שיחה:תורתו של משיח

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

הוספה[עריכה]

יש עדיין מה להוסיף בערך

  • א. "תורה חדשה מאיתי תצא"
  • ב. תורה בזמה"ז הבל הוא וכו'. (ודווקא על ידיה אפשר לקבל התורה לעתיד - לקו"ש חלק יט ע' 40 הערה 28. ועוד)
  • ג. מ"ת לא יהי שוב - הכל ניתן למשה מסיני.
  • ד. השייכות בין זה לתורת החסידות (עם תבנית ערך מורחב כמובן לערך העיקרי תורת החסידות) (קונטרס 'עניינה', ראה גם קובץ גאולה ומשיח ב מאמר הרי"כ.)
  • ה. עיקר ענין זה יהיה בזמן תחיית המתים ראה ס"ו ד"ה זה היום בתחילתו ובאחד הערות בפנים הערך בשם שערי אמונה.
  • ו.בקיעת הנהר שלפני גילוי פנימיות התורה...(ס"ו שם)
  • ועוד עוד.--הנחה - שיחה 12:43, 21 ביולי 2015 (UTC)

לימוד נגלה בימות המשיח[עריכה]

בקשר ללימוד פנימיות התורה על ידי משיח. נכתב שהוא מוכרח כיון שא) לעתיד לבוא יהיה ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ ואז לא יהיה צורך בלימוד התורה איסור והתר.

לכאורה אין הדברים מדוייקים. ועיין בכל זה באגרת הקודש כ"ו בתניא.

בכלל: א. איך אפשר לומר שכל דיני טומאה וטהרה יתבטלו והרי - אין שום שינוי וגרעון בשום מצווה מהתורה. ב. האם יהיה מותר לאכול את כל סוגי החיות והבהמות?? ג. ומה יהיה עם כל ההלכות שלא קשורים לטומאה וטהרה - הלכות תפילה, שבת, חגים ועוד. האם גם הם יתבטלו. ד. אדמוה"ז שם דוחה את הרעיון לומר שהאדם יוולד בטבעו שהוא יודע את כל הדינים. ה. סותר עצמו מיני וביה, שאח"כ כותב שמשה ילמד את כל תורה הנגלה - ואם לא יהיה צורך, לשם מה משה רבינו ילמד אותנו זאת?

מה שמובן שם הוא: א. אכן ילמדו את דיני התורה, אך כיון שלעתיד לבוא לא תהיה שכחה - מאוד מהר נדע את הכל. ואח"כ נמשיך ללימוד פנימיות התורה. ב. ביאור באריכות על פי חסידות שבעולם הזה הטוב מעורב ברע ולכן עיקר הלימוד הוא בהלכות בשונה מלעתיד לבוא