רעווא דרעווין (בכתר): הבדלים בין גרסאות בדף
כתית למאור (שיחה | תרומות) (תיקון קל) |
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
||
שורה 14: | שורה 14: | ||
==מקור התורה== | ==מקור התורה== | ||
רצון זה הינו המקור לתורה, | רצון זה הינו המקור לתורה, שנדרשת ב[[י"ג מדות שהתורה נדרשת|י"ג מידות]]. והוא נמשך גם לעוסקים בה , ומגלה בהם את [[אור]] ה[[אהבה]] העליונה ללא [[מסך]] המבדיל וללא מחיצה המסתירה וכו'. | ||
==מקומו== | ==מקומו== |
גרסה מ־22:07, 12 במרץ 2014
רעווא דרעווין - (רצון הרצונות) היא דרגת המקיף הנעלית ביותר שבאריך אנפין. והוא הנקודה שממנה נובעים כל הרצונות. והיא נמצא ב"מצח".
בעל הרצון
כאשר יהודי מקריב קרבן נאמר "לרצון לפני הוי'", ובמקום אחר "לפני הוי' תטהרו". כלומר, מדרגא זו נמשכים הרצונות של המצוות, ולכן יש בכוח רצון זה לישר את ההדורים ולהמשיך רצון חדש - שאע"פ שלא קיים מצוות וכו' עד עתה, מכל מקום כעת יהי' רצוי.
ענין זה מבואר באופן נוסף:
ישנם ב' סוגים של רצונות - רצון שלמטה מהשכל, כלומר, שלאחר התבוננות בדבר התחיל לרצותו. רצון זה איננו חזק, כיון שבסברה שונה, או בכל סיבה אחרת יכול להרע תוקפו.
לעומת זאת ישנו רצון שונה והוא למעלה משכל - שהרצון נמצא כיון שהוא רוצה ללא כל סיבה נוספת. וכיון שיש בדרגה זו רצון ביהודי כשלעצמו (רצון פשוט), ללא קשר לקיום התורה ומצוות שלו (שזה נקרא רצון המורכב, והוא למטה מהשכל) ממילא כאשר מעוררו, ממילא בטלים כל המקטרגים.
מקור י"ג מדות הרחמים
דרגה זו הינה גם כן מקור המשכת י"ג מדות הרחמים שלכן כאשר אומרים אותן, אומרים "הוי' הוי'" (פעמיים), שה"הוי'" שבסדר ההשתלשלות ממשיך את ה"הוי'" שלמעלה מסדר ההשתלשלות, והוא ה"רעווא דרעווין", והוא ממשיך את י"ג המידות לפעול רחמים בעולם.
מקור התורה
רצון זה הינו המקור לתורה, שנדרשת בי"ג מידות. והוא נמשך גם לעוסקים בה , ומגלה בהם את אור האהבה העליונה ללא מסך המבדיל וללא מחיצה המסתירה וכו'.
מקומו
מקום רצון זה באדם הוא במצח, כלומר:
לאדם ישנם שלושה חלקים במוחין - חכמה, בינה ודעת. על שלושה חלקים אלו חופפת הגולגולת שהיא הכתר. וכנגד מוח הדעת נמצא המצח.
הדעת ענינה קישור השכל בדביקות בעוצם התשוקה והתענוג של האדם באלוקות, והמצח חופה ומכסה על גילוי דעת והתקשרות זו. ובו נותר רשימו מהאהבה שיש לאדם בתפילה, שהאהבה עצמה חולפת ויכול להיות
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין נופל.
הציץ
ולכן נמצא הציץ על מצחו של אהרן הכהן, בכדי לעורר את האהבה של בני ישראל לקב"ה, ולהמשיך להם את י"ג מידות הרחמים - שתומשך להם אהבה ו
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין ירצו מלמעלה.
זה לעומת זה
לעומת בחינה זו נמצא "מצח אשה זונה" - שמעורר את האהבה לקליפה וכו'.
התגלותו
דרגת הרעווא דרעווין מתגלה בכל שבת בזמן הסעודה השלישית.
ערך מורחב – רעווא דרעווין בשבת |
.