מסכת מנחות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
== מצוות מילה ==
== מצוות מילה ==


במסכת{{הערת שוליים|מג, ב.}} מובא כי דוד המלך, כאשר הוא נכנס לבית המרחץ ושהה ללא מצוות, הוא התאונן על כך. אך כאשר נזכר ב[[ברית מילה]] שבבשרו, נתיישבה דעתו.  
במסכת{{הערת שוליים|מג, ב.}} מובא כי [[דוד המלך]], כאשר הוא נכנס לבית המרחץ ושהה ללא מצוות, הוא התאונן על כך. אך כאשר נזכר ב[[ברית מילה]] שבבשרו, נתיישבה דעתו.  


מכאן מוכיח הרבי, כי מלבד מעשה המילה, המילה היא גם כן מצווה תמידית ומתמשכת, שהיא - להיות מהול, ולכן אדם מהול הוא בקיום מצווה תמידי, ולכן נתיישבה דעתו של דוד המלך.{{הערת שוליים|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14924&st=&pgnum=59&hilite= לקוטי שיחות ח"א עמ' 46 (עמ' 59)].}}
מכאן מוכיח הרבי, כי מלבד מעשה המילה, המילה היא גם כן מצווה תמידית ומתמשכת, שהיא - להיות מהול, ולכן אדם מהול הוא בקיום מצווה תמידי, ולכן נתיישבה דעתו של דוד המלך.{{הערת שוליים|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14924&st=&pgnum=59&hilite= לקוטי שיחות ח"א עמ' 46 (עמ' 59)].}}


=== ביאורי הרבי ===
=== ביאורי הרבי ===

גרסה מ־18:28, 27 ביולי 2010

במסכת מנחות יש 13 פרקים, ו108.5 דפים.

המסכת עוסקת בדיני קרבנות מנחה. מלבד זאת, מבוארין במסכת כל דיני הציצית, תפילין, וספר תורה.

מצוות מילה

במסכת[1] מובא כי דוד המלך, כאשר הוא נכנס לבית המרחץ ושהה ללא מצוות, הוא התאונן על כך. אך כאשר נזכר בברית מילה שבבשרו, נתיישבה דעתו.

מכאן מוכיח הרבי, כי מלבד מעשה המילה, המילה היא גם כן מצווה תמידית ומתמשכת, שהיא - להיות מהול, ולכן אדם מהול הוא בקיום מצווה תמידי, ולכן נתיישבה דעתו של דוד המלך.[2]

ביאורי הרבי

הערות שוליים