מסכת מכות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(דף חדש: ב[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?daf=2&mesechta=25 מסכת מכות] יש 3 פרקים ו23 דפים. המסכת עוסקת בדיני עד זומם, רוצח בשגגה ובמ…)
 
(פירוט ודיוק)
שורה 1: שורה 1:
ב[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?daf=2&mesechta=25 מסכת מכות] יש 3 פרקים ו23 דפים.
ב[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?daf=2&mesechta=25 מסכת מכות] יש 3 פרקים ו23 דפים.


המסכת עוסקת בדיני עד זומם, רוצח בשגגה ובמזיד, ועוד.
הפרק הראשון של המסכת עוסק בדיני [[עדים זוממים]]; הפרק השני עוסק בדיני [[רוצח בשגגה]] ו[[עיר מקלט]]; השלישי עוסק בדיני [[מלקות]].
 
==סיום המסכת==
==סיום המסכת==
במשנה בסוף המסכת מובא: רצה [[הקב"ה]] לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם [[תורה]] ו[[מצוות]]. [[הרבי]] מבאר כי בזה מודגשת מעלתם של ישראל שלמעלה מהתורה, שעוד לפני שמשה קיבל תורה מסיני ישנו כבר הענין ד"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא" להיותם "נצר מטעי מעשה ידי להתפאר", וזה ש"משה קיבל תורה מסיני ומסרה" כו',, הוא בשביל (העיקר) ישראל,  - "רצה הקב״ה לזכות את ישראל ״ לפיכך הרבה להם תורה ומצוות"{{הערת שוליים|1=[[ספר השיחות]] [[תשמ"ט]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=16011&hilite=12e5e975-d9b5-4a98-9051-873c3a808938&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%AA&pgnum=292 ח"ב]}}.
במשנה בסוף המסכת מובא: רצה [[הקב"ה]] לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם [[תורה]] ו[[מצוות]]. [[הרבי]] מבאר כי בזה מודגשת מעלתם של ישראל שלמעלה מהתורה, שעוד לפני שמשה קיבל תורה מסיני ישנו כבר הענין ד"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא" להיותם "נצר מטעי מעשה ידי להתפאר", וזה ש"משה קיבל תורה מסיני ומסרה" כו',, הוא בשביל (העיקר) ישראל,  - "רצה הקב״ה לזכות את ישראל ״ לפיכך הרבה להם תורה ומצוות"{{הערת שוליים|1=[[ספר השיחות]] [[תשמ"ט]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=16011&hilite=12e5e975-d9b5-4a98-9051-873c3a808938&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%AA&pgnum=292 ח"ב]}}.

גרסה מ־12:37, 1 באוגוסט 2010

במסכת מכות יש 3 פרקים ו23 דפים.

הפרק הראשון של המסכת עוסק בדיני עדים זוממים; הפרק השני עוסק בדיני רוצח בשגגה ועיר מקלט; השלישי עוסק בדיני מלקות.

סיום המסכת

במשנה בסוף המסכת מובא: רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות. הרבי מבאר כי בזה מודגשת מעלתם של ישראל שלמעלה מהתורה, שעוד לפני שמשה קיבל תורה מסיני ישנו כבר הענין ד"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא" להיותם "נצר מטעי מעשה ידי להתפאר", וזה ש"משה קיבל תורה מסיני ומסרה" כו',, הוא בשביל (העיקר) ישראל, - "רצה הקב״ה לזכות את ישראל ״ לפיכך הרבה להם תורה ומצוות"[1].

ביאורי הרבי

הערות שוליים