כ"ד באדר: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (←ימי חב"ד) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
'''כ"ה באדר''' הוא היום העשרים וארבעה ב[[חודש אדר]]. | '''כ"ה באדר''' הוא היום העשרים וארבעה ב[[חודש אדר]]. | ||
==אירועים ביהדות== | == אירועים ביהדות == | ||
*ב'תמ"ט - היום השני לשבעת ימי המילואים לחנוכת ה[[משכן]] על ידי [[משה רבינו]] | * ב'תמ"ט - היום השני לשבעת ימי המילואים לחנוכת ה[[משכן]] על ידי [[משה רבינו]]. | ||
==[[ימי חב"ד]]== | == [[ימי חב"ד]] == | ||
*[[ת"ש]] - [[אדמו"ר הריי"צ]] עזב את העיר [[ריגה]], בטיסה לעיר שטוקהלם שבשבדיה, משם הפליג לאחר שלשה ימים ל[[ארצות הברית]]. | *[[ת"ש]] - [[אדמו"ר הריי"צ]] עזב את העיר [[ריגה]], בטיסה לעיר שטוקהלם שבשבדיה, משם הפליג לאחר שלשה ימים ל[[ארצות הברית]]. | ||
== נולדו == | |||
*[[תש"ל]] - השחקן החסידי [[מיכאל וייגל]]. | *[[תש"ל]] - השחקן החסידי [[מיכאל וייגל]]. | ||
== נפטרו == | |||
* [[תרפ"ז]] - רבי שלמה אלישיב, מחבר הספר 'לשם שבו ואחלמה'. | |||
* [[ת"ש]] - רבי יצחק הורביץ מסטוטשין. | |||
* [[תשכ"ד]] - ר' [[בנימין לוין]] ממייסדי [[כפר חב"ד]]. | |||
{{להיום יום|כ"ד|אדר א'}} | {{להיום יום|כ"ד|אדר א'}} | ||
{{להיום יום|כ"ד|אדר ב'}} | {{להיום יום|כ"ד|אדר ב'}} | ||
[[קטגוריה:ימי חב"ד|ו כד]] | [[קטגוריה:ימי חב"ד|ו כד]] |
גרסה מ־01:38, 25 בפברואר 2014
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
- הבהרה: ערך זה עוסק גם בכ"ד באדר א' וגם בכ"ד באדר ב'
כ"ה באדר הוא היום העשרים וארבעה בחודש אדר.
אירועים ביהדות
ימי חב"ד
- ת"ש - אדמו"ר הריי"צ עזב את העיר ריגה, בטיסה לעיר שטוקהלם שבשבדיה, משם הפליג לאחר שלשה ימים לארצות הברית.
נולדו
- תש"ל - השחקן החסידי מיכאל וייגל.
נפטרו
- תרפ"ז - רבי שלמה אלישיב, מחבר הספר 'לשם שבו ואחלמה'.
- ת"ש - רבי יצחק הורביץ מסטוטשין.
- תשכ"ד - ר' בנימין לוין ממייסדי כפר חב"ד.
הפתגם היומי - כ"ד באדר א' - מלוח היום יום |
---|
אדמו"ר האמצעי ענה לר' הלל פאריטשער על שאלתו, אם יחזור חסידות גם בעיירות שאנשיהם אין להם מושג בחסידות: דברי חסידות הערט די נשמה. וכתיב "ונוזלים מן לבנון", לבנון ל"ב נו"ן, חכמה ובינה שבנשמה. און אז די נשמה הערט, איז נוזל ונוטף אין דער הארת הנשמה וואס איז מחיה דעם גוף, און עס ווערט א חוזק אין דעם ועשה טוב פון רמ"ח מצות עשה און אין דעם סור מרע פון שס"ה מצוות לא תעשה.
תרגום מאידיש: אדמו"ר האמצעי ענה לר' הלל פאריטשער על שאלתו, אם יחזור חסידות גם בעיירות שאנשיהם אין להם מושג בחסידות: דברי חסידות שומעת הנשמה. וכתיב "ונוזלים מן לבנון", לבנון ל"ב נו"ן, חכמה ובינה שבנשמה. וכשהנשמה שומעת, אזי נוזל ונוטף בהארת הנשמה שמחיה את הגוף, ונהיה חוזק בעשה טוב של רמ"ח מצות עשה ובסור מרע של שס"ה מצוות לא תעשה. |
הפתגם היומי - כ"ד באדר ב' - מלוח היום יום |
---|
באמירת "אנא בכח" צריך לראות - או לצייר במחשבה - השמות, שהם הראשי תיבות, אבל לא לאמרם. |