ג' בתמוז: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(ביטול גרסה 152676 של 46.121.233.35 (שיחה) השחתה)
שורה 10: שורה 10:
*[[תרי"א]] - התרחשה [[השריפה הגדולה בליובאוויטש]].
*[[תרי"א]] - התרחשה [[השריפה הגדולה בליובאוויטש]].
*[[תרפ"ז]] - [[אדמו"ר הריי"צ]] שוחרר ממאסרו (מיום [[ט"ו סיון תרפ"ז]]) בכלא 'שפולארקה', בתנאי שיסע לעיר מקלטו [[קסטרמה]].
*[[תרפ"ז]] - [[אדמו"ר הריי"צ]] שוחרר ממאסרו (מיום [[ט"ו סיון תרפ"ז]]) בכלא 'שפולארקה', בתנאי שיסע לעיר מקלטו [[קסטרמה]].
 
*[[תשנ"ד]] - [[אדמו"ר זצוק"ך]] הסתלק למרומים. מאז תאריך זה ועד היום נהוג בקרב הציבור ה'משיחיסטי' של חב"ד, עקב חוסר אמונה שלמה שלהם שהרבי הוא עדיין נשיא דורנו, לנסות לשכנע את עצמם ע"י פעולות חיצוניות (כמו הכרזות בקולי קולות בינם לבין עצמם) שהרבי עדיין חי בקירבנו בצורה גשמית. גורמים אלו הצליחו לראות באמונתם ה'תמימה' את מה שכל חסידי חב"ד לאורך הדורות לא הצליחו לראות, עקב ייראת שמיים הגבוהה שלהם, וכל התורה בה הם ספוגים, כאשר הכלל 'לא עם הארץ חסיד' אינו חל עליהם, למרות שיש בניהם תלמידי חכמים, שהם כמובן הת"ח הגדולים בחב"ד, שראו את מה שבית דין רבני חב"ד שמונה ע"י כ"ק אדמור זי"ע, לא ראו. ועצם זה שחלקם, מישיבה מסוימת שלהם בצפון חיללו מועדים ועברו על מצוות בל תשחיט כדי להמשיך את חלוקת הדולרים (מעניין אם הם היו מוכנים לשלם על דולר כזה 20 אלף שקל כמו על דולר אמיתי שחולק מהרבי) המסורתית, לא מהווה הפרעה שכן המטרה מקדשת את האמצעים וכו' וכו'. יש להם טענות לגבי הגילויים שהיו באותה עת של משה רבנו, וכמו שהיה אז כך צריך להיות היום, למרות שזאת הייתה תקופה של ניסים גלויים שהיה שיך נסיון כזה. גילוי פנים בתורה של כהלכה- זה אכן גילוי פנים, אבל לדרוש אותה למקוש שיצר הרע שלך רוצה.


(תרגום מסה"ש תשנ"ב ח"א עמ’ 294).}} הוא "הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה"{{הערה|ראו לדוגמה במאמר [[באתי לגני#באתי לגני תשי"א|באתי לגני תשי"א]]}}. בהקשר לכך, מזכירים החסידים את האמור{{הערה|[[רש"י]] בסוף ספר דניאל, פרק י"ב פסוק י"ב, המדבר על [[מלך המשיח]].}}: "אשרי המחכה ויגיע" וגו': "..שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה", כלומר, ש[[מלך המשיח]] [[נכסה וחוזר ונגלה]]. להרחבה ראו את הערך [[פולמוס המשיחיות בחב"ד]].
(תרגום מסה"ש תשנ"ב ח"א עמ’ 294).}} הוא "הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה"{{הערה|ראו לדוגמה במאמר [[באתי לגני#באתי לגני תשי"א|באתי לגני תשי"א]]}}. בהקשר לכך, מזכירים החסידים את האמור{{הערה|[[רש"י]] בסוף ספר דניאל, פרק י"ב פסוק י"ב, המדבר על [[מלך המשיח]].}}: "אשרי המחכה ויגיע" וגו': "..שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה", כלומר, ש[[מלך המשיח]] [[נכסה וחוזר ונגלה]]. להרחבה ראו את הערך [[פולמוס המשיחיות בחב"ד]].

גרסה מ־18:34, 23 בנובמבר 2013

<< >> חודש תמוז

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

ג' בתמוז הוא היום השלישי בחודש תמוז.

אירועים ביהדות

ימי חב"ד

  • תרי"א - התרחשה השריפה הגדולה בליובאוויטש.
  • תרפ"ז - אדמו"ר הריי"צ שוחרר ממאסרו (מיום ט"ו סיון תרפ"ז) בכלא 'שפולארקה', בתנאי שיסע לעיר מקלטו קסטרמה.
  • תשנ"ד - אדמו"ר זצוק"ך הסתלק למרומים. מאז תאריך זה ועד היום נהוג בקרב הציבור ה'משיחיסטי' של חב"ד, עקב חוסר אמונה שלמה שלהם שהרבי הוא עדיין נשיא דורנו, לנסות לשכנע את עצמם ע"י פעולות חיצוניות (כמו הכרזות בקולי קולות בינם לבין עצמם) שהרבי עדיין חי בקירבנו בצורה גשמית. גורמים אלו הצליחו לראות באמונתם ה'תמימה' את מה שכל חסידי חב"ד לאורך הדורות לא הצליחו לראות, עקב ייראת שמיים הגבוהה שלהם, וכל התורה בה הם ספוגים, כאשר הכלל 'לא עם הארץ חסיד' אינו חל עליהם, למרות שיש בניהם תלמידי חכמים, שהם כמובן הת"ח הגדולים בחב"ד, שראו את מה שבית דין רבני חב"ד שמונה ע"י כ"ק אדמור זי"ע, לא ראו. ועצם זה שחלקם, מישיבה מסוימת שלהם בצפון חיללו מועדים ועברו על מצוות בל תשחיט כדי להמשיך את חלוקת הדולרים (מעניין אם הם היו מוכנים לשלם על דולר כזה 20 אלף שקל כמו על דולר אמיתי שחולק מהרבי) המסורתית, לא מהווה הפרעה שכן המטרה מקדשת את האמצעים וכו' וכו'. יש להם טענות לגבי הגילויים שהיו באותה עת של משה רבנו, וכמו שהיה אז כך צריך להיות היום, למרות שזאת הייתה תקופה של ניסים גלויים שהיה שיך נסיון כזה. גילוי פנים בתורה של כהלכה- זה אכן גילוי פנים, אבל לדרוש אותה למקוש שיצר הרע שלך רוצה.

(תרגום מסה"ש תשנ"ב ח"א עמ’ 294).}} הוא "הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה"[1]. בהקשר לכך, מזכירים החסידים את האמור[2]: "אשרי המחכה ויגיע" וגו': "..שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה", כלומר, שמלך המשיח נכסה וחוזר ונגלה. להרחבה ראו את הערך פולמוס המשיחיות בחב"ד.

קישורים חיצוניים



הפתגם היומי - ג' בתמוז - מלוח היום יום
אבי אדוני זקני מורי ורבי אמר: א אידישער קרעכץ וואס קומט ח"ו בסבה פון א ניט גוט גשמי איז אויך א תשובה גדולה, בפרט א קרעכץ בסבה פון א ניט גוט רוחני איז אודאי און אודאי א תשובה מעליתא. דער קרעכץ שלעפט ארויס פון עומק רע, און שטעלט אנידער אין א מעמד טוב.

תרגום מאידיש: אבי אדוני זקני מורי ורבי אמר: אנחה יהודית המגיעה בסיבה של לא טוב גשמי הוא גם תשובה גדולה, בפרט אנחה בסיבה של לא טוב רוחני. ודאי וודאי תשובה מעולה. האנחה מושכת מעומק רע ומעמידה במעמד טוב.

הערות שוליים

  1. ראו לדוגמה במאמר באתי לגני תשי"א
  2. רש"י בסוף ספר דניאל, פרק י"ב פסוק י"ב, המדבר על מלך המשיח.