עקיבא איגר: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
מ (החלפת טקסט – " ." ב־".") |
||
שורה 19: | שורה 19: | ||
מסופר שאמר הרבי האמצעי לפני בואו שאינו רוצה לדבר עמו בלימוד כי הוא מחלק, "ואנא חילוק לא ידענא" | מסופר שאמר הרבי האמצעי לפני בואו שאינו רוצה לדבר עמו בלימוד כי הוא מחלק, "ואנא חילוק לא ידענא" | ||
הם דיברו בענין המחלוקת בין ה[[חסידים]] וה[[מתנגדים]], והגאון רבי עקיבא איגר מרוב צדקתו אמר שאין הוא נוטה לשום צד ובעיניו כולם צדיקים.<REF>[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15745&hilite=52a65474-004e-4d1d-9699-e45031ec684f&st=%D7%A2%D7%A7%D7%99%D7%91%D7%90+%D7%90%D7%99%D7%92%D7%A8 אוצר סיפורי חב"ד בשם ילקוטי סיפורים עמודים פה-פו]. ראה גם [[אגרות קודש]] אדמו"ר האמצעי ח"א ע׳ רעט, ע"ד הנסיעה לקארילסבאד, ושם ע׳ רפא, ע"ד התראותו עם הגאון הישיש רע"ק .. איגר.</REF> | הם דיברו בענין המחלוקת בין ה[[חסידים]] וה[[מתנגדים]], והגאון רבי עקיבא איגר מרוב צדקתו אמר שאין הוא נוטה לשום צד ובעיניו כולם צדיקים.<REF>[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15745&hilite=52a65474-004e-4d1d-9699-e45031ec684f&st=%D7%A2%D7%A7%D7%99%D7%91%D7%90+%D7%90%D7%99%D7%92%D7%A8 אוצר סיפורי חב"ד בשם ילקוטי סיפורים עמודים פה-פו]. ראה גם [[אגרות קודש]] אדמו"ר האמצעי ח"א ע׳ רעט, ע"ד הנסיעה לקארילסבאד, ושם ע׳ רפא, ע"ד התראותו עם הגאון הישיש רע"ק.. איגר.</REF> | ||
באותה הזדמנות, שהיתה בין השנים [[תקפ"א]] - [[תקפ"ה]], אמר לפניו גם מאמר חסידות. המאמר נדפס ב[[מאמרי אדמו"ר האמצעי]].<REF>[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15919&hilite=1c940180-7898-4df6-bb41-0234c49680ab&st=%D7%A2%D7%A7%D7%99%D7%91%D7%90+%D7%90%D7%99%D7%92%D7%A8&pgnum=6 שם בהערות]</REF> רבי עקיבא איגר נתפעל מהמאמר, כפי שכתב אדמו"ר האמצעי במכתבו. כמו כן אמר לו מחידושי [[אדמו"ר הצמח צדק]], ורבי עקיבא נהנה מהחידושים. | באותה הזדמנות, שהיתה בין השנים [[תקפ"א]] - [[תקפ"ה]], אמר לפניו גם מאמר חסידות. המאמר נדפס ב[[מאמרי אדמו"ר האמצעי]].<REF>[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15919&hilite=1c940180-7898-4df6-bb41-0234c49680ab&st=%D7%A2%D7%A7%D7%99%D7%91%D7%90+%D7%90%D7%99%D7%92%D7%A8&pgnum=6 שם בהערות]</REF> רבי עקיבא איגר נתפעל מהמאמר, כפי שכתב אדמו"ר האמצעי במכתבו. כמו כן אמר לו מחידושי [[אדמו"ר הצמח צדק]], ורבי עקיבא נהנה מהחידושים. |
גרסה מ־03:20, 13 במרץ 2014
רבי עקיבא איגר נולד בעיר אייזנשטייט בהונגריה ביום י"א חשוון תקכ"ב, לאביו רבי יעקב משה גינז, ממשפחה רבנית ידועה. אמו הרבנית גיטל היתה ידועה בצדקותה וחכמתה, היתה בתו של רבי עקיבא איגר הראשון, רבה של פרשבורג.
הוא למד בישיבתו של דודו רבי וואלף איגר בברעסלוי.
בהגיעו לפרקו נשא לאישה את בתו של רבי יצחק מרגליות מליטא, גביר גדול ובעל יחוס. ממנה היו לו שני בנים ושתי בנות, ולאחר מכן נפטרה בצעירותה.[1]
נסתלק לישיבה של מעלה י"ג בתשרי תקצ"ח.
עוסק בספר התניא
חתנו של רבי עקיבא הרב בירנבוים העיד, כי ספר התניא היה מונח על שולחנו של חותנו הקדוש בתמידות![2]
עם אדמו"ר האמצעי
בהיות האדמו"ר האמצעי במעייני הרפואה בקארלסבאד, התראה עם הגאון רבי עקיבא איגר.
הגאון רבי עקיבא איגר יצא מפתח ביתו עם נר דלוק בידו לקבל את פניו, וכשראה את רבנו אמר לו: אור זרוע לצדיק.
אמר לו רבנו: עקיבא שנכתב בה״א כשר, והפסוק אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה - סופי תיבות - עקיבה. מסופר שאמר הרבי האמצעי לפני בואו שאינו רוצה לדבר עמו בלימוד כי הוא מחלק, "ואנא חילוק לא ידענא"
הם דיברו בענין המחלוקת בין החסידים והמתנגדים, והגאון רבי עקיבא איגר מרוב צדקתו אמר שאין הוא נוטה לשום צד ובעיניו כולם צדיקים.[3]
באותה הזדמנות, שהיתה בין השנים תקפ"א - תקפ"ה, אמר לפניו גם מאמר חסידות. המאמר נדפס במאמרי אדמו"ר האמצעי.[4] רבי עקיבא איגר נתפעל מהמאמר, כפי שכתב אדמו"ר האמצעי במכתבו. כמו כן אמר לו מחידושי אדמו"ר הצמח צדק, ורבי עקיבא נהנה מהחידושים.
רבי עקיבא איגר גם מסר לו באותו הזדמנות מחידושי תורתו.[5]
כתב יד
בידי אדמו"ר הריי"צ היה שולחן ערוך, עם כתב יד של הגאון רבי עקיבא איגר, שקיבל במתנה מהרב מאיר אשכנזי.[6]
הערות שוליים
- ↑ שמועסן מיט יונגע קינדער
- ↑ ראה גם באגרות סופרים עמ' 56.
- ↑ אוצר סיפורי חב"ד בשם ילקוטי סיפורים עמודים פה-פו. ראה גם אגרות קודש אדמו"ר האמצעי ח"א ע׳ רעט, ע"ד הנסיעה לקארילסבאד, ושם ע׳ רפא, ע"ד התראותו עם הגאון הישיש רע"ק.. איגר.
- ↑ שם בהערות
- ↑ רשימות
- ↑ אגרות הריי"צ