שיחה:רבי דובער שניאורי (אדמו"ר האמצעי): הבדלים בין גרסאות בדף
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) |
|||
שורה 61: | שורה 61: | ||
[[משתמש:חלוקת קונטרסים]] יש מקור לזה בערך [[רב המנונא סבא]] חבל שלא בדקת לפני ששחזרת --[[משתמש:דוד קורצוג|דוד קורצוג]] - [[שיחת משתמש:דוד קורצוג|שיחה]], 02:35, ט' בחשוון, ה'תשפ"א 02:35, 27 באוקטובר 2020 (UTC) | [[משתמש:חלוקת קונטרסים]] יש מקור לזה בערך [[רב המנונא סבא]] חבל שלא בדקת לפני ששחזרת --[[משתמש:דוד קורצוג|דוד קורצוג]] - [[שיחת משתמש:דוד קורצוג|שיחה]], 02:35, ט' בחשוון, ה'תשפ"א 02:35, 27 באוקטובר 2020 (UTC) | ||
:בא נתחיל מהנס הגדול שארע, שחלוקת הודיע לעורך כששיחזר לו {{קריצה}}--''[[חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/דבר מלכות|חב"דפדים חדורים]]'' • '''[[משתמש:יוסי מ.|יוסי]]''' • '''[[שיחת משתמש:יוסי מ.|מ.]]''' • 02:36, ט' בחשוון, ה'תשפ"א | :בא נתחיל מהנס הגדול שארע, שחלוקת הודיע לעורך כששיחזר לו {{קריצה}}--''[[חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/דבר מלכות|חב"דפדים חדורים]]'' • '''[[משתמש:יוסי מ.|יוסי]]''' • '''[[שיחת משתמש:יוסי מ.|מ.]]''' • 02:36, ט' בחשוון, ה'תשפ"א | ||
::{{חיוך}}ראה מה כתבתי לו בשיחה.. הענין הוא שאם משתמשים חדשים לא ילמדו לכתוב בצורה אנציקלופדית חבל על העבודה שלנו.. ● </font> [[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 02:43 • ט' בחשוון ה'תשפ"א |
גרסה מ־04:43, 27 באוקטובר 2020
כותרת מישנית
בכותרת משנית בדבר שחרורו, הוספתי את כל גלגול הדברים שהביא למאסר והשחרור. לקחתי זאת מחוברת שי"ל ע"י בער'ל לוין (שיצאה בעקבות גילוי תיק החקירה ובו כל המסמכים בנוגע למאסר וכו'), כפי שרואים בטקסט שתחת הכותרת "תוכן ההלשנה וכו'" יש כל כמה משפטים הפני' למסמך מסוים, מסמכים אלו קיימים ואפשר להעלותם, בצורה שיהוו שההפניה תהוה קישור אליהם, אבל בפשטות אין מקום שיהיו כערך בפני עצמם. ע"כ נשאלת השאלה אם יש ענין לעשות קישורים אלו?
חוץ מזה שכמובן יש להוסיף מתישהו את כל תיאור המאסר והגאולה כפי שמופיע בשיחות אדמו"ר הריי"צ (הובאו בספר התולדות), וכל המקדים הרי"ז משובח. ---בני
בסיפור המאסר והגאולה להפנות ל"ערך מורחב"
לפענ"ד תחת הכותרת של המאסר והגאולה צריך להיות כתוב בקיצור משהו כזה:
בשנים האחרונות לנשיאותו כתבו עליו מלשינות והובילוהו למעצר. בחודש כסלו השתחרר ממאסרו, התאריך י' כסלו הוא "חג הגאולה" שלו אשר נחוג עד היום (אי אמירת תחנון, פארברעיינגנ'ס וכו').
ושם להפנות לערך מורחב (אשר כרגע שמו "י' כסלו תקפ"ז', ושם יקראו בדיוק (כעת הכנסתי שם את כל הפרטים) על החילוק בין התאריכים מה שהי' ידוע מה התגלה, ומה בדיוק הייתה מהות ההלשנה וסיפור הגאולה וכו', לכאו' במצב העכשווי זה סתם 'מסרבל' את הערך (כעת נושא זה מהווה את רוב הערך!).
כעת ראיתי, שכך הוא גם באדמו"ר הזקן אודות ספר התניא וסיפור המאסר והגאולה.
- טופל ע"פ הערתך. בכ"א אני חושב שיש להוסיף ראשי פרקים נוספים בערך אדמו"ר האמצעי מהמאסרו וגאולתו. --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 08:37, 26 בנובמבר 2009 (UTC)
חמיו של אדמו"ר האמצצעי
נכתב בערך "אביו בחר עבורו שידוך, את בתו של מלמד עני". נראה למשתמש חסיד שזה יעקב ש"ץ מברלין. מישהו יודע על זה משהו? --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:45, 7 בפברואר 2010 (UTC)
- ראה סקירה יפה ומכובדת מאת ר' שלום דובער לוין בפרד"ס חב"ד גליון 1. אגב, זה לא 'ש"ץ מברלין' אלא שלא ידעתי איך לזהותו בדיוק, אז כתבתי ע"פ שמות מפשחתם של חתניו, ש"ץ וברלין, ויש לתקן. מתי אבוא ואראה פני אבינו מלכינו?, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
תמונתו
קטעי שיחות על התמונה אין מקומן באנציקלופדיה, אבקש למחוק את הקטע, אעשה זאת מחר באם לא יערערו על כך. ר'ובן - שיחה 17:31, 20 בנובמבר 2011 (UTC)
- אם כבר, מחק את כל הפיסקה "תמונתו" וכדאי לציין היכן שהוא בערך את העדר תמונתו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ד בחשוון ה'תשע"ב 07:53, 21 בנובמבר 2011 (UTC)
- בוצע. ר'ובן - שיחה 08:53, 21 בנובמבר 2011 (UTC)
- חלקית. לא צויין בערך את העדר תמונה ממנו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בחשוון ה'תשע"ב 13:23, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- אתה חושב שזה חשוב? ר'ובן - שיחה 13:28, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- כן, לפחות כדי להבהיר מדוע יש תמונה מספרו. אולי אפשר לציין זאת בסוגריים תחת התמונה. אנסה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בחשוון ה'תשע"ב 13:47, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- עשית זאת נהדר. אגב, האם זה מוחלט שאין ציור ממנו או שזאת השערה [ייתכן שציירו את פניו במאסרו]? ר'ובן - שיחה 13:49, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- אדרבה, אם ישנם מקורות להשערה בדבר קיום תמונה, אפשר להוסיף את הפיסקה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בחשוון ה'תשע"ב 14:01, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- עשית זאת נהדר. אגב, האם זה מוחלט שאין ציור ממנו או שזאת השערה [ייתכן שציירו את פניו במאסרו]? ר'ובן - שיחה 13:49, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- כן, לפחות כדי להבהיר מדוע יש תמונה מספרו. אולי אפשר לציין זאת בסוגריים תחת התמונה. אנסה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בחשוון ה'תשע"ב 13:47, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- אתה חושב שזה חשוב? ר'ובן - שיחה 13:28, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- חלקית. לא צויין בערך את העדר תמונה ממנו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בחשוון ה'תשע"ב 13:23, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- בוצע. ר'ובן - שיחה 08:53, 21 בנובמבר 2011 (UTC)
אני ראיתי תמונה של אחד הסלונים שאמרו עליו שהוא מאד דומה לאדמור האמצעי אולי כדאי להעלות את זה שהקורא ידע לפחות בערך איך הוא היה ניראה אם אתה לא יודע מי מדובר אני יכול לבדוק זאת פשוט כעת אינו תחת ידי--חצקל - שיחה 17:19, 1 באפריל 2012 (IDT)
- הבא את התמונה והמקור לדמיון לאדמו"ר האמצעי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י' בניסן ה'תשע"ב 10:16, 2 באפריל 2012 (IDT)
ביתו ברכה - נגזר מגוף הערך
ביום י"ד בשבט תקס"ח חיתנו את בתם ברכה עם הרב יונה מז'יטומיר. בחתונה השתתף אדמו"ר הזקן שאף אמר מאמרי חסידות. הזוג התגורר כל חייהם בליובאוויטש. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ל' באב ה'תשע"ג • 01:45, 6 באוגוסט 2013 (UTC)
מקור השם 'אדמו"ר האמצעי'
שמא זה יביאו בגוף הערך (תחת כותרת מיוחדת או לאו דווקא) את סיבת הכינוי 'האמצעי' (חשבו שהצ"צ יהיה המשיח ובמילא הוא האמצעי בין אדמה"ז לצ"צ וכו')? -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
- בהחלט מתאים להביא בגוף הערך. שמא תוכל לציין מקור ל'מקור השם' הנ"ל? --שיע • שיחה ז' בכסלו ה'תשע"ה 20:02, 29 בנובמבר 2014 (UTC)
השם
שמו אמור להיות דוב בער ולא דובער! ראו בערך שאני באמצע לכתוב דוב בער--שמואל חיים~ ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 16:49, י"ד באב, ה'תש"ף 16:49, 4 באוגוסט 2020 (UTC)
שניאורי
הוספתי הפנייה לשם "שניאורי" אך עדיין יש מקום לציין בגוף הערך ששם משפחתו של אדמו"ר האמצעי היה "שניאורי" על שם אביו אדמו"ר הזקן שהיה נקרא שניאור. --נרקיס - שיחה, 01:28, י"ט באב, ה'תש"ף 01:28, 9 באוגוסט 2020 (UTC)
טעות
בערך כתוב ש"בשנת [תקפ"ח] הגיש אדם בשם שמחה קיסין, הלשנה לרשויות שכביכול תנועת החסידות שבראשות אדמו"ר האמצעי, הינה כת אשר שובה בצילה אלפי חסידים על מנת להוסיף ממון לקופת האדמו"ר, טענה אשר התבססה על זיוף מכתבו של אדמו"ר האמצעי, ועל המגבית שנערכה לצורך שיקום החצר בעקבות השריפה שהיתה בזמן אדמו"ר הזקן, בעקבות ההלשנה הובל אדמו"ר האמצעי באיסרו חג הסוכות [תקפ"ט]] למעצר. לאחר חקירות ובדיקות הבינו החוקרים אשר עלילת שווא טפלו בו וביום י' כסלו תקפ"ז השתחרר ממאסרו". ואני תומהה איך ערבבו שלושה שנים במאורע שקרה שנה אחת, ובטח איך נאסר בשנת תקפ"ט אם הרבי הסתלק בתקפ"ח. משהו מוכן להסביר פה את הטעות? --מנדי קרומבי • שיחה • לכשיפוצו מעיינותיך חוצה • 18:39, 25 באוקטובר 2020 (UTC)
- עכשיו כבר יותר טוב? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 03:09 • ח' בחשוון ה'תשפ"א
בנוגע לעריכה האחרונה
משתמש:חלוקת קונטרסים יש מקור לזה בערך רב המנונא סבא חבל שלא בדקת לפני ששחזרת --דוד קורצוג - שיחה, 02:35, ט' בחשוון, ה'תשפ"א 02:35, 27 באוקטובר 2020 (UTC)
- בא נתחיל מהנס הגדול שארע, שחלוקת הודיע לעורך כששיחזר לו --חב"דפדים חדורים • יוסי • מ. • 02:36, ט' בחשוון, ה'תשפ"א
- ראה מה כתבתי לו בשיחה.. הענין הוא שאם משתמשים חדשים לא ילמדו לכתוב בצורה אנציקלופדית חבל על העבודה שלנו.. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 02:43 • ט' בחשוון ה'תשפ"א