י"ב בטבת: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(הסרת קישורים עודפים)
אין תקציר עריכה
שורה 16: שורה 16:
*[[תרצ"ד]] - הרב [[שמעון פרידמן]] ('שמעון הצדיק'), מדמויות הפלא של חסידי חב"ד ב[[ירושלים]].
*[[תרצ"ד]] - הרב [[שמעון פרידמן]] ('שמעון הצדיק'), מדמויות הפלא של חסידי חב"ד ב[[ירושלים]].
*[[תש"ב]] - הרב [[זכריה גורי]], משלוחי הרבי, רב מושב [[אביטל]] שבחבל ה[[תענכים]], ו[[האו"ם החסידי|ממונה מטעם הרבי]] כ'בעל הבית' של תימן.
*[[תש"ב]] - הרב [[זכריה גורי]], משלוחי הרבי, רב מושב [[אביטל]] שבחבל ה[[תענכים]], ו[[האו"ם החסידי|ממונה מטעם הרבי]] כ'בעל הבית' של תימן.
*[[תש"י]], הרב [[שניאור זלמן סטמבלר]], איש עסקים חב"די, בעל השליטה בחברת ההשקעות 'יעסור', ונחשב לאיש החזק בחברת 'אפריקה ישראל' שבבעלותו של איש העסקים החב"די ר' [[לוי לבייב]].
*[[תש"י]], הרב [[זלמן סטמבלר]], איש עסקים חב"די, בעל השליטה בחברת ההשקעות 'יעסור', ונחשב לאיש החזק בחברת 'אפריקה ישראל' שבבעלותו של איש העסקים החב"די ר' [[לוי לבייב]].


===נפטרו===
===נפטרו===

גרסה מ־19:10, 10 במרץ 2021

<< >> חודש טבת

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

י"ב בטבת הוא היום השנים עשר בחודש טבת.

אירועים ביהדות

  • ג'של"ז - הנביא יחזקאל התנבא על חורבן מצרים בידי נבוכדנצר.
  • שפ"ג - רבי נתן שפירא, מחבר ספר 'מצ"ת שימורים', נפטר.
  • תקמ"א - רבי משה מרגליות, מחבר 'פני משה' על הירושלמי, נפטר.
  • תקס"ו - רבי משה מפשברסק, מחבר ספר 'אור פני משה', נפטר.
  • תרפ"ג - רבי חביב חיים דוד סתהון, ראב"ד קהילת הספרדים בירושלים ומחבר הספרים 'תקפו של נס', 'שמש ומגן' ועוד, נפטר.
  • תשי"ד - רבי מרדכי חיים סלונים מטבריה, מנהיג חסידי סלונים לאחר השואה, נפטר.
  • תש"ע - רבי אברהם גולדמן, האדמו"ר מזוועיהל בירושלים, נפטר.

ימי חב"ד

נולדו

נפטרו


הפתגם היומי - י"ב בטבת - מלוח היום יום
בשנת תרמ"ח נבחר אדוני אבי מורי ורבי [אדמו"ר הרש"ב] לגבאי דחברה קדישא. וכפי המנהג, הובילו אותו בשמחת תורה בלוית עם רב לבית הכנסת. אמר אז המאמר "אין הקב"ה בא בטרוניא". וסיום דבריו: "גם האנשים בעלי מוחין הנמצאים עתה צריכים להניח שכלם ולא לילך אחרי הטעם ודעת, כי יכולים להטות על פי שכלם כו' עד כי ח"ו מרה תהיה באחרונה כו'. וזהו העיקר בזמן הזה בעקבות דמשיחא, שלא לילך אחר השכל וטעם ודעת, כי אם לקיים התורה והמצוות בתמימות ואמונה פשוטה באלוקי ישראל.