זאב יחזקאל כ"ץ: הבדלים בין גרסאות בדף
שורה 51: | שורה 51: | ||
הוציא לאור את סדרת הספרים "[[אמרי מרדכי]]" של דודו הרב [[מרדכי מענטליק]]. | הוציא לאור את סדרת הספרים "[[אמרי מרדכי]]" של דודו הרב [[מרדכי מענטליק]]. | ||
במוצאי שבת בראשית, בסיום ההתוועדות, הרבי הבדיל על הכוס וחילק "כוס של ברכה", ובמהלכה עבר אחיינו של הרב מענטליק, הרב זאב יחזקאל כ"ץ, גבאי ביהמ"ד 770, והרבי נתן לו בקבוק משקה עבור הרב מענטליק, שהיה מאושפז אז בבית הרפואה. וכאשר נודע לרבי על פטירת הרב מענטליק, שאל הרבי האם הרב כ"ץ הספיק להעביר לו את הבקבוק? | |||
בידידות גדולה עם הנגיד החסידי הרב [[ישעיה בוימלגרין]] | בידידות גדולה עם הנגיד החסידי הרב [[ישעיה בוימלגרין]] |
גרסה מ־06:48, 23 באפריל 2018
הרב זאב יחזקאל הכהן כ"ץ הינו בנו של הרב פנחס משה כ"ץ שהיה גבאי ראשי ב770. וחתן ר' דוד שטוקהאמר.
יחידות אצל הרבי מהוריי"צ
בשבוע של האופשרניש שלו, ביום שלישי כ"א אדר תש"ט, (ימים ספורים אחרי מעמד קבלת האזרחות), זכה להיכנס ליחידות אצל הרבי הקודם, יחד עם אביו הרב פנחס משה וסבו הרב דוד שטאקהאמער,
כשנכנס הרב דוד שטאקהאמער, נתן שלום לרבי מהוריי"צ וגם נשקו על ידו, ואחר שעשה כן אמר להילד זאב יחזקאל שיעשה ג״כ כזה, ועשה כן ונתן ידו לכ״ק ונשקו על ידו.
הרבי אמר שיחה מיוחדת, שנדפסה בספר השיחות תש"ט, שאמר שיחה מיוחדת על כך שבן מכניסים לברית תחילה ואת הבת מחנכים שיהיו לה ילדים שילכו בדרך התורה, ושיזכו לעוד בנים.
בסיום היחידות: הרבי מהוריי"צ לקח הציצה הימנית מהט״ק שלו ונתנה להילד, נטלה ונשקה ואחר כך הניחה על עיניו. הסבא הרב דוד שטקהאמער שאל להילד: מה זה, ואמר הילד בקול: ציצית.
לאחר שקרא כ״ק בהפ״נ, אמר: דער אויבערשטער זאל ממלא זיין כל משאלות לבכם לטובה ולברכה.
[כשיצא הרד״ש נתן ידו לכ״ק אדמו״ר שליט״א ונשקו, והרב משה פניחס אחז ביד בנו זאב יחזקאל ואמר: איך וויל ער זאל זיין א חסיד (אני רוצה שבני יהי' חסיד), והשיב כ״ק אדמר׳ר שליט״א: איך האף (אני מקווה) (ולא נתן ידו הקדושה להילד)].
ברשימת הרב משה פינחס נוסף: ״ביום ועש״ק כ״ד. אדר דברתי עם הרמ״ש שי׳ בטלפון בשעה 3:30 בערך, ואמר לי אשר: כ״ק אדמו״ר שליט״א האט זייער הנאה געהאט פון אינגעלע ואמר עליו: ביי אים איז א ליכטיגער פנים״. (לרבי מהוריי"צ היה הנראה גדולה מהילד, ואמר שיש לו פנים מאירות)
משלוח מנות לרבי
כל שנה זכה להיכנס לתת לרבי מנתה כתבי יד חדשים של רוביתנו נשיאנו, באחת השנים לא מצא כתב יד, ונתן לרבי כתב יד של בעל ה"חוות יאיר" שלא נדפס, והרבי הודה לו ושאלו למה לא נתן משלוח מנות כרגיל, מצוייד בברכת הרבי עשה מאמץ והשיג באותו היום כתב יד של אחד הרביים, הרבי היה נותן לו כסף לחלק "מתנות לאביונים" בשמו.
גבאות ב770
לאחר פטירת אביו כיהן כגבאי ראשי ב770. בשנת תשמ"ז רצו להחליף אותו ואת הגבאי הותיק ר' יהושע פינסון באחרים וכך היה במשך כמה שבועות, שלאחריהם חזר לתפקידו עד תשנ"ה.
ביום ראשון ל' שבט תשנ"ג כחבר קרן הבנין וגבאי בית הכנסת, הרה"ח ר' זאב יחזקאל הכהן כץ, ערך ליווי למבקרים שבאו לראות התוכניות להרווחת בית הכנסת, תוך כדי שהסביר בפרוטרוט כל נקודה ונקודה בבנין למה תשמש וכו'. ההדרכה היתה בשפת האנגלית. רבים מאנ"ש וידידי בית רבנו באו וסיירו בבנין והביעו את שמחתם מהבני' וכו', שנעשתה בשנתיים האחרונות, והבטיחו את עזרתם.
בשבת בראשית תשנ"ד, סיום התפלה יצא כ"ק אד"ש מה"מ אל המרפסת, שם שהה כשמונה דקות, שכללו גם את מכירת המצוות שהתקיימה, כאשר הגבאי הרב יהושע שי' פינסון עמד ונשא דרשה קצרה, ובסיומה המשיך הגבאי הרב זאב כץ והכריז את אלו שקנו המצות וכו'. לאחמ"כ אמר כ"א מהם לחיים לרבי, תוך כדי איחולים, והרבי ענה בראשו הק'. להרב כץ שביקש ברכה לסיום הבני' של בית רבנו שבבבל, הניד כ"ק אד"ש מה"מ בראשו הק'. לאחמ"כ אף ביקש ברכה להרב גוטניק, כאשר הא בהא תליא. כ"ז נמשך כחמש דקות, כאשר מיד החל הקהל בניגון יחי.
ביום כח סיון תנש"א (חמישים שנה לבואם של כ"ק הרבי והרבנית לחצי כדור התחתון), חזר הרבי מהאוהל הק', ולאחר תפלת מנחה וערבית מזכירי הרבי ביקשו מהרב כץ להכריז כי חלוקת קונטרס כח ניסן תתקים מעט מאוחר יותר, בהגיע הקובצים מבית הכורך, על מנת שיהיה הפסקה קצרה שהרבי בה ינוח ויאכל משהו לאחר שצם כל היום בהיותו באהל.
עם תחילת ההכרזה, הרבי חייך והחל לרדת במדרגות הבימה תוך שהוא אומר - ספק לעצמו ספק לגבאי - "אנשטאט צו מאכן ההפסק, בעסער מאכן א חיבור".
אז אמר הרבי את השיחה על מעלת בית רבינו שבבל שהיא יסוד לקונטרס בית רבינו שבבל.
עסקנות כללית
בהמלך השנים עמד בקשר מכתבים עם רבים מהשלוחים והי'ה מדווח להם על המתרחש ב770, ולדוגמא:
ביום ו' בטבת תש"כ כתב הרב כץ להרה"ח הרב יהודה-לייב (ז"ל) רסקין ממרוקו: "ביום ו', ערב שבת-קודש, יום ב' דראש-חודש, קראו לכ"ק אדמו"ר שליט"א לעלות לתורה לרביעי. אירעה טעות של הבעל-קורא שנתגלתה אחרי שכ"ק אדמו"ר בירך הברכה - פתחו הספר תורה שלא במקום הנכון, כ"ק אדמו"ר הראה לעבר הרב שמואל לוויטין שיפסוק לגבי עשיית הברכה, אם לברך עוד-הפעם, והשיב בחיוב. כ"ק אדמו"ר בירך עוד הפעם והתחיל מ"ברוך אתה" ולא מ"ברכו" והיה נשמע אשר הברכה שבירך עוד-הפעם הייתה בבכיות.
מילא מקומו של אביו בועד להפצת חסידות ושידר ברדיו תוכניות יהדות קבועות במסגרת הועד.
זכה להניח מספר שיחות של הרבי, ישנם מתוך הנחות אלו שהם ההנחה היחידה של ההתוועדות, ההנחות נדפסו בתוך סדרת תורת מנחם - התוועדויות.
מכהן כחבר הנהלת המרכז לעניני חינוך.
ומשמש כמנחה למלוה מלכה התוועדות לכבוד י"ט כסלו שמתארגנת על ידי היכל מנחם בארא פארק.
הוציא לאור את סדרת הספרים "אמרי מרדכי" של דודו הרב מרדכי מענטליק.
במוצאי שבת בראשית, בסיום ההתוועדות, הרבי הבדיל על הכוס וחילק "כוס של ברכה", ובמהלכה עבר אחיינו של הרב מענטליק, הרב זאב יחזקאל כ"ץ, גבאי ביהמ"ד 770, והרבי נתן לו בקבוק משקה עבור הרב מענטליק, שהיה מאושפז אז בבית הרפואה. וכאשר נודע לרבי על פטירת הרב מענטליק, שאל הרבי האם הרב כ"ץ הספיק להעביר לו את הבקבוק?
בידידות גדולה עם הנגיד החסידי הרב ישעיה בוימלגרין
במהלך חודש תשרי נוהג להתוועד עם האורחים והאורחות, לספר להם על השנים הרבות שזכה להיות אצל הרבי.