אליעזר שלמה שיק: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 18: שורה 18:
בשנת [[תשכ"ו]] (1966) נסע בפעם הראשונה לקברו של רבי נחמן באומן. בנסיעתו עבר דרך ארץ ישראל ונפגש לראשונה עם חסידי ברסלב חשובים כמו הרב שמואל הורוביץ והרב לוי יצחק בנדר.
בשנת [[תשכ"ו]] (1966) נסע בפעם הראשונה לקברו של רבי נחמן באומן. בנסיעתו עבר דרך ארץ ישראל ונפגש לראשונה עם חסידי ברסלב חשובים כמו הרב שמואל הורוביץ והרב לוי יצחק בנדר.


בתחילת שנת [[תשל"ז]] הקים בית מדרש עצמאי בשדרה התשיעית בבורו פארק, בשם "היכל הקודש – חסידי ברסלב". בין מקורביו אז היו גם רבי [[יצחק מאיר מורגנשטרן]], הרב [[חיים קרמר]], הרב [[ניסן דוד קיוואק]], הרב [[אליהו גודלבסקי]] ועוד.
בתחילת שנת [[תשל"ז]] הקים בית מדרש עצמאי בשדרה התשיעית בבורו פארק, בשם "היכל הקודש – חסידי ברסלב". בין מקורביו אז היו גם רבי [[יצחק מאיר מורגנשטרן]], הרב חיים קרמר, הרב ניסן דוד קיוואק, הרב אליהו גודלבסקי ועוד.


החל משנת [[תש"מ]] נהג להגיע מספר פעמים בשנה לישראל לבקר את חסידיו בירושלים, [[בני ברק]], טבריה ובעיקר בצפת - שם הקים את בית מדרשו לפני שהגיע ליבנאל.
החל משנת [[תש"מ]] נהג להגיע מספר פעמים בשנה לישראל לבקר את חסידיו בירושלים, [[בני ברק]], טבריה ובעיקר בצפת - שם הקים את בית מדרשו לפני שהגיע ליבנאל.
שורה 32: שורה 32:
בנו הרב [[נחמן שיק]] ממשיך את דרכו בעריכת טישים, קיום התפילות בקיבוץ באומן, קבלת קהל, כתיבת מכתבים, וסיורי חיזוק המוסדות ברחבי העולם.
בנו הרב [[נחמן שיק]] ממשיך את דרכו בעריכת טישים, קיום התפילות בקיבוץ באומן, קבלת קהל, כתיבת מכתבים, וסיורי חיזוק המוסדות ברחבי העולם.


חלק מתלמידי המהרא"ש קיבלו את הנהגתו של תלמידו הרב [[יצחק לעזער]] שליט"א - יד ימינו וכותב שיחותיו. תלמיד בולט נוסף הוא הרב [[יואל ראטה]] המכהן כראש ישיבה.
חלק מתלמידי המהרא"ש קיבלו את הנהגתו של תלמידו הרב יצחק לעזער שליט"א - יד ימינו וכותב שיחותיו. תלמיד בולט נוסף הוא הרב יואל ראטה המכהן כראש ישיבה.


==קשריו עם חב"ד==
==קשריו עם חב"ד==
הרב שיק עסק רבות בספרי חב"ד, באופן קבוע. בספרייתו היו כמעט כל ספרי [[חסידות חב"ד]], ואת שיחותיו שאותם פרסם בספריו, הוא ביסס רבות, לפי דברי תלמידיו, על ספרי חב"ד. לפעמים היה משתטח במשך שעות רבות ב[[אוהל אדמו"ר הריי"צ]]. פעם אחת פגש שם את הרבי וזכה לדבר איתו{{הערה|דובר מנהג ההתבודדות הנהוג בחסידות ברסלב, והטעם שאינו נהוג בחסידות חב"ד.}}, ומיד לאחר מכן יצא מפני כבודו.
הרב שיק עסק רבות בספרי חב"ד, באופן קבוע. בספרייתו היו כמעט כל ספרי [[חסידות חב"ד]], ואת שיחותיו שאותם פרסם בספריו, הוא ביסס רבות, לפי דברי תלמידיו, על ספרי חב"ד. לפעמים היה משתטח במשך שעות רבות ב[[אוהל אדמו"ר הריי"צ]]. פעם אחת פגש שם את הרבי וזכה לדבר איתו{{הערה|דובר מנהג ההתבודדות הנהוג בחסידות ברסלב, והטעם שאינו נהוג בחסידות חב"ד.}}, ומיד לאחר מכן יצא מפני כבודו.


בעת התיישבות חסידיו בעיר יבניאל השיב הרבי לאחר מתלמידיו במכתב בו הוא מכנה את העיר יבניאל "עיר חדשה". הרב שיק הקריא את המכתב ברבים בעת אחד המעמדים.
בעת התיישבות חסידיו עיר יבניאל השיב הרבי לאחר מתלמידיו במכתב בו הוא מכנה את העיר יבניאל "עיר חדשה". הרב שיק הקריא את המכתב ברבים בעת אחד המעמדים.


לקראת הבר מצוה של בנו - הרב משה שיק, שלח אותו אביו להתברך אצל הרבי, כדי לקיים את דברי מוהר"ן מברסלב: "שָׁמַעְתִּי מִמֶּנּוּ שֶׁאָמַר שֶׁבְּרָכָה שֶׁנּוֹהֲגִין לְבָרֵךְ אֶת עַצְמָן אֵצֶל גְּדוֹלִים וַחֲשׁוּבִים הוּא דָּבָר יָקָר מְאֹד, וְטוֹב לְהִשְׁתַּדֵּל לְבָרֵךְ אֶת עַצְמוֹ אֵצֶל כֻּלָּם"{{הערה|חיי מוהר"ן - אות תקמא.}}.
לקראת הבר מצוה של בנו - הרב משה שיק, שלח אותו אביו להתברך אצל הרבי, כדי לקיים את דברי מוהר"ן מברסלב: "שָׁמַעְתִּי מִמֶּנּוּ שֶׁאָמַר שֶׁבְּרָכָה שֶׁנּוֹהֲגִין לְבָרֵךְ אֶת עַצְמָן אֵצֶל גְּדוֹלִים וַחֲשׁוּבִים הוּא דָּבָר יָקָר מְאֹד, וְטוֹב לְהִשְׁתַּדֵּל לְבָרֵךְ אֶת עַצְמוֹ אֵצֶל כֻּלָּם"{{הערה|חיי מוהר"ן - אות תקמא.}}.