כ"ט בטבת: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "[[קרית" ב־"[[קריית") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
מ (החלפת טקסט – " קרית" ב־" קריית") |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
==ימי חב"ד== | ==ימי חב"ד== | ||
===נולדו=== | ===נולדו=== | ||
*[[תש"ו]] - הרב [[בומי פרידלנד]], [[ר"מ]] בישיבת [[תומכי תמימים | *[[תש"ו]] - הרב [[בומי פרידלנד]], [[ר"מ]] בישיבת [[תומכי תמימים קריית גת]] ובישיבת [[תומכי תמימים נחלת הר חב"ד]]. | ||
===נפטרו=== | ===נפטרו=== |
גרסה מ־07:30, 6 בספטמבר 2020
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
כ"ט בטבת הוא היום העשרים ותשעה בחודש טבת.
אירועים ביהדות
- תקמ"א - פטירת הרב ישראל חריף מסטנוב, תלמיד הבעל שם טוב.
- תרנ"ח - רבי יהושע לייב דיסקין, רבה של בריסק ומנהיג היישוב החרדי בירושלים, נפטר.
- תשס"ו - רבי יצחק כדורי, זקן המקובלים, נפטר.
ימי חב"ד
נולדו
- תש"ו - הרב בומי פרידלנד, ר"מ בישיבת תומכי תמימים קריית גת ובישיבת תומכי תמימים נחלת הר חב"ד.
נפטרו
- תרפ"ו - הרב ברוך שניאור זלמן שניאורסון, סבו של אדמו"ר שליט"א.
- תשמ"ב - הרב שמואל דוד ניימרק, מאנשי קהילת חב"ד בקריית מלאכי.
- תשנ"ו - הרב בן ציון גרשוני, חסיד חב"ד, סופר ומשורר חסידי, ציוני נלהב, ועובד בכיר במשרד החינוך במשך עשרות שנים.
- תשס"ט - הרב אפרים לרר, מאנשי הסוכנות היהודית, חבר קהילת חב"ד בפתח תקוה, וחתנו של הרב אברהם פאריז.
הפתגם היומי - כ"ט בטבת - מלוח היום יום |
---|
אנן פועלי דיממא אנן. יום הוא אור, עבודתנו היא עבודת האור, מאכען ליכטיג די וועלט באור תורה. ומלבד כי צריכים לעמוד במעמד ומצב טוב בעזרת השם בעצמו - אליין דארף מען זיין ווי עס דארף צו זיין - הנה כל העבודה היא לזכות להעמיד תלמידים גרונטיקע מענטשען, אשר יהיו מסורים בלבם ודעתם אל הכוונה הפנימית. שאינו מספיק למוד תורה הנגלית וחבוב הקודש בשמירת המצוות, כי אם צריכים גם עבודה שבלב.
תרגום מאידיש: אנו, פועלי היום אנו. יום הוא אור, עבודתנו היא עבודת האור, להאיר את העולם באור התורה. ומלבד כי צריכים לעמוד במעמד ומצב טוב בעזרת השם בעצמו - בעצמנו צריכים להיות כמו שצריך - הנה כל העבודה היא לזכות להעמיד תלמידים, אנשים ישרים אשר יהיו מסורים בלבם ודעתם אל הכוונה הפנימית. שאינו מספיק למוד תורה הנגלית וחבוב הקודש בשמירת המצוות, כי אם צריכים גם עבודה שבלב. |