דף היומי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(דף חדש: תקנת לימוד ה'''דף היומי''' בתלמוד בבלי, הינה תקנה שנתקנה על ידי מועצת גדולי התורה, בשנת תרפ"ג ב[[אוסטר…)
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
תקנת לימוד ה'''דף היומי''' ב[[תלמוד בבלי]], הינה תקנה שנתקנה על ידי מועצת גדולי התורה, בשנת [[תרפ"ג]] ב[[אוסטריה]].
תקנת לימוד ה'''דף היומי''' ב[[תלמוד בבלי]], הינה תקנה שנתקנה על ידי הרב מאיר שפירא מלובלין בכנסיה הגדולה של אגודת ישראל, בשנת [[תרפ"ג]] ב[[אוסטריה]].


אף אחד מנשאי חב"ד לא השתתף באסיפה זו, מכיון ש[[אדמו"ר הרש"ב]] נפטר שלוש שנים לפני כן, ו[[אדמו"ר הריי"צ]] היה אז ברוסטוב.
באותם שנים, חב"ד כבר לא היתה חלק מאגודת ישראל, ומכיון שמאז ועד עתה ברור כי תקנת הדף היומי היא בכדי לאחד את עם ישראל סביב אגודת ישראל, בחב"ד לא לומדים דף היומי.  


בשיחה מש"פ שלח [[תשמ"ח]] דיבר [[הרבי]] על ענין תקנת דף היומי שאין נהוג בחב"ד, והסביר כי שונה התקנה מאשר האסיפה הקדושה של הנשיאים, עליה מובא כי חלשה דעתו של [[אהרן]] על כך שלא השתתף באסיפה לדבר שב[[קדושה]] שהיה על ידי הכלל.
(ובכדי לחדד, כדאי לציין כי בכל הפלגים המשתייכים לעדה החרדית וסאטמר, לא לומדים דף היומי, מאותה סיבה, שאינם רוצים להיות משוייכים לאגודת ישראל)
 
בשיחה בשבת פרשת שלח [[תשמ"ח]] דיבר [[הרבי]] על ענין תקנת דף היומי שאין נהוג בחב"ד, והסביר כי שונה התקנה מאשר האסיפה הקדושה של הנשיאים, עליה מובא כי חלשה דעתו של [[אהרן]] על כך שלא השתתף באסיפה לדבר שב[[קדושה]] שהיה על ידי הכלל.


שני חילוקים ישנם: א. כאן לא היתה הסכמה על ידי כל גדולי ישראל, אלא ישנם כאלו שהתנגדו לכך.
שני חילוקים ישנם: א. כאן לא היתה הסכמה על ידי כל גדולי ישראל, אלא ישנם כאלו שהתנגדו לכך.

גרסה מ־07:44, 21 באפריל 2010

תקנת לימוד הדף היומי בתלמוד בבלי, הינה תקנה שנתקנה על ידי הרב מאיר שפירא מלובלין בכנסיה הגדולה של אגודת ישראל, בשנת תרפ"ג באוסטריה.

באותם שנים, חב"ד כבר לא היתה חלק מאגודת ישראל, ומכיון שמאז ועד עתה ברור כי תקנת הדף היומי היא בכדי לאחד את עם ישראל סביב אגודת ישראל, בחב"ד לא לומדים דף היומי.

(ובכדי לחדד, כדאי לציין כי בכל הפלגים המשתייכים לעדה החרדית וסאטמר, לא לומדים דף היומי, מאותה סיבה, שאינם רוצים להיות משוייכים לאגודת ישראל)

בשיחה בשבת פרשת שלח תשמ"ח דיבר הרבי על ענין תקנת דף היומי שאין נהוג בחב"ד, והסביר כי שונה התקנה מאשר האסיפה הקדושה של הנשיאים, עליה מובא כי חלשה דעתו של אהרן על כך שלא השתתף באסיפה לדבר שבקדושה שהיה על ידי הכלל.

שני חילוקים ישנם: א. כאן לא היתה הסכמה על ידי כל גדולי ישראל, אלא ישנם כאלו שהתנגדו לכך.

ב. ובפרט שאדמו"ר הריי"צ לא ציוה להתל' התמימים שילמדו זה, וזה גופא שלא ציוה ה"ז גופא מוכיח תכלית השלילה לזה.

הטעם, הסביר הרבי, י"ל שמה שלא כולם הסכימו להצעה זו שהרי זה לוקח זמן משיעורים דלימוד המוסר, לימוד החסידות וכן פלפול וכו', מלבד השיעורים הקבועים שנסדרו ע"י אנשי כנסת הגדולה ובתפלה בכל יום, וכן תקנות שונות של הרבנים כל אחד ואחד.