ה"א תתאה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "נפש האלקית " ב־"נפש האלקית ")
שורה 5: שורה 5:
== גלות השכינה ==
== גלות השכינה ==


בזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים, היתה יורדת השפע לנפש האלקית לבדה מבחינת פנימיות השפע שמשפיע אין סוף ברוך הוא על ידי [[שם הויה]].  
בזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים, היתה יורדת השפע ל[[נפש האלקית]] לבדה מבחינת פנימיות השפע שמשפיע אין סוף ברוך הוא על ידי [[שם הויה]].  


אך לאחר שירדו ישראל ממדרגתם, גרמו במעשיהם סוד [[גלות השכינה]], שהיא - שירדה השפעת בחינת ה"א תתאה זו, נשתלשלה ירידת השפע ממדרגה למדרגה למטה מטה, עד שנתלבשה השפעתה ב[[עשרת ספירות]] של [[נוגה]], המשפיעות שפע וחיות על ידי המזלות וכל צבא השמים והשרים שעליהם לכל החי הגשמי שב[[עולם הזה]] וגם לכל הצומח כמאמר רבותינו זכרונם לברכה אין לך כל עשב מלמטה שאין לו מזל..  
אך לאחר שירדו ישראל ממדרגתם, גרמו במעשיהם סוד [[גלות השכינה]], שהיא - שירדה השפעת בחינת ה"א תתאה זו, נשתלשלה ירידת השפע ממדרגה למדרגה למטה מטה, עד שנתלבשה השפעתה ב[[עשרת ספירות]] של [[נוגה]], המשפיעות שפע וחיות על ידי המזלות וכל צבא השמים והשרים שעליהם לכל החי הגשמי שב[[עולם הזה]] וגם לכל הצומח כמאמר רבותינו זכרונם לברכה אין לך כל עשב מלמטה שאין לו מזל..  

גרסה מ־21:20, 12 ביולי 2016

שמותיו של הקב"ה
7 שמות שאינם נמחקים
הוי"ה · אדנ"י · א"ל · אלהי"ם · אלו"ה · צבאו"ת · שד"י
מילויים לשם הוי"ה
שם ע"ב · שם ס"ג · שם מ"ה · שם ב"ן
שמות נוספים
אהי"ה · שם מ"ב · שם ע"ב (ע"ב תיבות) · א"ל אדנ"י · א"ל הוי"ה · א"ל שד"י · אגל"א · י"ה
כינויים
אלופו של עולם · הקב"ה · ה' אחד · עצמות ומהות · קדמון · אדון · אדם העליון · לא אדם · מלך מלכי המלכים · אויבערשטער · שלום

ה"א תתאה היא אות הה"א השניה שבשם הוי"ה. אות זו היא כנגד ספירת המלכות.

אות זו היא מקור ירידת השפע האלוקי.

גלות השכינה

בזמן שבית המקדש היה קיים, היתה יורדת השפע לנפש האלקית לבדה מבחינת פנימיות השפע שמשפיע אין סוף ברוך הוא על ידי שם הויה.

אך לאחר שירדו ישראל ממדרגתם, גרמו במעשיהם סוד גלות השכינה, שהיא - שירדה השפעת בחינת ה"א תתאה זו, נשתלשלה ירידת השפע ממדרגה למדרגה למטה מטה, עד שנתלבשה השפעתה בעשרת ספירות של נוגה, המשפיעות שפע וחיות על ידי המזלות וכל צבא השמים והשרים שעליהם לכל החי הגשמי שבעולם הזה וגם לכל הצומח כמאמר רבותינו זכרונם לברכה אין לך כל עשב מלמטה שאין לו מזל..

במדריגה נחותה זו של השפעת החיות, יכול גם החוטא ופושעי ישראל לקבל חיות לגופם ונפשם הבהמיות כמו שאר בעלי חיים ממש, כמו שכתוב נמשל כבהמות נדמו.

מקורות

אגרת התשובה - פרק ו'