קו וחוט: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – " ע"י " ב־" על ידי ") |
מ (החלפת טקסט – "עצמותו " ב־"עצמותו ") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
ענין '''קו וחוט''' הוא ראשית ההשתלשלות מן ה[[רשימו]] שלאחר ה[[צמצום]]. | ענין '''קו וחוט''' הוא ראשית ההשתלשלות מן ה[[רשימו]] שלאחר ה[[צמצום]]. | ||
הקו הוא המשכה של האור אין סוף | הקו הוא המשכה של האור אין סוף מ[[עצמותו]] יתברך, מפנימיות העתיק לזעיר אנפין והנוקבה, על ידי הצמצום בכוח הספירות (חב"ד חג"ת ונה"י) במעבר דרך העולמות: [[אצילות]], [[בריאה]], [[יצירה]] ו[[עשייה]] (שהוא עולמנו) שם ממשיך הארה ביסודות: [[אש]], [[רוח]], [[מים]] ו[[עפר]] (שהוא הנמוך ביותר) וכאן אור הקו הופך להיות [[אור חוזר]], מה שמאפשר לאדמה יכולת להצמיח [[יש מאין]]. כמו כן על ידי המצוות, שמקשרות בין [[חומר]] ל[[רוח]], ממשיך האדם הארה רוחנית חזרה לעשות נחת רוח ליוצר בראשית. | ||
==ענין הקו וחוט== | ==ענין הקו וחוט== |
גרסה מ־05:46, 22 ביולי 2016
ערך זה זקוק לעריכה: ייתכן שהערך סובל מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו. | |||
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה. |
סדר השתלשלות |
---|
לפני הצמצום |
עצמות ומהות · מאור · אור אין סוף · עשר ספירות הגנוזות · יחיד · אחד ויחיד · קדמון · טהירו עילאה |
הצמצום והקו |
צמצום הראשון · טהירו תתאה · מקום פנוי · רשימו · נקודה קו שטח · קו וחוט · עגולים ויושר · אור מקיף · אור פנימי · ראש תוך סוף |
בי"ע דכללות |
אבי"ע (השתלשלות כללית)
אדם קדמון · עולם העקודים · עולם התוהו · אור ישר · אור חוזר · שם ע"ב · שם ס"ג · שם מ"ה · שם ב"ן |
אבי"ע דפרטות |
עולמות אצילות בריאה יצירה עשיה
עולם האצילות · עולם הבריאה · עולם היצירה · עולם העשייה · בי"ע · פרסא |
סוגי השתלשלות |
יש מאין · עילה ועלול · קפיצה ודילוג · אין ערוך |
ענין קו וחוט הוא ראשית ההשתלשלות מן הרשימו שלאחר הצמצום.
הקו הוא המשכה של האור אין סוף מעצמותו יתברך, מפנימיות העתיק לזעיר אנפין והנוקבה, על ידי הצמצום בכוח הספירות (חב"ד חג"ת ונה"י) במעבר דרך העולמות: אצילות, בריאה, יצירה ועשייה (שהוא עולמנו) שם ממשיך הארה ביסודות: אש, רוח, מים ועפר (שהוא הנמוך ביותר) וכאן אור הקו הופך להיות אור חוזר, מה שמאפשר לאדמה יכולת להצמיח יש מאין. כמו כן על ידי המצוות, שמקשרות בין חומר לרוח, ממשיך האדם הארה רוחנית חזרה לעשות נחת רוח ליוצר בראשית.
ענין הקו וחוט
ענין הקו וחוט, הנמשך לאחר הצמצום הוא הארה מן הבחינת האחרונה שבאור אין סוף, שהוא בחינת מלכות שבמלכות דאור אין סוף. ומן הארה זו נמשכת ההתשלשלות של כל ההעולמות על ידי צמצומים רבים.
משל להמשכת הקו וחוט הוא צורת האות וי"ו שהולך ונמשך בקוצר. שמיו"ד של טהירו עילאה נמשך קו וחוט בבחינת וי"ו.
וענין המשכת הקו וחוט הוא המשכת ממלא כל עלמין, בניגוד לעיגול הראשון, שהוא למעלה מבחינת השתלשלות, שהוא מקיף כללי לכל ההשתלשלות מבלי שימצא שם בחינת מעלה ומטה כלל.
התפשטות הקו וחוט
החלל הוא בבחינת הסתר האור, והקו וחוט הוא בבחינת גילוי. אלא שהארה של הקו וחוט הוא הארה מצומצמת ולכן נקרא בשם קו וחוט בלבד. ולכן בריבוי ההשתלשלות נעשה למטה בחינת העלם והסתר. והארת הקו מתפשט עד מלכות דאצילות ושם היא מסתיימת, אלא שאחר כך נמשך ובוקע דרך הפרסא.
לעתיד לבא
לעתיד לבא יתגלה בתוך בחינת הקו וחוט מבחינת העיגול הראשון שמקיף את כל החלל בהשוואה אחת.