משתמש:ברכת הגאולה/משולם אליעזר לייפר: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 5: שורה 5:
ב[[אסרו חג]] של פסח [[תנש"א]] ביקר אצל הרבי וקיבל ממנו דולר לברכה{{הערה|הוא מספר על כך בוידאו 'כ"ק אדמו"ר מפיצבורג שליט"א מקבל הספר דבר מלכות' דקה 1:41}}.
ב[[אסרו חג]] של פסח [[תנש"א]] ביקר אצל הרבי וקיבל ממנו דולר לברכה{{הערה|הוא מספר על כך בוידאו 'כ"ק אדמו"ר מפיצבורג שליט"א מקבל הספר דבר מלכות' דקה 1:41}}.


בשנת [[תשפ"א]] נצפה נושא תפילה ב[[אוהל אדמו"ר הריי"צ|אוהל]]{{הערה|[https://col.org.il/feed/in/152533 האדמו"ר מפיטסבורג רבי הרב משולם אליעזר לייפר שליט"א, נצפה הלילה מעתיר בתפילה באוהל הק'] {{חב"ד און ליין}}}}.
ב[[אייר]] [[תשפ"א]] [[השתטחות|השתטח]] על [[אוהל אדמו"ר הריי"צ| ציונו של אדמו"ר הריי"צ]]{{הערה|[https://col.org.il/feed/in/152533 האדמו"ר מפיטסבורג רבי הרב משולם אליעזר לייפר שליט"א, נצפה הלילה מעתיר בתפילה באוהל הק'] {{חב"ד און ליין}}}}.


בארוע התוועדות [[י"ט כסלו]] [[תשפ"ג]] שנערך ב[[אשדוד]] עם הרב [[יהודה לייב שפירא (מיאמי)|יהודה לייב שפירא]] השתתף ונשא דברים, בתחילה ביאר את עניינו של אליעזר עבד אברהם שדלה והשקה מתורת רבו, הרב לייפר ביאר את הלשון 'משקה' על פי ביאורו של אחד מפרשני המקרא והביא את ביאורו של המאור ושמש על נצחיותו של אליעזר, הוא ביאר את מעלת החזרה על דברי הרב בצורה הממחישה לשומעים את נוכחותו, הוא קישר את הדברים למצבה של חסידות חב"ד בשנים שלאחר [[ג' תמוז תשנ"ד]], סיפר על התוועדות של רבי יואל כהן בשנת תשנ ה שנערכה באשדוד בה השתתף כבחור הוא סיפר שלא הבין כלל מה נאמר בהתוועדות מלבד ביעור אחד על דברי אדמור הזקן המשפט שאמר אדמור הזקן בנוגע לשלמה מקרלין על ביעור זה התבטא "עד היום נכנס לי לעצמות", ספר את הסיפור אודות ביקורו של רבי שלמה מקרלין אצל אדמור הזקן והויכוח שחל בן רעייתו של אדמור הזקן לבן בנותיה סביב ההכנות ודברי האדמור הזקן עליה בהקשר לזה{{הערה|{{קישור חבד און ליין|142581|אשדוד: אדמו"רים וגדולי הרבנים בהתוועדות עם הגרי"ל שפירא||י"ז כסלו תשפ"ג}}}}{{הערה|[https://sinun770.org/התוועדות-ומלוה-מלכה-הכנה-ליט-כסלו-הרב/ וידאו התוועדות ומלוה מלכה הכנה לי"ט כסלו, הרב לייבל שפירא שנת תשפ"ג] דקה: 1:24:22 באתר סינון חב"ד לסרטוני יוטיוב.}}.
בארוע התוועדות [[י"ט כסלו]] [[תשפ"ג]] שנערך ב[[אשדוד]] עם הרב [[יהודה לייב שפירא (מיאמי)|יהודה לייב שפירא]] השתתף ונשא דברים, בתחילה ביאר את עניינו של אליעזר עבד אברהם שדלה והשקה מתורת רבו, הרב לייפר ביאר את הלשון 'משקה' על פי ביאורו של אחד מפרשני המקרא והביא את ביאורו של המאור ושמש על נצחיותו של אליעזר, הוא ביאר את מעלת החזרה על דברי הרב בצורה הממחישה לשומעים את נוכחותו, הוא קישר את הדברים למצבה של חסידות חב"ד בשנים שלאחר [[ג' תמוז תשנ"ד]],  
 
סיפר על התוועדות של הרב [[יואל כהן] בשנת [[תשנ"ה] שנערכה באשדוד בה השתתף כבחור, הוא סיפר שלא הבין כלל מה נאמר בהתוועדות מלבד ביאור אחד על דברי אדמו"ר הזקן בהפלאת מעלתו של רבי שלמה מקרלין{{הערה|"ששמעתי אומרים שאמר אדמו"ר  ([[אדמו"ר הזקן]])  נשמתו עדן על הצדיק רבי שלמה קארלינער נשמתו עדן '''שהיו העולם מרעישים ממנו וממופתיו''' ואמר עליו שהוא רק טפח גבוה מהארץ שעל ידי שהוא רק טפח גבוה מהארץ יוכל לעשות מופתים". הובא על ידי [[אדמו"ר הצמח צדק]] ב[[אור התורה]] על חומש בראשית במאמרים על חג החנוכה דף שלד עמוד ב.}} על ביאור זה התבטא "עד היום נכנס לי לעצמות".
 
סיפר את שהתרחש בעת ביקורו של רבי [[שלמה מקרלין]] אצל [[אדמו"ר הזקן]], בני ביתו של אדמו"ר הזקן המליחו כל את התבשיל ללא תיאום האחד עם השני. בעת הסעודה אכל אדמו"ר הזקן מהמאכל אך רבי שלמה טעם מעט מהמאכל והוזיזו לצד, אדמו"ר הזקן שאל את רבי שלמה למעשהו ונענה בשאלה נגדית על מעשהו הוא, בתגובה השיב אדמו"ר הזקן: "מאז שהגעתי ל[[מזריטש]] אינני מרגיש טעם באוכל"{{הערה|הסיפור מובא ב[https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14935&st=&pgnum=114 ליקוטי שיחות חלק י' עמ' 106] הרב לייפר סיפר את הסיפור בגרסה שונה המובאת בספרים לא חב"דיים, לגרסה זו המאורע התרחש כשחל ויכוח בין רעייתו לבין בנותיו על תפקיד הכנת המאכלים, אדמו"ר השקן עץ לרעייתו למלוח את התבשיל, החסידים הסיק מכך שקם עניין רוחני במליחת התבשיל מלחו אף הם את התבשיל.}}.
 
{{הערה|{{קישור חבד און ליין|142581|אשדוד: אדמו"רים וגדולי הרבנים בהתוועדות עם הגרי"ל שפירא||י"ז כסלו תשפ"ג}}}}{{הערה|[https://sinun770.org/התוועדות-ומלוה-מלכה-הכנה-ליט-כסלו-הרב/ וידאו התוועדות ומלוה מלכה הכנה לי"ט כסלו, הרב לייבל שפירא שנת תשפ"ג] דקה: 1:24:22 באתר סינון חב"ד לסרטוני יוטיוב.}}.


בשנת [[תשפ"ד]] קיבל לביקור את הרב [[יחי המלך משיח מנחם מענדל עזגאווי]], הרב עזגאווי העניק לו את הספר [[דבר מלכות - חידושים וביאורים בהלכות מלכים]] והראה לו את הקונטרס המקורי אותו חילק הרבי, הרב לייפר הביע את התפעלותו מהקונטרס ונישקו, הוא התעניין בפרטי עריכת הספר וב[[ראשי תבות|ראשי התבות]] המופיעים על גב הקונטרס, התעניין גם בכך ש[[מצבה| מצבותיהם]] של רבניות [[רבותינו נשיאנו]] ונשות החסידים לא מופיע תיאור על היות ה[[אשה]] אשת בעלה כמקובל בקהלים אחרים, כשהרב עזגאווי העיר על ענוותנותו של הרבי בהקשר לניסוח מצבת [[הרבנית חיה מושקא]] העיר הרב לייפר שמעולם לא שמעו את הרבי מזכיר את עצמו באמרו את המילה "אני".
בשנת [[תשפ"ד]] קיבל לביקור את הרב [[יחי המלך משיח מנחם מענדל עזגאווי]], הרב עזגאווי העניק לו את הספר [[דבר מלכות - חידושים וביאורים בהלכות מלכים]] והראה לו את הקונטרס המקורי אותו חילק הרבי, הרב לייפר הביע את התפעלותו מהקונטרס ונישקו, הוא התעניין בפרטי עריכת הספר וב[[ראשי תבות|ראשי התבות]] המופיעים על גב הקונטרס, התעניין גם בכך ש[[מצבה| מצבותיהם]] של רבניות [[רבותינו נשיאנו]] ונשות החסידים לא מופיע תיאור על היות ה[[אשה]] אשת בעלה כמקובל בקהלים אחרים, כשהרב עזגאווי העיר על ענוותנותו של הרבי בהקשר לניסוח מצבת [[הרבנית חיה מושקא]] העיר הרב לייפר שמעולם לא שמעו את הרבי מזכיר את עצמו באמרו את המילה "אני".