שיחת משתמש:מנחם ספרא: הבדלים בין גרסאות בדף
שורה 46: | שורה 46: | ||
ג. הרבי הריי"ץ לא דיבר על עצמו בשיחת י"ב תמוז תש"ט כשדיבר על חיים נצחיים וזו הטעיית ציבור לשמה. הוא דיבר על המושג בכלל ובקשר לזכרונות של חסידם וכו' עיין שם. הרבי מדייק בדבריו שמכאן הבהיר לגבי המצב אחרי י' שבט ובזה גופא מסביר הרבי שהכוונה לחיים רוחניים אך אי"ז שהוא אמר על עצמו בפירוש עניין של חיים נצחיים והרבי מפרשו כחיים רוחניים וק"ל וההפרש בין זה למה שאתה כותב רב הוא--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 03:51, ט' באדר א', ה'תשפ"ב 03:51, 10 בפברואר 2022 (UTC) | ג. הרבי הריי"ץ לא דיבר על עצמו בשיחת י"ב תמוז תש"ט כשדיבר על חיים נצחיים וזו הטעיית ציבור לשמה. הוא דיבר על המושג בכלל ובקשר לזכרונות של חסידם וכו' עיין שם. הרבי מדייק בדבריו שמכאן הבהיר לגבי המצב אחרי י' שבט ובזה גופא מסביר הרבי שהכוונה לחיים רוחניים אך אי"ז שהוא אמר על עצמו בפירוש עניין של חיים נצחיים והרבי מפרשו כחיים רוחניים וק"ל וההפרש בין זה למה שאתה כותב רב הוא--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 03:51, ט' באדר א', ה'תשפ"ב 03:51, 10 בפברואר 2022 (UTC) | ||
:{{א|חייל של המלך|סליחה}} על ההתערבות, אך אכן נראה שהמשתמש התבלבל עם - שבת בראשית מ"ה, אז ניגנו את 'חיילי אדוננו' והרבי הפסיק את הניגון, ואמר ואמר שלא מצאו כבר מה לשיר חוץ מניגון כזה שיכול להרחיק יהודים מלימוד החסידות. השיחה ארכה למעלה מ-40 דק' (!), כשהרבי התבטא אז בחריפות נגד כל העניין של העיסוק בפרסום זהות המשיח. להלן ה'הנחה' מההתוועדות - כאשר עיקרי הדברים הושמטו לאור חריפותם. (הודפס בתורת מנחם התוועדויות תשמ"ה ח"א ע' 464, ועי' ב"מבשר טוב" מאת הרב וולפא ע' עב): {{ציטוטון|כאן המקום להזכיר אודות ענין בלתי-רצוי הדורש תיקון, ומכיון שנמצאים בשמח"ת – בודאי לא יזיק הדבר ח"ו לאף א', כי אם התועלת והתיקון שבדבר: ישנם "שפיץ-חב"ד" החושבים שהם אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם, שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דבר בלתי-רצוי – אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף א' מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם "שפיץ-חב"ד"!... כוונת הדברים – לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו, או ניגונים וכו', גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות. ולא עוד אלא אפילו יהודים שכבר התחילו ללמוד חסידות – הפסיקו ללמוד, כתוצאה מפעולותיהם של אלו! לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב! וגם כאשר מלבישים זאת באיצטלא דקדושה, "מיט א זיידענע זופיצע מיט א גארטל דערצו"... אין זה משנה כלל את העובדה שעי"ז הרחיקו יהודים מתורת החסידות, עם כל התוצאות שבדבר, שכל זה רובץ על אחריותם!... רצונך לנגן ניגון חסידי – ישנם ניגונים רבים! רצונך לדבר דברי חסידות, להפיץ עניני חסידות – ישנו ריבוי עצום של דברי חסידות! לך בדרך שסללו לנו רבותינו נשיאינו! אף א' אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא – מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמו"ר הזקן, רחמנא ליצלן! שב ולמד חסידות – מאמרי עבודה, והעיקר – שהמאמר ילמד אותך... ולכן, להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא... שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות, רחמנא ליצלן! (חסר קצת). ויה"ר שלא יצטרכו לחזור על התראה זו, ומכאן ולהבא – לא תהי' פירצה בחומותינו, אצל כאו"א שבשם "חסיד חב"ד" יקרא, הן בד' אמות אלו, והן בכל מקום שבעולם, שהרי הקב"ה הוא בעה"ב בכל העולם כולו, ורצונו של משיח צדקנו, הבעש"ט ונשיא דורנו – שיפיצו את המעיינות חוצה, בכל העולם כולו. ובודאי לא ישאר רושם כלל מכל זה, כי אם תיקון הדבר – ע"י ההשתדלות ביתר שאת וביתר עוז בכל הפעולות דהפצת המעיינות חוצה.}} | |||
:ב. מניין לכב' שהמענה לא נכתב באד"ר נ"ב? והרי בכל הפרסומים והקונטרסים שהמענה הופיע שם, נכתב תאריך זה, וגם ע"פ הכתי"ק, אין הוכחה וודאית שזה לא מנ"ב. כמדומני שהסיפור הוא שא' החסידים פנה אל רבינו, שטענה על אלו שמפרסמים זהות משיח, וע"כ המענה. | |||
:ג. אמנם כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ לא התבטא מפורשות עליו - אך אם תלמד את השיחה בהחלט ניתן להבין כך (ובוודאי שאין כאן כדבריך 'הטעי' ציבור לשמה'), ובמיוחד לאור דברי רבינו, בשיחה הנ"ל שמבארת את תוכן העניין הנ"ל (הדגשה שלי): {{ציטוטון|שהסיבה לכך שדיבר על זה בי"ג תמוז תש"ט ('''ולא''' בשנת תש"ח או תש"ז), היא, להיותו חג הגאולה '''האחרון''' לפני יו"ד שבט תש"י, '''שאז יש צורך להבהיר''' ("באַוואָרענען") הענין דחיים נצחיים.}} וכי לאור פירושך, מדוע התעכב כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ לבאר עניין זה עד תש"ט? מה יש כאן להבהיר דברים שאין ניתן להבהיר קודם תש"ט?! (אם יש לך תגובה ע"ד, כדאי שתכתוב אותה בדף שיחתי.) [[משתמש:א. זלמן|א. זלמן]] - [[שיחת משתמש:א. זלמן|שיחה]], 19:17, ט"ז באב, ה'תשפ"ב 19:17, 13 באוגוסט 2022 (UTC) | |||
[[משתמש:א. זלמן|א. זלמן]] - [[שיחת משתמש:א. זלמן|שיחה]], 19:17, ט"ז באב, ה'תשפ"ב 19:17, 13 באוגוסט 2022 (UTC) | |||
== דף משתמש מגוחך == | == דף משתמש מגוחך == |
גרסה מ־21:17, 13 באוגוסט 2022
שלום מנחם ספרא, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.
|
בהצלחה! • בברכת משיח נאו • פדיונר • שיחה • י' באב ה'תשפ"א 16:13
דף משתמש
דף המשתמש |
---|
תודה על תרומותיך לחב"דפדיה. לרשותך עומד דף המשתמש, שבו ביכולתך להציג את עצמך ו/או את תחומי העניין שלך. תוכל גם להציג בו כמה מתיבות המשתמש של חב"דפדיה, לבחירתך מכאן או מכאן |
בברכה, אליהו ב. - שיחה, 06:16, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"ב
- תודה על ההצעה, מעדיף לע"ע להשאר בלי דף משתמש. מנחם ספרא - שיחה, 06:33, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"ב 06:33, 30 בספטמבר 2021 (UTC)
תודה רבה
תודה על עריכותיך הרבות. עלה והצלח.--Memke - שיחה, 14:41, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"ב 14:41, 30 בספטמבר 2021 (UTC)
- מצטרף , יישרכוח! ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 16:59 • כ"ה בתשרי ה'תשפ"ב
אזהרה
{{אזהרה 1|צעירי אגודת חב"ד}} • בברכה, פדיונר • שיחה • כ"ח בתשרי ה'תשפ"ב 14:09
- פדיונר - לא מבין על מה הדברים הבלתי נכונים הללו - בסה"כ שחזרתי את עריכתך - שהסרת את אהרונוב מכך שהוא יו"ר צעירי אגו"ח בארץ. אפילו ממתנגדיו - אין מי שיחלוק ע"כ. ובעיקר - שכך כתוב בערך שלו באתר. ולפי זה הלכתי. מתייג את חלוקת קונטרסים - שיבהיר. מנחם ספרא - שיחה, 15:02, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 15:02, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
- מנחם ספרא, לידיעתך, אף שאהרונוב משמש בתפקיד הזה - ככל הנראה יש בכך בעיה, כיון שדעת הרבי היא שאין אפשרות שאותו אדם ישמש הן בתפקיד יו"ר אגו"ח והן בתפקיד יו"ר צא"ח. קח לתשומת לבך.מכל מקום, יש צדק בדבריך...--Memke - שיחה, 15:06, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 15:06, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
- המינוי של אהרונוב אינו מקובל על כולם, כך שיש בעיה שיהיה יו"ר אגו"ח מאשר יו"ר צא"ח.. מנחם ספרא - שיחה, 15:09, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 15:09, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
- נראה שהוא התכוון ל{{חזרה על עריכה}}, חבל שלא שם את התבנית הנכונה. בכל אופן, כמו לאחר כל שיחזור, אפשר לכתוב בשיחה ואם תהיה הסכמה להחזיר, לא אמור להיות בעיה עם התוכן כך שכנראה תהיה הסכמה. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 15:55 • כ"ח בתשרי ה'תשפ"ב
- זהו, שלא חזרתי על עריכה כלל, ההפך, הוא חזר על העריכה שלו, אני בסה"כ הוספתי את מה שהוא שחזר - זה לא נקרא עריכה כלל. ולפי תבנית:חזרה על עריכה - הוא אמור לדון ע"מ לשחזר, שכן הוא חפץ להוריד את התואר למרות שבאתר ככה כתוב - ואין שום חולק ע"כ. מנחם ספרא - שיחה, 16:02, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 16:02, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
- יש 'גירסא יציבה' שהיא ללא התוספת שנכתבה ע"י אנונימי, תוספות שעדיין לא נחשבים כגירסא יציבא ניתן לשחזר אותם. גם אם חוזרים על עריכה ומחזירים אותם. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 17:08 • כ"ח בתשרי ה'תשפ"ב
- נו נו, עכ"פ תסכים עמי שהודעה כזו לא אמורה להפנות אליי, שכן לא אני בצעתי מלחמת עריכה, אלא פדיונר והאנונימי. חבל שמגבים צורה כזו. מנחם ספרא - שיחה, 17:18, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 17:18, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
- מי ששינה את הגירסה היציבה זה האנונימי (ואין בזה בעיה) ומי ששיחזר את הגירסה היציבה זה אתה, בכל אופן זה ככל הנראה נעשה בתום לב אז הסרתי את האזהרה. בהצלחה בהמשך! ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 17:30 • כ"ח בתשרי ה'תשפ"ב
- שאני יבין, מה שהאנונימי עשה זה בסדר ואני לא?!מנחם ספרא - שיחה, 17:38, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 17:38, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
- אכן, ולא משהו אישי נגדך, אין בעיה להוסיף תוכן (מה שהאנונימי עשה), יש בעייה לשחזר את השיחזור שלו (מה שאתה עשית) - ההבדל בין 'עריכה' ל'חזרה על עריכה'. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 17:39 • כ"ח בתשרי ה'תשפ"ב
- הייתי מצפה ממפעיל מערכת שילמד קצת לפני שיגיב. בתבנית 'חזרה על עריכה' (שאתה אמרת שראוי שישים לי) כתוב במפורש: "כפי ששמת לב, עריכה שביצעת שוחזרה על ידי אחד המשתמשים באתר ולמרות זאת חזרת וביצעת את אותה עריכה פעם נוספת.". אצלי לא היה כזו מעולם. צר לי שבחרת להתנהג באופן זה, במקום לדפדף קצת בהיסטוריה של הערך ולראות. מיותר לציין שהתנהגות כזו רק פוגעת בכך שאי פעם יתרמו לאתר כזה. במקום להתנצל על האשמות שווא - בוחרים להאשים, בושה. שיהיה לכם בהצלחה. מנחם ספרא - שיחה, 17:43, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 17:43, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
- להתראות, ספרא. הספקת קצת לתרום לאתר החשוב הזה.
- היה שלום.--Memke - שיחה, 18:06, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 18:06, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
- בסופו של דבר אפשר לחשוב על ההיגיון שבדבר, שכלל זה דואג שלא יהיה מצב של מלחמה על ערך (בין של משתמש אחד ובין כמה משתמשים). אולי באמת יש לייבא את הדף הזה תוך התאמתו לאתר כדי שיהיה בנמצא הסבר מורחב וברור. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 00:48 • כ"ט בתשרי ה'תשפ"ב
- מסתבר שאני אנרכיסט בטבע שלי ולא יעזור כלום... במקרה הזה אני מסכים עם הרב ספרא. כמו שהוא כתב, צריך להפעיל הגיון. אם משתמש קיים מבצע עריכה הגיונית, הוא גובר על עריכה אנונימית ואקראית. הכללים של ויקיפדיה לא קדושים, ובסגנון הרבי שליט"א: "אין חיוב כלל" לשמור על כללי חב"דפדיה, "אך מצווה מן התורה ואהבת לרעך כמוך"... להתראות - שיחה, 05:52, כ"ט בתשרי, ה'תשפ"ב 05:52, 5 באוקטובר 2021 (UTC)
- בסופו של דבר אפשר לחשוב על ההיגיון שבדבר, שכלל זה דואג שלא יהיה מצב של מלחמה על ערך (בין של משתמש אחד ובין כמה משתמשים). אולי באמת יש לייבא את הדף הזה תוך התאמתו לאתר כדי שיהיה בנמצא הסבר מורחב וברור. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 00:48 • כ"ט בתשרי ה'תשפ"ב
- הייתי מצפה ממפעיל מערכת שילמד קצת לפני שיגיב. בתבנית 'חזרה על עריכה' (שאתה אמרת שראוי שישים לי) כתוב במפורש: "כפי ששמת לב, עריכה שביצעת שוחזרה על ידי אחד המשתמשים באתר ולמרות זאת חזרת וביצעת את אותה עריכה פעם נוספת.". אצלי לא היה כזו מעולם. צר לי שבחרת להתנהג באופן זה, במקום לדפדף קצת בהיסטוריה של הערך ולראות. מיותר לציין שהתנהגות כזו רק פוגעת בכך שאי פעם יתרמו לאתר כזה. במקום להתנצל על האשמות שווא - בוחרים להאשים, בושה. שיהיה לכם בהצלחה. מנחם ספרא - שיחה, 17:43, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 17:43, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
- אכן, ולא משהו אישי נגדך, אין בעיה להוסיף תוכן (מה שהאנונימי עשה), יש בעייה לשחזר את השיחזור שלו (מה שאתה עשית) - ההבדל בין 'עריכה' ל'חזרה על עריכה'. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 17:39 • כ"ח בתשרי ה'תשפ"ב
- שאני יבין, מה שהאנונימי עשה זה בסדר ואני לא?!מנחם ספרא - שיחה, 17:38, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 17:38, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
- מי ששינה את הגירסה היציבה זה האנונימי (ואין בזה בעיה) ומי ששיחזר את הגירסה היציבה זה אתה, בכל אופן זה ככל הנראה נעשה בתום לב אז הסרתי את האזהרה. בהצלחה בהמשך! ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 17:30 • כ"ח בתשרי ה'תשפ"ב
- נו נו, עכ"פ תסכים עמי שהודעה כזו לא אמורה להפנות אליי, שכן לא אני בצעתי מלחמת עריכה, אלא פדיונר והאנונימי. חבל שמגבים צורה כזו. מנחם ספרא - שיחה, 17:18, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 17:18, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
- יש 'גירסא יציבה' שהיא ללא התוספת שנכתבה ע"י אנונימי, תוספות שעדיין לא נחשבים כגירסא יציבא ניתן לשחזר אותם. גם אם חוזרים על עריכה ומחזירים אותם. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 17:08 • כ"ח בתשרי ה'תשפ"ב
- זהו, שלא חזרתי על עריכה כלל, ההפך, הוא חזר על העריכה שלו, אני בסה"כ הוספתי את מה שהוא שחזר - זה לא נקרא עריכה כלל. ולפי תבנית:חזרה על עריכה - הוא אמור לדון ע"מ לשחזר, שכן הוא חפץ להוריד את התואר למרות שבאתר ככה כתוב - ואין שום חולק ע"כ. מנחם ספרא - שיחה, 16:02, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 16:02, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
- נראה שהוא התכוון ל{{חזרה על עריכה}}, חבל שלא שם את התבנית הנכונה. בכל אופן, כמו לאחר כל שיחזור, אפשר לכתוב בשיחה ואם תהיה הסכמה להחזיר, לא אמור להיות בעיה עם התוכן כך שכנראה תהיה הסכמה. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 15:55 • כ"ח בתשרי ה'תשפ"ב
- המינוי של אהרונוב אינו מקובל על כולם, כך שיש בעיה שיהיה יו"ר אגו"ח מאשר יו"ר צא"ח.. מנחם ספרא - שיחה, 15:09, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 15:09, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
- מנחם ספרא, לידיעתך, אף שאהרונוב משמש בתפקיד הזה - ככל הנראה יש בכך בעיה, כיון שדעת הרבי היא שאין אפשרות שאותו אדם ישמש הן בתפקיד יו"ר אגו"ח והן בתפקיד יו"ר צא"ח. קח לתשומת לבך.מכל מקום, יש צדק בדבריך...--Memke - שיחה, 15:06, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 15:06, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
ברכות
אני הקטן רוצה לברך אותך בשם כלל משתמשי חב"דפדיה על-כך שאתה זכית להיות ממייסדי המיזם החדש מיזם:מלחמתה של תורה שיגרום ליצירת ערכים חדשים כמו שבקשת בדף המשתמש שלך - עם בסיסים ומקורות, ועל כך נתונה לך ברכתי המלבבת. 👍שכויח! ~ חסיד של הרבי ~ • פארבריינגען חסידי • הדרך הישרה להבאת הגאולה! 09:56, 22 באוקטובר 2021 (UTC)
- אם אפשר גם תעודה ממוסגרת, יהי' לי לעונג. מנחם ספרא - שיחה, 18:49, י"א בשבט, ה'תשפ"ב 18:49, 13 בינואר 2022 (UTC)
חזרה על עריכה
כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בדף יהודה לייב גרונר שוחזרה על ידי אחד המשתמשים באתר ולמרות זאת חזרת וביצעת את אותה עריכה פעם נוספת. חזרה על עריכות ששוחזרו ללא דיון בדף שיחה אינה מקובלת בחב"דפדיה. |
- אם לדעתך ישנה טעות בערך והעריכה שביצעת הייתה נאותה, ניתן לנמק את העריכה בדף השיחה של הערך. ניתן גם להפנות לדיון מלוח המודעות, לקבלת חוות דעת נוספת.
- אם ערך שכתבת נמחק ולדעתך יש לו מקום בחב"דפדיה, ניתן לברר זאת עם מפעיל המערכת שמחק אותו.
תודה,
מה שעשית מהווה הפרה של הכללים בחב"דפדיה. מחקתי, ואם אתה רוצה לשחזר אתה צריך לפתוח דיון שאורכו כ-שבוע ימים. ~ חסיד של הרבי ~ • פארבריינגען חסידי • חב"דפדים פעילים מחרסנים את הפילים 20:19, 13 בינואר 2022 (UTC)
- צר לי שמשתמשים בכלל זה להסיר כל עובדה שאפשר להוסיף לערך (גם ע"פ הכללים של חב"דפדי') אך אשלים עם מציאות זו. עכ"פ - פתחתי דיון כדבריך. --מנחם ספרא - שיחה, 17:43, י"ג בשבט, ה'תשפ"ב 17:43, 15 בינואר 2022 (UTC)
ביקורת על הציטוטים והעמדות המוטעות שאתה מציג בדף המשתמש
א. אתה מצטט את הריל"ג משמח"ת מ"ו כשהוא עצמו אומר על זה כמדומני וזה כמובן עירבוב של זכרון לקוי ודרכו בסיפורים (מורכב כנראה מי' שבט כ"ג, בראשית מ"ה (היה אז צמוד לשמח"ת, ג' ימי קדושה רצופים), נ"ח נ"ב). לא היה דבר כזה בשמח"ת מ"ו ואדרבה אז היה השיחה המיוחדת על נשיא הדור הוא המשיח וכו' והרבי סימן בחריפות לועד המסדר לעזוב את רשד"ב וולפא שביטא את שמחתו העצומה מהגילוי המיוחד
ב. המענה דאין כל חיוב כלל לא נכתב באד"ר נ"ב. כך מוכיחה צורת הכתי"ק ואין כיום אף בר סמכא אחד בנידון שיטעון אחרת (ואני לא מתכוון לדמגוגים כמ.ב. שהבנתם בכתי"ק של הרבי לפי שנים שואפת לאפס). יש גם השערה יותר מדוייקת על הרקע ושזה בקשר לסיפור ספציפי ממ"ג אך אכ"מ.
ג. הרבי הריי"ץ לא דיבר על עצמו בשיחת י"ב תמוז תש"ט כשדיבר על חיים נצחיים וזו הטעיית ציבור לשמה. הוא דיבר על המושג בכלל ובקשר לזכרונות של חסידם וכו' עיין שם. הרבי מדייק בדבריו שמכאן הבהיר לגבי המצב אחרי י' שבט ובזה גופא מסביר הרבי שהכוונה לחיים רוחניים אך אי"ז שהוא אמר על עצמו בפירוש עניין של חיים נצחיים והרבי מפרשו כחיים רוחניים וק"ל וההפרש בין זה למה שאתה כותב רב הוא--חייל של המלך - שיחה, 03:51, ט' באדר א', ה'תשפ"ב 03:51, 10 בפברואר 2022 (UTC)
- סליחה על ההתערבות, אך אכן נראה שהמשתמש התבלבל עם - שבת בראשית מ"ה, אז ניגנו את 'חיילי אדוננו' והרבי הפסיק את הניגון, ואמר ואמר שלא מצאו כבר מה לשיר חוץ מניגון כזה שיכול להרחיק יהודים מלימוד החסידות. השיחה ארכה למעלה מ-40 דק' (!), כשהרבי התבטא אז בחריפות נגד כל העניין של העיסוק בפרסום זהות המשיח. להלן ה'הנחה' מההתוועדות - כאשר עיקרי הדברים הושמטו לאור חריפותם. (הודפס בתורת מנחם התוועדויות תשמ"ה ח"א ע' 464, ועי' ב"מבשר טוב" מאת הרב וולפא ע' עב): "כאן המקום להזכיר אודות ענין בלתי-רצוי הדורש תיקון, ומכיון שנמצאים בשמח"ת – בודאי לא יזיק הדבר ח"ו לאף א', כי אם התועלת והתיקון שבדבר: ישנם "שפיץ-חב"ד" החושבים שהם אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם, שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דבר בלתי-רצוי – אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף א' מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם "שפיץ-חב"ד"!... כוונת הדברים – לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו, או ניגונים וכו', גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות. ולא עוד אלא אפילו יהודים שכבר התחילו ללמוד חסידות – הפסיקו ללמוד, כתוצאה מפעולותיהם של אלו! לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב! וגם כאשר מלבישים זאת באיצטלא דקדושה, "מיט א זיידענע זופיצע מיט א גארטל דערצו"... אין זה משנה כלל את העובדה שעי"ז הרחיקו יהודים מתורת החסידות, עם כל התוצאות שבדבר, שכל זה רובץ על אחריותם!... רצונך לנגן ניגון חסידי – ישנם ניגונים רבים! רצונך לדבר דברי חסידות, להפיץ עניני חסידות – ישנו ריבוי עצום של דברי חסידות! לך בדרך שסללו לנו רבותינו נשיאינו! אף א' אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא – מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמו"ר הזקן, רחמנא ליצלן! שב ולמד חסידות – מאמרי עבודה, והעיקר – שהמאמר ילמד אותך... ולכן, להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא... שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות, רחמנא ליצלן! (חסר קצת). ויה"ר שלא יצטרכו לחזור על התראה זו, ומכאן ולהבא – לא תהי' פירצה בחומותינו, אצל כאו"א שבשם "חסיד חב"ד" יקרא, הן בד' אמות אלו, והן בכל מקום שבעולם, שהרי הקב"ה הוא בעה"ב בכל העולם כולו, ורצונו של משיח צדקנו, הבעש"ט ונשיא דורנו – שיפיצו את המעיינות חוצה, בכל העולם כולו. ובודאי לא ישאר רושם כלל מכל זה, כי אם תיקון הדבר – ע"י ההשתדלות ביתר שאת וביתר עוז בכל הפעולות דהפצת המעיינות חוצה."
- ב. מניין לכב' שהמענה לא נכתב באד"ר נ"ב? והרי בכל הפרסומים והקונטרסים שהמענה הופיע שם, נכתב תאריך זה, וגם ע"פ הכתי"ק, אין הוכחה וודאית שזה לא מנ"ב. כמדומני שהסיפור הוא שא' החסידים פנה אל רבינו, שטענה על אלו שמפרסמים זהות משיח, וע"כ המענה.
- ג. אמנם כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ לא התבטא מפורשות עליו - אך אם תלמד את השיחה בהחלט ניתן להבין כך (ובוודאי שאין כאן כדבריך 'הטעי' ציבור לשמה'), ובמיוחד לאור דברי רבינו, בשיחה הנ"ל שמבארת את תוכן העניין הנ"ל (הדגשה שלי): "שהסיבה לכך שדיבר על זה בי"ג תמוז תש"ט (ולא בשנת תש"ח או תש"ז), היא, להיותו חג הגאולה האחרון לפני יו"ד שבט תש"י, שאז יש צורך להבהיר ("באַוואָרענען") הענין דחיים נצחיים." וכי לאור פירושך, מדוע התעכב כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ לבאר עניין זה עד תש"ט? מה יש כאן להבהיר דברים שאין ניתן להבהיר קודם תש"ט?! (אם יש לך תגובה ע"ד, כדאי שתכתוב אותה בדף שיחתי.) א. זלמן - שיחה, 19:17, ט"ז באב, ה'תשפ"ב 19:17, 13 באוגוסט 2022 (UTC)
א. זלמן - שיחה, 19:17, ט"ז באב, ה'תשפ"ב 19:17, 13 באוגוסט 2022 (UTC)
דף משתמש מגוחך
ידידי, אני חושב שכדאי לך להוסיף בדף המשתמש עוד פיסקה ובה ציטוטים הנוספים העוסקים בכך שהרבי מה"מ אינו המנהיג של תמועת חב"ד.
הרי כידוע, במשך השנה שבין י' שבט תש"י לי"א שבט תשי"א יצאו עשרות מענות שלילים חריפים ביותר בהם הרבי שולל את מינויו לנשיא, בנוסף הרבי מעולם לא התבטא שהוא הרבי ותמיד אמר "כ"ק מו"ח אדמו"ר"..
אז אם אתה כבר בא לשנות סילופים - אז קדימה! עד הסוף..
ולבנתיים עד שתעשה את זה, אנא מחוק את הדף משתמש שלך מכיוון שהוא מטעה, באם אתה חולק עלי אשמח מאוד לדון אתך על כך.
באהבת ישראל, ובציפייה להתגלות שתגרום להפסקת הבלבול --האמנתי כי אדבר - שיחה, 22:16, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 22:16, 24 באפריל 2022 (UTC)
איך אתה יכול להעתיק את המענה לרשד"ב וולפא מתשמ"ה, ללא להתייחס למענה שבו הרעבע כן מאשר את הדפסת החוברת בנ"ב??? אתה מלגלג על האינטלגנציה של אנשים?
זה בדיוק כמו לצטט "תגנוב".. --האמנתי כי אדבר - שיחה, 22:19, כ"ג בניסן, ה'תשפ"ב 22:19, 24 באפריל 2022 (UTC)
- נכנסתי להעיר על רמת ההגינות והאמיתות של דף המשתמש, ואני רואה שקודמי עשו זאת נפלאה. --מוישע זוכמיר - שיחה, 11:12, י"ח בסיוון, ה'תשפ"ב 11:12, 17 ביוני 2022 (UTC)
- (מתנצל על האיחור הרב במענה לפנייתך) בנוגע לדוג' שהביא כ' אודות י' שבט: לא ניתן להשוות כלל. הרי אם על התייחסות הרבי סביב זהות המשיח ניתן אולי להתפלמס, על המציאות הפשוטה שהרבי מעולם לא קיבל על עצמו (כפי המעמד בי' שבט תשי"א) את קבלת המלכות (וכמובן שהסאטלייט איננו דוג', ואדרבה) - משא"כ מי' שבט תשי"א..
- במה דף המשתמש שלי מטעה? בכך שהוא מביא שיחות ק' של הרבי - שח"ו כביכול עלולות להטעות את הציבור היל"ת?! - בטוח אני (מקוה עכ"פ) שלא זו הכונה בדבריך. אשמח להבהרה מצדך.
- מתי בדיוק הרשד"ב שיחי' וולפא קיבל אישור מהרבי על הקונטרס שהוציא בפועל?!
- בינתיים דווקא אני חושב שציטטתי את ה'לא תעשה' של הרבי. המציאות מוכיחה שאת ה'תגנוב' (ע"ד הדוג' שהבאת - היינו את ה'עשה' מתוך ה'לא תעשה'..) מצטטים בד"כ בכדי לקדם היתרים בנושאים מסוימים, וד"ל..
- בתקווה שיתבררו ויתלבנו הדברים, והעיקר - שנזכה זעהן זיך מיט'ן רבי'ן דא למטה אין א גוף ולמטה מי' טפחים והוא יגאלנו - עוד קודם ג' תמוז דשנה זו אכי"ר. מנחם ספרא - שיחה, 19:48, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 19:48, 18 ביוני 2022 (UTC)
- לא יאומן כי יסופר. איך תמים יכול להוציא ממקלדתו את המשפט שהרבי מעולם לא קיבל את קבלת המלכות... כזה בלבול הדעות ושגייה בהבלי הזמן... אולי התרופה שלך זה לצפות בתכניות 'ואביטה נפלאות' אז תדבר אחרת--חייל של המלך - שיחה, 19:51, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 19:51, 18 ביוני 2022 (UTC)
- מסתבר שצפיתי גם צפיתי בתוכניות אלו, וייתכן אף יותר מכבודו. ועדיין נשאלת השאלה - מתי הרבי קיבל על עצמו באופן רשמי קבלת המלכות דמה"מ?מנחם ספרא - שיחה, 19:53, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 19:53, 18 ביוני 2022 (UTC)
- עידוד ה'יחי' הפומבי והקבוע של נ"ג ותחילת חורף נ"ד, קבלה בברכה ועידוד החתמות ציבוריות של מאות מאנ"ש, אישור ועידוד ליחי המלך (ספר) בו מוסבר עצם עניין 'קבלת המלכות' והצורך בו (אמנם ללא זהות) והספר 'יחי המלך המשיח' המהווה הסבר המשך בעניין הנ"ל כולל זהותו כמו גם דברי דפוס אחרים בעניינים אלו, ועוד ועוד ועוד!. בכלל לא כ"כ הבנתי את השאלה: אתה מדבר דווקא על איפה הרבי קיבל רשמית את העבודה של 'קבלת המלכות' או עובדת היותו 'מלך המשיח' (מקווה שלא על זה שאלת ולכן בתגובה לעיל התמקדתי באופן הראשון). הצורך בקבלת המלכות של מלך המשיח (שהוא נשיא דורנו) וזה שזה מזרז את ביאת משיח זה מפורש בשיחת ב' ניסן תשמ"ח--חייל של המלך - שיחה, 20:15, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 20:15, 18 ביוני 2022 (UTC)
- מסתבר שצפיתי גם צפיתי בתוכניות אלו, וייתכן אף יותר מכבודו. ועדיין נשאלת השאלה - מתי הרבי קיבל על עצמו באופן רשמי קבלת המלכות דמה"מ?מנחם ספרא - שיחה, 19:53, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 19:53, 18 ביוני 2022 (UTC)
- לא יאומן כי יסופר. איך תמים יכול להוציא ממקלדתו את המשפט שהרבי מעולם לא קיבל את קבלת המלכות... כזה בלבול הדעות ושגייה בהבלי הזמן... אולי התרופה שלך זה לצפות בתכניות 'ואביטה נפלאות' אז תדבר אחרת--חייל של המלך - שיחה, 19:51, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 19:51, 18 ביוני 2022 (UTC)
- נכנסתי להעיר על רמת ההגינות והאמיתות של דף המשתמש, ואני רואה שקודמי עשו זאת נפלאה. --מוישע זוכמיר - שיחה, 11:12, י"ח בסיוון, ה'תשפ"ב 11:12, 17 ביוני 2022 (UTC)
- כל הדוג' שהבאת (מבלי להכנס אליהם. בהזדמנות אחרת בל"נ אי"ה) - לא מעידות ע"כ שהרבי קיבל באופן רשמי על עצמו כמלך המשיח. יש הבדל אפי' בין עידוד שירת יחי של חסידים - לבין קבלת המלכות בפועל. מנחם ספרא - שיחה, 20:50, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 20:50, 18 ביוני 2022 (UTC)