אדון (שם ה'): הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ") |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
והוא מצדו - פונה מעניניו האישיים הנשגבים והנאצלים, ויורד אל העם, ומתמסר ומתעסק בעניניהם להנהיגם, אף על פי שעניניהם - אינם לפי ערכו כלל, ומכל מקום - מתעסק עמם, ועך ידי זה הוא מיטיב להם, ופועל בהם ובאמצעותם - את הפעולות העולות ברצונו. | והוא מצדו - פונה מעניניו האישיים הנשגבים והנאצלים, ויורד אל העם, ומתמסר ומתעסק בעניניהם להנהיגם, אף על פי שעניניהם - אינם לפי ערכו כלל, ומכל מקום - מתעסק עמם, ועך ידי זה הוא מיטיב להם, ופועל בהם ובאמצעותם - את הפעולות העולות ברצונו. | ||
כך הקב"ה (שם הוי') אשר כשמו כן הוא - אין סוף ב"ה, כשמתצמצם ומתלבש בספירת המלכות, כדי לפעול את בריאת [[נברא|הנבראים]], שהם בבחינת ישות מוגבלת ומציאות נפרדת, ובהם ובאמצעותם - מוציא אל הפועל את רצונו יתברך - להיטיב עם ברואיו, שיהיו דירה -לו יתברך- בתחתונים, על ידי שיעשו כולם אגודה אחת לעשות רצון אבינו שבשמים, הנה, בזה הוא "אדון עולם אשר מלך". | כך [[הקב"ה]] (שם הוי') אשר כשמו כן הוא - אין סוף ב"ה, כשמתצמצם ומתלבש בספירת המלכות, כדי לפעול את בריאת [[נברא|הנבראים]], שהם בבחינת ישות מוגבלת ומציאות נפרדת, ובהם ובאמצעותם - מוציא אל הפועל את רצונו יתברך - להיטיב עם ברואיו, שיהיו דירה -לו יתברך- בתחתונים, על ידי שיעשו כולם אגודה אחת לעשות רצון אבינו שבשמים, הנה, בזה הוא "אדון עולם אשר מלך". | ||
{{סגל}} | {{סגל}} | ||
[[קטגוריה:שמות ה']] | [[קטגוריה:שמות ה']] |
גרסה מ־05:53, 22 ביולי 2016
שמותיו של הקב"ה |
---|
7 שמות שאינם נמחקים |
הוי"ה · אדנ"י · א"ל · אלהי"ם · אלו"ה · צבאו"ת · שד"י |
מילויים לשם הוי"ה |
שם ע"ב · שם ס"ג · שם מ"ה · שם ב"ן |
שמות נוספים |
אהי"ה · שם מ"ב · שם ע"ב (ע"ב תיבות) · א"ל אדנ"י · א"ל הוי"ה · א"ל שד"י · אגל"א · י"ה |
כינויים |
אלופו של עולם · הקב"ה · ה' אחד · עצמות ומהות · קדמון · אדון · אדם העליון · לא אדם · מלך מלכי המלכים · אויבערשטער · שלום |
אדון - שם הוי' - מורה על שם הוי' המלובש בספירת המלכות, שבמלכותו הוא אדון כל הארץ.
התואר "אדון" מורה על מי שיש לו עבדים ו/או עם - הזרים במהותם לאדון, שאינם בניו, ואף על פי כן הם נתונים למרותו בביטול מוחלט לרצונו.
והוא מצדו - פונה מעניניו האישיים הנשגבים והנאצלים, ויורד אל העם, ומתמסר ומתעסק בעניניהם להנהיגם, אף על פי שעניניהם - אינם לפי ערכו כלל, ומכל מקום - מתעסק עמם, ועך ידי זה הוא מיטיב להם, ופועל בהם ובאמצעותם - את הפעולות העולות ברצונו. כך הקב"ה (שם הוי') אשר כשמו כן הוא - אין סוף ב"ה, כשמתצמצם ומתלבש בספירת המלכות, כדי לפעול את בריאת הנבראים, שהם בבחינת ישות מוגבלת ומציאות נפרדת, ובהם ובאמצעותם - מוציא אל הפועל את רצונו יתברך - להיטיב עם ברואיו, שיהיו דירה -לו יתברך- בתחתונים, על ידי שיעשו כולם אגודה אחת לעשות רצון אבינו שבשמים, הנה, בזה הוא "אדון עולם אשר מלך".
- (חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")