות צעקני, צריך להיות אמיתי. • שנוזעל - שיחה • י' בסיוון ה'תשע"ד 22:52, 8 ביוני 2014 (UTC)
תמשיך לצעוק את האמת, ותשאר בודד במערכה. למרות שאני חושב שהצדק איתנו, אני גם מנסה לעשות חישוב של רווח מול הפסד, ובתור אחד שנמצא במגע יום-יומי עם אחב"י שליט"א, אני מזהה בצורה מפורשת וברורה שזה אחד מהחסמים העיקריים של תרומות בפני אוכלוסיה זו, וממילא טוען שאין שום ענין לכתוב את זה אם זה לא מועיל. השמטת תואר או הוספתו לא תשכנע אף אחד בהשקפתו ובייחסו כלפי אותה אישיות. להתראות - שיחה 23:06, 8 ביוני 2014 (UTC)

סוף העברה מהדף חב"דפדיה:אולם דיונים --שיעשיחה י"א בסיוון ה'תשע"ד 08:05, 9 ביוני 2014 (UTC)

המשך דיון בנושא תארים

לא דיברתי על התואר רב כשאלו שלידו כן מכונים כך. • שנוזעל - שיחה • י"א בסיוון ה'תשע"ד 08:10, 9 ביוני 2014 (UTC)
להתראות, אני בהחלט מסכים שחשוב לשמור על תדמית מכובדת של האתר שלנו. אתה באמת חושב שזה כ"כ צורם שהוא לא מכונה כאן רב? הרי הוא לא רב בפועל. --שיעשיחה י"ג בסיוון ה'תשע"ד 15:19, 11 ביוני 2014 (UTC)
הרבה יותר מחושב. בטוח במאת האחוזים. אני לא מפסיק לשמוע טענות על זה, ובהתחשב בשטיפת מוח שעברו - אני בהחלט מבין אותם. אם אתה רוצה רשימת שמות של אנשים שזכו אצלנו לתואר רב למרות שאינם רבנים בפועל ורמת המשכל שלהם וסך פעולותיהם בשדה העסקנות 'קצת' יותר נמוכה משלו, אני יכול בקלות לצרף... להתראות - שיחה 16:41, 11 ביוני 2014 (UTC)
ועפ"ז שיניתי בפנים הערך. בעיקר כאשר במהלך שיטוטיי נתקלתי בערך חיים ליברמן, שלכל הדעות גרם עגמ"נ גדולה בהרבה לכ"ק אדמו"ר, והוא דווקא זוכה בתואר "הרב".-- נכתב ע"י 5778 ששכח לחתום את שמו.
שינית ללא הסכמה בדף השיחה, ונראה לי שגם לא ברוב דעות ובכל מקרה קשה להסתמך על דעותיהם של משתמשים מן העבר הרחוק. שחזרתי, ואם קשה לך עם חיים ליברמן, פתח דיון בדף השיחה שלו. אגב, אם צריך אני מצרף את דעתי נגד התואר כאן. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:10, ו' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז
מצטרף ללהתראות. השמטת התואר 'רב' היא צעד בוטה שאיננה שייכת לרבנות בפועל. כיום, היא בערך זכר להיות הנושא בתואר מהול... חכם באשי - שיחה 08:36, 7 בנובמבר 2016 (UTC)

רק להעיר - מבלי לחוות דיעה לכאן או לכאן - אשר בניגוד לדברי כמה משתמשים כאן אשר התואר הנ"ל מיועד לרבנים, הרי שאחד מהראשונים (כמדומני הרשב"א) כותב בתשובה מפורסמת שהתואר הוא ליהודים רבניים (בניגוד ליהודים קראים). שף ויתיבקאנפרענץ רום 23:52, 19 ביוני 2017 (UTC)

לכותבי הערך

הלוואי והייתם מגיעים לקרסוליים של הרב הזה לדעתי ערך זה צריך להינתן לאנשים החבדניקים (או בלשונכם "אנטים") שישכתבו אותו שוב 164.138.125.184 20:01, 19 במאי 2015 (UTC)

לא ציית לדינא

לאחרונה כתבתי בנושא בנוגע לרב ש"ט, והתיקונים אכן התבצעו. אני משנה גם כאן.

מאיפה יודעים את כל הדברים האלה, מחב"ד אינפו שיוצאים נגד מזכיר הרבי?

לתגובה 1 אני מסכים אתך שזה הרבי, אך בפועל זה הרב קרינסקי והרב שמטוב ובעבר הרב חודקוב!

מה אם האתר קרינסקי מלך המשיח. מדוע אין הוא נכנס לקישורים חיצונייים?

--יחי המלך המשיח ד.ר - שיחה, 14:59, כ"ט בתמוז, ה'תש"ף 14:59, 21 ביולי 2020 (UTC)

כי חב"דפדיה אתר מכובד, אבל אפשר למצוא אותו בגירסאות קודמות--נכתב בשעה 15:11 ע"י חבר - היום, כ"ט בתמוז ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח. חשבתם פעם לאמץ יתומים? כנסו----

הקשר לאתר אנקצילופדי.

משהו עדיין לא ברור לי פה, האם זה אתר אנקצילופדיה של ערכים ?

או אולי אתר של דעות ופולמסים. איך הפולמוסים קשורים לערך? האם זה מועיל במשהו?

אשמח לתשובה עניינית בלבד.--ליובאוויטשפדיה~עושים סדר בליובאוויטש - שיחה, 13:27, כ"א באב, ה'תש"ף 13:27, 11 באוגוסט 2020 (UTC)

תראה בויקיפדיה ובכל אתר אחר, שם גם כתובים פולמוסים על אנשים. חסיד של הרבי  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 13:33, 11 באוגוסט 2020 (UTC)
האמנם? וכי מטרת חב"דפדיה הוא להדמות לאתרים של הקליפות והסטרא אחרא?!
חב"דפדיה צריכה ודרושה להיות מעל הפוליטקה. וביננו, הידיעה על הפולמוסים הללו לא מוסיף ולא משפר ולו במעט את הערך.--ליובאוויטשפדיה~עושים סדר בליובאוויטש - שיחה, 13:38, כ"א באב, ה'תש"ף 13:38, 11 באוגוסט 2020 (UTC)
שאלת מה הקשר לאתר אנציקלופדי - עניתי, עובדה שיש קשר. אתה שואל למה יש? - כי על אחד כזה שמוכר ע"י החוק בארה"ב כ"ממשיך הרשמי של הרבי בהנהגת חב"ד" רח"ל הי"ת חובה למחות על זה, אחד כזה שמלכלך עם קבוצה נכבדה מחב"ד ואומר עליהם מול כל כלי התקשורת חובה שידעו את זה, אחד כזה שרוצה להפוך את בית רבינו שבבל למוזיאון חובה לעורר על זה. ועכשיו תשאל מה הקשר לחב"דפדיה? - אז הקשר הוא שזה אתר אנציקלופדי שבא להנגיש אץ דמות האדם מכלך הזוויות, וכך נעשה פה. חסיד של הרבי  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 13:41, 11 באוגוסט 2020 (UTC)
הכוונה היא לאנקצילופדיה. בנקצילופדיה תראה מה חלק מאנשים חושבים על האדם? לא. בתור אתר חב"די , אנחנו צריכים להראות דוגמא אישית, ולא ללכלך על אנשים בגלל הדעות של חלקנו (בדיוק כמו שלא היית רוצה ששיחת הערך של סביך ע"ה, ר' שליימה מיידנצי'ק יהיה כתוב שיש עליו פולמוס (ע"י האנטים) על תפקידו וכו' וד"ל. ). --ליובאוויטשפדיה~עושים סדר בליובאוויטש - שיחה, 14:10, כ"א באב, ה'תש"ף 14:10, 11 באוגוסט 2020 (UTC)
אין תפקידנו ללכלך על אנשים, אבל אנחנו איננו יכולים להתעלם מעובדות שקיימות בשטח, וצריכים לכתוב אותם, אמנם בצורה נעימה ויפה, אך הם צריכים להכתב, יש לחלק גם בין ביקורות אמיתית שקשורה למי שוהלך נגד הרבי במפורש או נגד התורה לבין איזה מריבה אישית בין מישהו למישהו כמו הדוגמא שהבאת.. כיפת יחי ~ בסוד שיח ~ 14:14, כ"א באב, ה'תש"ף (11 באוג' למניינם), ימות המשיח
'עובדות שקיימות בשטח' היא מילה יפה לרמיסת ופגיעה באנשים שלא חושבים כדעתך. זה שלדעתך הוא הלך נגד הרבי , זה לא אומר שכך המציאות. הנני מבקש בכל לשון של בקשה, הפסיקו עם הפילוג הזה, אחים אנו, כולנו בנים של רבינו, יש להתעלם מבקשות היצר הרע, להמעיט בכל המלחמות למנהם, דבר אשר אינו עושה נח"ר לרבי, אלא ההפך הוא הנכון. תפסיקו עם העבודות המלוכלכות הללו, ותעסקו במעשים טובים. וגם אם אתה חושב שבעל הערך הלך נגד הרבי, מעשיך הם נגד הרבי. אין זה חידוש שהרבי התנגד בכל תוקף לפגיעה באנשים , גם אם טעו. הרבי לימד אותנו שיש להתנהג באהבת ישראל אחד עם השני. אתה עושה ההפך? אתה הולך נגד הרבי, נקודה. --ליובאוויטשפדיה~עושים סדר בליובאוויטש - שיחה, 14:40, כ"א באב, ה'תש"ף 14:40, 11 באוגוסט 2020 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────קרינסקי רומס את המשיחסטים והורס את חייהם, הן בשליחות והן במישור הפרטי והקהילתי. לאדם כזה לא מגיע מתנות באתר, והוא האחרון שנמחק לו את הפולמוסים! חסיד של הרבי  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 15:53, 11 באוגוסט 2020 (UTC)

חסיד יקר. אם רצונך להכפיש שם של בן אדם עוד מילא אבל למה לנופף באיצטלא דקדושה כביכול. ואם לא. אז יש הרבה יהודים שטעו בחייהם טעויות חמורות וזה עדיין לא מצדיק את ההתייחסות הרשמית לדברים אלה. אם אתה רוצה תתחיל לכתוב את הביקורת שיש על כל שליח ממוצע ועל כל עסקן ציבורי. זה שהוא פשוט יותר מפורסם זה לא מצדיק את העובדה. עוד והוא העיקר לפי ההרגש שלי. הוא היה מזכיר של הרבי. והרבי ידע טוב טוב את מי הוא בוחר. ככה שיש לקחת שיקול דעת עמוק לפני שכותבים פולמוסים על אנשים כאלה. ואם תאמר שיש בחירה חופשית אז לפי תשובת הרמב"ם בנוגע לידיעה ובחירה מובן בפשטות שהיה אפשרות למנוע את זה והרבי בפועל לא מנע כלום. בפועל הוא לא עשה שום דבר רע ביינתים (עכ"פ מהרשימה שהבאת לפנ"ז. שום דבר לא הוליד פעולה מתמשכת.) כך שזה באמת מיותר. ידידך דורש שלומך. --קונטרס החלצו. - שיחה, 16:11, כ"א באב, ה'תש"ף 16:11, 11 באוגוסט 2020 (UTC)
נגד מחיקה. חסיד של הרבי  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 16:16, 11 באוגוסט 2020 (UTC)
חסיד, דבר ראשון יפה לפחות שאתה מודה שבגלל שהוא פוגע במשיחיסטים אז הוא זכאי להכפושת (לא שאני אוחז בדעתו). לא חסרים גם רבנים "משיחיסטים" שרומסים "אנטים" , ואין מוחה בהם ( ואת הסיבה כולנו יודעים, אבל בכל מקרה, לא לזה אני רוצה להכינס). אני רק דורש ממך להתבגר קצת , וגם אם זה קשה, זה לא מוסיף כלום באהבת ישראל, ואם אתה מרגיש שאתה לא מוסגל לזה, אז פשוט תעלה לדיון למחוק את הערך. (אם האדם הזה ממש רשע אז הוא גם לא זכאי לערך, אלא אם כן הערך פשוט רק בשביל להטיח בו את דעותיכם) ואז נראה את שאר הדעות. חבל שדבר כזה קורה בליואוויטש. ושלא תבין לא נכון, אני מאוד מעריך את כל תרומתיך, אך מצטער שאתה נכנס לפוליטקה ולדברים שהם הפך רצונו של הרבי. --ליובאוויטשפדיה~עושים סדר בליובאוויטש - שיחה, 16:17, כ"א באב, ה'תש"ף 16:17, 11 באוגוסט 2020 (UTC)
האדם הזה עשה אכן הרבה דברים טובים, אך גם יוחנן כהן גדול עשה הרבה דברים טובים.. בכל מקרה אני נגד להנגיש רק צד אחד של המטבע כמו שאתה רוצה שיהיה מטעמים שאני מנחש שהם לא מ]פני כבוד ליובאוויטש אלא מפני כבוד חלק אחד בלבד בליובאוויטש, ואני חושב שאם לא יכתבו כל הפולמוסים עליו אז זה יהיה פגיעה שאין כדוגמתה בכבוד הרבי. האם יעלה על הדעת שאדם שקורא לעצמו "הרבי החדש וממשיך דרכו" אחד שזייף והעלים צוואה שייהתה יכולה לשנות את חב"ד, האחד הזה שהוא מהגורמים הגדולים ביותר לפילוג שלצערינו יש בחב"ד - ננהג איתו בסלחנות?! הרי זה לא יתכן! הוא הוא הגורם לפילוג שיש, ואתה רוצה למחוק את מה שכתבו ע"כ מטעמים של "אחדות"? מזכיר לי קצת (להבדיל) את הפסק האחרון של בג"צ בעניין אי הריסת בית המחבל.. הרי במקום לרחם על היהודים - הם מררחמים (להבדיל) על הערבים. וההקשר מובן מעליו. חסיד של הרבי  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 16:30, 11 באוגוסט 2020 (UTC)
אם חפץ באחדות אתה אז מובן מאוד שמי שגרם לאי האחדות צריך לכתוב עליו את הדברים הנ"ל, הוא זה שעשה עושה ולצערי כנראה שגם ימשיך לעשות פילוג בחב"ד, זה פשוט אבסורד למחוק את הפולמוסים על מלך הפילוג מטעמים של "אחדות" מדומה. חסיד של הרבי  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 16:34, 11 באוגוסט 2020 (UTC)
א.אם אתה באמת בעד לא להנגיש 'חלק בחב"ד' אז תנהג כך בשאר הערכים. דין הרב ציק כדין קרינסקי ודין חיטריק כדין וילשאנקי וד"ל. ב. אף שישראל 'חטא' ישראל הוא! לא חסרים אנשים ש'טעו' לטענתך והם לא כדין קרינסקי וד"ל. ג.ההבדל היחדי בין הדוגמא שהבאת הוא כך: בג"ץ לא רואים אותם משויכים לאך אחד, חוץ מלציונות, שהצינות היא מקור השקר והצביעות בעולם. ולהבדיל ליובאוויטש, למרות הפלגים והמחלוקות, הם משויכים לרבי , אבא שלהם. ומה יותר כואב לאבא מאשר לראות את בניו כואבים?! זה מה שאתה רוצה? תעזוב את התירוצים שהוא עשה כך והוא עשה כך . אותו גבר גם אני יכול להביא על אנשים אחרים. במילים אחדות אומר את זה כך:
תתנהגו כמו חסידים, ולא רח"ל להבדיל כמו בג"ץ. מקווה שההסבר מובן, ותעזבו את השטויות המכאיבות לרבי בכל רגע ורגע.--ליובאוויטשפדיה~עושים סדר בליובאוויטש - שיחה, 16:40, כ"א באב, ה'תש"ף 16:40, 11 באוגוסט 2020 (UTC)
בלי להכנס לגוף הדיון, ישנה מדיניות (אף כי לא מושלמת) בחב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים - ביקורת. בפשטות נשוא הערך עובר את הקריטריונים ומוכרחת ביקורת, אם כי ייתכן שלא כמו זו שכתובה עכשיו. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 17:25, כ"א באב ה'תש"ף

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────מצטרף לכל אלו שאמרו למחוק את הבקורת, ובמיוחד לדבריו האחרונים של חסיד ליובאוויטש, בנוגע לדברי קרייזי, צריך לדון ע"כ, כי צרי לקחת בחשבון שלא כל חב"ד מסכימה עם כך שהוא עובר על דברי הרבי, וכפי דברי חסיד ליובאוויטש האחרונים.... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:43, כ"א באב, ה'תש"ף

לא צריך שכל חב"ד תסכים. מספיק שהרבי אומר, כידוע ליודעים כמ"פ (עיין ש"פ משפטים תשמ"ז, ועוד). זה שיש חב"דניקים שמעדיפים להתעלם ולהכשיר את השרץ בגלל השתייכות מפלגתית, אינו שיקול. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 17:55, כ"א באב ה'תש"ף
הערך על קרינסקי מאוד קצר ומציג כאילו קרינסקי יש בו רק בעיות, אפשר להציג את הביקורת אבל לפני זה להרחיב את הערך, שלא יראה שהפיסקה היא המרכזית בערך --שמואל חיים~יחי המלך - שיחה, 17:57, כ"א באב, ה'תש"ף 17:57, 11 באוגוסט 2020 (UTC)
הבעיה פה היא שיש חסידים (ויש שיאמרו רוב החסידים) שסוברים שהרבי אמר אחרת. כמו כל מחלוקת, אין ספק על מה שהרבי אמר, אלא האם הרבי אמר...
עזוב את החוקות ואת הדעות האישיות. אתר חב"דפדיה נועד בשביל להפיץ את המעיינות. לא שווה, ולו במעט כל ההפצת המעיינות הללו, אם לא מתנהגים כרצון הרבי! זה מה שיש לי לומר, זה מה שחסיד אמיתי צריך לומר, לעזוב את המחלוקות האלו בזמן כה קשה, לשים הכל בצד ולגרום להביא את המשיח! את המשפט הבא אני זועק מדם ליבי:
אנא! תפסיקו עם המחלוקות הללו!--ליובאוויטשפדיה~עושים סדר בליובאוויטש - שיחה, 18:01, כ"א באב, ה'תש"ף 18:01, 11 באוגוסט 2020 (UTC)
באמת?! יש חסידים שסוברים שהרבי לא אמר את שיחת ש"פ משפטים תשמ"ז? ושלא חיכה בכניסתו להתוועדות כינוס השלוחים תש"נ בגלל בזיון הרבנים? מה הם סוברים, שהשיחה והמאורעות הללו מזוייפים הומצאו ע"י בעלי מחלוקת? או שאולי הם סוברים שגיבור הפרשיות האלו לא היה נשוא הערך אלא מישהו אחר? א"כ חשוב לדעת מי, ולכתוב את זה בערך שלו... (אני לא מתייחס לפרשיות אחרות כרגע, אלא רק לאלו שהרבי התייחס אליהן במפורש). -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:05, כ"א באב ה'תש"ף
לא דברתי על השיחות שאמרת. אני מדבר בכללות. לא חסרים בחורים אשר יקרעו את ה'רשימות' רק בגלל שלדעתם או לדעת המשפיעים שלהם זה לא נכון! לא חסרים בחורים אשר ירביצו וירקו על מזכיריו של הרבי! לא חסרים בחורים אשר יעשו חילול שם ליובאוויטש! ולאור כל זה, לא חסר שנאת חינם!!! תפסיקו עם ההתנהגות המבוזת הזאת! תשקיעו באור ולא בחושך! כל אחד יכול להביא דוגמאות על כל צד, אבל בתכל'ס, כולנו יודעים את האמת, שהמעשים הללו רק מצערים את הרבי! די עם הצביעות.--ליובאוויטשפדיה~עושים סדר בליובאוויטש - שיחה, 18:09, כ"א באב, ה'תש"ף 18:09, 11 באוגוסט 2020 (UTC)
ואגב, אם אתה מצטט לי שיחות של הרבי: ידועה השיחה של הרבי שחושך מגרשים באור.
אם אתה באמת נגד בעל הערך - אז אולי עצם זה שאתה מפרסם את דעותך עליו, אולי זה נותן סיפוק לנפש הבהמית, אבל המעשה הוא נגד הרבי!--ליובאוויטשפדיה~עושים סדר בליובאוויטש - שיחה, 18:19, כ"א באב, ה'תש"ף 18:19, 11 באוגוסט 2020 (UTC)
קרייזי, נכון שקשה להתעלות מעל דעותיך, אני לא נכנס לדעתי האישית, אלא לדעת רבים וטובים, ואני חושב שאין צורך להסביר את כוונתי!!! המחלוקת לא מוסיפה לאף אחד!!! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 18:44, כ"א באב, ה'תש"ף
ואוו ברוך השם! סוף סוף מסירים את הביקורת עליו! אך אם כבר אולי נוריד את הביקורת גם על המן האגגי זה ממש לא חב"דפדי ללכלך סתם כך עליו..... --'''יוסי מ. *יחי המלך המשיח*''' - שיחה, 00:24, כ"ב באב, ה'תש"ף 00:24, 12 באוגוסט 2020 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────אוי ואבוי! ראיתי שכתוב ממש לא יפה על ישו הנוצרי זה ממש לא בסדר ולא חב"דפדי...--'''יוסי מ. *יחי המלך המשיח*''' - שיחה, 00:32, כ"ב באב, ה'תש"ף 00:32, 12 באוגוסט 2020 (UTC)

אני ממש מצטער אבל יש הבדל עצום ואני מקווה מאד שלא כתבת את זה ברצינות!--קונטרס החלצו. - שיחה, 16:18, כ"ב באב, ה'תש"ף 16:18, 12 באוגוסט 2020 (UTC)

הצבעה

בנוגע להסרת הביקורת נגד הרב קרינסקי

בעד
  1. חסיד ליובאוויטש
  2. חב"דניק
  3. זאבי מינצברג
  4. קונטרס החלצו.
  5. א' מחב"ד
נגד
  1. חבר
  2. יוסי מ.

להבהיר, אני בעד! היינו נא להסיר!, זה לא המקום. א' מחב"ד - שיחה, 16:28, כ"ב באב, ה'תש"ף 16:28, 12 באוגוסט 2020 (UTC)

א' מחב"ד, די בזה שאתה חותם את שמך בפיסקא הנכונה (תרתי משמע ), אין צורך להוסיף. אלא מה כן, תעשה את זה בפיסקא למטה. שם אפשר זאבי מינצברג ~ זאג לחיים! - שיחה, 16:31, כ"ב באב, ה'תש"ף

חוצפה

כעס כבר הוציאו את הביקורת? תנו לכולם להצביע! הצבעה זה לא דבר שלוקח 3 דקות!--'''יוסי מ. *יחי המלך המשיח*''' - שיחה, 15:30, כ"ב באב, ה'תש"ף 15:30, 12 באוגוסט 2020 (UTC)

בעניינים של בן אדם לחברו מספיק רוב.--קונטרס החלצו. - שיחה, 16:12, כ"ב באב, ה'תש"ף 16:12, 12 באוגוסט 2020 (UTC)
אכן, חוצפה. חוצפה שרוב משתמשי חב"דפדיה בעד להסרת הפילוג והמחלוקת בחב"ד. חוצפה שרוב המשתמשים אכפת להם מרצון הרבי ולא מרצון עצמם. חוצפה!--ליובאוויטשפדיה~עושים סדר בליובאוויטש - שיחה, 16:14, כ"ב באב, ה'תש"ף 16:14, 12 באוגוסט 2020 (UTC)
יפה לראות שיש אנשים בחב"ד שבאמת זה נוגע להם. אבל בצורה הקשה זה לא יתקבל. וכפתגם הצ"צ אנן פועלי דיממא אנן. תפקדינו להאיר את המצב ולא להלחם בו.--קונטרס החלצו. - שיחה, 16:16, כ"ב באב, ה'תש"ף 16:16, 12 באוגוסט 2020 (UTC)
"אנשים בחב"ד"?! נו-נו... בכל מקרה, תוכל לראות יוסי שהיה את רוב היום (רובו ככולו), הרוב קבע שיש להסיר את הביקורת, וכך למעשה. ובכלל, מה מסיף לך הפיסקא ה"חשובה" הזאת? עוד מחלוקת? עוד פילוג? עוד מריבה? מה זה יועיל לך? שאנשים שאינם חב"דניקים (לעת עתה) ייכנסו ויראו שבחסידות חב"ד, שהעקרונות שלהם זה אחדות (גם אם אתה לא דוגל בסמל החדש של צא"ח... [וד"ל]), רבים כמו... אין צורך להוסיף. "ואהוב את הביקורת" גם אם זה נוגד. בתקווה להבנה, זאבי מינצברג ~ זאג לחיים! - שיחה, 16:25, כ"ב באב, ה'תש"ף 16:25, 12 באוגוסט 2020 (UTC)

החלטה

מכיוון שמזה כיומיים עמדה האפשרות להכריע ולהצביע בנושא,

והמשתמשים אשר היה להם חשוב להכריע הצביעו, ננעלה לע"ע ההצבעה. הערה: אם שוב יופיעו כאלו שזה יפריע להם, יש לפתוח עוד דיון נוסף.

תוצאות ההצבעה:

50 אחוז - בעד הסרת הביקורת

20 אחוז - נגד

מכיוון שרוב המשתמשים הכריעו שאין מקום בחב"דפדיה לפילוגים ולהיפך רצון הרבי, יש למחוק את הביקורת. בברכת 'והאמת והשלום אהבו' , חסיד ליובאוויטש.