א' באדר: הבדלים בין גרסאות בדף
(הגהה, הרחבה) |
מ (הגהה) |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
==אירועים ביהדות== | ==אירועים ביהדות== | ||
*ב'תמ"ח - ביום זה החלה מכת חושך, מ[[עשרת המכות]] שהביא [[הקב"ה]] על [[מצרים]]. | *ב'תמ"ח - ביום זה החלה מכת חושך, מ[[עשרת המכות]] שהביא [[הקב"ה]] על [[מצרים]]. | ||
*תכ"ב - רבי [[שבתי כהן]], מחבר הספרים 'שפתי כהן' ו'נקודות הכסף' על ה[[שולחן ערוך]], נפטר. | *תכ"ב (אדר ראשון) - רבי [[שבתי כהן]], מחבר הספרים 'שפתי כהן' ו'נקודות הכסף' על ה[[שולחן ערוך]], נפטר. | ||
*[[תק"ג]] - רבי [[רפאל עמנואל חי ריקי]], מקובל ומחבר הספרים '[[משנת חסידים]]' ו'הון עשיר', נרצח על קידוש ה'. | *[[תק"ג]] - רבי [[רפאל עמנואל חי ריקי]], מקובל ומחבר הספרים '[[משנת חסידים]]' ו'הון עשיר', נרצח על קידוש ה'. | ||
גרסה מ־06:51, 22 בפברואר 2017
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
- הבהרה: ערך זה עוסק גם בא' באדר א' וגם בא' באדר ב'
א' באדר הוא היום הראשון וב' דראש חודש אדר. ביום זה היו מכריזים על השקלים, לקראת גביית 'מחצית השקל' עבור קורבנות לבית המקדש.
אירועים ביהדות
- ב'תמ"ח - ביום זה החלה מכת חושך, מעשרת המכות שהביא הקב"ה על מצרים.
- תכ"ב (אדר ראשון) - רבי שבתי כהן, מחבר הספרים 'שפתי כהן' ו'נקודות הכסף' על השולחן ערוך, נפטר.
- תק"ג - רבי רפאל עמנואל חי ריקי, מקובל ומחבר הספרים 'משנת חסידים' ו'הון עשיר', נרצח על קידוש ה'.
ימי חב"ד
אירועים
- תרצ"א - הרבי הריי"צ מתחיל את ביקורו בעיירה ראקשיק שבליטא.
נולדו
- תרס"ז - הרב יחיאל מיכל גולדשמיד, שוחט ובודק של קהילת חסידי חב"ד בגוש דן.
נפטרו
- תשמ"ט[דרושה הבהרה] - הרב יוסף ראדאל, משלוחי אדמו"ר הריי"צ למונטריאול, ממייסדי וראשי ישיבת חב"ד המקומית.
- תשס"ב - הרב יעקב פרידמן, מראשי הפעילים בהחזקת מוסדות חדרי תורה אור, ופעיל בהפצת מעיינות החסידות בשכונת בארא פארק בהוראת הרבי.
- תשע"ב - הרב ישראל שמעון קלמנסון, חבר הצוות החינוכי בישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770, והשוחט של הרבי בכפרות בערב יום כיפור.
הפתגם היומי - א' באדר א' - מלוח היום יום |
---|
ראש חודש
תורה אור דיבור המתחיל "לא תהיה משכלה" סעיף המתחיל "והנה אחר": "במסירת נפש בפ"ע" פירוש הראשי תיבות הוא "בפנימית עצמותו". כתיב "יצא אדם לפעלו ולעבודתו עדי ערב". הנה כל נשמה בירידתה למטה, יש לה מלאכות כלליות ופרטיות. וזהו "יצא אדם לפעלו", דיציאת הנשמה מעמידתה בשמי רום באוצר הנשמות, וירידתה מדרגא לדרגא עד בואה להתלבש בגוף ונפש הטבעית והבהמית, הוא בשביל אדם לפעלו במלאכות הכלליות להגביר הצורה על החומר, להאיר את העולם באור תורה ונר מצוה. ולעבודתו שהיא מלאכה הפרטית, דכל נשמה יש לה עבודה פרטית במוחין ובמדות כפי טבעה וענינה . . "עדי ערב" - בעוד יש זמן לעשות כמו-שכתוב "היום לעשותם". ובעומק הענין ביאור הכתוב .. דקאי על כללות ענין העליה שנעשה על ידי ירידת הנשמה למטה דיצא אדם, דבעלות הנשמה מהיותה למטה מלובשת בגוף, לפעלו היא עוסקת בעולם הבא באופן התעסקותה בעולם הזה, ואם היה קובע עתים לתורה, גם שם מכניסים אותו באהלי תורה, לעבודתו, אם עסק בעבודתו כראוי אז הנה עליתו עדי ערב שעולה בעילוי אחר עילוי עד הנועם והעריבות דעצמות אין סוף ברוך הוא. |
הפתגם היומי - א' באדר ב' - מלוח היום יום |
---|
ראש חודש. ב"יעלה ויבוא": "זכרנו ה' אלוקינו בו" - בי"ת דגושה - "ופקדינו בו" - בי"ת רפוי. |