קרבן תודה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
חסיד של הרבי (שיחה | תרומות) |
חסיד של הרבי (שיחה | תרומות) |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==מקור ההודאה== | ==מקור ההודאה== | ||
מקורו של קרבן התודה הוא ב[[אור אין סוף]]{{הערה|[[פירוש המילות (ספר)|ספר פירוש המילות]], צ, ד}}, מכיון שההודאה - שעליה מביאים את הקרבן זהו מקורה. | מקורו של קרבן התודה הוא ב[[אור אין סוף]]{{הערה|[[פירוש המילות (ספר)|ספר פירוש המילות]], צ, ד}}, מכיון שההודאה - שעליה מביאים את הקרבן זהו מקורה. [[אדמו"ר האמצעי]] מסביר{{הערה|פירוש המילות, צא, ד}} שההודאה האמתית{{הערה|וממשיך להסביר שם שהודאה על דבר שמובן ומושג בשכל האדם זה לא הודאה אמתית, אלא הודאה אמתית זה דווקא דבר שאינו מובן בשכל האדם.}} נאמרת על [[נס]] שהיה ל[[אדם]], ועל אותו נס האדם בא ומקריב את קרבן התודה. ומכיון שנס זהו דבר שלמעלה מהטבע שמתלבש בטבע המקור הוא מגילוי אור [[עלמא דאתכסייא]] ב[[עלמא דאתגלייא]] | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |
גרסה מ־11:36, 1 ביולי 2020
קרבן תודה הוא סוג של קרבן שמקריבים אותו לה' על כהודאה על משהו טוב שקרא לאדם[1].
מקור ההודאה
מקורו של קרבן התודה הוא באור אין סוף[2], מכיון שההודאה - שעליה מביאים את הקרבן זהו מקורה. אדמו"ר האמצעי מסביר[3] שההודאה האמתית[4] נאמרת על נס שהיה לאדם, ועל אותו נס האדם בא ומקריב את קרבן התודה. ומכיון שנס זהו דבר שלמעלה מהטבע שמתלבש בטבע המקור הוא מגילוי אור עלמא דאתכסייא בעלמא דאתגלייא
הערות שוליים
- ↑ ויקרא, פרק ז' פס' י"ב - ט"ו
- ↑ ספר פירוש המילות, צ, ד
- ↑ פירוש המילות, צא, ד
- ↑ וממשיך להסביר שם שהודאה על דבר שמובן ומושג בשכל האדם זה לא הודאה אמתית, אלא הודאה אמתית זה דווקא דבר שאינו מובן בשכל האדם.