משתמש:חסיד של הרבי/סדר יום בחסידות חב"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
{{בעבודה מתמשכת}}
ה'''סדר יום בחסידות חב"ד''' מתבסס על הוראותיהם השונות של [[רבותינו נשיאנו]], ומתמקד הן בפן ה[[רוחני]] של היום והן בפן ה[[גשמי]] שלו כאשר הדבר משתנה בהתאם לגיל (ילד, תמים, ובעלבוס) ולמין ([[גבר]] או [[אשה]]). ה"סדר יום" אינו קבוע אלא מתמקד בקווים כלליים של הוראות השייכות לבוקר, צהריים, ערב, ול[[לילה]].
ה'''סדר יום בחסידות חב"ד''' מתבסס על הוראותיהם השונות של [[רבותינו נשיאנו]] והוא אינו קבוע אלא מתמקד בקווים כלליים של הוראות וסדרים השייכות בוקר, צהריים, ערב, ול[[לילה]]. הסדר יום מתמקד הן בפן ה[[רוחני]] של היום והן בפן ה[[גשמי]] שלו כאשר הדבר משתנה בהתאם לגיל ([[ילד]], [[תמים]], ו[[בעלבוס]]) ולמין ([[גבר]] או [[אשה]]).


==רקע==
==רקע==
{{להשלים}}
{{להשלים}}


שורה 9: שורה 10:
מקובל שחסיד פותח ומסיים את יומו ב[[מחשבה דבור ומעשה]]. הסדר הוא שכאשר חסיד [[השכמת הבוקר|ניעור משנתו]] קודם הוא מקיים את ה[[מעשה]] -עצם הקימה, אחר-כך דיבור -אמירת [[מודה אני]], ולאחר-מכן [[מחשבה]] -ייחוד שמו במחשבתו{{הבהרה|סיבה=אני לא בטוח לגבי-זה במאה אחוז נא לברר בהמשך - נכתב [[משתמש:חסיד של הרבי|בשבילי]] נא לא לשנות!}}. וב[[לילה]] לפני שיושן הסדר הוא הפוך: קודם-כל [[מעשה]] - הכנת ה{{מונחון|נעגל וואסער|ספל-מים בקערה לנטילת ידיים בבוקר}}, לאחר-מכן [[דיבור]] - אמרית [[קריאת שמע שעל המיטה]] ו[[ברכת המפיל]], ורק אחר-כך (לאחרי שאומר המפיל וכבר נאסר עליו לדבר) [[מחשבה]] - ייחד שמו של הקב"ה ו[[חשבון נפש]] על מהלך היום.
מקובל שחסיד פותח ומסיים את יומו ב[[מחשבה דבור ומעשה]]. הסדר הוא שכאשר חסיד [[השכמת הבוקר|ניעור משנתו]] קודם הוא מקיים את ה[[מעשה]] -עצם הקימה, אחר-כך דיבור -אמירת [[מודה אני]], ולאחר-מכן [[מחשבה]] -ייחוד שמו במחשבתו{{הבהרה|סיבה=אני לא בטוח לגבי-זה במאה אחוז נא לברר בהמשך - נכתב [[משתמש:חסיד של הרבי|בשבילי]] נא לא לשנות!}}. וב[[לילה]] לפני שיושן הסדר הוא הפוך: קודם-כל [[מעשה]] - הכנת ה{{מונחון|נעגל וואסער|ספל-מים בקערה לנטילת ידיים בבוקר}}, לאחר-מכן [[דיבור]] - אמרית [[קריאת שמע שעל המיטה]] ו[[ברכת המפיל]], ורק אחר-כך (לאחרי שאומר המפיל וכבר נאסר עליו לדבר) [[מחשבה]] - ייחד שמו של הקב"ה ו[[חשבון נפש]] על מהלך היום.


===בילדות===
===בשעות הקימה והבוקר===
ב[[שולחן ערוך]] נכתב כי הדבר הראשון ש[[יהודי]] צריך לעשות  ב[[השכמת הבוקר|קומו משנתו]] הוא להגיד [[מודה אני]] ו[[נטילת ידיים|ליטול את ידיו]]{{הערה|[[שולחן ערוך אדמו"ר הזקן]] אורח חיים חלק א', הלכות השכמת הבוקר סעיף ו'}}, [[הרבי]] אומר ב[[דבר מלכות תולדות (ב')|שיחת פרשת תולדות תשנ"ב]] כי מיד כשיהודי ניעור משנתו מתעוררת בו [[עצם הנשמה]] המבטאת בזעקת "יחי אדוני המלך דוד לעולם" על בסיס שיחה זו הורו מקצת מרבני חב"ד להכריז [[יחי אדוננו]] עוד-קודם אמירת מודה אני{{הערה|בין הרבנים: הרב [[חיים לוי יצחק גינזבורג]], הרב [[זלמן נוטיק]], ועוד}}.
{{להשלים}}
{{להשלים}}


===אצל [[תמימים]]===
===בשעות הצהריים===
{{ערך מורחב|תומכי תמימים}}
{{להשלים}}
{{להשלים}}


===אצל [[אברכים]] ו[[בעלבוס]]ים===
===בשעות הערב והלילה===
{{להשלים}}
{{להשלים}}


===אצל [[נשים]]===
===זמנים מיוחדים===
{{להשלים}}
{{להשלים}}



גרסה מ־14:37, 10 באוגוסט 2023

ערך זה נמצא בעיצומה של עבודה ממושכת. הערך פתוח לעריכה.
אתם מוזמנים לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הערך.

הסדר יום בחסידות חב"ד מתבסס על הוראותיהם השונות של רבותינו נשיאנו והוא אינו קבוע אלא מתמקד בקווים כלליים של הוראות וסדרים השייכות בוקר, צהריים, ערב, וללילה. הסדר יום מתמקד הן בפן הרוחני של היום והן בפן הגשמי שלו כאשר הדבר משתנה בהתאם לגיל (ילד, תמים, ובעלבוס) ולמין (גבר או אשה).

רקע

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.

סדר היום

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.

מקובל שחסיד פותח ומסיים את יומו במחשבה דבור ומעשה. הסדר הוא שכאשר חסיד ניעור משנתו קודם הוא מקיים את המעשה -עצם הקימה, אחר-כך דיבור -אמירת מודה אני, ולאחר-מכן מחשבה -ייחוד שמו במחשבתו[דרושה הבהרה]. ובלילה לפני שיושן הסדר הוא הפוך: קודם-כל מעשה - הכנת ה
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון

לא נמצא templatedata תקין
נעגל וואסער, לאחר-מכן דיבור - אמרית קריאת שמע שעל המיטה וברכת המפיל, ורק אחר-כך (לאחרי שאומר המפיל וכבר נאסר עליו לדבר) מחשבה - ייחד שמו של הקב"ה וחשבון נפש על מהלך היום.

בשעות הקימה והבוקר

בשולחן ערוך נכתב כי הדבר הראשון שיהודי צריך לעשות בקומו משנתו הוא להגיד מודה אני וליטול את ידיו[1], הרבי אומר בשיחת פרשת תולדות תשנ"ב כי מיד כשיהודי ניעור משנתו מתעוררת בו עצם הנשמה המבטאת בזעקת "יחי אדוני המלך דוד לעולם" על בסיס שיחה זו הורו מקצת מרבני חב"ד להכריז יחי אדוננו עוד-קודם אמירת מודה אני[2].

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.

בשעות הצהריים

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.

בשעות הערב והלילה

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.

זמנים מיוחדים

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.

התייחסות מרבותינו נשיאנו

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.

ראו גם

הערות שוליים

  1. שולחן ערוך אדמו"ר הזקן אורח חיים חלק א', הלכות השכמת הבוקר סעיף ו'
  2. בין הרבנים: הרב חיים לוי יצחק גינזבורג, הרב זלמן נוטיק, ועוד