37,397
עריכות
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) (משתמש:Mdafula, שים לב) |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
==מבוא לפרק== | ==מבוא לפרק== | ||
בפרק הקודם התבארה '''הדרך''' לתשובה, ובפרק זה יתבארו ''' | בפרק הקודם התבארה '''הדרך''' לתשובה, ובפרק זה יתבארו '''מהותם''' של שני אופני התשובה (וששלימות תשובה תתאה היא בתשובה עילאה). | ||
==גוף הפרק== | ==גוף הפרק== | ||
שורה 9: | שורה 9: | ||
==סיכום הפרק== | ==סיכום הפרק== | ||
* '''התבוננות עמוקה''' (בעניינים המוסברים [[אגרת התשובה - פרק ז'|בפרק הקודם]]) תעוררו לרחם '''באמת''' על נפשו האלוקית, ורק רחמים '''כאלו''' ינקו את כתמי עוונותיו. | * '''התבוננות עמוקה''' (בעניינים המוסברים [[אגרת התשובה - פרק ז'|בפרק הקודם]]) תעוררו לרחם '''באמת''' על נפשו האלוקית, ורק רחמים '''כאלו''' ינקו את כתמי עוונותיו. | ||
* '''תשובה תתאה''' (ניקוי הנפש) רק מחזירה את הנפש למצבה שלפני החטא, אך לאחר שנוקתה לגמרי יכולה היא לשוב "עד הוי' ב"ה ממש" (וזוהי תשובה עילאה, ורק אז תשובתו שלימה). | * '''תשובה תתאה''' (ניקוי הנפש) רק מחזירה את הנפש למצבה שלפני החטא, אך לאחר שנוקתה לגמרי יכולה היא לשוב "עד הוי' ב"ה ממש" (וזוהי תשובה עילאה, ורק אז תשובתו שלימה). | ||
* '''תשובה עילאה''' היא דביקות וביטול בתכלית השלימות, המתבטאים בלימוד תורה מאהבה ויראה שכליים (לא המסותרים{{הערה|המוסברים בפרקים י"ח-כ"ה.}}, אלא '''הנולדים'''{{הערה|המוסברים בפרקים י"ז-ט"ז.}} מהשכל). | * '''תשובה עילאה''' היא דביקות וביטול בתכלית השלימות, המתבטאים בלימוד תורה מאהבה ויראה שכליים (לא המסותרים{{הערה|המוסברים בפרקים י"ח-כ"ה.}}, אלא '''הנולדים'''{{הערה|המוסברים בפרקים י"ז-ט"ז.}} מהשכל). | ||