לדלג לתוכן

שיחת משתמש:תנא קמא חחח\בית מנחם מענדל צפת: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
תגובה אחרונה: 1 מרץ מאת מענדל סופר בנושא חשיבות
חשיבות: מענדל אין הצבעה וכבר הוסכם ביני לבין תנא קמא חחח שהוא יפתח פסקה בערך של הישיבה קטנה רק אחרי שהישיבה תיפתח
תגיות: שוחזרה עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
ספרא רבא (שיחה | תרומות)
ביטול גרסה 743999 של חב"ד בדרך לגאולה (שיחה) אני אכתוב מה שאני רוצה ואין לך רשות למחוק את דברי
תגית: ביטול
שורה 33: שורה 33:
:::::::::: א. יש בה בלע"ה כ-100 תלמידים ב. האם אתה מנהל בחב"דפדיה? [[משתמש:תנא קמא חחח|תנא קמא חחח]] - [[שיחת משתמש:תנא קמא חחח|שיחה]], 20:03, א' באדר, ה'תשפ"ה 20:03, 1 במרץ 2025 (IST)
:::::::::: א. יש בה בלע"ה כ-100 תלמידים ב. האם אתה מנהל בחב"דפדיה? [[משתמש:תנא קמא חחח|תנא קמא חחח]] - [[שיחת משתמש:תנא קמא חחח|שיחה]], 20:03, א' באדר, ה'תשפ"ה 20:03, 1 במרץ 2025 (IST)
:::::::::::{{א|תנא קמא חחח}} אני לא מנהל אבל זה כלל בסיסי שלא כותבים ערך על משהו שאפילו לא נוצר. קח דוגמא שבן אדם רוצה לטוס לרבי והוא אומר שהוא כבר אצל הרבי. זה מצחיק. [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]] ~ [[יחי|'''יחי המלך המשיח''']]  20:05, 1 במרץ 2025 (IST)
:::::::::::{{א|תנא קמא חחח}} אני לא מנהל אבל זה כלל בסיסי שלא כותבים ערך על משהו שאפילו לא נוצר. קח דוגמא שבן אדם רוצה לטוס לרבי והוא אומר שהוא כבר אצל הרבי. זה מצחיק. [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]] ~ [[יחי|'''יחי המלך המשיח''']]  20:05, 1 במרץ 2025 (IST)
::::::::::::{{בעד}}, לדעתי חשוב מספיק, ישיבה גדולה משמעותית באה"ק, וודאי לאחר שתפתח. גם אם כעת עדיין לא נפתחה ממש - זה הולך לקרות בקרוב וכבר יש את רשימת אנשי הצוות כו' וכל ההכנות הממשיות--[[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] - [[שיחת משתמש:מענדל סופר|שיחה]], 20:33, א' באדר, ה'תשפ"ה 20:33, 1 במרץ 2025 (IST)

גרסה מ־20:39, 1 במרץ 2025

דעת יהודית

לאחר שפרסמו אודות הישיבה גדולה שעומדת להיפתח, יצא מכתב מרבני ישיבת 'חח"ל גדולה' שבו הם יוצאים נגד פתיחת הישיבה והביאו כאסמכתא את דברי הרבי, וזהו לשון המכתב: "ידועים בשער בת רבים הוראותיו הק' של כ"ק אדמו"ר מה"מ אודות שלילת הקמת מוסדות חב"ד בעיר בה ב"ה כבר קיימים מוסדות זהים, הוראה זו שלא להקים מוסדות זהים באותה עיר, ניתנה גם עבור הקמת ישיבת תומכי תמימים בעיר בה הייתה קיימת כבר ישיבה" ובסוף המכתב כתבו: "כי אין לאף אחד רשות והיתר להשיג גבול ולהקים ישיבה חב"דית נוספת בעיר צפת". אשמח להביע את עניות דעתי בעניין:

  1. ידועים דברי הגמרא אשר בעניין לימוד תורה אינו שייך עניין "השגת גבול".
  2. האדה"ז פוסק בשו"ע שלו: (חושן משפט, הלכות הפקר והשגת גבול, סעיף י"ג) "אבל מותר מן הדין לבני העיר לירד אחד בתוך אומנות חבירו כגון להושיב חנות בצד חנות חבירו וכן חייט בצד חייט, מפני, שיכול לומר לו מי שבא אצלך יבא ומי שיבא אצלי יבא" אשר מכך מובן (ק"ו) לענייננו שאין כל חשש להשגת גבול, ובמיוחד במקום כזה שאותם בחורים שילכו לשם לא ילכו לשם, וד"ל.
  3. וא"ת שכתבו בעיקר על מה שהרבי אומר שלא יעשו שתי ישיבות באותו העיר, אתה בעצם רוצה לסגור את הישיבות: חנוך לנער, המכון הטכנולוגי וחח"ל קטנה (לידיעת הציבור: ישיבת צעירי השלוחים נפתחה לפני חח"ל קטנה)

אשמח לתשובות, הערות והארות --תנא קמא חחח - שיחה, 15:45, כ"ט בשבט, ה'תשפ"ה 15:45, 27 בפברואר 2025 (IST)תגובה

בבקשה לא למחוק את ההפניה לחב"ד אינפו. מי שיש לו שאלות וקושיות יכול לא להסכים אך המחאה אמורה להיכתב בערך. חוץ מזה שאינני מבין כלל את טענות תנא קמא חחח, כי: א) מה לך להכנס לגדר שקו"ט אודות פתיחת כמה ישיבות באותה העיר כל עוד לא ראית את המענה של הרבי? ב) יש הבדל גדול מאוד בין הישיבות השונות שקיימות עד עתה בצפת, שלא נכנסות כ"כ לעימותים שונים. משא"כ שתי ישיבות גדולות, בהם ישנם בחורים עם אידאולוגי' שונה והופכית, בגיל שהם כבר ברי דעת ונכנסים לעימותים. בגיל זה ג"כ אי אפשר לתחום את הבחורים למקום מסויים (כמו שעשו עד היום בישי"ק אהל מנחם) אלא הבחורים מתפשטים בכל העיר להפיץ וכו' וברור כמה נזק ומריבות יגרום הדבר.

א) ההמנעות מעימותים העתידיים היא לא הטענה הכתובה במכתב - אלא השגת גבול ב) לכאורה מניעת החיכוך בין הבחורים זה אינטרס של שני הישיבות וממילא בדיבור הגיוני וישיר ניתן לפתור או לכה"פ למעט משמעותית את העימותים האפשריים. ספציפית לטעון שבנוגע למבצעים וכדו' יש קדימות לבחורי חח"ל (במקומות בהם השליח המקומי מסכים עם פעולותיהם) - זה כבר טענה המתקבלת ג) כלל לא מובן מה ההו"א שלראשי ישבת חח"ל יש את הסמכות הבלעדית בנוגע לישיבות חב"ד בצפת והאמת והשלום אהבו.

ליוסף יצחק קעניג היקר,
א. בהחלט לא ראיתי את המענה אלא אך ורק את מה שהרבנים ציטטו (אשמח אם תצרף קישור וכדו').
ב. מובן מהמכתב שפירסמו, שכאשר אינם נכנסים לאימותים, (- היינו שהם תמימי דעים כגון חח"ל וחנוך לנער) גם ישנה בעיה - "הוראה זו ניתנה גם במקרים בהם מפני טעמים שונים היה מקום לסבור שהישיבה החדשה איננה זהה לישיבה הקיימת, ובכל זאת שלל הרבי הקמת ישיבה חב"דית נוספת באותה עיר".
ג. הישיבה הולכת בעז"ה להיות בנווה אורנים, ואם אינך מכיר את צפת אתה מוזמן לבדוק ולשאול איזה מרחק זה מכנען בכלל ומהעיר העתיקה בפרט.
ד. "בגיל שהם כבר ברי דעת ונכנסים לעימותים" וכי חסר לך בחורים מישיבות קטנות שנכנסים לעימותים?! (אם אתה לא יודע, אספר לך: כל שבוע בחורים מישיבת אהל מנחם מענדל קטנה בצפת הולכים למבצעים באישור השליח לכל מיני מקומות, ביניהם ראש פינה, קריות, חצור ועוד, ובכל פעם שגם בחורים מהישיבה קטנה מגיעים לאותם מקומות [ויכול להיות שגם לה יש אישור מהשליח], אע"פ ששני הצדדים הם בחורים קטנים חסרי דעת, מתפתח כמעט בכל מקום עימותים [ואם לא יותר מזה...] שלא פעם גורם לחילול שם ה' בכלל וחב"ד בפרט).
ה. ועפ"ז (- שגם הם נכנסים לעימותים) יוקשה ממה שאתה בעצמך סובר ש"יש הבדל גדול מאוד בין הישיבות השונות שקיימות עד עתה בצפת, שלא נכנסות כ"כ לעימותים שונים" ולפי זה יהיה צריך לסגור את הישיבות חח"ל קטנה וחנוך לנער משום שישיבת צעירי הוקמה לפני חח"ל קטנה וחנוך לנער, ואם אתה אומר לסגור את הישיבה גדולה החדשה למרות המרחק, "טול קורה" וכו' ותודה שצריך לסגור את חח"ל וחנוך (למרות המרחק הרב שבין "אהל מנחם מענדל קטנה" [שנמצאת ב"הגדוד השלישי"] ל"חח"ל קטנה" [שנמצאת ב"העיר העתיקה"] ול"חנוך לנער" [שנמצא באיזור הדרומי של העיר צפת].
ו. בכלל, "אין אחר דברי המלך כלום" מה אתה מתרץ את שאר הישיבות??
--תנא קמא חחח - שיחה, 00:58, ל' בשבט, ה'תשפ"ה 00:58, 28 בפברואר 2025 (IST)תגובה

חשיבות

אני פותח פה הצבעה על הערך עם הוא מספיק חשוב או לא. חב"דפדים פעילים ‏ זהוי קריאה לכולכם. בברכה, חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 13:15, 28 בפברואר 2025 (IST)תגובה

חב"דפדיה איננה עיתון חדשות ולכן הערך צריך להימחק. חב"ד בדרך - אי אפשר לפתוח סתם כך הצבעה. ונא להפסיק לתייג כל רגע את החב"דפדים הפעילים! מאיר דקל - שיחה, 14:51, ל' בשבט, ה'תשפ"ה 14:51, 28 בפברואר 2025 (IST)תגובה
מאיר דקל אתה צודק ב💯 אחוז ואני מצטער שתייגתי פעם נוספת את החב"דפדים. אגב רוצים לראות אותך יותר באתר. בברכה, חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 14:54, 28 בפברואר 2025 (IST)תגובה
חב"ד בדרך - תודה לך על הבנת הדברים, לתועלת כולנו. אני אמנם הצטרפתי לפני 3 שנים אך כעת מתחיל לערוך בס"ד. מאיר דקל - שיחה, 14:58, ל' בשבט, ה'תשפ"ה 14:58, 28 בפברואר 2025 (IST)תגובה
זהו ערך על יוזמה, הערך יורחב בהמשך ואין כל סיבה למחוק אותה, במיוחד ללא הצבעה תנא קמא חחח - שיחה, 16:14, ל' בשבט, ה'תשפ"ה 16:14, 28 בפברואר 2025 (IST)תגובה
מר ת"ק - כל עוד הישיבה לא נפתחה, אין שום חשיבות והערך נדרש להימחק. מאיר דקל - שיחה, 16:41, ל' בשבט, ה'תשפ"ה 16:41, 28 בפברואר 2025 (IST)תגובה
מאיר דקל תנא קמא חחח גם שהישיבה תיפתח אין חשיבות לערך על ישיבה שכל מטרתה לזרוע עוד פילוג ועוד שיסוע בתוך חסידי חב"ד. בברכה, חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 16:46, 28 בפברואר 2025 (IST)תגובה
זוהי דעת יחידים, אני רוצה לפתוח הצבעה ונראה כמה יתנגדו וכמה יהיו בעד, (בכללים לא כתוב שאסור לפתוח ערכים על ישיבות שלא נפתחו)- בברכה -תנא קמא חחח - שיחה, 19:09, א' באדר, ה'תשפ"ה 19:09, 1 במרץ 2025 (IST)תגובה
תנא קמא חחחלא רק שזה לא צריך להיכתב בכללי חב"דפדיה אלא זה כבר מובן מאליו שלא כותבים ערך על ישיבה שלא נפתחה. ובכלל הישיבה נועדה לעשות מחלוקת בין ישיבות צפת שנפתחו לפני 40 שנה, כפי שכבר הסבירו לך למעלה. אז מבחינתי עוד חצי שנה תעשה על זה פסקה בתוך הערך של הישיבה הקטנה שנפתחה לפני 4 שנים ובקושי יש לה 60 תלמידים. בברכה, חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 19:39, 1 במרץ 2025 (IST)תגובה
א. יש בה בלע"ה כ-100 תלמידים ב. האם אתה מנהל בחב"דפדיה? תנא קמא חחח - שיחה, 20:03, א' באדר, ה'תשפ"ה 20:03, 1 במרץ 2025 (IST)תגובה
תנא קמא חחח אני לא מנהל אבל זה כלל בסיסי שלא כותבים ערך על משהו שאפילו לא נוצר. קח דוגמא שבן אדם רוצה לטוס לרבי והוא אומר שהוא כבר אצל הרבי. זה מצחיק. חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 20:05, 1 במרץ 2025 (IST)תגובה
בעד, לדעתי חשוב מספיק, ישיבה גדולה משמעותית באה"ק, וודאי לאחר שתפתח. גם אם כעת עדיין לא נפתחה ממש - זה הולך לקרות בקרוב וכבר יש את רשימת אנשי הצוות כו' וכל ההכנות הממשיות--מענדל סופר - שיחה, 20:33, א' באדר, ה'תשפ"ה 20:33, 1 במרץ 2025 (IST)תגובה