תכשיט: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|")
אין תקציר עריכה
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 13: שורה 13:
תכשיט הוא משל ל[[ספירות]].
תכשיט הוא משל ל[[ספירות]].


כי ב[[עולם האצילות]] ה[[אורות וכלים|כלים]] אינם מופרדין מה[[אורות וכלים|אורות]], רק הם מתאחדים עם האורות - [[איהו וחיוהי וגרמוהי חד]]{{הערה|ד"ה פתח אליהו [[תורה אור (ספר)|תורה אור]] פ' וירא.</ref>.
כי ב[[עולם האצילות]] ה[[אורות וכלים|כלים]] אינם מופרדין מה[[אורות וכלים|אורות]], רק הם מתאחדים עם האורות - [[איהו וחיוהי וגרמוהי חד]]{{הערה|ד"ה פתח אליהו [[תורה אור (ספר)|תורה אור]] פ' וירא.}}.


== הערות שוליים ==
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תכשיטים]]

גרסה אחרונה מ־20:23, 25 בנובמבר 2024

תכשיט (הם כמו טבעת, נזם וכיוצא בזה) שהאדם לובש ומתתקן על ידי שלובשם, כי על ידם הוא מתיפה.

גדרו[עריכה | עריכת קוד מקור]

אינו כל לבושים שהם נפרדים מהאדם, כי אם זה נחשב יותר כמו חלק מהאדם.

בהלכה[עריכה | עריכת קוד מקור]

הגדר של תכשיט בהלכות שבת אין בעיה של מלאכת הוצאה מרשות לרשות בשבת.

במתן תורה[עריכה | עריכת קוד מקור]

נאמר שהקב"ה נתן לבני ישראל כ"ד ספרים של התנ"ך - כ"ד קישטי כלה.

בחסידות[עריכה | עריכת קוד מקור]

תכשיט הוא משל לספירות.

כי בעולם האצילות הכלים אינם מופרדין מהאורות, רק הם מתאחדים עם האורות - איהו וחיוהי וגרמוהי חד[1].

הערות שוליים

  1. ד"ה פתח אליהו תורה אור פ' וירא.