כבר היה לעולמים: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 24: שורה 24:


== למאי נפקא מינה ==
== למאי נפקא מינה ==
זה שיודעים שזה כבר היה, זה מחזק את האמונה, שכמו שכבר היה, כך גם יהיה<ref>לקוחי"ח ע' 273.</ref>.
מכיון שכבר היה לעולמים, זה כבר נמשך בגדרי העולם ("לעולמים") - זמן ומקום<ref>ד"ה אתה הראת תשמ"ו אות ו, סה"מ מלוקט א.</ref>, וזה נותן הכח שיהיה בגאולה העתידה<ref name=":0" />. ואין צריך אפילו לפעול דבר חדש, מכיון שכבר היה, ולכן נקל יותר שדבר זה יחזור ויהיה עוד הפעם, כלשון הגמרא<ref>סנהדרין צא, א. וברש"י שם.</ref> "דלא הוו - חיי, דהוי חיי - לא כ"ש?! (אותן שלא היו מעולם - נוצרין ונולדין וחיין, אותן שהיו כבר - לא כל שכן שחוזרין וחיין)"<ref>ש"פ שמיני תשמ"ו, התוועדויות ע' 804.</ref>.  


זה שכבר היה לעולמים, זה כבר נמשך בגדרי העולם ("לעולמים") - זמן ומקום, ועל כן אין צריך שהיה עוד הפעם מתן תורה<ref>ד"ה אתה הראת תשמ"ו אות ו, סה"מ מלוקט א.</ref>. וזה נותן הכח שיהיה בגאולה העתידה<ref name=":0" />.  
וגם כשיודעים שזה כבר היה, זה מחזק את האמונה, שכמו שכבר היה, כך גם יהיה<ref>לקו"ש חי"ח ע' 273.</ref>.  


== אנו רוצים גאולה שלימה ==
== אנו רוצים גאולה שלימה ==
ועוד והוא העיקר שבני ישראל לא מסתפקים בכל הגילויים שכבר היו, כי אם רוצים בגילוי חדש שלא היה לעולמים<ref>התוועדויות תנש"א ח"א ע' 335.</ref>.
ועוד והוא העיקר שבני ישראל לא מסתפקים בכל הגילויים שכבר היו, כי אם רוצים בגילוי חדש שלא היה לעולמים<ref>התוועדויות תנש"א ח"א ע' 335.</ref>.
512

עריכות