שיחה:תורתו של משיח: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד |
|||
שורה 31: | שורה 31: | ||
א. אכן ילמדו את דיני התורה, אך כיון שלעתיד לבוא לא תהיה שכחה - מאוד מהר נדע את הכל. ואח"כ נמשיך ללימוד פנימיות התורה. | א. אכן ילמדו את דיני התורה, אך כיון שלעתיד לבוא לא תהיה שכחה - מאוד מהר נדע את הכל. ואח"כ נמשיך ללימוד פנימיות התורה. | ||
ב. ביאור באריכות על פי חסידות שבעולם הזה הטוב מעורב ברע ולכן עיקר הלימוד הוא בהלכות בשונה מלעתיד לבוא | ב. ביאור באריכות על פי חסידות שבעולם הזה הטוב מעורב ברע ולכן עיקר הלימוד הוא בהלכות בשונה מלעתיד לבוא | ||
כותב את כל הנ"ל שכח לחתום את שמו. | |||
אך יפה שואל, ויפה סיכם הנקודות מאגה"ק סי' כ"ו, והכל אמת, כי מה שכותב הוא מה שאדמו"ר האמצעי כותב בשארי אמונה סי' נ"ו, ואין סתירות, כי בשני המקומות כתוב תשובתו בצידו: | |||
כמו שמבאר בהאגרת שמצטט בתוך החצאי עיגול בסי' כ"ו "(ומ"ש רז"ל דמצות בטילות לע"ל היינו בתחיית המתים אבל לימות המשיח קודם תחה"מ אין בטלים)", ואח"כ ממשיך ש"ולכן יהיה גם עיקר עסק התורה גם כן בפנימיות המצות וטעמיהם הנסתרים. אבל הנגלות יהיו גלוים וידועים לכל איש ישראל בידיעה בתחלה בלי שכחה וא"צ לעסוק בהם". | |||
וכמו"כ בשערי אמונה סי' נ"ו כשמבאר שכשיהיה ואת רוח הטומאה אאביר מן הארץ לא יצטרכו לידע איסור והיתר... מביא (אף שאין בין גלות לימות המשיח רק שעבוד מלכויות, זהו קודם תחיית המתים דוקא). | |||
יוצא שבימות המשיח הוא מה שמדבר באגה"ק שמביא. | |||
ובתחיית המתים, כיקומו האבות ומשה רבינו, על זה מבואר בהערך כאן משארי אמונה. | |||
נ.ב. סדרתי קצת הענינים ב[[משתמש ז.ר.\תורה חדשה מאיתי תצא]], אולי אפשר לחלק לשני ערכים, או לצרפם יחד...[[משתמש:ז.ר.|ז.ר.]] - [[שיחת משתמש:ז.ר.|שיחה]], 05:52, י"ב בתשרי, ה'תשפ"ה 05:51, 14 באוקטובר 2024 (IDT) |
גרסה מ־04:51, 14 באוקטובר 2024
הוספה
יש עדיין מה להוסיף בערך
- א. "תורה חדשה מאיתי תצא"
- ב. תורה בזמה"ז הבל הוא וכו'. (ודווקא על ידיה אפשר לקבל התורה לעתיד - לקו"ש חלק יט ע' 40 הערה 28. ועוד)
- ג. מ"ת לא יהי שוב - הכל ניתן למשה מסיני.
- ד. השייכות בין זה לתורת החסידות (עם תבנית ערך מורחב כמובן לערך העיקרי תורת החסידות) (קונטרס 'עניינה', ראה גם קובץ גאולה ומשיח ב מאמר הרי"כ.)
- ה. עיקר ענין זה יהיה בזמן תחיית המתים ראה ס"ו ד"ה זה היום בתחילתו ובאחד הערות בפנים הערך בשם שערי אמונה.
- ו.בקיעת הנהר שלפני גילוי פנימיות התורה...(ס"ו שם)
- ועוד עוד.--הנחה - שיחה 12:43, 21 ביולי 2015 (UTC)
כפליים לתושיה
למה יש בתבנית, גם תורתו של משיח וגם תורה חדשה, אם הם אותה ערך?ז.ר. - שיחה, 23:34, י"ג באלול, ה'תשפ"ד 23:34, 16 בספטמבר 2024 (IDT)
- ז.ר. איזה תבנית? בברכה, משתמש:חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה ~ יחי המלך המשיח 23:40, 16 בספטמבר 2024 (IDT)
- תבנית גאולה ומשיחז.ר. - שיחה, 23:43, י"ג באלול, ה'תשפ"ד 23:43, 16 בספטמבר 2024 (IDT)
- ז.ר. על מה אתה מדבר?! משתמש:חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה ~ יחי המלך המשיח 23:45, 16 בספטמבר 2024 (IDT)
- תבנית גאולה ומשיחז.ר. - שיחה, 23:43, י"ג באלול, ה'תשפ"ד 23:43, 16 בספטמבר 2024 (IDT)
לימוד נגלה בימות המשיח
בקשר ללימוד פנימיות התורה על ידי משיח. נכתב שהוא מוכרח כיון שא) לעתיד לבוא יהיה ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ ואז לא יהיה צורך בלימוד התורה איסור והתר.
לכאורה אין הדברים מדוייקים. ועיין בכל זה באגרת הקודש כ"ו בתניא.
בכלל: א. איך אפשר לומר שכל דיני טומאה וטהרה יתבטלו והרי - אין שום שינוי וגרעון בשום מצווה מהתורה. ב. האם יהיה מותר לאכול את כל סוגי החיות והבהמות?? ג. ומה יהיה עם כל ההלכות שלא קשורים לטומאה וטהרה - הלכות תפילה, שבת, חגים ועוד. האם גם הם יתבטלו. ד. אדמוה"ז שם דוחה את הרעיון לומר שהאדם יוולד בטבעו שהוא יודע את כל הדינים. ה. סותר עצמו מיני וביה, שאח"כ כותב שמשה ילמד את כל תורה הנגלה - ואם לא יהיה צורך, לשם מה משה רבינו ילמד אותנו זאת?
מה שמובן שם הוא: א. אכן ילמדו את דיני התורה, אך כיון שלעתיד לבוא לא תהיה שכחה - מאוד מהר נדע את הכל. ואח"כ נמשיך ללימוד פנימיות התורה. ב. ביאור באריכות על פי חסידות שבעולם הזה הטוב מעורב ברע ולכן עיקר הלימוד הוא בהלכות בשונה מלעתיד לבוא
כותב את כל הנ"ל שכח לחתום את שמו. אך יפה שואל, ויפה סיכם הנקודות מאגה"ק סי' כ"ו, והכל אמת, כי מה שכותב הוא מה שאדמו"ר האמצעי כותב בשארי אמונה סי' נ"ו, ואין סתירות, כי בשני המקומות כתוב תשובתו בצידו: כמו שמבאר בהאגרת שמצטט בתוך החצאי עיגול בסי' כ"ו "(ומ"ש רז"ל דמצות בטילות לע"ל היינו בתחיית המתים אבל לימות המשיח קודם תחה"מ אין בטלים)", ואח"כ ממשיך ש"ולכן יהיה גם עיקר עסק התורה גם כן בפנימיות המצות וטעמיהם הנסתרים. אבל הנגלות יהיו גלוים וידועים לכל איש ישראל בידיעה בתחלה בלי שכחה וא"צ לעסוק בהם". וכמו"כ בשערי אמונה סי' נ"ו כשמבאר שכשיהיה ואת רוח הטומאה אאביר מן הארץ לא יצטרכו לידע איסור והיתר... מביא (אף שאין בין גלות לימות המשיח רק שעבוד מלכויות, זהו קודם תחיית המתים דוקא). יוצא שבימות המשיח הוא מה שמדבר באגה"ק שמביא. ובתחיית המתים, כיקומו האבות ומשה רבינו, על זה מבואר בהערך כאן משארי אמונה. נ.ב. סדרתי קצת הענינים במשתמש ז.ר.\תורה חדשה מאיתי תצא, אולי אפשר לחלק לשני ערכים, או לצרפם יחד...ז.ר. - שיחה, 05:52, י"ב בתשרי, ה'תשפ"ה 05:51, 14 באוקטובר 2024 (IDT)