מידותיו של מלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

אני לא שלם כלל עם הערך המוזר הזה אבל בכל זאת קצת..
אין תקציר עריכה
תגית: עריכה ממכשיר נייד
(אני לא שלם כלל עם הערך המוזר הזה אבל בכל זאת קצת..)
שורה 6: שורה 6:
==בעל ענוה==
==בעל ענוה==


[[אדמו"ר הריי"צ]] אומר כי במיוחד יצטין ה[[מלך המשיח]] במידת ה[[ענווה]] שהיא המידה טובה מכל המידות טובות כלשון [[הרמב"ן]] באגרתו הידועה.
[[מלך המשיח]] יהיה [[ענווה|עניו]] גדול. זאת למרות שיהיה בתכלית הרוממות, וכמו שכתוב{{הערה|1=ישעיה י"א ב'.}} ונחה עליו רוח ה'. וילמד תורה עם [[האבות]] ומשה רבינו. ולמרות רוממותו ילמד גם עם האנשים הפשוטים, ועליו נאמר{{מקור|שעליו נאמר?}} שנאמר{{מקור}}: ו[[ענווה]] צדק… נוראות ימינך.
 
וברחמיו יתן לאשר אין לו ממון שנאמר{{הערה|1=תהלים ע"ב י"ד.}}: מתוך ומחמס יגאל נפשם ויקר דמם בעיניו. ודאגתו תהיה לכל יהודי באשר הוא.{{מקור|[[הרבי]], כמשה רבינו שרדף אחר כבשה אחת להחזירה לעדר. וגואל ראשון הוא גואל אחרון(ראה שמות רבה ב', ד'.)}}
מעלת מלך המשיח היא ענוותנותו הגדולה. אף על פי שיהיה בתכלית הרוממות, וכמו שכתוב{{הערה|1=ישעיה י"א ב'.}} ונחה עליו רוח ה'. וילמד תורה עם [[האבות]] ועם משה רבינו, יהיה עניו ובטל בתכלית בעיני עצמו וילמד גם עם האנשים הפשוטים.
 
==בעל רחמים==
 
מלך המשיח לא יתאכזר לעמו ולא יתנשא עליהם, שנאמר: ו[[ענווה]] צדק… נוראות ימינך.
 
כאשר מלך המשיח יראה אביון, מתחנן לעני שיחזיר לו את הכסף שהלווהו, ולעני לא יהיה מקור לעזרה - ירחם עליו המשיח ויתן לו משלו, שנאמר{{הערה|1=תהלים ע"ב י"ד.}}: מתוך ומחמס יגאל נפשם ויקר דמם בעיניו.
 
==אוהב כל יהודי==
 
אומר [[הרבי]] כי מסופר במדרש שכאשר ראה משה רבינו עליו השלום, שכבשה אחת ברחה מן העדר, הניח את כל העדר, ורץ להחזיר אותה לעדר. מזה לומדים כמה חשובה למשה רבינו כל [[נפש]] מישראל, ואפילו כשמדובר בכבשה שברחה מן העדר, ומכיון שגואל ראשון הוא גואל אחרון{{הערה|1=ראה שמות רבה ב', ד'.}} גם לגבי משיח צדקנו יקר וחשוב כל יהודי באשר הוא שם ואפילו יברח מן העדר.


==בעל יסורים==
==בעל יסורים==
מלך המשיח יהיה בעל יסורים {{הבהרה|מתי?בזמן הגלות????}} והוא מצד אהבת ישראל שלו יסבול למען הגאולה.{{הערה|1=כתבי ה[[רמב"ן]] חלק א' עק שכ"ד}}
הנביא מתאר זאת כיסוירים שסובל למען עמו: {{ציטוטון|אכן חליינו הוא נשא ומכאובינו סבלם ואנחנו חשבנוהו נגוע, מוכה אלוקים ומעונה והוא מחולל מפשעינו מדוכא מעוונותינו
מוסר שלומנו עליו ובחבורתו נרפא לנו כולנו כצאן תעינו, איש לדרכו פנינו, וה' הפגיע בו עוון כולנו}}{{הערה|1=ישעי' נ"ג ד-ו.}}


במדרש מובאת שאלת ה' למשיח: "הללו שגנוזים אצלך עוונותיהם, עתידים להכניסך בעול ברזל, ועושים אותך כעגל הזה שכהו עיניו ומשנקין את רוחך בעול, ובעוונותיהם של אלו עתיד לשונך להידבק בחיכך, רצונך בכך?" אמר משיח לפני הקב"ה: "ריבונו של עולם, בגילת לבי ובשמחת לבי אני מקבל עלי, על מנת שלא יאבד אחד מישראל." {{הערה|1=ילקוט שמעוני.}}.
שלושה חלקים נחלקו הייסורים - אחד נטלו אבות העולם; אחד דורו של שמד, ואחד של מלך המשיח{{הערה|1=מדרש [[תהילים]] פר' ט"ז ד'.}}.
שלושה חלקים נחלקו הייסורים - אחד נטלו אבות העולם; אחד דורו של שמד, ואחד של מלך המשיח{{הערה|1=מדרש [[תהילים]] פר' ט"ז ד'.}}.
ומדוע סובל המלך המשיח כל כך? הדבר קשור ב[[אהבת ישראל]] שלו. משיח יסכים למסור את נפשו למען שליחות הגאולה{{הערה|1=כתבי ה[[רמב"ן]] חלק א' עק שכ"ד}}.
[[הקב"ה]] שואל את המשיח: הללו שגנוזים אצלך עוונותיהם, עתידים להכניסך בעול ברזל, ועושים אותך כעגל הזה שכהו עיניו ומשנקין את רוחך בעול, ובעוונותיהם של אלו עתיד לשונך להידבק בחיכך, רצונך בכך?… אמר משיח לפני הקב"ה: ריבונו של עולם, בגילת לבי ובשמחת לבי אני מקבל עלי, על מנת שלא יאבד אחד מישראל {{הערה|1=ילקוט שמעוני.}}.
אכן חליינו הוא נשא ומכאובינו סבלם
ואנחנו חשבנוהו נגוע, מוכה אלוקים ומעונה
והוא מחולל מפשעינו מדוכא מעוונותינו
מוסר שלומנו עליו ובחבורתו נרפא לנו כולנו כצאן תעינו, איש לדרכו פנינו, וה' הפגיע בו עוון כולנו{{הערה|1=ישעי' נ"ג ד-ו.}}.


==בעל גבורה==
==בעל גבורה==
5,403

עריכות