כ"ט בטבת: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (ביטול גרסה 317677 של 109.226.59.2 (שיחה), לא שייך לכאן)
מ (החלפת טקסט – "[[קרית" ב־"[[קריית")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 13: שורה 13:
===נפטרו===
===נפטרו===
*[[תרפ"ו]] - הרב [[ברוך שניאור זלמן שניאורסון (סב אדמו"ר שליט"א)|ברוך שניאור זלמן שניאורסון]], סבו של [[אדמו"ר שליט"א]].
*[[תרפ"ו]] - הרב [[ברוך שניאור זלמן שניאורסון (סב אדמו"ר שליט"א)|ברוך שניאור זלמן שניאורסון]], סבו של [[אדמו"ר שליט"א]].
*[[תשמ"ב]] - הרב [[שמואל דוד ניימרק]], מאנשי קהילת חב"ד ב[[קרית מלאכי]].
*[[תשמ"ב]] - הרב [[שמואל דוד ניימרק]], מאנשי קהילת חב"ד ב[[קריית מלאכי]].
*[[תשנ"ו]] - הרב [[בן ציון גרשוני]], חסיד חב"ד, סופר ומשורר חסידי, ציוני נלהב, ועובד בכיר במשרד החינוך במשך עשרות שנים.
*[[תשנ"ו]] - הרב [[בן ציון גרשוני]], חסיד חב"ד, סופר ומשורר חסידי, ציוני נלהב, ועובד בכיר במשרד החינוך במשך עשרות שנים.
*[[תשס"ט]] - הרב [[אפרים לרר]], מאנשי הסוכנות היהודית, חבר קהילת חב"ד ב[[פתח תקוה]], וחתנו של הרב [[אברהם פאריז]].
*[[תשס"ט]] - הרב [[אפרים לרר]], מאנשי הסוכנות היהודית, חבר קהילת חב"ד ב[[פתח תקוה]], וחתנו של הרב [[אברהם פאריז]].

גרסה מ־07:16, 6 בספטמבר 2020

<< >> חודש טבת

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

כ"ט בטבת הוא היום העשרים ותשעה בחודש טבת.

אירועים ביהדות

ימי חב"ד

נולדו

נפטרו


הפתגם היומי - כ"ט בטבת - מלוח היום יום
אנן פועלי דיממא אנן. יום הוא אור, עבודתנו היא עבודת האור, מאכען ליכטיג די וועלט באור תורה. ומלבד כי צריכים לעמוד במעמד ומצב טוב בעזרת השם בעצמו - אליין דארף מען זיין ווי עס דארף צו זיין - הנה כל העבודה היא לזכות להעמיד תלמידים גרונטיקע מענטשען, אשר יהיו מסורים בלבם ודעתם אל הכוונה הפנימית. שאינו מספיק למוד תורה הנגלית וחבוב הקודש בשמירת המצוות, כי אם צריכים גם עבודה שבלב.

תרגום מאידיש: אנו, פועלי היום אנו. יום הוא אור, עבודתנו היא עבודת האור, להאיר את העולם באור התורה. ומלבד כי צריכים לעמוד במעמד ומצב טוב בעזרת השם בעצמו - בעצמנו צריכים להיות כמו שצריך - הנה כל העבודה היא לזכות להעמיד תלמידים, אנשים ישרים אשר יהיו מסורים בלבם ודעתם אל הכוונה הפנימית. שאינו מספיק למוד תורה הנגלית וחבוב הקודש בשמירת המצוות, כי אם צריכים גם עבודה שבלב.