שיחת משתמש:שלום/ארכיון 14: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 222: שורה 222:
אני עוד לא מכיר מספיק את מנהגי המקום ולכן אשאל:
אני עוד לא מכיר מספיק את מנהגי המקום ולכן אשאל:
מדוע נמחק הערך [[אדמו"ר הצמח צדק ותנועת ההשכלה]], האם לא צריך קודם להתקיים דיון על כך? אני למשל התנגדתי למחיקתו, אולי יש עוד כמוני. האם התקיים דיון והצבעה? מהו הנוהל בחבד פדיה?    [[באהבת ישראל נביא את הגואל]]  [[משתמש:ינון גלעדי|ינון גלעדי]] - [[שיחת משתמש:ינון גלעדי|שיחה]] 04:27, 17 בנובמבר 2016 (UTC)
מדוע נמחק הערך [[אדמו"ר הצמח צדק ותנועת ההשכלה]], האם לא צריך קודם להתקיים דיון על כך? אני למשל התנגדתי למחיקתו, אולי יש עוד כמוני. האם התקיים דיון והצבעה? מהו הנוהל בחבד פדיה?    [[באהבת ישראל נביא את הגואל]]  [[משתמש:ינון גלעדי|ינון גלעדי]] - [[שיחת משתמש:ינון גלעדי|שיחה]] 04:27, 17 בנובמבר 2016 (UTC)
:הכלל הוא כי כאשר מתקיים דיון הולכים לפי רוב דיעות. הצבעה מקיימים רק כאשר יש אכן ספק רציני, דהיינו שיש כמה משתמשים לכל צד, ובאופן שאחד מהצדדים מתעקש על הצבעה. במקרה דידן, שהיה רק תומך 1 בהישארות הערך ו3 תומכים במחיקתו (היינו - שף ויתיב מציב התבנית, כתית למאור בדף השיחה, ואנכי הקטן מוחק הערך), אין צורך לקיים הצבעה. אגב, ליתר דיוק הערך לא נמחק אלא אוחד: כלומר תוכנו הועבר לערך מתאים וממוקד יותר ([[תנועת ההשכלה]]). --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ט"ז בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 04:49, 17 בנובמבר 2016 (UTC)
:הכלל הוא כי כאשר מתקיים דיון הולכים לפי רוב דיעות. הצבעה מקיימים רק כאשר יש אכן ספק רציני, דהיינו שיש כמה משתמשים לכל צד, ובאופן שאחד מהצדדים מתעקש על הצבעה. במקרה דידן, שהיה רק תומך 1 בהישארות הערך ו4 תומכים במחיקתו (היינו - שף ויתיב מציב התבנית, כתית למאור בדף השיחה, [[שיחה:תנועת ההשכלה|קרייזי]], ואנכי הקטן מוחק הערך), אין צורך לקיים הצבעה. אגב, ליתר דיוק הערך לא נמחק אלא אוחד: כלומר תוכנו הועבר לערך מתאים וממוקד יותר ([[תנועת ההשכלה]]). --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ט"ז בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 04:49, 17 בנובמבר 2016 (UTC)

גרסה מ־06:52, 17 בנובמבר 2016

ההודעה האחרונה בדף השיחה של שלום/ארכיון 14 התקבלה מהמשתמש שלום בתאריך ט"ז בחשוון ה'תשע"ז.
Spumoni
משתמש זה הינו מפעיל מערכת בחב"דפדיה
תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

א - ב - ג - ד - ה - ו - ז - ח - ט - י - יא - יב

בוט - הסתרה

באמת, קהילת חב"ד ליובאוויטש חב"דפדיה מעריכה ומוקירה את פועלך הרב. אך אם אפשר לא לעשות בוט דרך המשתמש הראשי שלך, כי זה ממלא את הדף של השינויים האחרונים ללא תועלת (אני מדבר על פתיחת הראשי תיבות למיניהם) • כתית למאורבית הבד 23:48, 20 בספטמבר 2016 (UTC)

בעיקרון יש משהו בדבריך. אבל הסיבה שאני עושה בתקופה זאת דרך המשתמש הראשי שלי הוא מכיון שבאופן כללי כשמבצעים פעולות על ידי בוט תמיד יש כמה פעולות שצריך לבטל, מה שקשה מאוד כידוע כשנעשה על ידי בוט וזה מוסתר באופן אוטומטי, ומכיון שבתקופה זאת אין הרבה עריכות בחב"דפדיה שאינן "בוטיות" כמו החלפת קטגוריות ופתיחת ראשי תיבות אני מעדיף לעשות זאת דרך המשתמש הראשי שלי. יש סיבה נוספת שעדיף לעשות דרך המשתמש הראשי שלי, מכיון שב90 אחוז מהערכים אז כל העריכות האחרונות הם של "שלום בוט2" מה שמפריע לעשות שחזור עריכה אחת במקרה של טעות וד"ל. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ח באלול ה'תשע"ו, למניינם 00:05, 21 בספטמבר 2016 (UTC)
איך שלא יהיה, מילוי השינויים האחרונים עוברים את הטעם הטוב... • כתית למאורבית הבד 16:04, 22 בספטמבר 2016 (UTC)
צודק.--הנחה - שיחה 21:03, 22 בספטמבר 2016 (UTC)

אזהרה

ראה לתשומת לבך, זו אזהרה אחרונה לפני שאתחיל להתנכל לערכים החדשים שלך.. תתחיל בבקשה לכתוב מקורות. זה לא המלצה, זה דרך חיים! בנוסף לכך, אני מקווה שלא החלפת ג' כרכים בגם כן... ובערך על דצח"מ צ"ל בפניה לערך מורחב על צומח, ובאם אין אלא הוא הפניה לגוף הערך, יש למחוק את הקישור עד לכתיבת הערך השלם. • כתית למאורבית הבד 06:18, 21 בספטמבר 2016 (UTC)

אין כמו אזהרות של שנים וחצי בלילה...

1. לתשומת לבך בכל הערכים שלי יש מקורות, (אולי להוציא מעידות חד פעמיות).

2. יוצאים מן הכלל הם ערכים שמסכמים תשובה בצמח צדק עם כמה עשרות מראי מקומות, שבהם איני רואה חובה לטרוח לצטט את כל המראי מקומות כשיש הפניה ראשית לדברי הצמח צדק. הצורך החיוני במקורות הוא כדי לוודא נכונותו של מידע, מה שלא קיים בערכים כאלו.

3. יש ערכים בודדים (כמו חלב) שנכתבו מתוך זכרון של כלליים בסיסים בחסידות, ולא מתוך חיפוש בתוכנות ולכן אין בו מקורות, אבל זה לא שונה ממאות הערכים שכתב סומכוס בחסידות שגם להם אין מקורות. '

4. כמו כן יש ערכים (כמו ריח) שנעתקו מערכים אחרים (אבות), ויש בהם מקורות כפי שיש באותם ערכים שמהם נעתקו. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ח באלול ה'תשע"ו, למניינם 06:34, 21 בספטמבר 2016 (UTC)

ובכן, אם תשאל אותי אומר לך ש:
  1. מקורות פרטניים?
  2. ערכים שמסכמים תשובה בצ"צ צריכים לבוא עם לפחות 10 מראי מקומות בסיסיים בסוגיה.
  3. הערכים שכתב סומכוס מהווים בושה לחב"דפדיה ולאינטלגנטציה של קוראיה. אנו לא פלטפורמה של תאוריות, הכל צריך לבוא עם מראי מקומות. כשאני נכנס לערך על לחם לדוג', חוץ מזה שאין בו התייחסות לדיני הלחם וברכתו, או לעניין הלחם ברוחניות שהוא תורת הנגלה, והבאת ביאור אד"ש בד' ראשי שנים ל"א בנוגע לחיטה=תורה. ושרין התינוק יודע לקרות אבא וכו', וההתייחסות היחידה הקיימת היא על הקשר לגמרא, זה מזולזל.
  4. ערכים שנעתקו (רק) מערכים אחרים, לענ"ד מהווים סימן על נחשלות ואיבוד הצפון.
וכאמור כמה פעמים, אני מדבר על תופעה, ואבקש את סליחת כת"ר מראש, באופן שאם יבחר להיפגע זה יהיה על חשבונו האישי בלבד! • כתית למאורבית הבד 06:58, 21 בספטמבר 2016 (UTC)
  1. כן. רוב מוחלט של הערכים שאני יוצר הם על ידי חיפוש והעתקת הקישורים.
  2. כתבתי לך את דעתי. אתה רשאי לכתוב את דעתך.
  3. ערכים שיש בהם ביאורים בחסידות בהכרח שיהיה להם מקורות. הערכים שכתב סומכוס הם רק מציאות הספירתו והעולמות בקבלה (דבר לא מושלם, אך עדיף מכלום). לדברים כאלו אי אפשר לתת מקורות. למשל להסביר שה' חסדים זה הארה בסיסית של אבא שמאירה בז"א זה דבר שמוזכר אלפי פעמים בקבלה ובחסידות ולא שייך להביא לזה מקור ספיציפי. בנוגע לערך על לחם: כבר התקיים דיון בעבר בנוגע לשאלה האם יש מקום לערך שיש בו רק התייחסות לנושא בחסידות או שחייב להיות גם על הערך בהלכה - אני חולק עליך במלוא התוקף כמו שכתבתי בדיון שנכתב אי שם. גם אם לא הובא על ערך מסויים כל המושגים שלו בחסידות, יש לו מקום בחב"דפדיה, לא כל ערך יכול להראות כמו נפש אלוקית.
  4. מדובר במקרים בודדים, אך לענ"ד אין בזה בעיה.
  5. אין מקום להפגע. אם תרצה דווקא שאפגע תודיע לי מראש, ואני אנחה את השם משתמש שלי להפגע ולהתייחס בהתאם (אני לא מתחייב כי הבן אדם העומד מאחורי המחשב יפגע גם הוא; סביר להניח שלא). שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ח באלול ה'תשע"ו, למניינם 07:05, 21 בספטמבר 2016 (UTC)
3.א. יש לציין למקור עיקרי בנושא. או מקום שמבאר את הנושא.
ב. לא אמרתי שצריך לכתוב הכל, אבל הערך לחם באופן ספציפי ממש ממש לא נראה טוב. ובפרט שבחסידות ישנם הסברים יותר קונקרטיים על מהותו של הלחם לא רק בתור גמרא...

4. כמדומני שעם השקעה של עוד כצה דקות ניתן לפח יותר מאשר העתקה גרידה. 5. כתית למאורבית הבד 07:13, 21 בספטמבר 2016 (UTC)

תבנית:עמוד ראשי

תוכל להוסיף קישורים לפורטל הזה והפורטל הזה במקום הקטגוריות?--אני אוהב כל יהודי - יחי המלך המשיח י"ח באלול ה'תשע"ו שנת הקהל 20:46, 21 בספטמבר 2016 (UTC)

הרשאת העברה

רבי

אפשר הרשאת העברה למרחב הערכים? ביקשתי בדף הבקשות בפסיקה"הרשאה" בערך לפני שבועיים ולא נעניתיRuven.b - שיחה 10:04, 23 בספטמבר 2016 (UTC)

@Ruven.b: כמדומני שזה דורש וותק של 30 יום. ויתכן שגם מינימום של עריכות... • כתית למאורבית הבד 10:27, 23 בספטמבר 2016 (UTC)
נראה לי שאני כבר יותר מארבעים יום כאן וערכתי למעלה מהמינימוםRuven.b - שיחה 11:19, 23 בספטמבר 2016 (UTC)
1. מה ברצונך להעביר, אולי אוכל לעשות בשבילך? 2. המקום הוא בדף השיחה של שלום.• כתית למאורבית הבד 11:29, 23 בספטמבר 2016 (UTC)
אגב אני לא מחלק סמכויות, אלא משתמש:שיע.ק. לעצם הענין אני משער שנדרש סף מסויים של עריכות, ומעיון ברשימת התרומות של כבודו מתברר שערך כ10 עריכות בלבד (עריכות בדפי שיחה אינן נחשבות). --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ' באלול ה'תשע"ו, למניינם 14:17, 23 בספטמבר 2016 (UTC)

ערים

האם לדעתך כדאי לשים לכל עיר את ה"סמל" שלה? • כתית למאורבית הבד 21:16, 25 בספטמבר 2016 (UTC)

אני חושב שלא מתאים. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ב באלול ה'תשע"ו, למניינם 22:47, 25 בספטמבר 2016 (UTC)

טובה

תעשה לי טובה, ותעביר את הקבצים של JPG שבאותיות הא"ב לדפים אחרים, אין לי זמן להעביר את כולם..• כתית למאורבית הבד 01:16, 28 בספטמבר 2016 (UTC)

כולל טיפול בדפים שמשתמשים בהם • כתית למאורבית הבד 01:17, 28 בספטמבר 2016 (UTC)
אולי פשוט תתן שמות לקבצים שלך בשם "גימל" "דלת" וכיו"ב? ונחסוך בזה הרבה עבודה. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה באלול ה'תשע"ו, למניינם 02:47, 28 בספטמבר 2016 (UTC)
במבט נוסף, איני בטוח שיש שבכלל עוד קבצים שבשמות הא"ב. עד ט' בדקתי. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה באלול ה'תשע"ו, למניינם 02:49, 28 בספטמבר 2016 (UTC)

שיחת תשמ"א

שלום איני יודע אם הציון לשיחת הרבי במ"א בערך צמצום בבחינת מרובע שייכת לך, א"כ חשוב לי לדעת מקור יותר ברור אשמח אם תציין.--הנחה - שיחה 14:32, 28 בספטמבר 2016 (UTC)

ברור שכל מה שכתבתי מיוסד על השיחה הנ"ל. מה הבעיה בדיוק? --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה באלול ה'תשע"ו, למניינם 14:33, 28 בספטמבר 2016 (UTC)
אין כלל בעיה רק שלא מצויין היכן הרבי דיבר על כך בתשמ"א, ומעניין לראות את כל העניין.--הנחה - שיחה 14:44, 28 בספטמבר 2016 (UTC)
אם כוונתך לקישור שהועבר כעת לערך קו, הרי יש שם קישור מדוייק לעמוד. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה באלול ה'תשע"ו, למניינם 14:59, 28 בספטמבר 2016 (UTC)
לא מצאתי קישור לתשמ"א שעדיין מופיע בערך צמצום בבחינת מרובע ולא מצויין כלל מתי בשנה ההיא אמר הרבי שיחה זו.--הנחה - שיחה 21:14, 28 בספטמבר 2016 (UTC)
המקור הופיע שורה לאחר מכן (בסוף הקטע) והזזתי אותו קדימה למקום בו הנחת את בקשת המקור. --שלום בוט2 - שיחה 04:06, 29 בספטמבר 2016 (UTC)
1.אתה נראה כעוס מהמחיקה, נמקתי אותה, אם נראה לך שאני טועה אשמח שתביע דעתך בדף השיחה (חוץ מזה שלדעתי הקטע שמחקתי אינו מבואר מספיק ויש לערכו).. 2. בקשר למקור אולי רק המסך שלי מציג "מ" במקום "נ" אצלי המחשב מדפיס למסך "תשמ"א" ולכן לא חיפשתי "תשנ"א". 3.עכשיו אחרי שראיתי את המקור אני אכן חושב היכן מקומו בערך.--הנחה - שיחה 04:29, 29 בספטמבר 2016 (UTC)
אני לא כעוס מהמחיקה בכלל, שהרי הקטע הועבר למקום הרוולנטי. אך אני קצת מתפלא שמכיון שיש מקור בסוף הקטע ויש קצת דומות בין "תשנ"א ל"תשמא" אז יש סברא שמדובר בטעות אנוש, ויש ליישב. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו באלול ה'תשע"ו, למניינם 13:48, 29 בספטמבר 2016 (UTC)
מה יש ליישב? --הנחה - שיחה 18:34, 10 באוקטובר 2016 (UTC)
הכוונה היא שצריך ישוב הדעת לפני שכותבים משהו... שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ח' בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 18:36, 10 באוקטובר 2016 (UTC)

כפרות

אין בחב"דפדיה ערך על כפרות--גמר חתימה טובה אני אוהב כל יהודי - יחי המלך המשיח ח' בתשרי ה'תשע"ז 16:31, 10 באוקטובר 2016 (UTC)

מענדל

ללא נקיטת צד בעניין, היתה הצבעה?--הנחה - שיחה 18:21, 10 באוקטובר 2016 (UTC)

לא. יש על זה הוראה מפורשת מהרבי. כמובן שאם מישהו חושב שצריך הצבעה על זה אין לי בעיה, אך עד עתה בדפי השיחה השונים (ראה שיחה:מנחם מענדל פוטרפס ועוד - לא ראיתי שיהיו מתנגדים). --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ח' בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 18:23, 10 באוקטובר 2016 (UTC)
עכשיו אני רואה שבנוגע לשמו של הרבי יש החלטה בדף השיחה שם שיהיה בלי ע' כדי שיקפוץ בגוגל. אולי נשמע כאן עוד דיעות אבל בנוגע לשאר הערכים שאין בגוגל עוד תוצאות כמעט איני רואה סיבה מיוחדת שיהיה בלי ע'. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ח' בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 18:26, 10 באוקטובר 2016 (UTC)
ההוראה של הרבי ידועה ומפורסמת, ולכן אחד הדברים הצורמים ביותר למשתמש החדש היא תופעה זו, אלא שתמיד חשבתי שהוא עניין עקרוני וכו', ופתאום ברגע אחד השתנה, התפלאתי...--הנחה - שיחה 18:33, 10 באוקטובר 2016 (UTC)

טיפול

האם תוכל לטפל בשם ערך זה? שף ויתיבקאנפרענץ רום

שינה בסוכה

הנך מוזמן להביע דעתך בערך שינה בסוכה ברצוני להעלותה להצבעה בקרוב למומלצות.--הנחה - שיחה 22:21, 12 באוקטובר 2016 (UTC)

לא מתאים, לדעתך?--הנחה - שיחה 18:46, 15 באוקטובר 2016 (UTC)
מתאים וחצי. השאלה היא במה אפשר לעזור, כלומר איזה קטע נראה לך טעון שיפור? שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ד בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 00:46, 16 באוקטובר 2016 (UTC)
אז לדעתך אפשר כבר להעלות אותו להצבעה?--הנחה - שיחה 03:58, 16 באוקטובר 2016 (UTC)
כן. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ד בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 14:26, 16 באוקטובר 2016 (UTC)

י"ג מדות הרחמים

ישר כח על כל העבודה! שתי שאלות: 1. יש ערך על י"ג מידות הרחמים. האם יש אפשרות לשלב בין הערך לתבנית שעשית, או שבד"כ משאירים את זה כשתי דברים? 2. נראה שאתה כותב "מידות" (עם יו"ד) ולא מדות. לדעתי זו טעות, וכדאי לעשות החלפה. להעיר שבערך על י"ג מדות הרחמים, זה בלי יו"ד. מ. פינחסי - שיחה • י"א בתשרי ה'תשע"ז

1. בוודאי. 2. בלשון הקודש אתה צודק. אבל הערכים כאן והכתיבה זה בעברית. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 02:53, 13 באוקטובר 2016 (UTC)
בוודאי שמה? מ. פינחסי - שיחה • י"א בתשרי ה'תשע"ז
ושאלה נוספת, מה העניין לעשות גם תבנית וגם קטגוריה? מ. פינחסי - שיחה • י"א בתשרי ה'תשע"ז
לא הבנתי מה כוונתך לשלב? חשבתי שהתכוונת אם לקשר בין הערך לתבנית, ועל זה השבתי שכן. בנוגע לקטגוריה - כן הוא בכל התבניות שבחב"דפדיה, כמו למשל תבנית אותיות, ראש השנה וכו'. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 03:58, 13 באוקטובר 2016 (UTC)
א. לענ"ד צ"ל בערכים בלי ו' החיבור (ונקה, ורב חסד, וכו'). וכפשוט שהתבנית של הי"ג מידות צ"ל בכל המידות. להתראות - שיחה 03:40, 13 באוקטובר 2016 (UTC)
בספרי החסידות מזכירים תמיד את המידות בתוספת ו'. למשל לשון אדה"ז: "ודרך פרט זהו ענין תיקון ואמת שבי"ג ת"ד שהוא בחי' הארת פנים"... ועוד בנוגע לונקה, שנאמר עליו שהוא אותיות קונה, הלא זה דווקא עם הו' החיבור, וכל זה מורה שהמידות הם דווקא עם הו'. ועוד, איך יראו ערכים כמו: חטאה? פשע? הלא הערכים אינם על החטא ועל הפשע, אלא על ההמשכה של נושא ל"וחטאה". --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 03:58, 13 באוקטובר 2016 (UTC)

בקשת עזרה

הפעלתי בהעדפות שלי את הגאדג'ט שנקרא: פופאפ, המציע תצוגה מקדימה לערכים. בהתחלה זה עבד לי, אבל לחצתי על איזה משהו שהפסיק את זה. אני לא יודע מה בדיוק עשיתי, אשמח אם תעזורלי לסדר את זה מ. פינחסי - שיחה • י"ח בתשרי ה'תשע"ז

אין לי אפשרות לדעת על מה לחצת. אני מציע שתכנס שוב להעדפות ותסדר את הענין.
אגב איני מבין בכלל למה היית צריך להפעיל בשביל זה העדפה מיוחדת, אם אני לא טועה לכל אחד יש אוטומטית אפשרות תצוגה מקדימה. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ח בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 17:27, 20 באוקטובר 2016 (UTC)
זה בדיוק מה שעשיתי. לחצתי בהעדפות/גאדגטים על האפשרות של "פופאפ", וזה אכן עבד. אבל פתאום זה הפסיק. מ. פינחסי - שיחה • י"ח בתשרי ה'תשע"ז

תודה ענקית בשמי ובשם אלפי משתמשי האתר

הרשה לי להביע את הערכתי על מסירותך העצומה למיזם הגדול שלנו ולהפצת היהדות והחסידות. --שיעשיחה כ"ד בתשרי ה'תשע"ז 23:10, 26 באוקטובר 2016 (UTC)

תודה רבה לכולנו על כל הטרחה המשותפת! שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ד בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 23:15, 26 באוקטובר 2016 (UTC)

תמונות

האם יש לך אפשרות לטפל בזה? ישר כח מראש מ. פינחסי - שיחה 23:17, 27 באוקטובר 2016 (UTC)

יש את הדרך הפשוטה. להעתיק מאתר אחר שבו יש תמונות רבות (ראה למשל: חסידות ביאלא) ולשנות את שם התמונה כפי הצורך. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 23:35, 27 באוקטובר 2016 (UTC)

הוספת תבניות

ראיתי שהוספת את תבנית א' בחשוון, וחבל שבשביל לחסוך זמן עשית את זה לא בצורה אחידה כמו כל התבניות, הכולל:

  1. שמירה על סדר הכרונולוגי של התאריכים.
  2. ניסוח אחיד ('נולד' ו'נפטר' בתחילת המשפט ולא בסוף).
  3. קביעת עובדה שרירותית להכניס גם תאריכים שאינם ימי חב"ד.
  4. שהפתיח יהיה 'בא' בחשוון תר...' ולא השנים בלבד (העתקה טכנית, בלי שום עבודה).

להעיר, שאם העבודה היתה העתקה גרידא, מזמן היו מסיימים להכניס את כל התבניות. להתראות - שיחה 09:18, 30 באוקטובר 2016 (UTC)

כל עוד לא נקבעה החלטה בענין, אז כל מי שפועל כאחת מהצדדים הוא בעצם עושה "פעולה שרירותית". בנוגע לשאר העניינים, אני מותיר לך את הכבוד לשנות כטוב בעיניך, סה"כ רציתי לסייע ולעזור, שלום ולהתראות. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 17:08, 30 באוקטובר 2016 (UTC)

זאב טביב

למה מחקת את הערך על זאב טביב, לפני שהתקיים דיון בעניין??? -- נכתב ע"י משה מושיאשוילי ששכח לחתום את שמו.

@משה מושיאשוילי: הגיעו תלונות מכמה עורכים בפרטי, והגיעה גם פניה ממנו דרך אחד העורכים.
איך שלא יהיה, הערך הנ"ל היה נראה כבדיחה. שלום בוט2 - שיחה 18:02, 30 באוקטובר 2016 (UTC)
מר מושיאשוילי, קשה לי למצוא את המילים המתאימות להתייחס בעדינות למעשיך המחוצפים. לכתוב ערך שכל כולו בדיחה מהאיש, מעצמך, וכמובן בדיחה מחב"דפדיה, ועוד להתלונן למה הוא נמחק?! בכל אנציקלופדיה תקינה היית נחסם מיד, ובגלל שזאת לא אנציקלופדיה תקינה מספיק, אסתפק באזהרה בדף שיחתך. מקוה שתקח לתשומת לב. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 03:35, כ"ט בתשרי, הקהל ה'תשע"ז

קישור חיצוני

האם תוכל בבקשה לטפל בקישור החיצוני בערך זלמן מדוברובנה? זה קישור פגום לאחד מגליונות התמים..• כתית למאורבית הבד 06:09, 31 באוקטובר 2016 (UTC)

בנושא הזה רק שיע מתמצא. יש בהתחלת דף השיחה שלו פסקה העוסקת בעניין. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 06:25, 31 באוקטובר 2016 (UTC)
סוג קישורים אלו לא ניתן לתיקון. הם מחקו את האתר שבו היו גליונות בית משיח והתמים הישנים, עוד לפני המעבר לאתר החדש. וראו ההערה שהוספתי בסוף הערך שם, כדאי לעשות תבנית מתאימה עם טקסט אפור קצת קטן ובסוגריים) מקווה שאגיע לזה. --שיעשיחה ו' בחשוון ה'תשע"ז 14:40, 7 בנובמבר 2016 (UTC)

מחיקת דובער זיסמן

אני מוחה בתוקף! לפחות להעביר אותו לדף תחת המשתמש שיצר אותו, אבל למחוק לגמרי את תוכן הערך מרחבי המרשתת?! להתראות - שיחה 13:33, 4 בנובמבר 2016 (UTC)

אם אתה מתנגד עדיין בתוקף למחיקה, ומוכן לנמק זאת בתשובה לטענותיו בדף השיחה, אז לא רק שאצטרך לשחזר אותו לארגז חול, אלא שלפי הכללים אני אמור לשחזר אותו לגמרי. נא להודיע לי. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ג' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 14:24, 4 בנובמבר 2016 (UTC)
עניתי. ובכל אופן, לפחות לעת עתה נא להחזיר לדף משתמש (כך אגב גם עשינו כשבערל'ה וולף ביקש למחוק את הערך אודותיו ובקשתו התקבלה). להתראות - שיחה 17:15, 5 בנובמבר 2016 (UTC)

אנא עיין ב

http://chabadpedia.co.il/index.php/%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%AA_%D7%A7%D7%98%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94:%D7%9E%D7%A0%D7%94%D7%92%D7%99%D7%9D_%D7%9C%D7%97%D7%92%D7%99_%D7%94%D7%A9%D7%A0%D7%94

וכן ב: שיחת קטגוריה:מנהגי תשרי


ינון גלעדי - שיחה 02:49, 6 בנובמבר 2016 (UTC)

שאלה

לפני כמה דקות כתבת לי מסר בשיחה שלי, איך זה שבמסר כתובה השעה 4:07 ואילו ברשימת המעקב, כתוב את השעה (כנראה האמיתית) 6:06??? אותה שאלה על טקסט זה עצמו שאני כותב כרגע - מדוע?? ינון גלעדי - שיחה 04:10, 6 בנובמבר 2016 (UTC)

לא יודע. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ה' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 04:25, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
מהו איזור הזמן שהגדרת בהעדפות שלך? תשנה אותו לאיזור הזמן של ארץ הקודש • כתית למאורבית הבד 21:03, 6 בנובמבר 2016 (UTC)

ביטול עריכה ישנה

ישנה אפשרות לבטל עריכה ישנה? כלומר, עריכה שכבר בוצע שינוי נוסף אחריה? ראה לדוגמא השינויים בערך רשימות שבוצע ממש עכשיו.--הנחה - שיחה 09:51, 6 בנובמבר 2016 (UTC)

כניסה להסטוריית גרסאות ובחירה בגרסא שלפני השינוי ושמירה. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ה' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 15:11, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
דווקא לא הצלחתי הוא כתב לי שא"א לבטל את הגירסה כי יש כבר גירסה נוספת אחריה, ושאלתי היות וראיתי כאלו שכן ביטלו איך עשו זאת.--הנחה - שיחה 22:53, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
תכנס ל"הבדל בין גירסאות", ותעשה "עריכה" של הגירסה הרצויה, ותתעלם מהעריכה. או שתכתוב את מה אתה רוצה לשחזר, ואנסה לעזור לך.. • כתית למאורבית הבד 06:59, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
רק לזכור כמובן שזה מבטל לא רק את העריכה הישנה אלא גם את כל השינויים שלאחריה. --שיעשיחה ו' בחשוון ה'תשע"ז 14:30, 7 בנובמבר 2016 (UTC)

חמדת ימים

לא רציתי להיכנס למלחמת עריכה, אך התנהגותך היא בלתי הוגנת בעליל. אמנם כתבת שישנם שני צדדים אך אז עשית זאת באופן שיהיה ברור לכל קורא מי (לדעתך) צודק. כאשר הינך כותב "היו כאלה שטענו שהוא ספר שבתאי, טענות אלה הופרכו" זוהי גניבת דעת, שכן גם טענותיו של בעל אוצר חמדת ימים הופרכו. כתיבה אובייקטיבית פירושה 'ישנם הטוענים כך וישנם הטוענים כך'. כמו כן כאשר אתה כותב שגדולי עולם קיבלו את הספר משמע שאלה שלא קיבלוהו היו ריקים ופוחזים או שהיו יחידים וכיום כל הגדולים מודים בקדושתו, ולא היא ישנו אחד אשר אף שאין מתחשבים כל כך בדעתו באתר זה מכל מקום נמנה הוא על גדולי עולם לכל הדעות (כוונתי לרבי מליובאוויטש) והוא כותב במכתב אשר אין ללמוד בספר זה, עד כאן עובדות, מכאן ואילך פרשנות. שף ויתיבקאנפרענץ רום 05:30, 10 בנובמבר 2016 (UTC)

1. כוונתי היתה לכתוב שעל כל הטענות יש תשובות, אדרבה אם יש לך לשון טובה יותר אתה מוזמן להשתמש בה. 2. כתבתי "גדולי עולם" מכיון שלא הספקתי לכתוב את רוב שמותיהם של המגינים בעד הספר (הסתמכתי על הקורא שיראה בספר שבקישורים חיצוניים אם חשוב לו), בניגוד לפסקה הראשונה שדווקא בה הבאתי את שמותיהם של אותם גדולי עולם דהיינו היעב"ץ כו' וממילא לא הוצרכתי לכתוב תוארים אלו. 3. המכתב - שככל הנראה אליו כוונתך, משתמש בלשון עדינה בהרבה מזו שאתה מצטט שוב ושוב (ראה בקישורים שבהערות בסוף הערך). בכל אופן אין לי כל טענות על כך שכבר מתחילה הינך מייחס לי כוונות רעות ומגמתיות, מכיון שסוף כל סוף זהו שורש נשמתך - ביקורת, טענות והערות תוקפניות. מכיון שאתה משתמש בקו השמאל כדי לכתוב את דבריך, אני משתדל לעורר את קו השמאל שבנפשי ולהתייחס אליך בהתאם --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ט' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 05:36, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
1. ועל כל התשובות יש פירכות. 2. היעב"ץ (אם מותר להתבטא כך) היה קיצוני ומקו השמאל (הרבה יותר ממני). גם גדולי עולם הרבה פחות קיצוניים התנגדו לספר, ראיה לצד שלך שהמנחת אלעזר שהיה בדומה קצת ליעב"ץ כתב בלשון מתונה על הספר (שלטו בו זרים. - אגב באותה תשובה הוא מתבטא בביטוי מסויים אודות חלק מאחב"י, ואכ"מ). ראיה לאידך גיסא שגדולי ישראל מתונים התנגדו לספר בחריפות. 3. אינני יודע לאיזה מכתב כוונתך, ועכ"פ אני ציטטתי רוח הדברים ולא מילולית.
בנוגע לשורש נשמתי הרי 1. לעת"ל יאמרו ליצחק דוקא אבינו. 2. אינו ענין לכאן, אתה כתבת בלשון ששוללת לגמרי טענות הפוסלים ואני ניסיתי לרכך. שף ויתיבקאנפרענץ רום 05:49, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
הנקודה היא אחת - הסתכלותך על הערך, כמו על כל האתר, ובעצם על כל העולם (הזה?) הוא בקו השמאל. הבעיה היא שיש להמתיק את הגבורות בשרשם, ואני מנסה להאיר עליך את השורש, בדרכים נסתרות שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ט' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 05:54, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
לא תצליח, באבא אמזגלו לקח אותי תחת חסותו... שף ויתיבקאנפרענץ רום 05:56, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
יש דרכים בחסידות, שגם באבא אמזגלו לא יוכל להם... נאיר עליך את הגבורות ממותקות שבבחינת זהב... שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ט' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 05:58, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
אני מוחה על ביזוי קדושי ישראל, ובכל הנ"ל יש רק הסחה, אך לא מענה לטענותיי. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:00, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
אוקיי נחזור לעניין. בנוגע למתנגדים על הספר הבאתי גם את הקאמרנער, וגם את רבי נפתלי מרופשיץ שבעצם מצדיק חלק מהטענות על מחבר הספר (אך סובר שהוא תוקן). ברשימת התומכים הבאתי לא הבאתי ציטוטים מפורשים שתומכים בספר, רק הוכחות לצדקת הספר מכך שהוא הובא בספרים קדושים. בנוגע לעצם הטענה שמחבר הספר הוא רבי בנימין הלוי לא הבאתי שמות (זה מחקר ארוך שהובא בספרים שבקישורים), לא היה לי אלא לכתוב "גדולי עולם"... ואם כ"כ אכפת לך תמחוק את המילים, ביג דיל. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ט' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 06:04, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
אין לי כח להתווכח, אני פורש ללינת לילה וממליץ לך גם לעשות כן, אך היכון! מחר אני חוזר תוקפני כפי שמעולם לא הייתי... שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:13, 10 בנובמבר 2016 (UTC)
ממליץ לך להשקיע את הכוחות בגבורות אחרות (פרטים באישי אם תרצה). שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ט' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 06:19, 10 בנובמבר 2016 (UTC)

לתשומת ליבו של כת"ר

משהו שהיה צריך להמחק לפני חודשים... לטיפולך • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 01:14, י' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז

היכונו לביאת המשיח

הקטע הנ"ל מתאים יותר למאמר עיוני אודות סיום עבודת השליחות, לא לערך אנציקלופדי על הקמפיין 'היכונו' יעקב בן שמואל - שיחה 14:12, 13 בנובמבר 2016 (UTC)

זה ערך על התכוננות, וממילא שייך אליו קטע זה: "שכעת עבודת בירור הרע מהעולם כבר הושלמה, ולכן זהו זמן הגאולה בפועל, וכל התעכבות מיותרת הינה בלתי מובנת, אך דורשת יותר התכוננות והפנמה, לכך שתיכף תבוא בפועל הגאולה". --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ב בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 14:24, 13 בנובמבר 2016 (UTC)

אבל זה לא ערך על התכוננות, זה ערך על הקמפיין. את הקטע הזה צריך לכתוב בערך שמדבר על ההכנה לביאת המשיח יעקב בן שמואל - שיחה 14:26, 13 בנובמבר 2016 (UTC)

אבל הערך אמור לכל הפחות להסביר את המילים "היכונו לביאת המשיח" שהוא מילות הקמפיין. נשמח לשמוע דיעות נוספות.--שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ב בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 14:32, 13 בנובמבר 2016 (UTC)

לא אמרתי שלא צריך להסביר, להיפך, את רוב ההסבר שם צריך להשאיר, אבל לא צריך להיסחף... ערך צריך להיות קליל ככל האפשר, בלי להתחיל להתפלפל יעקב בן שמואל - שיחה 14:48, 13 בנובמבר 2016 (UTC)

מצטרף לדברי מר בן שמואל, הערך בעיקרו סקירה היסטורית ולא הסבר עיוני של תוכן המושג. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 19:12, י"ב בחשוון, הקהל ה'תשע"ז
נו נו, מצידי שמישהו ישחזר. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ב בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 19:18, 13 בנובמבר 2016 (UTC)

שאלה

אני עוד לא מכיר מספיק את מנהגי המקום ולכן אשאל: מדוע נמחק הערך אדמו"ר הצמח צדק ותנועת ההשכלה, האם לא צריך קודם להתקיים דיון על כך? אני למשל התנגדתי למחיקתו, אולי יש עוד כמוני. האם התקיים דיון והצבעה? מהו הנוהל בחבד פדיה? באהבת ישראל נביא את הגואל ינון גלעדי - שיחה 04:27, 17 בנובמבר 2016 (UTC)

הכלל הוא כי כאשר מתקיים דיון הולכים לפי רוב דיעות. הצבעה מקיימים רק כאשר יש אכן ספק רציני, דהיינו שיש כמה משתמשים לכל צד, ובאופן שאחד מהצדדים מתעקש על הצבעה. במקרה דידן, שהיה רק תומך 1 בהישארות הערך ו4 תומכים במחיקתו (היינו - שף ויתיב מציב התבנית, כתית למאור בדף השיחה, קרייזי, ואנכי הקטן מוחק הערך), אין צורך לקיים הצבעה. אגב, ליתר דיוק הערך לא נמחק אלא אוחד: כלומר תוכנו הועבר לערך מתאים וממוקד יותר (תנועת ההשכלה). --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ט"ז בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 04:49, 17 בנובמבר 2016 (UTC)