נעוץ תחילתן בסופן וסופן בתחילתן: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (ויקיזציה)
שורה 1: שורה 1:
{{להעביר לאישי}}
{{עריכה}}
{{עריכה}}
'''נעוץ תחילתן בסופן וסופן בתחילתן''' הוא לשון [[ספר יצירה]] המתאר את הקשר שבין הדרגה הגבוהה ביותר לדרגה הנמוכה ביותר. מבואר כי "סוף מעשה ב[[מחשבה]] תחילה", שהדבר אשר הוא תכלית כל ירידת המדרגות, הוא הדבר שעלה ב[[מחשבה]] בראשון, ולכן ישנו קשר בין שני הדרגות.
'''נעוץ תחילתן בסופן וסופן בתחילתן''' הוא לשון [[ספר יצירה]] המתאר את הקשר שבין הדרגה הגבוהה ביותר לדרגה הנמוכה ביותר. מבואר כי "סוף מעשה ב[[מחשבה]] תחילה", שהדבר אשר הוא תכלית כל ירידת המדרגות, הוא הדבר שעלה ב[[מחשבה]] בראשון, ולכן ישנו קשר בין שני הדרגות.
שורה 8: שורה 9:
ספירת ה[[מלכות]], שהיא הספירה האחרונה, קשורה בספירת ה[[כתר]], שהיא הספירה הראשונה. את ביאור הענין מבאר [[אדמו"ר הזקן]] בסידורו{{הערה|עה"פ מלכותך מלכות כל עולמים}} שדווקא מכיון שספירת המלכות היא התחתונה מכל הדרגות הרי היא צריכה את ההארה המיוחדת של כתר שהיא הנעלה מכל הספירות. בנוסף במלכות שהיא האחרונה מכל הספירות מתתאספים כל הספירות בדומה לכתר שהיא מקור כל הספירות.
ספירת ה[[מלכות]], שהיא הספירה האחרונה, קשורה בספירת ה[[כתר]], שהיא הספירה הראשונה. את ביאור הענין מבאר [[אדמו"ר הזקן]] בסידורו{{הערה|עה"פ מלכותך מלכות כל עולמים}} שדווקא מכיון שספירת המלכות היא התחתונה מכל הדרגות הרי היא צריכה את ההארה המיוחדת של כתר שהיא הנעלה מכל הספירות. בנוסף במלכות שהיא האחרונה מכל הספירות מתתאספים כל הספירות בדומה לכתר שהיא מקור כל הספירות.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{קצרמר}}
[[קטגוריה:ספר יצירה]]
[[קטגוריה:ספר יצירה]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]

גרסה מ־21:22, 23 במרץ 2021

ערך זה אינו ראוי להיות תחת המרחב הראשי של חב"דפדיה לדעת מניח תבנית זו. ייתכן שהערך הועתק מכתבה או מאתר חיצוני ולא הותאם כראוי לחב"דפדיה.
אתם מוזמנים לערוך מחדש את הערך על מנת שיהיה ראוי להיות במרחב הראשי, או לדון על כך בדף השיחה שלו.

נהוג להקצות לשם כך פרק זמן של שבוע, אם בתוך זמן זה לא יתוקן הדף, תישקל אפשרות העברתו למרחב האישי של יוצרו (ניתן לראות מתי הוצבה התבנית בהיסטוריית הדף)

ערך זה זקוק לעריכה: ייתכן שהערך סובל מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

נעוץ תחילתן בסופן וסופן בתחילתן הוא לשון ספר יצירה המתאר את הקשר שבין הדרגה הגבוהה ביותר לדרגה הנמוכה ביותר. מבואר כי "סוף מעשה במחשבה תחילה", שהדבר אשר הוא תכלית כל ירידת המדרגות, הוא הדבר שעלה במחשבה בראשון, ולכן ישנו קשר בין שני הדרגות.

בעולמות

מבואר כי עולם העשייה הגשמי, שהוא הדרגה הנמוכה ביותר בסדר ההשתלשלות של העולמות, התהוותו היא מן העצמות.

בספירות

ספירת המלכות, שהיא הספירה האחרונה, קשורה בספירת הכתר, שהיא הספירה הראשונה. את ביאור הענין מבאר אדמו"ר הזקן בסידורו[1] שדווקא מכיון שספירת המלכות היא התחתונה מכל הדרגות הרי היא צריכה את ההארה המיוחדת של כתר שהיא הנעלה מכל הספירות. בנוסף במלכות שהיא האחרונה מכל הספירות מתתאספים כל הספירות בדומה לכתר שהיא מקור כל הספירות.

הערות שוליים

  1. עה"פ מלכותך מלכות כל עולמים
  ערך זה הוא קצרמר. אתם מוזמנים לתרום לחב"דפדיה ולהרחיב אותו.