שיחה:בשורת הגאולה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
(←‏נורא ואיום!: פסקה חדשה)
שורה 57: שורה 57:
::::אני מוחה. אתה מוזמן לקרוא שנית את הערתי (הראשונה), ולראות את מה שטרחתי להבהיר ('''במודגש''') בבעייתיות של ניסוח זה, אשר אכן שמיש, משום מה, בהקשרים הנ"ל. עניין של הבנת הנקרא. [[משתמש:חורגין|חורגין]] - [[שיחת משתמש:חורגין|שיחה]] 03:31, 17 ביולי 2018 (IST)
::::אני מוחה. אתה מוזמן לקרוא שנית את הערתי (הראשונה), ולראות את מה שטרחתי להבהיר ('''במודגש''') בבעייתיות של ניסוח זה, אשר אכן שמיש, משום מה, בהקשרים הנ"ל. עניין של הבנת הנקרא. [[משתמש:חורגין|חורגין]] - [[שיחת משתמש:חורגין|שיחה]] 03:31, 17 ביולי 2018 (IST)
:::::: בלי להתעמק בנושא, למילה בשורה ישנה קונטציה שלילית (נצרות). וד"ל. ולכאורה לכן לא הוזכר הדבר בתורת אד"ש, מלבד בהקשר של המדרש הידוע. • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 09:58, ה' באב, ה'תשע"ח ''<font size="1">(17 ביולי למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
:::::: בלי להתעמק בנושא, למילה בשורה ישנה קונטציה שלילית (נצרות). וד"ל. ולכאורה לכן לא הוזכר הדבר בתורת אד"ש, מלבד בהקשר של המדרש הידוע. • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 09:58, ה' באב, ה'תשע"ח ''<font size="1">(17 ביולי למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
== נורא ואיום! ==
חלקים שלמים מתוך הערך הזה הינם העתקה מהספר בשורת הגאולה! חייב שיכתוב ועריכה דחוף! [[משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|כיפת יחי]] ~ [[שיחת משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|שיח סוד]] ~ 00:39, כ"ח באב, ה'תש"ף ''<font size="1">(18 באוג' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]

גרסה מ־02:39, 18 באוגוסט 2020

כדי להפוך את הערך לאטרקטיבי כדאי להוסיף תמונות הקשורות לערך, וכן להוסיף מידע היסטורי על הפרסום והתגובות אליו מצד העולם. יישר כח עצום על הערך עצמו. פשוט כיף לקרוא. להתראות - שיחה 23:29, 10 בדצמבר 2014 (UTC)

לא ברור לי כל כך כוונתך במידע היסטורי עם על המהפכות וכיו"ב הרי זה כתוב (או אמור להיות כתוב) בערכים המתאימים ואולי כוונתך למידע אודות תהליך הכרזה והודעה של הרבי כדלהלן
  • שמחת תורה תרס"א - מכריז הרבי הרש"ב על כך שנמצאים שני דורות מהגאולה ובהמשך יבואו דור "אשר חרפו עקבות משיחך" כו'
  • שמחת תורה תרפ"ט - מכריז הרבי הריי"צ שבני ישראל השלימו את תיקון העולם ונשאר רק לצחצח את הכפתורים.
  • קיץ תש"א - מכריז הרבי הריי"צ "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה"
  • י"א שבט תשי"א - מכריז הרבי שנמצאים ב"דור השביעי"
  • (לכאורה בשנות הממ'ס היו עוד ביטוים)
  • חורף (פרשת שמות) תשמ"ז - בני ישראל סיימו גם את "צחצוח הכפתורים"
  • חורף (וארא?) תש"נ - נמצאים בערב שבת לאחרי חצות (או בשעה שלישית לאחריה)
  • אלול תש"נ - הגיע זמן גאולתכם
  • י' באלול תשנ"א - משיח צדקנו התגלה. (ומאז בחורף תשנ"ב ביאר הרבי ענין זה באריכות וכו')

אם לזה התכוונת ונראה לך שיש צורך (אף שלכאורה כלול מזה בערך עצמו) אז יש צורך לערוך זאת ברצינות. --הנחה - שיחה 12:14, 11 בדצמבר 2014 (UTC)

סידור מחדש

בהמשך להצעת האיחוד - לכאורה יש לסדר ולמפות את כל החומר הקיים בערכים הבאים המעורבבים: עבודת הגלות * סיום עבודת הגלות * התנוצצות הגאולה * טעימה מהגאולה בדורנו * בשורת הגאולה * ועוד כמה. כולם מלאים בחומר בנושא אך לאו דוקא שכל דבר כתוב במקומו.

ומכיוון שערך זה הוא המפורט והיפה מכל הנ"ל, אשר על כן הצעתי לקחת ממנו את התכנים הבאים:

  • את הפסקא "פרטי ההכרזה" וכן "העולם מוכן לגילויי הגאולה" - להעביר ל"התנוצצות הגאולה" (או "טעימה מהגאולה" שייפתח).
  • את הפסקא "סיום העבודה" - להעביר ל"סיום עבודת הגלות".

את הקטעים שיועברו לערכים המתאימים, יש להזכיר בערך זה רק בתמצות (ולא כבמצב הנוכחי - שכאן הם מפורטים ושם הם מאוזכרים בקושי).

בעז"ה נתחיל (אני ופינחסי) בעבודת הסדר בקרוב ממש, ומי שבידו לעיין ולחוות דעה תבוא עליו הברכה. קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 04:58, 29 בדצמבר 2015 (UTC)

אני מתנגד לשינויים גדולים בערך לדעתי הערך מקיף את הנושא על כל צדדיו ואין סיבה לקחת ממנו פרטים. מה שכן חשוב להבחין שבעוד הפסקה "העולם מוכן לגילוי הגאולה" הוא עיקר הערך שהרי זה עיקר ההכרזה של הרבי, הרבה מהפסקאות הם 'רקע' לצורך הבנת הערך, כמו הפסקה שמבארת את עבודת הגלות, ולכן כל אחד בפני עצמו אמור לשלוח לערך בפני עצמו. ערך רחב על עבודת הבירורים ועל הפצת המעיינות וכו'. הרבה מערכים הנ"ל דינם למחיקה הם סתם ציטוטים ואינם מתאימים--הנחה - שיחה 08:18, 29 בדצמבר 2015 (UTC)
לא כ"כ הבנתי את כוונתך. דווקא מהסיבה שכתבת - שהערך מקיף את הנושא מכל צדדיו (לעומת הערכים שאמורים להקיף צדדים אחרים בנושא, אך עושים זאת בקושי...), וחלק מהפסקאות בו הם רקע להבנת הערך - לכן בדיוק דעתי שמוטב להעביר את החומר לערכים השייכים, ואילו כאן להזכיר רק בקצרה את עיקרי הדברים.
בכל אופן, במקום להאריך בדיונים על כל שורה - בקשתי שתעבור ג"כ על כל הערכים ותתרשם מהסלט השורר בהם, ואח"כ תציע את דעתך שלך לסידור מחדש - אולי היא תהיה באמת טובה משלי. מה שבטוח שהמצב הנוכחי בוודאי לא ראוי. קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 05:26, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
אז הנה דעתי, בא נתחיל מ-0, יש ערך גלות ערך זה אמור לתאר את תוכנו סיבתו וכו' של הגלות (כמדומני שאינו עונה לכך לבינתיים).
תת ערך שלו הוא עבודת הגלות שתוכנו הוא המעלות שישנם בגלות שיביאו את הגאולה (כמובן שיש למצוא את השייכות בין הפצת המעיינות ונושאים כיו"ב, לגלות שהרי בשטחיות אין קשר בינו לגלות אלא הוא עניין בפ"ע (כוונתי לומר שלא ערך זה המקום להאריך על התוכן של הפצת המעיינות ועבודת הבירורים והתשובה אלא יש רק להביא אם יש שייכות ביניהם לגלות - עבודת הבירורים בגלות גדולה יותר? והתשובה? וכו' ובערכם שלהם יש להאריך כל אחד במקומו מדוע הגאולה תלויה בו).
אחרי זה מגיעים כל הערכים שמכנם המשותף הוא שהם מדברים על היחס והשייכות של הגאולה בגלות. הראשון הוא התנוצצות הגאולה שהוא סוג של ערך כללי שאמור לכלול את כל הנושא של התנוצצות הגאולה החל מתחילת החורבן, (הפצת המעיינות הוא 'פרט' בערך זה וכו' ראה שם שציינתי בערך בשעתו ממאמרים שיש גילוי ניצוצי גאולה מידי יום וכו') כמובן שבסיומו יש לציין שבדורנו הרי זה שלב מוגבר, ולציין לערך מורחב מתאים (ערך זה), אבל אין מקום להכניס את כולו לשם כי הוא אמור להיות מעין ערך כללי כאמור.
בזה גופא מגיע החידוש בדורנו, שכתוב בבשורת הגאולה. הערך סיום עבודת הגלות מיותר (חוץ מזה שבאמת אי אפשר להתחשב בו כי כולו ציטוטים) משום שהוא הוא הכרזתו של הרבי. כל התבססות הערך הוא על כך ש'הרבי אמר'. ולכן לדעתי ערכו העיקרי הוא כאן. (אלא א"כ הפסקאות האמורות בדבריך יתארכו מאוד שאז לצורך הסדר כדאי לפצל (ולא בגלל שאין זה מקומם)). כל האמרו בזה כאן הוא גם בנוגע ל'טעימה' (ואני נאמן בזה לרעיון הפשוט שערכים קצרים אינם מכבדים כלל! ורק אחרי שיש ערך ארוך מידי יש לפצלו)--הנחה - שיחה 10:38, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
  1. אכן קיבלתי, יש להתחיל מאפס - דהיינו מגלות, בהמשך עבודת הגלות ואח"כ סיום עבודת הגלות והשאר. ראיתי שהתחלת קצת, והמשכתי גם קצת, בוא נמשיך להשקיע בגלות (סליחה על הקונוטציה המזעזעת ). - בערך זה אכן יש להתמקד על הגילוי האלוקי (וההסתר עליו) שבגלות, וכן על מטרתה של הגלות שבפנימיותה היא גאולה (כהדבר מלכות דשבוע זה ועוד) - וכפי שכתבת אינו עונה לכך, כי (רוב) מה שכתוב שם עכשיו ששייך בעיקר לעבודת הגלות.
  2. לא חושב שסיום עבודת הגלות מתאים למחיקה, אם הוא מלא ציטוטים אפשר לערוך לשונית.
  3. בסיום כל זה נגיע לבשורת הגאולה ונראה אם לפצל, אני עדיין חושב שכדאי - אך בוודאי שיש לחכות ולראות זאת רק אחרי העבודה על השאר... (אם תהיה עבודה רצינית אין סיכוי שיהיה פה אף ערך קצר, אפילו אם נפתח עוד 7!...)
  4. ובינתיים נראה לי חשוב האיחוד שיעשה עוד קצת סדר בנדון. קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 03:57, 31 בדצמבר 2015 (UTC)


חסר בערך את העניין שבשורת הגאולה של הרבי היא בגדר של נבואה. "עד - הנבואה העיקרית - הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא" ובהערה: לא רק בתור חכם ושופט אלא בתור נביא, שזהו בודאות". שופטים נ"א. --מוישה מ. - שיחה 23:01, 24 במאי 2018 (IST)

הודעת הגאולה

צמד התיבות "בשורת הגאולה", המשמש, משום מה, כשם לערך זה, ושיש הנהנים להשתמש בביטוי זה בהקשרים משיחיים שונים - לא נמצא כלל, מכריכה לכריכה, בכל כרכי תורת הרבי. הרבי מעולם (!) לא השתמש בביטוי הזה בקשר לגאולה האמיתית והשלימה. מה שכן היה, זה "הודעה ובשורה" של הרבי נשיא דורנו וכיו"ב. אז מי שאכפת לו ממה שהולך כאן, שישנה בבקשה את השם המטעה הזה. תודה. --חורגין - שיחה 05:17, 2 ביולי 2018 (IST)

מה בדיק מפריע לך? אם זה "שיש הנהנים להשתמש בביטוי זה בהקשרים משיחיים" אז גם אם זה הוזכר בתורת הרבי זה עלול להפריע לך? וזה שלא הוזכר אתה לבד מציין שהרבי התבטא "הודעה ובשורה" ולמה אתה מעדיף את הביטוי "הודעה" על "בשורה"?-- •   •  בערך מצוות בטלות לעתיד לבוא כבר ביקרת?? • הנחה •  לשיחה עימי  •  14:52, כ"א בתמוז, ה'תשע"ח (4 ביולי למניינם), ימות המשיח
אנא קבל את התנצלותי. שגיתי, וזו פליטת הקולמוס. הביטוי השגור הוא כמובן "הודעה והכרזה" (ולא "בשורה", כאמור).
ולעצם העניין, מה זאת אומרת? הרבי משתמש במטבע לשון מסויימת, וחסידיו מחליטים שדווקא ביטוי אחר מתאים יותר, ומשתמשים בו. לא צורם לך? ולהוסיף, שהדיוק הוא לא רק בהלשון אלא גם בהתוכן: הודעה היא על הווה ודאי, ואילו בשורה - עתיד ודאי. ויש להאריך. חורגין - שיחה 19:59, 9 ביולי 2018 (IST)
בעיני השם "בשורה" לא עקרוני כלל, תגובתי הייתה רק משום שנימוקך היחיד היה שימוש בהקשרים שונים. עתה שהנך טוען לתוכן הדברים, אין בזמני לבדוק את טענתך כי הרבי לא השתמש בביטוי זה, אזי אם יש מתנגדים לשינוי השם עליהם להביא ראיה לשימוש בביטוי זה, בנוגע להסבר שנתת איני מקבל את הטענה שהרבי לא אמר דברים על העתיד בוודאות (אתה יכול לסייג ולהתווכח מה הוא אמר על העתיד אבל אינך יכול לטעון שהוא לא דיבר על העתיד) בכל אופן וודאי שיש לדבוק בלשון הרבי ואני משער שגם אחרים כמו קרייזי אבאוט משיח כתית למאור שף ויתיב ועוד יסכימו איתך (בהנחה כנ"ל).-- •   •  בערך מצוות בטלות לעתיד לבוא כבר ביקרת?? • הנחה •  לשיחה עימי  •  15:07, א' באב, ה'תשע"ח (13 ביולי למניינם), ימות המשיח
אני מוחה. אתה מוזמן לקרוא שנית את הערתי (הראשונה), ולראות את מה שטרחתי להבהיר (במודגש) בבעייתיות של ניסוח זה, אשר אכן שמיש, משום מה, בהקשרים הנ"ל. עניין של הבנת הנקרא. חורגין - שיחה 03:31, 17 ביולי 2018 (IST)
בלי להתעמק בנושא, למילה בשורה ישנה קונטציה שלילית (נצרות). וד"ל. ולכאורה לכן לא הוזכר הדבר בתורת אד"ש, מלבד בהקשר של המדרש הידוע. • כתית למאורבית הבד 09:58, ה' באב, ה'תשע"ח (17 ביולי למניינם), ימות המשיח

נורא ואיום!

חלקים שלמים מתוך הערך הזה הינם העתקה מהספר בשורת הגאולה! חייב שיכתוב ועריכה דחוף! כיפת יחי ~ שיח סוד ~ 00:39, כ"ח באב, ה'תש"ף (18 באוג' למניינם), ימות המשיח