שיחת משתמש:שלום/ארכיון 14: הבדלים בין גרסאות בדף

(←‏הדלקת הנר: אם אפשר לומר)
שורה 28: שורה 28:
:::ואגב, מעניין שמובא שהמנהג לכסות את העינים עד הברכה, כדי שיהיה עובר לעשייתן, ומכאן שהחפצא של המצווה היא ההנאה שבראיית הנרות ולא מעשה ההדלקה, ולכן מיקרי עובר לעשייתן, ומה שמברכים "להדליק" הכוונה שצריך לעשות מעשה שיהיה מודלק, אבל המצווה היא שיהיה מודלק וההדלקה היא רק הכשר מצווה. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני '''ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יהודים משוחחים]] 02:53, 10 ביוני 2010 (UTC)
:::ואגב, מעניין שמובא שהמנהג לכסות את העינים עד הברכה, כדי שיהיה עובר לעשייתן, ומכאן שהחפצא של המצווה היא ההנאה שבראיית הנרות ולא מעשה ההדלקה, ולכן מיקרי עובר לעשייתן, ומה שמברכים "להדליק" הכוונה שצריך לעשות מעשה שיהיה מודלק, אבל המצווה היא שיהיה מודלק וההדלקה היא רק הכשר מצווה. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני '''ביאת משיח, היום כ"ח בסיוון ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יהודים משוחחים]] 02:53, 10 ביוני 2010 (UTC)
::::אכן כן-נראה-לי. מישהו אמר לי סברה הפוכה (בכתב), ולכשאפנה, אעלה אותה. ---משיח עכשיו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
::::אכן כן-נראה-לי. מישהו אמר לי סברה הפוכה (בכתב), ולכשאפנה, אעלה אותה. ---משיח עכשיו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
:::::לענ"ד, מוסכם שכאשר האשה מדליקה נר היא מקבלת שבת, אלא אי אפשר לומר שאם הדליקה נר ולא בירכה, היא מקבלת שבת. כלומר קבלת השבת נעשית על ידי שתי פעולות, אחת הדלקת הנר והשניה הברכה ורק אחרי שהיא אומרת ברכה היא מקבלת על עצמה למפרע את השבת(מזמן ההדלה).
:::::לענ"ד, מוסכם שכאשר האשה מדליקה נר היא מקבלת שבת, אלא אי אפשר לומר שאם הדליקה נר ולא בירכה, היא מקבלת שבת. כלומר קבלת השבת נעשית על ידי שתי פעולות, אחת הדלקת הנר והשניה הברכה ורק אחרי שהיא אומרת ברכה היא מקבלת על עצמה למפרע את השבת(מזמן ההדלה).--[[משתמש:יוספי21|יוסי]] ([[שיחת משתמש:יוספי21|שיחה]]). 08:25, 11 ביולי 2010 (UTC)


== שיחזור [[משתמש:ברוקולי]] ==
== שיחזור [[משתמש:ברוקולי]] ==