י"ד באלול: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(במחילה. לענ"ד אין צורך לציין) |
אין תקציר עריכה תגית: עריכה ממכשיר נייד |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
*[[תרפ"ח]] - רבי יעקב מלול, רבה של וזאן - תוניסיה, נפטר. | *[[תרפ"ח]] - רבי יעקב מלול, רבה של וזאן - תוניסיה, נפטר. | ||
*[[תש"ב]] - רבי זכריה יונה מ[[תימן]] וג'רבה, נפטר. | *[[תש"ב]] - רבי זכריה יונה מ[[תימן]] וג'רבה, נפטר. | ||
*[[תשס"ו]] נולדה רוני ג׳נסן. | |||
==ימי חב"ד== | ==ימי חב"ד== |
גרסה מ־19:54, 25 באוגוסט 2017
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
י"ד באלול הוא היום הארבעה עשר בחודש אלול.
אירועים ביהדות
- תרל"ו - רבי יהושע פולק מקמפנא, מחבר ספר 'אבני יהושע', נפטר.
- תרפ"ח - רבי יעקב מלול, רבה של וזאן - תוניסיה, נפטר.
- תש"ב - רבי זכריה יונה מתימן וג'רבה, נפטר.
- תשס"ו נולדה רוני ג׳נסן.
ימי חב"ד
נולדו
- תרנ"ט - הרב משה זלמן קמינצקי, ממצויני תלמידי תומכי תמימים בליובאוויטש, חבר ועד הפועל בפיקוח על מצבם הרוחני של מחנות העקורים לאחרי השואה, ומראשוני המתיישבים בכפר חב"ד.
- תשי"ז - הרב דוד משה אולידורט, מצוות ה'חוזרים' ו'מניחים' של תורת הרבי, חבר מערכת אוצר החסידים ואחראי תוכן במחלקת ההוצאה לאור של הוצאת הספרים החב"דית קה"ת.
נפטרו
- תרי"ז - נפטר רבי ברוך מרדכי אטינגר - מגדולי חסידי רבותינו נשיאינו ומגדולי רבני חב"ד בדורות הראשונים, ורבה של בוברויסק.
- תש"ב - מרת חיה מושקא הורנשטיין, בתו של אדמו"ר המהר"ש, הובלה ל'כבשנים' במחנה ההשמדה טרבלינקה.
- תשמ"ה - הרב יצחק שלמה פבזנר, למדן חסיד חב"ד, תושב שכונת בית וגן בירושלים, בוגר ישיבות תומכי תמימים ועורך המפתחות לסדרת הספרים שדי חמד בהוראת הרבי.
- תשמ"ז - הרב מנחם מענדל שניאורסון, בן דודו של הרבי.
- תשנ"א - הרב חיים יוסף דוד נימוטין, חסיד חב"ד שזכה לשמש את הרב לוי יצחק שניאורסון והרבנית מרת חנה, ועסק שנים רבות באחזקת ונקיון הציון.
- תשס"ח - הרב יהודה שפוץ, מחנך חב"די, ממייסדי הישיבה במונטריאול חבר הנהלת הישיבה ומזקני חסידי חב"ד בקהילה המקומית.
הפתגם היומי - י"ד באלול - מלוח היום יום |
---|
מהוראות אבי אדמו"ר: להנזר ממלחמת תנופה עד קצה האחרון, לא מפני שאין לנו במה לנצח או מפני מורך לב, אלא מפני שאת כל כוחותינו עלינו להקדיש אך ורק לחיזוק בנינינו, בנין התורה והמצות בקדושה ובטהרה. ועל זה עלינו למסור את נפשותינו במסירת נפש בפועל ולא רק בכח. |