פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 125 בתים ,  21:37, 31 בינואר 2014
אודות מדריגתו של בעל תשובה כותב [[אדמו"ר האמצעי]]{{הערת שוליים|1=[[שערי תשובה]], חינוך. להבין הפרש שבין תפלה לתורה. סד"פ קכט, ג.}}:
האהבה של ה"בכל מאדך", היא [[אהבה ]] בלי גבול כלל, בבחינת עצמות ומהות הנפש ה[[נפש]] ממש שנקרא בעל הרצון, שלמעלה מבחי' מבחינת רצון לגמרי, דהיינו שכל עצמיות הנפש [[כלות הנפש|תכלה ותכסוף לצאת ולידבק ]], ולא בבחינת רצון לבד , ועל כן נקרא "מאדך " בלי גבול , שאין אהבה רבה כזאת באה מבחינת גבול כחות הנפש ברצון וכהאי גוונאוכיוצא בזה, אלא בכל בחינת עצמותה שהיא היולית [[היולי]]ת בלתי מוגבלת כלל.
אם כי, בחינת התפעלות זו של כל עצמיות הנפש מכל וכל, אפשרית להיות רק בבחינת [[אור חוזר]] אל ה[[עצמות]], שזהו כאשר לא יכילו כלי הנפש להחזיק ההתפעלות, מכיון שהוא רב מדי מה[[צמצום]] של כלי כחות הנפש ה[[שכל]] וה[[לב]], ולכן בהכרח שתשאר ההתפעלות כזאת בבחינת [[מקיף]] על השכל, וכן ה[[רצון]] ישאר בעצמות הנפש בעל הרצון כו'.
מדריגה זו, היא ע"י על ידי בעלי תשובה דוקא, לפי שבעל תשובה היה רחוק מאד מאד מאור מאוד מאוד מ[[אור]] [[פנים|פני ]] [[מלך]] חיים. כי ע"י עונותיו על ידי [[עבירות|חטאיו]] הרבים נתרחק בתכלית הריחוק, ולזאת יתמרמר בנפשו ביותר על עוצם ריחוקו, עד אשר תשובתו לה' להשם באה מעומקא דלבא ביותרמעמקי ה[[לב]], כמו [[רבי אלעזר בן דורדייא דורדיא]] שיצאה [[נשמה|נשמתו]] בבכייה כו', והוא בחינת [[גבורה|תגבורת התשוקה ]] ה[[תשוקה]] [[דביקות|להדבק ]] בה' בכל נקודת הלב שלמעלה מהכיל בכלי המוח ה[[מוח]] והלב כלל וכלל{{הערת שוליים|והיינו מה שכתוב בזהר ב[[זוהר]] דבעלי תשובה משכי ליה לקבמושכים את הקבבחילא יתירבכח חזק, פירוש חילא יתיר הוא עוצם הכח החזק שבעצמות הנפש שאי אפשר למוח ולב להכילו כלל.}}
תשוקה זו, נקראת בחינת [[אור חוזר]], והוא מצד בחי' בחינת הריחוק שמחמתו יתפעל בנקודת הלב, בניגוד לצדיקים גמורים שהתפעלותם רק מצד השגתם והתענגם על ה' בתורה ותפלה, וגם ההתפעלות דבכל נפשך בק"ש אין זה בכל נקודת עצמות הנפש, רק בחינת אור הנמשך מעצמות הנפש שהוא הרצון, אך תשוקת הבעלי תשובה הוא בבחינת כליון הנפש - "כלתה נפשי", וכמו רבי [[אלעזר בן דורדייא]].
בזהר נאמר כי ה[[משיח]] בא על מנת להחזיר את הצדיקים בתשובה, כלומר, לעורר בהם אותה מדריגה וחיות נעלית גם בצדיקים, מצד פנימיות הנפש.
39,916

עריכות