חב"דפדיה:אולם דיונים: הבדלים בין גרסאות בדף
שורה 157: | שורה 157: | ||
::::דוקא ההתייחסות במפורש לאיך לכתוב ולא רק לעצם העניין, אלא שלטענתך אפשר לכתוב בצורה רכה וכו' שלא יהי נראה שהוא נחלת העבר, כמדומני שלא צריך לשנות בכדי לתת הרגשים, שנצמדים לאמת באופן המלא שינם ההרגשים באופן הכי מדוייק, על מציאותו של הרבי אין עוררין שהוא חי וקיים וממילא אפשר לכתוב בלשון הווה כמו"כ שישנם שלוחיו גם הרי זה קיים ואפשר לכתוב (אם כי שליחותו בפועל לא נעשית על ידו אלא על ידי המרכז שאותה הקים הרבי וממילא נחשב לשלוחו כבשנים האחרונות לפני ג' תמוז) על כל ה'''פרטים''' אין איתנו יודע וכו' כאמור לעיל וממילא אין לכתוב ולא מוריד כלום אם יכתבו שכך נהג הרבי.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 13:30, 7 בנובמבר 2016 (UTC) | ::::דוקא ההתייחסות במפורש לאיך לכתוב ולא רק לעצם העניין, אלא שלטענתך אפשר לכתוב בצורה רכה וכו' שלא יהי נראה שהוא נחלת העבר, כמדומני שלא צריך לשנות בכדי לתת הרגשים, שנצמדים לאמת באופן המלא שינם ההרגשים באופן הכי מדוייק, על מציאותו של הרבי אין עוררין שהוא חי וקיים וממילא אפשר לכתוב בלשון הווה כמו"כ שישנם שלוחיו גם הרי זה קיים ואפשר לכתוב (אם כי שליחותו בפועל לא נעשית על ידו אלא על ידי המרכז שאותה הקים הרבי וממילא נחשב לשלוחו כבשנים האחרונות לפני ג' תמוז) על כל ה'''פרטים''' אין איתנו יודע וכו' כאמור לעיל וממילא אין לכתוב ולא מוריד כלום אם יכתבו שכך נהג הרבי.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 13:30, 7 בנובמבר 2016 (UTC) | ||
:::::לא יודע אם זה קשור לדיון עניני כפי שהתבקש פותח הדיון: לצערי אין את כפר חב"ד מקוון, אבל זכורני שלרגל תאריך עגול לציון 'חגיגות ג' תמוז' נערך ראיון חינוכי עם 'דובר חב"ד' מנחם ברוד, ואילו הוא אמר שאם מדברים על הרבי בלשון עבר זה מרחיק את כל הענין מהילדים. אמנם אין בזה ללמד על דעתו של ברוד לגבי ניסוח אנציקלופדי, אבל יש בזה כדי ללמד אותנו כיצד שימוש בתוארי עבר מתקבל אצל הקוראים. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 14:14, 7 בנובמבר 2016 (UTC) | :::::לא יודע אם זה קשור לדיון עניני כפי שהתבקש פותח הדיון: לצערי אין את כפר חב"ד מקוון, אבל זכורני שלרגל תאריך עגול לציון 'חגיגות ג' תמוז' נערך ראיון חינוכי עם 'דובר חב"ד' מנחם ברוד, ואילו הוא אמר שאם מדברים על הרבי בלשון עבר זה מרחיק את כל הענין מהילדים. אמנם אין בזה ללמד על דעתו של ברוד לגבי ניסוח אנציקלופדי, אבל יש בזה כדי ללמד אותנו כיצד שימוש בתוארי עבר מתקבל אצל הקוראים. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 14:14, 7 בנובמבר 2016 (UTC) | ||
::::::אדגיש שוב: '''לא על הרבי אנו כותבים בעבר אלא על "פרטים" שאינם, שבזה אנו מנחילים אמונה אמתית בנצחיותו של נשיא הדור, ולא הרגשים של שטות כפי שהטיב להגדיר זאת משתמש {{א|חכם באשי}}.'''--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 14:25, 7 בנובמבר 2016 (UTC) | |||
==הערות שוליים== | ==הערות שוליים== |
גרסה מ־16:25, 7 בנובמבר 2016
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.
המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים. אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן. אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן. אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן. אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן. |
תיבת ארכיון
ארכיוני אולם הדיונים |
כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.
זכויות יוצרים
ראשית כל, הידד לארכוב האולם, אולם הנושא הבא הוא אכן נושא כאוב ודורש תשומת לב מרובה:
באתר זה, כמו שאר אתרי הויקי השונים, יש חוק הקובע שאפשר להעלות רק תמונות שאין עליהם זכויות יוצרים. כיוון שברגע שמישהו צילם תמונה והעלו אותה לכאן ללא רשות, זה יכול לעלות בעשרות אלפי שקלים!!
ועל כן הנני בא בהודעה ובקשה, נא ונא, לא להעלות תמונות שאינם מצילום אישי או מויקימדיה או מאתרי חב"ד אינפו. ולשומעים יונעם ותבוא עליכם ברכה.
ומלבד זאת, בוודאי בימים אלו המנהלים ושאר המשתמשים יעשו סינון בין התמונות השונות וימחקו כל תמונה שאינה עומדת בקריטריונים הנ"ל! • כתית למאור • בית הבד 01:34, 11 בספטמבר 2016 (UTC)
- האם ידוע לך על איזו תביעה מסויימת? --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ט' באלול ה'תשע"ו, למניינם 00:04, 12 בספטמבר 2016 (UTC)
- כך כתב הרב משתמש: חיים נהר בנוגע לערך יגאל פיזם. • כתית למאור • בית הבד 00:08, 12 בספטמבר 2016 (UTC)
- לא הבנתי שמדובר בנוגע לשימוש בחומר ללא רשות, למרות שהדבר פסול מצד עצמו, אלא בנוגע לחשיפת מידע אישי וכיו"ב. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ט' באלול ה'תשע"ו, למניינם 09:05, 12 בספטמבר 2016 (UTC)
- כך כתב הרב משתמש: חיים נהר בנוגע לערך יגאל פיזם. • כתית למאור • בית הבד 00:08, 12 בספטמבר 2016 (UTC)
רבותינו ובתיהם
בשיחת קטגוריה:נשיאי חב"ד פתחתי שאילתה, וכמו שנראה היא לא תיראה, ועל כן אני עובר לכאן: בשביל הסדר הטוב צריך להכניס את אחת משני הקטגוריות לתוך השניה.
וכעת לדיון: מה אתם מציעים, מה יותר "ראשי" קטגוריה:נשיאי חב"ד או קטגוריה:בית רבי? • כתית למאור • בית הבד 04:41, 11 בספטמבר 2016 (UTC)
- לענ"ד יש לשים את נשיאי חב"ד בתוך בית רבי. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ט' באלול ה'תשע"ו, למניינם 09:06, 12 בספטמבר 2016 (UTC)
- אני מסכים ינון גלעדי - שיחה 20:24, 12 באוקטובר 2016 (UTC)
אישים בעייתיים
האם ראוי להכניס ערכים על אישים בעייתיים ושיטותיהם בכדי להבין שיטת הרבי בנוגע אליהם?
למשל, האם ראוי להכניס ערך על פרופסור ישעיהו ליבוביץ' יודעי דבר אומרים שהרבי התייחס כמה פעמים לשיטתו. מעיון קל נראה ששיטתו היא ההיפך הגמור משיטת החסידות (א-ל עולם או א-ל העולם).
למסכימים: אבקשכם להגדיר ברורות ההבדל בינו לבין ראש הישיבה דפונוביץ' ודלייקוואוד שברור לכולנו (כך נראה לי) שאין להכניס ערך אליהם.
למתנגדים: אבקשכם להגדיר ברורות ההבדל בינו לבין מדינת ישראל, אבולוציה, נצרות וכו' וכו'.
- אכן יש התייחסות לאיש, ראה לדוגמא בשיחה המודפסת בספר על המדע (איני זוכר את שמו) של פרופסור ברנובר, ובעיקר על שיטתו כי לתורה עניינה ספר מצוות והלכה ואינה שייכת למדעי העולם, בנושא זה ריבוי מכתבים להוכיח את שלילתה. ומכאן לכאורה יש להגיע למסקנה כי שי לכתוב ערך על יחסה של התורה למדע ושלילת הטעות בזה, ולא על האיש. גם הערכים שציינת אמורים לעסוק ביחס התורה אליהם ולא בהם עצמם. --הנחה - שיחה 08:13, 28 בספטמבר 2016 (UTC)
- מישהו שרוצה לדעת משהו על יחס הרבי לאיש מסויים, לא יחפש תחת בערך "תורה ומדע". שף ויתיב • קאנפרענץ רום
- לענ"ד מי שלא התנגד באופן אישי לנשיא הדור (אלא לחסידות בכללה, או בכללות יותר שניסה להגדיר דרך חדשה באמונה היהודית), אפשר לכתוב עליו. להתראות - שיחה 07:22, 29 בספטמבר 2016 (UTC)
- הוא כן התנגד לרבי, אך לא רק. באם לא יהיה כאן הכרעה בימים הקרובים מהועדה הרוחנית או הצבעה אעלה את הערך ישעיהו ליבוביץ'. שף ויתיב • קאנפרענץ רום
- הוא אשר כתבתי. באופן אישי. להתראות - שיחה 07:47, 6 באוקטובר 2016 (UTC)
- מדובר בבן אדם שהיה חולה מסוכן מבחינת רוחנית. אם בערך יהיה מוזכר אחת מהדיעות הכפרניות שלו, כמו למשל דעתו הכלבית בענין פנימיות התורה, הוא ימחק לאלתר, ואני מציע שאכן כדאי להשקיע כוחות בערכים אחרים של אנשים אחרים שלא היו חולי נפש. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ד' בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 13:57, 6 באוקטובר 2016 (UTC)
- תנשום עמוק, אינני קשור למשחית שביקר כאן... כוונתי פשוטה, כשאחד שומע שהרבי דיבר נגד שיטתו של ישעיהו ליבוביץ (שהיא על רגל אחת, צמצום כפשוטו בקיצוניות), מטבע הדברים רוצה לבדוק מה בדיוק היתה שיטתו. או שיפתח בחב"דפדיה ששם כמובן לא יהיו אמרותיו הכפרניות אלא רק תיאור כללי של שיטתו (במה זה שונה מהערך נצרות?) ואם לא יהיה כאן ערך הוא יפתח ויקיפדיה ויראה את כל אמרותיו הכלביות. מה עדיף? שף ויתיב • קאנפרענץ רום
- אתה צודק שהמשחית ההוא עצבן אותי מאוד בגלל הזבל שהוא כתב כאן למרות שהוא נמחק לאלתר. לגופו של ענין צריך לראות מה יהיה כתוב בערך, ובאיזו צורה, כדי לדעת אם יש לזה מקום בחב"דפדיה. אגב אינני מודאג במיוחד מזה שיכול לבדוק בויקיפדיה, מי שיש לו ויקיפדיה נחשף ללא ספק לאלפי ערכים שכתוב בהם מינות ואפיקורסות באופן הגרוע ביותר, זה יותר גרוע מליון פעם מאתר שמטרתו הרשמית היא אפיקורסות שאף בן אדם חרדי לא יכנס לשם, ומי שיש לו גישה חופשית לויקיפדיה אינני דואג על היראת שמים שלו. אגב יש כמה וכמה אנשים שפרקו עול מלכות שמים לאחר עיון באתר התועבה הנ"ל. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ד' בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 21:40, 6 באוקטובר 2016 (UTC)
- תודה שאתה מחזק את טענתי... (ואגב אלה שפרקו עול כו', ידוע מאמר אדמו"ר מהר"ש שאם היו מסרסים האפיקורסים היו מיד נהפכים למאמינים... כך שקשה לי להאמין שזה מה שגרם להם לפרוק, אולם אני מסכים איתך שלא צריך להיות גישה חופשית לאתר הנ"ל, ולכן כל המידע צריך להיות זמין כאן). שף ויתיב • קאנפרענץ רום
- וללהתראות, באם כוונתך שביטוייו הם רק כלפי החסידות ולא כלפי הרבי, אז אתה טועה. שף ויתיב • קאנפרענץ רום
- כוונתי כפשוטה, מי שקידש מלחמה על נשיא הדור, או שפשוט ירה לכל הכיוונים ובכל המאמינים ונושאי דגל האמונה, בלי כוונה אישית לנשיא החב"ד דווקא. זו עכ"פ דעתי האישית. ובנוגע לטענתו של שלום, איני מסכים איתה כלל וזה היפך שיטתו של הרבי להתבדל ולהתעלם. ניתן אכן לכתוב על הפרופסור הנ"ל, ואם אכן הוא יעניין מישהו, עדיף שיקרא עליו אצלנו. להתראות - שיחה 05:24, 7 באוקטובר 2016 (UTC)
- שף ויתיב נראה שיש לך ידיעות מעניינות בעניין אולי תציין על סמך מה אתה כותב קביעות אלו. גם מעניין אותי מה המקור לדברי הרבי מהר"ש, (תמיד אנו גם יודעים להיפך שאדם שאמונתו חזקה גם כי יפול עדיין קשור הוא אבל כשמתחיל לפקפק בדעות אי רציונליות אז הוא מאבד את כל הקשר).--הנחה - שיחה 18:19, 10 באוקטובר 2016 (UTC)
- באיזה ענין? שף ויתיב • קאנפרענץ רום
- שף ויתיב נראה שיש לך ידיעות מעניינות בעניין אולי תציין על סמך מה אתה כותב קביעות אלו. גם מעניין אותי מה המקור לדברי הרבי מהר"ש, (תמיד אנו גם יודעים להיפך שאדם שאמונתו חזקה גם כי יפול עדיין קשור הוא אבל כשמתחיל לפקפק בדעות אי רציונליות אז הוא מאבד את כל הקשר).--הנחה - שיחה 18:19, 10 באוקטובר 2016 (UTC)
- כוונתי כפשוטה, מי שקידש מלחמה על נשיא הדור, או שפשוט ירה לכל הכיוונים ובכל המאמינים ונושאי דגל האמונה, בלי כוונה אישית לנשיא החב"ד דווקא. זו עכ"פ דעתי האישית. ובנוגע לטענתו של שלום, איני מסכים איתה כלל וזה היפך שיטתו של הרבי להתבדל ולהתעלם. ניתן אכן לכתוב על הפרופסור הנ"ל, ואם אכן הוא יעניין מישהו, עדיף שיקרא עליו אצלנו. להתראות - שיחה 05:24, 7 באוקטובר 2016 (UTC)
- אתה צודק שהמשחית ההוא עצבן אותי מאוד בגלל הזבל שהוא כתב כאן למרות שהוא נמחק לאלתר. לגופו של ענין צריך לראות מה יהיה כתוב בערך, ובאיזו צורה, כדי לדעת אם יש לזה מקום בחב"דפדיה. אגב אינני מודאג במיוחד מזה שיכול לבדוק בויקיפדיה, מי שיש לו ויקיפדיה נחשף ללא ספק לאלפי ערכים שכתוב בהם מינות ואפיקורסות באופן הגרוע ביותר, זה יותר גרוע מליון פעם מאתר שמטרתו הרשמית היא אפיקורסות שאף בן אדם חרדי לא יכנס לשם, ומי שיש לו גישה חופשית לויקיפדיה אינני דואג על היראת שמים שלו. אגב יש כמה וכמה אנשים שפרקו עול מלכות שמים לאחר עיון באתר התועבה הנ"ל. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ד' בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 21:40, 6 באוקטובר 2016 (UTC)
- תנשום עמוק, אינני קשור למשחית שביקר כאן... כוונתי פשוטה, כשאחד שומע שהרבי דיבר נגד שיטתו של ישעיהו ליבוביץ (שהיא על רגל אחת, צמצום כפשוטו בקיצוניות), מטבע הדברים רוצה לבדוק מה בדיוק היתה שיטתו. או שיפתח בחב"דפדיה ששם כמובן לא יהיו אמרותיו הכפרניות אלא רק תיאור כללי של שיטתו (במה זה שונה מהערך נצרות?) ואם לא יהיה כאן ערך הוא יפתח ויקיפדיה ויראה את כל אמרותיו הכלביות. מה עדיף? שף ויתיב • קאנפרענץ רום
- מדובר בבן אדם שהיה חולה מסוכן מבחינת רוחנית. אם בערך יהיה מוזכר אחת מהדיעות הכפרניות שלו, כמו למשל דעתו הכלבית בענין פנימיות התורה, הוא ימחק לאלתר, ואני מציע שאכן כדאי להשקיע כוחות בערכים אחרים של אנשים אחרים שלא היו חולי נפש. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ד' בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 13:57, 6 באוקטובר 2016 (UTC)
- הוא אשר כתבתי. באופן אישי. להתראות - שיחה 07:47, 6 באוקטובר 2016 (UTC)
- הוא כן התנגד לרבי, אך לא רק. באם לא יהיה כאן הכרעה בימים הקרובים מהועדה הרוחנית או הצבעה אעלה את הערך ישעיהו ליבוביץ'. שף ויתיב • קאנפרענץ רום
- לענ"ד מי שלא התנגד באופן אישי לנשיא הדור (אלא לחסידות בכללה, או בכללות יותר שניסה להגדיר דרך חדשה באמונה היהודית), אפשר לכתוב עליו. להתראות - שיחה 07:22, 29 בספטמבר 2016 (UTC)
- מישהו שרוצה לדעת משהו על יחס הרבי לאיש מסויים, לא יחפש תחת בערך "תורה ומדע". שף ויתיב • קאנפרענץ רום
ישעיהו ליבוביץ'. ומה עם דברי הרבי מהר"ש?--הנחה - שיחה 19:14, 10 באוקטובר 2016 (UTC)
- אני חושב שבתנאים מסויימים כדאי להכניס ערך על ישעיהו ליבוביץינון גלעדי - שיחה 20:30, 12 באוקטובר 2016 (UTC)
התוועדות
הנני בזה להזמין את קהל התמימים ואנ"ש הנמנים על עורכי חב"דפדיה, להשתתף בפארבריינגען רבתי
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין לרגל שנת הקהל. המעוניינים, נא ליצור איתי קשר בהקדם האפשרי דרך האימייל שלי הנמצא כאן! ויפה שעה אחת קודם.. • כתית למאור • בית הבד 00:50, 14 באוקטובר 2016 (UTC)
- חבל על דאבדין... • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 03:40, כ"ט בתשרי, הקהל ה'תשע"ז
קבוצות
אני מציע בזאת להעלות את המיזם שהתחיל מכובדנו משתמש:בפועל ממש/ארגז חול - קבוצות, למרחב הערכים. אני סבור שערך כזה ימשוך עוד כניסות לחב"דפדיה היות והוא מסקרן, ואף שימושי לאנשים רבים (למשל פגישות מחזור, או חיפוש שידוך...). דעתכם? --שיע • שיחה כ"ג בתשרי ה'תשע"ז 19:01, 25 באוקטובר 2016 (UTC)
- הצעתי מזמן ונעניתי שעוד לא מספיק מושלם. מאז הדף התקדם הרבה. מה גם שלענ"ד ברגע שזה יעלה אנשים ישלימו. מצטרף. להתראות - שיחה 09:13, 26 באוקטובר 2016 (UTC)
מנטרים
שימו לב לחב"דפדיה:מנטר. נשמח להצטרפות של שניים שלושה הרואים עצמם מתאימים לעבודת הקודש הסיזיפית והבלתי זוהרת הזו (רמז: לא תוכל לרשום בדף המשתמש שלך יצרתי כך וכך ערכים, וביצעתי כך וכך עריכות). --שיע • שיחה כ"ד בתשרי ה'תשע"ז 21:37, 26 באוקטובר 2016 (UTC)
- יש בקשה בחב"דפדיה:בקשות ממפעיל מערכת--שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 01:49, 30 באוקטובר 2016 (UTC)
תבניות אירועים
הכנסתי את התבנית האוטומטית אודות אירועים ללוח הראשי. בתקווה שהדבר יעודד מישהו/או מישוהים לקחת אחריות להשלמת הפרוייקט. חסרים ימים בסוף תשרי מכ"ח ואילך וכן כמעט כל הימים בחודשים הבאים, חשון - אדר. לעומת זאת החודשים ניסן - תשרי מלאים כולם או כמעט כולם.
לא צריך להשלים הכל ביום אחד אפשר כל שבוע לעבוד על השבוע הבא אחריו.
הדף הראשי הוא הפנים שלנו אז אפשר לקוות שנצליח להתגייס למטרה.
הוראות ליצירת ערכים חדשים לימים שעדיין אין
ראשית בדף קטגוריה:תבניות אירועים בלוח העברי, ניתן לראות אילו ימים כבר יש עליהם ערכים ואילו ימים צריך ליצור להם ערכים.
תבנית הערך צריכה להיות בדוגמת המופיע בתבנית:א' בתשרי. כלומר בפתיח צריך להופיע הקוד הבא <noinclude> {{ניווט תאריכים| | פרויקט = [[חב"דפדיה:אירועים בלוח העברי|אירועים בלוח העברי]] | הפניה = {{שם הדף}} | הקודם = תבנית:כ"ט באלול | הבא = תבנית:ב' בתשרי }} [[קטגוריה:תבניות אירועים בלוח העברי|א01]] </noinclude> <!-- התחילו עריכה מכאן -->
כאשר בכל פעם צריך לשנות שלושה פרמטרים: 1. הקודם. 2. הבא. ואת המספר הסידורי שבסוף התבנית בשורה שמתחילה "קטגוריה:תבניות אירועים" בדוגמה זה א01, בב' תשרי זה יהיה א02, בג' תשרי א03, בא' חשון זה ב01, ב' חשון - ב02, וכן הלאה. ניתן גם להעתיק ולראות כיצד זה עובד ב קטגוריה:תבניות אירועים בלוח העברי בויקיפדיה.
את האירועים עצמם מעתיקים מהערך המקביל המופיע בקטגוריה:תבניות אירועים בלוח העברי. לדוגמה א' בחשוון שכבר קיים, יועתק (בהתאמה הנדרשת) לתבנית:א' בחשוון.
בברכה --שיע • שיחה כ"ד בתשרי ה'תשע"ז 22:06, 26 באוקטובר 2016 (UTC)
עיצוב העמוד הראשי
עם שינוי התבנית מ'השבוע בימי חב"ד' ל'היום'. צריכה הקהילה להחליט בעוד 2 עניינים והמסתעף מהם.
הראשון הוא טכני וקל יותר להכרעה: לכאורה כעת, כשהתיבה הזו מכילה פחות טקסט, יהיה יפה יותר עיצובית להעביר אותה לצד שמאל מתחת להיום יום? מישהו אולי מתנדב ליצור ארגז חול פרטי מעין זה, כדי להדגים כיצד זה יראה? (שלום נראה שכבר התנסית בזה, אולי אתה תרים את הכפפה?
השני, צריך להכריע בשאלה האם להכניס בתבנית זו רק אירועים הקשורים דווקא לחב"ד חב"ד או גם אירועים כלליים ביהדות (ואולי לפצל זאת לשני תיבות), זאת בהמשך לדיון שהחל בשיחת תבנית:השבוע בימי חב"ד#עניין נוסף. לאחר מכן נוכל לקבוע מה תהיה הכותרת של התיבה, בינתיים נתתי לה שם המתאים למצב העכשווי 'היום בלוח העברי ובימי חב"ד'. --שיע • שיחה כ"ד בתשרי ה'תשע"ז 22:29, 26 באוקטובר 2016 (UTC)
- ראשית כל מזל טוב. שנית, לענ"ד רק חב"ד בטהרתה. להתראות - שיחה 05:08, 27 באוקטובר 2016 (UTC)
- דעתי הובאה שם. יש גם לדעת שבמקרה שיהיה רק חב"ד בטהרתה, התבנית תהיה לפעמים ריקה במיוחד. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 13:21, 27 באוקטובר 2016 (UTC)
- א. אף אחד לא אמר שצריך כבר לעבור לתבנית יומית. ב. זה יוצר ערבוב ובלגן בעיניים. התבנית נועדה בשביל חב"דניקים שמעניין אותם מה קרה בחב"ד היום. אנשים מבחוץ לא מתעניינים בתבנית זו, ואם כבר הם מתעניינים רק בתאריכים הקשורים לעולם הערכים שלהם, וממילא גם להם זה יוצר בלגן בעיניים, ככה שתפסת מרובה לא תפסת (יש מעט מאוד אנשים כמוך שמתעניינים גם וגם...). להתראות - שיחה 09:13, 30 באוקטובר 2016 (UTC)
- דעתי הובאה שם. יש גם לדעת שבמקרה שיהיה רק חב"ד בטהרתה, התבנית תהיה לפעמים ריקה במיוחד. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 13:21, 27 באוקטובר 2016 (UTC)
הצעה חיונית שלבטח לא תמצא חן בעיני רבים
לדעתי צריך להתחיל במבצע מחיקת ערכים. היינו במקום שההישג יהיה שלוש מאות ערכים ואתר שאף אחד לא פותח, עדיף אלפיים ערכים ושכל אחד שצריך מידע יפתח את האתר. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 16:49, 28 באוקטובר 2016 (UTC)
- למרות ההסתכלות השלילית שלך על האתר ש"אף אחד לא פותח", אני מצטער לבשר לך כי מספר הצפיות שלנו עולה על כל דמיון (אלא אם כן 7-8 מליון צפיות לשנה נחשב קצת). --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 17:45, 28 באוקטובר 2016 (UTC)
- אינני חוזר בי. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 18:26, 28 באוקטובר 2016 (UTC)
- ר' שף ויתיב, אם תיכנס לארכיונים השונים של אולם הדיונים, ושאר מקומות, תוכל למצוא ריבוי פעמים שעסקו בנושא נפיץ זה. אך למעשה, יש כאן כמה וכמה, שעניינם הוא להעלות חומר, לאו דווקא ערוך, על מנת לאפשר לך לתרום גם בנושאים תורניים..• כתית למאור • בית הבד 18:49, 28 באוקטובר 2016 (UTC)
- שף ויתיב אם חב"דפדיה כ"כ חשובה לך, הייתי מציע שתכין רשימת ערכים גרועים ביותר, ומצידי על כל ערך איכותי שתוסיף לחב"דפדיה תוכל למחוק אחד מהם... (כמובן שזה לא תלוי רק בי). שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 19:02, 28 באוקטובר 2016 (UTC)
- לצערי, אין ביכולתי לערוך עכשיו ערכים חדשים, ובודאי לא איכותיים. אני מקוה שבימים הקרובים אוכל לחזור לזה. אולם, אם מחיקת הערכים היא לטובתי הינך צודק בטענתך שאינני רשאי לדרוש דבר כזה אם אינני עורך, אך מכיון שזהו לטובת האתר אז לא משנה מי הציע את הרעיון. חוץ מזה, נראה שמה שהכי נוגע לך זה מספר הערכים, אז למה שלא תפעיל את הבוט שיעשה כשני מליון ערכים חדשים... שף ויתיב • קאנפרענץ רום 19:24, 28 באוקטובר 2016 (UTC)
- לא מספר הערכים הוא הנוגע לי, אלא מכיון שלדעתי עדיף שיהיה ערך דל יחסית על מושג, מאשר שלא יהיה עליו בכלל ערך. אתה דואג ל"כבוד" של חב"דפדיה, ומעדיף שיהיו בה רק ערכים ארוכים ואיכותיים, אבל צריך גם לדאוג למטרתה של חב"דפדיה ולהבטיח שעל כל מושג יהיה כאן מידע, (כמובן שאין ויכוח כשמדובר על ערכים קצרצרים / או ממש לא ערוכים, אלא כשמדובר על ערכים שאינם עומדים ברמה של אתר הזבל הידוע). במקרה ומישהו אחר יכין ערכים איכותיים במקום אלו שימחקו, אזי הצר שווה בנזק המלך. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 19:45, 28 באוקטובר 2016 (UTC)
- לדעתי, טענת שף ויתיב טענה אלימתא, ובכדי להעלות את רמת האתר יש להעלות את רמת הדרישה והביקורת, בהחלט יש מקום לערוך קריטוריונים ברורים איזה עלונים, קבצים, אישים, מאורעות, ארגונים, נושאים וכו' יש להם מקום ולאיזה לא. לאחמ"כ ללא רחמנות להתחיל לציין על ערכים שהם קצרצמרים, למחיקה, לדיון חשיבות, ללא מקורות, וכו'. ולבצע כעבור שבוע את הפעולה הנדרשת. אפשרות נוספת היא להעביר ערכים שאינם ראויים מהמרחב הפתוח (ולא למחוק) למרחב שיפתח לצורך העניין עד שמישהו יתנדב לערוך אותם.--הנחה - שיחה 18:22, 29 באוקטובר 2016 (UTC)
- שיהיה ברור שהסיבה שהערכים שהונח עליהם תבנית חשיבות לא נמחקו פשוט בגלל שבדיון על חשיבותם/ אי חשיבותם לא השתתף אף אחד. אם יהיו שלשה משתתפים שיסכימו לעבור יחד על רשימת ערכים ולהחליט בהסכמה כי יש למוחקם, למשל ערכים על איזה עלון זניח או על איזה ספר כשאפשר לאחד את הערך לאיזה מקום אחר, אין לי כל בעיה עם זה. אבל לא יתכן למחוק ערכים בלא דיון, כשהם כתובים בצורה סבירה וכשיש ספק בחשיבותם. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 04:15, 30 באוקטובר 2016 (UTC)
- רשימת הערכים האלו שאכן ראויים להימחק לא מגיעה למאה, ורשימת הערכים שצריך להשקיע בהם כדי להעלות את רמת האתר מגיעה כמעט למאה אחוז מהערכים... אני לא חושב שידידי שף ויתיב וידידי להתראות אכן חושבים שצריכים למחוק מחצית מהערכים. אפשר לערוך תבנית מתאימה ועדינה של 'ערך דל', ולהציב אותה בכל ערך שחושבים שמתאים לתבנית זו. להתראות - שיחה 09:11, 30 באוקטובר 2016 (UTC)
- לא מספר הערכים הוא הנוגע לי, אלא מכיון שלדעתי עדיף שיהיה ערך דל יחסית על מושג, מאשר שלא יהיה עליו בכלל ערך. אתה דואג ל"כבוד" של חב"דפדיה, ומעדיף שיהיו בה רק ערכים ארוכים ואיכותיים, אבל צריך גם לדאוג למטרתה של חב"דפדיה ולהבטיח שעל כל מושג יהיה כאן מידע, (כמובן שאין ויכוח כשמדובר על ערכים קצרצרים / או ממש לא ערוכים, אלא כשמדובר על ערכים שאינם עומדים ברמה של אתר הזבל הידוע). במקרה ומישהו אחר יכין ערכים איכותיים במקום אלו שימחקו, אזי הצר שווה בנזק המלך. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 19:45, 28 באוקטובר 2016 (UTC)
- לצערי, אין ביכולתי לערוך עכשיו ערכים חדשים, ובודאי לא איכותיים. אני מקוה שבימים הקרובים אוכל לחזור לזה. אולם, אם מחיקת הערכים היא לטובתי הינך צודק בטענתך שאינני רשאי לדרוש דבר כזה אם אינני עורך, אך מכיון שזהו לטובת האתר אז לא משנה מי הציע את הרעיון. חוץ מזה, נראה שמה שהכי נוגע לך זה מספר הערכים, אז למה שלא תפעיל את הבוט שיעשה כשני מליון ערכים חדשים... שף ויתיב • קאנפרענץ רום 19:24, 28 באוקטובר 2016 (UTC)
- שף ויתיב אם חב"דפדיה כ"כ חשובה לך, הייתי מציע שתכין רשימת ערכים גרועים ביותר, ומצידי על כל ערך איכותי שתוסיף לחב"דפדיה תוכל למחוק אחד מהם... (כמובן שזה לא תלוי רק בי). שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 19:02, 28 באוקטובר 2016 (UTC)
- ר' שף ויתיב, אם תיכנס לארכיונים השונים של אולם הדיונים, ושאר מקומות, תוכל למצוא ריבוי פעמים שעסקו בנושא נפיץ זה. אך למעשה, יש כאן כמה וכמה, שעניינם הוא להעלות חומר, לאו דווקא ערוך, על מנת לאפשר לך לתרום גם בנושאים תורניים..• כתית למאור • בית הבד 18:49, 28 באוקטובר 2016 (UTC)
- אינני חוזר בי. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 18:26, 28 באוקטובר 2016 (UTC)
יש כבר תבניות חשיבות, תבניות "לאחד" "להשלים" וכו' וכו', אבל במקום לדון על השימוש בהם, אפשר פשוט לעשות זאת ולהשתמש בהם. שף ויתיב, אתה מוזמן כמובן לפתוח במחיקת/איחוד ערכים, אבל לא כהישג 'כך וכך ערכים' אלא פשוט כל אחד שאתה רואה שצריך. ומדאתינא להכא אפתח בהצעה לאחד את הערכים הכפולים מוכיחים ותוכחה. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 03:43, כ"ט בתשרי, הקהל ה'תשע"ז
- אגב, לא הבנתי מה 'לבטח' בכך שההצעה 'לא תמצא חן בעיני רבים'... בושה אם היו כאן משתמשים שהיעד שלהם הוא להגיע למספר ערכים (10,000, 100,000 או מיליון) ולא אכפת להם מהנעשה בתכנם. ובודאי אף אחד מהעורכים כאן אינו כזה... • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 03:44, כ"ט בתשרי, הקהל ה'תשע"ז
קידום
מהצצה חטופה באתר אלקסה, נראה ש3.3% מהגולשים בחב"דפדיה עשו זאת דרך קישור מויקיפדיה.
ועל כן באה הקריאה: מי שיכול לקשר שם לערכים פה, יבורך מפי עליון..• כתית למאור • בית הבד 18:05, 28 באוקטובר 2016 (UTC)
- לא בסיטונאות. הם ימחקו הכל. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 18:10, 28 באוקטובר 2016 (UTC)
בקשה נפשית
אנא הכנסו ל: כאן, והוסיפו כמה שיותר מילים לרשימה. ינון גלעדי - שיחה 09:22, 3 בנובמבר 2016 (UTC)
- ינון, מה כל כך חשוב בזה?! וראה כאן • כתית למאור • בית הבד 06:45, 4 בנובמבר 2016 (UTC)
- אשתדל לענות בקרוב, אני כרגע בלחץ של זמןינון גלעדי - שיחה 10:12, 4 בנובמבר 2016 (UTC)
ההתייחסות להנהגות הרבי שליט"א באתר
בהמשך לדיון (הלא כ"כ מוצלח) שנפתח כאן, ולטענות שהתחילו להשמע בו - לדעתי יש לדון בדיון רציני כאן, בשאלה: כיצד אמורה חב"דפדיה להתייחס להנהגותיו של הרבי שליט"א, כאשר מאז ג' תמוז תשנ"ד לא רואים בגלוי את אופן הנהגתו. השאלה אמורה לגבי נושאים כמו התוועדות[1], חלוקת כוס של ברכה דולרים וכד' (ולכאורה - יש לה השלכות גם על עוד הנהגות של אד"ש, כגון בתפילה וקרה"ת; האם הרבי נוהג או "נהג" לקחת אתרוג מקלבריה ולולב עם 'קורא', וכו' וכו').
אביע את דעתי האישית - כי יש להתייחס לכל הנהגה (שלא הופסקה לפני כ"ז אד"ר, היינו לא התוועדויות בימות החול ויחידות פרטית וכו') בלשון הווה. וזאת כי: אף אם נניח ואכן הנהגות אלו הופסקו בתקופה זו, הרי לו יצוייר שהערך היה נכתב אי שם במהלך שנות נ"ב-נ"ג-נ"ד, כאשר הרבי יצא למרפסת, נראה לי שכל חסיד היה מעדיף להתבטא שהרבי "מתוועד" ו"מחלק דולרים" וכו' ולא "התוועד" ו"חילק", אף שראו את הרבי ביציאותיו למרפסת בלבד, מפני שברור לכל שזהו המצב הטבעי שהרבי מעולם לא הודיע על ביטולו. ולא היה קשה לאיש ממה שאירע כ"ז אד"ר, שכן ברור שזהו הפסק זמני ולא מובן ולא מתקבל על הדעת, וא"כ חלילה לומר שהרבי "סיים" כביכול הנהגה זו (בדיוק כמו שאם חל יו"ט ביום ראשון והרבי אז לא מחלק דולרים, זה לא נקרא שהוא "הפסיק" ו"היה" מחלק).
[אמנם לא אתנגד להתבטא בצורה מרוככת ודיפלומטית שתרגיע חלק מהמשתמשים. כגון: "ברכת התמימים הוא שמו של המעמד בו נוהג הרבי לברך את תלמידי הישיבה" במקום "בו הרבי מברך", או אפילו - במידת האפשר - ניסוח מרוכך יותר כמו "עד שנת תשמ"ח התוועד הרבי בשבתות ובמספר יומי דפגרא, ומאז הפסיק להתוועד בימות החול והחל להתוועד בשבתות". מקווה שהובנתי].
מצפה לשמוע דעות נוספות בדיון עניני. תודה רבה! • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 05:06, ו' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז
- אני כבר לאמתו של דבר הבעתי את עמדתי, ונקודתה אינך יכול לכתוב משהו שאינך יודע, יודע אתה מה הרבי עשה עד תאריך מסויים ואינך יודע מה הוא עשה מתאריך מסויים מה שברור לך שאת מה שהוא עשה קודם שוב הוא אינו עושה!! (או שהוא עושה אותם הדברים במקום אחר ברוניות או בגשמיות, או שהוא עושה דברים אחרים או אולי (והוא העיקר) משהו שלא אני ולא אתה ואחרים שייכים בכלל לדון בזה. כשם שאתה יודע שהרבי התוועד בי"ט כסלו עד תשמ"ח ולאחריה שוב לא התוועד, למרות שאני כחסיד בטוח שהוא רצה להתוועד, אבל לפועל שוב לא התוועד, כן הוא לאחרי תשנ"ד ששוב אינו נראה ומתוועד שאף שבטוחני שאין זה רצונו מ"מ זו היא המציאות בעולם הזה הגשמי. (ויקום מי שיקום ויטען שטענה זו אינה מתאימה לאמונה כי הרבי חי וקיים בגשמיות, ולזאת אני מבהיר מה השייכות? לכו"ע בתשמ"ט היו החיים בגוף גשמי ולמרות זאת לא נאמר שהרבי התוועד כי לפועל בעניים הגשמיים שלנו הוא לא!!)--הנחה - שיחה 08:51, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
- מסכים. ולשלימות הדיון אוסיף: בכל דבר שקשור עם אמונה, בלי גבול, למעלה מן השכל. הרי הכלל הוא שאין לך בו אלא מה ששמעת. ברגע שהנך מוסיף על מה שקיבלת, הרי כיוון שבתחום לא-שכלי עסקינן, יש סיכוי טוב שאתה מדבר שטויות. למעשה, גם אם מה שאתה אומר הוא נכון. הרי שאתה - מדבר שטויות. משום שבנושא לא שכלי, שהבסיס שלו הוא האמת של התורה הק', מרגע שאתה אומר דברים מדעת עצמך, ה"ז שטויות = לא שכלי. גם אם מצ"ע הדבר נכון. וכ"ה בכל עניין וגם בעניין שלנו. לכה"פ בתור אנצקלופדיה חב"דית. כל מה ששמענו מהרבי - כולל 'חי וקיים' (בווריאציה כזו או אחרת) ה"ה אמת ויציב. כל מה שלא שמענו אין לנו יכולת לדעת. וכ"ש לא לכתוב. גם אם רגשית הדבר מפריע. (בשולי הדברים יוער: כתב ר' קרייזי שהמנהגים שנפסקו אחרי ז"ך אד"ר הרבי מעולם לא הודיע על ביטולם - שהרבי גם מעולם לא הודיע על ביטול מנהג ההתוועדויות בימות החול, אך בפו"מ לא זכינו לגילוי זה. ואגב אעיר מניין לנו לומר בוודאות שבהתגלות השלימה יהיו דולרים והתוועדויות וכו'? אולי יהיו אז גילויים אחרים ובאופן אחר? אותנו השמיע הרמב"ם ש'לא ידע האדם אותם איך שיהיו עד שיהיו'. גם אם קשה לנו לדמיין אחרת... זושא פויזנר מודיע לעיתים שכשהרבי יתגלה - זה יהיה עם זקן שחור... ודו"ק). חכם באשי - שיחה 09:10, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
- נראה כי בסחף התנגדותם לא שמו הכותבים דלעיל את ליבם לנקודת דברי הרב קרייזי. אין כאן ויכוח האם ההנהגות קיימות או לא, אלא כיצד להתנסח פה בחבדפדיה בנוגע להנהגתו של הרבי - האם מוכרחים להדגיש בכל הזדמנות ש"היה ג' תמוז" והכל זה נחלת העבר, או שאפשר לספר בפשטות שע"ד הרגיל כך נוהג הרבי. במילא אין מקום בדיון זה לטענות שעלו קודם (האם הרבי אכן נוהג כך גם היום או לא). וכאילו אנו דנים עתה האם להדפיס ספר עם דף שער של תשע"ז או תשנ"ב...
- באם סוברים שיש להתנסח בלשון עבר, הרי שכך צריך להיות באופן אחיד בכל הערכים (לדוגמא: הרבי היה שולח שלוחים, הרבי רצה שילמדו חסידות, וכן הלאה).
- אני אישית מצטרף לעמדה שיש לנסח בלשון הווה, מתוך הבהרה (בדפי המדיניות וכיו"ב) שהדברים נכתבים בהתבסס על השנים האחרונות בהם זכינו לראות את הרבי ומנוסחים כאילו הדברים נכתבו בשנים ההם.
- (אעיר שמלבד שוליים קיצוניים, לא ראיתי מי שידפיס יומנים משנים עברו (אפילו אם עברו עריכה ושכתוב מחודש) וישמיט את השליט"א וכיו"ב. ואפילו בספרים שבשעריהם מופיעים תארים הפכיים מזה, הרי שבהערות בפנים הספר נכתב שליט"א). -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • 12:48, ו' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז (7 בנוב' למניינם), ימות המשיח • יחי המלך המשיח!
- דוקא ההתייחסות במפורש לאיך לכתוב ולא רק לעצם העניין, אלא שלטענתך אפשר לכתוב בצורה רכה וכו' שלא יהי נראה שהוא נחלת העבר, כמדומני שלא צריך לשנות בכדי לתת הרגשים, שנצמדים לאמת באופן המלא שינם ההרגשים באופן הכי מדוייק, על מציאותו של הרבי אין עוררין שהוא חי וקיים וממילא אפשר לכתוב בלשון הווה כמו"כ שישנם שלוחיו גם הרי זה קיים ואפשר לכתוב (אם כי שליחותו בפועל לא נעשית על ידו אלא על ידי המרכז שאותה הקים הרבי וממילא נחשב לשלוחו כבשנים האחרונות לפני ג' תמוז) על כל הפרטים אין איתנו יודע וכו' כאמור לעיל וממילא אין לכתוב ולא מוריד כלום אם יכתבו שכך נהג הרבי.--הנחה - שיחה 13:30, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
- לא יודע אם זה קשור לדיון עניני כפי שהתבקש פותח הדיון: לצערי אין את כפר חב"ד מקוון, אבל זכורני שלרגל תאריך עגול לציון 'חגיגות ג' תמוז' נערך ראיון חינוכי עם 'דובר חב"ד' מנחם ברוד, ואילו הוא אמר שאם מדברים על הרבי בלשון עבר זה מרחיק את כל הענין מהילדים. אמנם אין בזה ללמד על דעתו של ברוד לגבי ניסוח אנציקלופדי, אבל יש בזה כדי ללמד אותנו כיצד שימוש בתוארי עבר מתקבל אצל הקוראים. להתראות - שיחה 14:14, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
- דוקא ההתייחסות במפורש לאיך לכתוב ולא רק לעצם העניין, אלא שלטענתך אפשר לכתוב בצורה רכה וכו' שלא יהי נראה שהוא נחלת העבר, כמדומני שלא צריך לשנות בכדי לתת הרגשים, שנצמדים לאמת באופן המלא שינם ההרגשים באופן הכי מדוייק, על מציאותו של הרבי אין עוררין שהוא חי וקיים וממילא אפשר לכתוב בלשון הווה כמו"כ שישנם שלוחיו גם הרי זה קיים ואפשר לכתוב (אם כי שליחותו בפועל לא נעשית על ידו אלא על ידי המרכז שאותה הקים הרבי וממילא נחשב לשלוחו כבשנים האחרונות לפני ג' תמוז) על כל הפרטים אין איתנו יודע וכו' כאמור לעיל וממילא אין לכתוב ולא מוריד כלום אם יכתבו שכך נהג הרבי.--הנחה - שיחה 13:30, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
- מסכים. ולשלימות הדיון אוסיף: בכל דבר שקשור עם אמונה, בלי גבול, למעלה מן השכל. הרי הכלל הוא שאין לך בו אלא מה ששמעת. ברגע שהנך מוסיף על מה שקיבלת, הרי כיוון שבתחום לא-שכלי עסקינן, יש סיכוי טוב שאתה מדבר שטויות. למעשה, גם אם מה שאתה אומר הוא נכון. הרי שאתה - מדבר שטויות. משום שבנושא לא שכלי, שהבסיס שלו הוא האמת של התורה הק', מרגע שאתה אומר דברים מדעת עצמך, ה"ז שטויות = לא שכלי. גם אם מצ"ע הדבר נכון. וכ"ה בכל עניין וגם בעניין שלנו. לכה"פ בתור אנצקלופדיה חב"דית. כל מה ששמענו מהרבי - כולל 'חי וקיים' (בווריאציה כזו או אחרת) ה"ה אמת ויציב. כל מה שלא שמענו אין לנו יכולת לדעת. וכ"ש לא לכתוב. גם אם רגשית הדבר מפריע. (בשולי הדברים יוער: כתב ר' קרייזי שהמנהגים שנפסקו אחרי ז"ך אד"ר הרבי מעולם לא הודיע על ביטולם - שהרבי גם מעולם לא הודיע על ביטול מנהג ההתוועדויות בימות החול, אך בפו"מ לא זכינו לגילוי זה. ואגב אעיר מניין לנו לומר בוודאות שבהתגלות השלימה יהיו דולרים והתוועדויות וכו'? אולי יהיו אז גילויים אחרים ובאופן אחר? אותנו השמיע הרמב"ם ש'לא ידע האדם אותם איך שיהיו עד שיהיו'. גם אם קשה לנו לדמיין אחרת... זושא פויזנר מודיע לעיתים שכשהרבי יתגלה - זה יהיה עם זקן שחור... ודו"ק). חכם באשי - שיחה 09:10, 7 בנובמבר 2016 (UTC)