חב"דפדיה:מיזמים/חידושי הרבי על הש"ס/שונות: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
(←ציצית) |
||
שורה 152: | שורה 152: | ||
*'''טלית גדול.''' סדר העטיפה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14931&hilite=33416830-3c4c-404c-9168-d91789ccb77c&st=%D7%A6%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%AA&pgnum=322 לקוטי שיחות ח"ח עמ' 311 (עמ' 322)] | *'''טלית גדול.''' סדר העטיפה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14931&hilite=33416830-3c4c-404c-9168-d91789ccb77c&st=%D7%A6%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%AA&pgnum=322 לקוטי שיחות ח"ח עמ' 311 (עמ' 322)] | ||
*על ידי מכונה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15895&hilite= | *על ידי מכונה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15895&hilite=a719874a-a9c3-4035-9892-5d5d8cebddfc&st=%D7%A6%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%AA&pgnum=315 אגרות קודש חי"א עמ' חצר (עמ' 315)] | ||
גרסה מ־06:23, 7 בספטמבר 2016
מיזם חידושי הרבי על הש"ס נועד לרכז את כל הביאורים של הרבי על מסכתות הש"ס. דף זה מרכז את הביאורים שאינם קשורים ישירות למסכת ספציפית, אלא שייכים לכללות הש"ס.
סיום מסכת
- עניין סיום מסכת ביום ההילולא, ואמירת ההדרן. התוועדויות תשמ"ב ח"ד עמ' 2016 (עמ' 270)
- האם אפשר לעשות סיום מסכת על משניות. שיחות קודש תשל"ח ח"א עמ' כב (עמ' 276)
- סיום על מסכת בירושלמי. שערי המועדים פסח ח"א עמ' רד (עמ' 193)
- סיום בערב פסח לתענית בכורים, על מס' תענית. שערי המועדים פסח ח"א עמ' רד (עמ' 193)
- סיום בתשעת הימים. שערי המועדים מנחם אב עמ' רנ (עמ' 45)
- שבת הוא יום מסוגל לעשות סיום מסכת. התוועדויות תשמ"ז ח"ב עמ' 300 (עמ' 297)
כללים בש"ס ומפרשיו ושולחן ערוך
- בבלי וירושלמי החילוק בין דרך הלימוד לבבלי והירושלמי. התוועדויות תשמ"ב ח"ד עמ' 2080 (עמ' 334)
- שולחן ערוך מתי מזכיר אדמו"ר הזקן מראי מקומות בשולחן ערוך? לקוטי שיחות ח"ט עמ' 117 (עמ' 145)
- רש"י על הש"ס מפרש על דרך הפשט גם נגד ההלכה למעשה. שערי המועדים פסח ח"א עמ' רסב (עמ' 250)
- בית שמאי ובית הלל יסוד מחלוקתם בכללות הש"ס. לקוטי שיחות ח"ז עמ' 114 (עמ' 126)
- רב ושמואל. יסוד מחלוקתם בכללות הש"ס. לקוטי שיחות חט"ז עמ' 1 (עמ' 16)
- לא תיתכן פלוגתא במציאות. שערי גאולה וימות המשיח, עמ' מ' (עמ' 35)
נושאים שונים לפי סדר א"ב
- אבות. האם היה להם דין בן נח או דין ישראל. לקוטי שיחות חל"ה עמ' 182 (עמ' 196) לקוטי שיחות ח"ה עמ' 143 עמ' (155)
- ארץ ישראל גדר הבעלות והירושה של עם ישראל. לקוטי שיחות ח"ל עמ' 87 הערה 56 (עמ' 100)
- ביכורים. ענינה - הודאה. לקוטי שיחות ח"ט עמ' 153 (עמ' 181)
- ביקור חולים גמילות חסדים או רפואה. לקוטי שיחות ח"כ עמ' 63 (עמ' 76)
ברית מילה
- נוסח הברכה. לקוטי שיחות ח"ל עמ' 55 (עמ' 68)
- רק ביום, המקורות. לקוטי שיחות חי"ז עמ' 125 (עמ' 138)
- המקור לדחות שבת. לקוטי שיחות חל"ה עמ' 53 (עמ' 67)
- מכח אברהם אבינו או מכח ציווי משה רבינו. לקוטי שיחות ח"י בראשית עמ' 44 (עמ' 62)
- חיוב האב למול את בנו. לקוטי שיחות ח"ל עמ' 53 (עמ' 65) לקוטי שיחות חי"א עמ' 42 (עמ' 50)
- אם היה לפני מתן תורה איסור למול בלילה. שערי המועדים פסח ח"א עמ' שב (עמ' 290)
- ברכת התורה. שאני מברכת המצווות. לקוטי שיחות חי"ד עמ' 148 (עמ' 160)
- גזילה. כיבוש מלחמה אינו גזל. לקוטי שיחות ח"ה בראשית עמ' 5 (עמ' 17)
- גזילה. שבירת הלוחות, למה לא היה בזה דין גזילה. לקוטי שיחות חל"ד עמ' 53 (עמ' 65)
- חינוך חיוב חינוך קטן מהתורה או מדרבנן. לקוטי שיחות חל"ה עמ' 61 (עמ' 75)
חנוכה
- מחלוקת הרמב"ם והמאירי על הזמן הניצחון. לקוטי שיחות ח"ל בראשית עמ' 204 (עמ' 217)
- מצוותה משתשקע החמה, שזהו בעוד יום, היינו בערב חנוכה. שיחות קודש תשל"ט ח"א עמ' ז (עמ' 481)
- חתונה תענית ביום החופה. כפרת עוונות. לקוטי שיחות ח"ח עמ' 155 (עמ' 177)
- ימי הספירה. החטא של תלמידי ר"ע. לקוטי שיחות עמ' 149 (עמ' 152)
- ירושה. גדרה. לקוטי שיחות ח"י בראשית עמ' 44 (עמ' 62)
- כלאים בבהמה. רק בהמה טמאה עם טהורה, או גם טהורה עם טהורה? לקוטי שיחות חלק כ"ד עמ' 146 (עמ' 162)
- כתיבת ספר תורה טעם המצווה. לקוטי שיחות חכ"ד עמ' 33 (עמ' 49)
- מזבח מקום המזבח. לקוטי שיחות עמ' 68 (עמ' 81)
- מזיק. שבירת הלוחות על ידי משה, למה לא היה בזה חיוב מזיק. לקוטי שיחות חל"ד עמ' 52 (עמ' 64)
- מזוזה גדר המצווה. לקוטי שיחות חכ"ד עמ' 33 (עמ' 49)
- מצוות דרבנן. מחלוקת הרמב"ם והרמב"ן אי עובר בלא תסור. לקוטי שיחות חכ"ט עמ' 104 (עמ' 119)
- מצוות דרבנן. על הגברא או גם על החפצא. שערי המועדים חודש אדר עמ' רמד (עמ' 222)
- משכן. דין לשמה. לקוטי שיחות חל"א עמ' 208 (עמ' 220)
- נדר. התרת נדרים - גילוי למפרע שלא היה נדר. לקוטי שיחות חל"ג עמ' 187 (עמ' 199)
- נישואין הצמח צדק התנחם אחרי פטירת הרבנית על ידי תורה. לקוטי שיחות חל"ה עמ' 266 (עמ' 276)
סוכות
- סוכה. חיוב כוונה, גדר המצווה, ועוד. לקוטי שיחות חל"ב עמ' 140 (עמ' 153)
- שינה בסוכה. שערי הלכה ומנהג או"ח ח"ב עמ' רלח (עמ' 233)
- שינה בסוכה. לפשוטי עם שאינם מרגישים האור מקיף. שערי הלכה ומנהג או"ח ח"ב עמ' רמח (עמ' 243)
- לולב בסוכה. הידור בהלכות סוכה, או בהלכות לולב. שערי הלכה ומנהג או"ח ח"ב עמ' רנו (עמ' 271)
- ספיקא דאורייתא לחומרא - מהתורה או מדרבנן. לקוטי שיחות ח"ז עמ' 71 (עמ' 83)
- עבד עברי. הנמכר לישראל, ולעכו"ם. לקוטי שיחות חל"ב עמ' 161 (עמ' 174)
- עבודה זרה. שלושה ענינים בה השקולים כנגד כל המצוות. שיחות קודש עמ' 53 (עמ' 64)
- פדיון הבן גדר המצווה. תורת מנחם חלק כ"ג עמ' 328 (עמ' 301) לקוטי שיחות חי"א עמ' 42 (עמ' 50)
- פדיון הבן ספק בכור, דיני הברכות. לקוטי שיחות חי"א עמ' 47 הערה 35 (עמ' 55)
- פורים. חייב איניש לבסומי בפוריא, זה דין ב'ימי משתה ושמחה'. לקוטי שיחות ח"ז עמ' 20 (עמ' 32)
- פורים. קריאת המגילה ע"י הטלפון. שערי הלכה ומנהג אה"ע עמ' קנח (עמ' 154)
פסח
- ביאורים בהלכות פסח. שערי המועדים פסח ח"א עמ' קמט (עמ' 140)
- מצות מכונה. אגרות קודש חי"א עמ' חצר (עמ' 315)
- סיום בערב פסח לתענית בכורים, על מס' תענית. שערי המועדים פסח ח"א עמ' רד (עמ' 193)
- האוכל חמץ בפסח אם מקיים תשביתו. לקוטי שיחות חל"ב עמ' 196 (עמ' 209)
- איסור מלאכה בפסח ראשון ובפסח לדורות. לקוטי שיחות חי"ז עמ' 125 (עמ' 138)
- הלל באכילת הפסח, מדין עשיית מצווה או על הגאולה. שערי המועדים פסח ח"א עמ' רסז הערה 9 (עמ' 255)
- למה לא מכר הצמח צדק את הסוכריות. שערי המועדים ח"א עמ' קסט (עמ' 160)
- הפקרת שיריים בער"פ. שערי המועדים ח"א עמ' קפ (עמ' 171)
- מכירת שיריים לגוי בער"פ. שערי המועדים ח"א עמ' קעז (עמ' 168)
- למה לא להפקיר את החמץ? שערי המועדים ח"א עמ' קעב (עמ' 163)
- בית המקדש שנבנה בין פסח ראשון לשני, אם חייבים בפסח שני. שערי המועדים ספירת העומר עמ' רסז (עמ' 258)
- פסח שחל בשבת. לקוטי שיחות חל"ז עמ' 109 (עמ' 120)
ציצית
- טלית קטן. מעל הבגדים או מתחתיהם? לקוטי שיחות חל"ג עמ' 95 (עמ' 107)
- טלית גדול. סדר העטיפה. לקוטי שיחות ח"ח עמ' 311 (עמ' 322)
- על ידי מכונה. אגרות קודש חי"א עמ' חצר (עמ' 315)
- צדקה בסבר פנים יפות, אם הוא חלק ממצוות הצדקה. לקוטי שיחות חל"ד עמ' 84 (עמ' 96)
- קדוש החודש על פי הראיה או על פי חשבון, בהרחבה.. התוועדויות תשמ"ה ח"א עמ' 466 (עמ' 473)
- קריאת שמע מחלוקת הראשונים אם רק פסוק ראשון דאורייתא או יותר מזה. לקוטי שיחות חל"ג עמ' 153 (עמ' 156)
- רפואה. ע"י הקב"ה וע"י בשר ודם. ליקוטי שיחות ל"ב ויקרא עמ' 72 (עמ' 85)
רש"י - פירושו על התורה
- רש"י פרשן ולא פסקן כידוע. לקוטי שיחות ח"ל עמ' 215 (עמ' 228)
- אי אפשר לשאול סתירות לפירושו על הש"ס. ליקוטי שיחות חט"ו עמ' 38 (עמ' 49)
- מתי מזכיר רש"י בפירושו על התורה את מקור הפירוש? לקוטי שיחות ח"ט עמ' 122 (עמ' 150)
- מתי מזכיר רש"י שלוש פירושים שונים? לקוטי שיחות ח"ה בראשית עמ' 41 (עמ' 53)
- אלו דברים אין רש"י מפרש כלל? לקוטי שיחות ח"ה עמ' 141 (עמ' 153)
- מהאדמו"ר הזקן: הפעולה הפנימית של לימוד רש"י על התורה, ורש"י על הש"ס. היום יום, כ"ט שבט.
- שבת. לימוד נגלה ונסתר, החילוק בין שבת לחול. התועדויות תשד"ם ח"ג עמ' 2113
- שליחות. בבן נח אין גדר של "כמותו". לקוטי שיחות חט"ו עמ' 36 (עמ' 49)
- שמיטה. פרוזבול. פסק אדמו"ר הזקן. תורת מנחם תשי"א ב' עמ' 352 (עמ' 373)
- שמיטה הפקעה או חיוב גברא. שערי הלכה ומנהג עמ' רפב (עמ' 274)
- תפילה סדר התפילות, החל מערבית או החל משחרית. לקוטי שיחות חל"ה עמ' 125 (עמ' 139)
תורה
- האיסור לשכוח ד"ת. לקוטי שיחות חל"ד עמ' 24 (עמ' 36)
- לימוד מתוך אימה ויראה רתת וזיע. שערי המועדים שבועות עמ' קסט (עמ' 158)
- לימוד הלכה למעשה. לקוטי שיחות חט"ז עמ' 144 (עמ' 157)
- לימוד נגלה בשבת. התועדויות תשד"ם ח"ג עמ' 2113
- תיבת נח. גדר המצווה שהיה על נח. לקוטי שיחות חט"ו עמ' 35 (עמ' 47)
- תפילין. היסח הדעת. לקוטי שיחות חי"ד עמ' 151 (163)
- תשובה גדר המצווה. לקוטי שיחות חלק ל"ח עמ' 18 (עמ' 29)
- שמחה בחג. חיוב שמחה בחג בזמן הזה, רק ביין או גם בבשר? לקוטי שיחות חל"ג עמ' 63 (עמ' 75)
- תוכחה. מצווה בפני עצמו או ענין בכל מצוה. תורת מנחם עמ' 259 (עמ' 259)
עבודת השם
- יסורים. קבלת יסורים בשמחה ובאמונה. לקוטי שיחות ח"ג עמ' 884 (עמ' 146)
- קבלה. האם יוצאים ידי חובה בלימוד החסידות במקום קבלה. הרבי בשיחה לאדמו"ר מאשלג, 30:35-34:15
- שליחות. כדי לעסוק גם באהבת ישראל, שיהיה עוסק בתורה ובגמילות חסדים. תורת מנחם תשי"א ב' עמ' 198 (עמ' 219)
לקוטי שיחות ח"א בראשית עמ' 219 (עמ' 233)
- תפילה. נתינת צדקה קודם התפילה. תורת מנחם חי"ח עמ' 99)