כ"ג בטבת: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "ימי חב"ד" ב־"ימי חב"ד") |
מ (החלפת טקסט – "משגיח " ב־"משגיח ") |
||
שורה 15: | שורה 15: | ||
===נפטרו=== | ===נפטרו=== | ||
*[[תרס"ה]] - הרב [[לוי יצחק מסיראטין (חתן בן אדמו"ר הצמח צדק)|לוי יצחק מסיראטין]], חתן בנו של [[אדמו"ר הצמח צדק]]. | *[[תרס"ה]] - הרב [[לוי יצחק מסיראטין (חתן בן אדמו"ר הצמח צדק)|לוי יצחק מסיראטין]], חתן בנו של [[אדמו"ר הצמח צדק]]. | ||
*[[תשמ"ב]] - הרב [[נחום לבקובסקי]], משגיח בישיבות תומכי תמימים באירופה. | *[[תשמ"ב]] - הרב [[נחום לבקובסקי]], [[משגיח]] בישיבות תומכי תמימים באירופה. | ||
*[[תשס"ז]] - הרב [[משה אשכנזי]], רב קהילת חב"ד ב[[תל אביב]], זקן רבני חב"ד וסיו"ר [[אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש]]. | *[[תשס"ז]] - הרב [[משה אשכנזי]], רב קהילת חב"ד ב[[תל אביב]], זקן רבני חב"ד וסיו"ר [[אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש]]. | ||
*[[תשע"ה]] - הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]], רבה של [[כפר חב"ד]] וחבר [[בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש]]. | *[[תשע"ה]] - הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]], רבה של [[כפר חב"ד]] וחבר [[בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש]]. |
גרסה מ־19:25, 19 באוגוסט 2016
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
כ"ג בטבת הוא היום העשרים ושלושה בחודש טבת.
אירועים ביהדות
- רע"ז - גירוש יהודי פורטוגל.
- תס"ה - יהודי תוניס חוגגים את 'פורים שריף' לרגל הצלתם מידי הצורה אברהם א שריף.
- תרי"ג - רבי אליקים געץ מווערין, אב"ד סאבקא ומאיא, נפטר.
ימי חב"ד
נולדו
- תשי"ב - הרב מוטי גל, שליח הרבי ברמת גן ומנהל מוסדות חב"ד המקומיים.
- תשכ"ד - הרב יעקב אריה שמולביץ, שליח הרבי לבית שאן.
נפטרו
- תרס"ה - הרב לוי יצחק מסיראטין, חתן בנו של אדמו"ר הצמח צדק.
- תשמ"ב - הרב נחום לבקובסקי, משגיח בישיבות תומכי תמימים באירופה.
- תשס"ז - הרב משה אשכנזי, רב קהילת חב"ד בתל אביב, זקן רבני חב"ד וסיו"ר אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש.
- תשע"ה - הרב מרדכי שמואל אשכנזי, רבה של כפר חב"ד וחבר בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש.
הפתגם היומי - כ"ג בטבת - מלוח היום יום |
---|
תורה אור דיבור המתחיל "מי שם פה" סעיף המתחיל "והנמשל יובן": "כי יש בחינת מעלה" צריך להיות "וכן יש מעלה".
באנחות לבד לא נוושע. האנחה היא רק כפת המנעול לפתוח את הלב ולפקוח את העינים שלא לשבת בחבוק ידים, רק לסדר עבודה ופועל, איש איש באשר יוכל לפעול ולעשות בתעמולה לחיזוק התורה הרבצת התורה ושמירת המצות, זה בכתבו וזה בנאומו וזה בכספו. |