משתמש:ברכת הגאולה/משולם אליעזר לייפר: הבדלים בין גרסאות בדף
ברכת הגאולה (שיחה | תרומות) |
ברכת הגאולה (שיחה | תרומות) |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
בארוע התוועדות [[י"ט כסלו]] [[תשפ"ג]] שנערך ב[[אשדוד]] עם הרב [[יהודה לייב שפירא (מיאמי)|יהודה לייב שפירא]] השתתף ונשא דברים, בתחילה ביאר את עניינו של אליעזר עבד אברהם שדלה והשקה מתורת רבו, הרב לייפר ביאר את הלשון 'משקה' על פי ביאורו של אחד מפרשני המקרא והביא את ביאורו של המאור ושמש על נצחיותו של אליעזר, הוא ביאר את מעלת החזרה על דברי הרב בצורה הממחישה לשומעים את נוכחותו, הוא קישר את הדברים למצבה של חסידות חב"ד בשנים שלאחר [[ג' תמוז תשנ"ד]], | בארוע התוועדות [[י"ט כסלו]] [[תשפ"ג]] שנערך ב[[אשדוד]] עם הרב [[יהודה לייב שפירא (מיאמי)|יהודה לייב שפירא]] השתתף ונשא דברים, בתחילה ביאר את עניינו של אליעזר עבד אברהם שדלה והשקה מתורת רבו, הרב לייפר ביאר את הלשון 'משקה' על פי ביאורו של אחד מפרשני המקרא והביא את ביאורו של המאור ושמש על נצחיותו של אליעזר, הוא ביאר את מעלת החזרה על דברי הרב בצורה הממחישה לשומעים את נוכחותו, הוא קישר את הדברים למצבה של חסידות חב"ד בשנים שלאחר [[ג' תמוז תשנ"ד]], | ||
סיפר על התוועדות של הרב [[יואל כהן] בשנת [[תשנ"ה] שנערכה באשדוד בה השתתף כבחור, הוא סיפר שלא הבין כלל מה נאמר בהתוועדות מלבד ביאור אחד על דברי אדמו"ר הזקן בהפלאת מעלתו של רבי שלמה מקרלין{{הערה|"ששמעתי אומרים שאמר אדמו"ר ([[אדמו"ר הזקן]]) נשמתו עדן על הצדיק רבי שלמה קארלינער נשמתו עדן '''שהיו העולם מרעישים ממנו וממופתיו''' ואמר עליו שהוא רק טפח גבוה מהארץ שעל ידי שהוא רק טפח גבוה מהארץ יוכל לעשות מופתים". הובא על ידי [[אדמו"ר הצמח צדק]] ב[[אור התורה]] על חומש בראשית במאמרים על חג החנוכה דף שלד עמוד ב.}} על ביאור זה התבטא "עד היום נכנס לי לעצמות". | סיפר על התוועדות של הרב [[יואל כהן]] בשנת [[תשנ"ה]] שנערכה באשדוד בה השתתף כבחור, הוא סיפר שלא הבין כלל מה נאמר בהתוועדות מלבד ביאור אחד על דברי אדמו"ר הזקן בהפלאת מעלתו של רבי שלמה מקרלין{{הערה|"ששמעתי אומרים שאמר אדמו"ר ([[אדמו"ר הזקן]]) נשמתו עדן על הצדיק רבי שלמה קארלינער נשמתו עדן '''שהיו העולם מרעישים ממנו וממופתיו''' ואמר עליו שהוא רק טפח גבוה מהארץ שעל ידי שהוא רק טפח גבוה מהארץ יוכל לעשות מופתים". הובא על ידי [[אדמו"ר הצמח צדק]] ב[[אור התורה]] על חומש בראשית במאמרים על חג החנוכה דף שלד עמוד ב.}} על ביאור זה התבטא "עד היום נכנס לי לעצמות". | ||
סיפר את שהתרחש בעת ביקורו של רבי [[שלמה מקרלין]] אצל [[אדמו"ר הזקן]], בני ביתו של אדמו"ר הזקן המליחו כל את התבשיל ללא תיאום האחד עם השני. בעת הסעודה אכל אדמו"ר הזקן מהמאכל אך רבי שלמה טעם מעט מהמאכל והוזיזו לצד, אדמו"ר הזקן שאל את רבי שלמה למעשהו ונענה בשאלה נגדית על מעשהו הוא, בתגובה השיב אדמו"ר הזקן: "מאז שהגעתי ל[[מזריטש]] אינני מרגיש טעם באוכל"{{הערה|הסיפור מובא ב[https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14935&st=&pgnum=114 ליקוטי שיחות חלק י' עמ' 106] הרב לייפר סיפר את הסיפור בגרסה שונה המובאת בספרים לא חב"דיים, לגרסה זו המאורע התרחש כשחל ויכוח בין רעייתו לבין בנותיו על תפקיד הכנת המאכלים, אדמו"ר | סיפר את שהתרחש בעת ביקורו של רבי [[שלמה מקרלין]] אצל [[אדמו"ר הזקן]], בני ביתו של אדמו"ר הזקן המליחו כל את התבשיל ללא תיאום האחד עם השני. בעת הסעודה אכל אדמו"ר הזקן מהמאכל אך רבי שלמה טעם מעט מהמאכל והוזיזו לצד, אדמו"ר הזקן שאל את רבי שלמה למעשהו ונענה בשאלה נגדית על מעשהו הוא, בתגובה השיב אדמו"ר הזקן: "מאז שהגעתי ל[[מזריטש]] אינני מרגיש טעם באוכל"{{הערה|הסיפור מובא ב[https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14935&st=&pgnum=114 ליקוטי שיחות חלק י' עמ' 106] הרב לייפר סיפר את הסיפור בגרסה שונה המובאת בספרים לא חב"דיים, לגרסה זו המאורע התרחש כשחל ויכוח בין רעייתו לבין בנותיו על תפקיד הכנת המאכלים, אדמו"ר הזקן ייעץ לרעייתו למלוח את התבשיל, החסידים הסי'ו מכך שקיים עניין רוחני בהמלחת התבשיל מלחו אף הם את התבשיל.}}. | ||
{{הערה|{{קישור חבד און ליין|142581|אשדוד: אדמו"רים וגדולי הרבנים בהתוועדות עם הגרי"ל שפירא||י"ז כסלו תשפ"ג}}}}{{הערה|[https://sinun770.org/התוועדות-ומלוה-מלכה-הכנה-ליט-כסלו-הרב/ וידאו התוועדות ומלוה מלכה הכנה לי"ט כסלו, הרב לייבל שפירא שנת תשפ"ג] דקה: 1:24:22 באתר סינון חב"ד לסרטוני יוטיוב.}}. | {{הערה|{{קישור חבד און ליין|142581|אשדוד: אדמו"רים וגדולי הרבנים בהתוועדות עם הגרי"ל שפירא||י"ז כסלו תשפ"ג}}}}{{הערה|[https://sinun770.org/התוועדות-ומלוה-מלכה-הכנה-ליט-כסלו-הרב/ וידאו התוועדות ומלוה מלכה הכנה לי"ט כסלו, הרב לייבל שפירא שנת תשפ"ג] דקה: 1:24:22 באתר סינון חב"ד לסרטוני יוטיוב.}}. |
גרסה מ־01:23, 30 בספטמבר 2024
הרב משולם אליעזר לייפר הוא האדמו"ר הרביעי והנוכחי של חסידות פיטסבורג.
קשריו עם חב"ד
באסרו חג של פסח תנש"א ביקר אצל הרבי וקיבל ממנו דולר לברכה[1].
באייר תשפ"א השתטח על ציונו של אדמו"ר הריי"צ[2].
בארוע התוועדות י"ט כסלו תשפ"ג שנערך באשדוד עם הרב יהודה לייב שפירא השתתף ונשא דברים, בתחילה ביאר את עניינו של אליעזר עבד אברהם שדלה והשקה מתורת רבו, הרב לייפר ביאר את הלשון 'משקה' על פי ביאורו של אחד מפרשני המקרא והביא את ביאורו של המאור ושמש על נצחיותו של אליעזר, הוא ביאר את מעלת החזרה על דברי הרב בצורה הממחישה לשומעים את נוכחותו, הוא קישר את הדברים למצבה של חסידות חב"ד בשנים שלאחר ג' תמוז תשנ"ד,
סיפר על התוועדות של הרב יואל כהן בשנת תשנ"ה שנערכה באשדוד בה השתתף כבחור, הוא סיפר שלא הבין כלל מה נאמר בהתוועדות מלבד ביאור אחד על דברי אדמו"ר הזקן בהפלאת מעלתו של רבי שלמה מקרלין[3] על ביאור זה התבטא "עד היום נכנס לי לעצמות".
סיפר את שהתרחש בעת ביקורו של רבי שלמה מקרלין אצל אדמו"ר הזקן, בני ביתו של אדמו"ר הזקן המליחו כל את התבשיל ללא תיאום האחד עם השני. בעת הסעודה אכל אדמו"ר הזקן מהמאכל אך רבי שלמה טעם מעט מהמאכל והוזיזו לצד, אדמו"ר הזקן שאל את רבי שלמה למעשהו ונענה בשאלה נגדית על מעשהו הוא, בתגובה השיב אדמו"ר הזקן: "מאז שהגעתי למזריטש אינני מרגיש טעם באוכל"[4].
בשנת תשפ"ד קיבל לביקור את הרב יחי המלך משיח מנחם מענדל עזגאווי, הרב עזגאווי העניק לו את הספר דבר מלכות - חידושים וביאורים בהלכות מלכים והראה לו את הקונטרס המקורי אותו חילק הרבי, הרב לייפר הביע את התפעלותו מהקונטרס ונישקו, הוא התעניין בפרטי עריכת הספר ובראשי התבות המופיעים על גב הקונטרס, התעניין גם בכך ש מצבותיהם של רבניות רבותינו נשיאנו ונשות החסידים לא מופיע תיאור על היות האשה אשת בעלה כמקובל בקהלים אחרים, כשהרב עזגאווי העיר על ענוותנותו של הרבי בהקשר לניסוח מצבת הרבנית חיה מושקא העיר הרב לייפר שמעולם לא שמעו את הרבי מזכיר את עצמו באמרו את המילה "אני".
הרב לייפר התבטא על הספר: "א מוראדיק'ע זאך" [=דבר מופלא], הוא הזכיר את מראי המקומות והמקורות המופיעים בסדר בשיחותיו של הרב ומקלים על הלומד, כן התעניין במפתחות הספר והביע את קורת רוחו כשעלעל בהם, הוא התבטא אף: א שיינע הארבעט, זייער שיינע הארבעט [=עבודה יפה, עבודה מאוד יפה].
בנוסף הזמינו הרב עזגאווי להשתתף בכינוס חיזוק ללימוד בספר, הרב לייפר נעתר לבקשה והשתתף בארוע בכפר חב"ד, הוא אף נשא בו דברים.
בסיום הארוע קיבל מהרב משה הורביץ את הספרים אוצרות המועדים ודרכי החסידות של מכון אור החסידות, בתגובה הודה והתבטא על הספרים 'שלל רב', וחזר על מספר פנינים מתורת הרבי[7].
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ↑ הוא מספר על כך בוידאו 'כ"ק אדמו"ר מפיצבורג שליט"א מקבל הספר דבר מלכות' דקה 1:41
- ↑ האדמו"ר מפיטסבורג רבי הרב משולם אליעזר לייפר שליט"א, נצפה הלילה מעתיר בתפילה באוהל הק'
- ↑ "ששמעתי אומרים שאמר אדמו"ר (אדמו"ר הזקן) נשמתו עדן על הצדיק רבי שלמה קארלינער נשמתו עדן שהיו העולם מרעישים ממנו וממופתיו ואמר עליו שהוא רק טפח גבוה מהארץ שעל ידי שהוא רק טפח גבוה מהארץ יוכל לעשות מופתים". הובא על ידי אדמו"ר הצמח צדק באור התורה על חומש בראשית במאמרים על חג החנוכה דף שלד עמוד ב.
- ↑ הסיפור מובא בליקוטי שיחות חלק י' עמ' 106 הרב לייפר סיפר את הסיפור בגרסה שונה המובאת בספרים לא חב"דיים, לגרסה זו המאורע התרחש כשחל ויכוח בין רעייתו לבין בנותיו על תפקיד הכנת המאכלים, אדמו"ר הזקן ייעץ לרעייתו למלוח את התבשיל, החסידים הסי'ו מכך שקיים עניין רוחני בהמלחת התבשיל מלחו אף הם את התבשיל.
- ↑ אשדוד: אדמו"רים וגדולי הרבנים בהתוועדות עם הגרי"ל שפירא - באתר י"ז כסלו תשפ"ג
- ↑ וידאו התוועדות ומלוה מלכה הכנה לי"ט כסלו, הרב לייבל שפירא שנת תשפ"ג דקה: 1:24:22 באתר סינון חב"ד לסרטוני יוטיוב.
- ↑ הפצת המעיינות בכפר חב"ד לקראת ראש השנה