קרומא דאוירא: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 823 בתים ,  1 באפריל 2022
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:


"אויר" מורכב מאותיות "אור י'", ללמדך, שכמו שהאויר הגשמי הוא תנאי הכרחי לקיומו של אור הנר, והיינו, שהוא מקור קיומו ובלעדיו יכבה, כך ברוחניות - האויר הוא אור עם יו"ד הכלול באותיות מילה זו, והוא האור כפי שהוא במקורו עדיין - בבחינת כתר, ששם הוא בהעלם עדיין, אבל משם מקור קיומו. הוה אומר, שה"אויר" (הכתר) הוא מקור האור, ובו ועל-ידו נמשך ויוצא אור היו"ד - מההעלם אל הגילוי.
"אויר" מורכב מאותיות "אור י'", ללמדך, שכמו שהאויר הגשמי הוא תנאי הכרחי לקיומו של אור הנר, והיינו, שהוא מקור קיומו ובלעדיו יכבה, כך ברוחניות - האויר הוא אור עם יו"ד הכלול באותיות מילה זו, והוא האור כפי שהוא במקורו עדיין - בבחינת כתר, ששם הוא בהעלם עדיין, אבל משם מקור קיומו. הוה אומר, שה"אויר" (הכתר) הוא מקור האור, ובו ועל-ידו נמשך ויוצא אור היו"ד - מההעלם אל הגילוי.
במילים קבליות, לאריך אנפין שלשה ראשים: הגבוה מכולם הוא כתר דאריך ששמו הוא גוגלתא לאחר מכן אוירא והשלישי הוא מוחא סתימאה ועליו נמצא הממוצע מחבר שהוא הערך - קרומא דאוירא,ענינו למעט את אור האוירא עצמו שבתוכו הארת דעת דעתיק היא בבחינת הנעלית והפנימית של אריך בכדי שלא ירד אל המוחא סתימאה (הראש התחתון שבאריך)
כי אינו יכול לסובלו אותו קרום מואר ומאיר מתפארת דעתיק שמתלבש בו עד שחג"ת של עתיק מתלבשים בשלושת הראשים שלו.


==אופן ההמשכה על ידי אותיות==
==אופן ההמשכה על ידי אותיות==
שורה 23: שורה 26:
* [[תורה אור]] דף לט, עמוד ב, דף מב, עמודים ב ו-ג, דף מג, עמוד ב, [[לקוטי תורה]] ויקרא דף נג, עמוד ב. מטות דף פז, עמוד ג.  
* [[תורה אור]] דף לט, עמוד ב, דף מב, עמודים ב ו-ג, דף מג, עמוד ב, [[לקוטי תורה]] ויקרא דף נג, עמוד ב. מטות דף פז, עמוד ג.  
* [[אמרי בינה]] דף כה שער ק"ש דרוש ב, בעניין שהוא ממוצע מחבר בין חכמה סתימאה לגילוי השכל שבמוח.
* [[אמרי בינה]] דף כה שער ק"ש דרוש ב, בעניין שהוא ממוצע מחבר בין חכמה סתימאה לגילוי השכל שבמוח.
*פרק ג דמ"ח משנה ב או עמוד תה בבית שער על מ"ח.


{{סגל}}
{{סגל}}
7

עריכות