תכשיט: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|") |
יוסף בן מלמד (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 13: | שורה 13: | ||
תכשיט הוא משל ל[[ספירות]]. | תכשיט הוא משל ל[[ספירות]]. | ||
כי ב[[עולם האצילות]] ה[[אורות וכלים|כלים]] אינם מופרדין מה[[אורות וכלים|אורות]], רק הם מתאחדים עם האורות - [[איהו וחיוהי וגרמוהי חד]]{{הערה|ד"ה פתח אליהו [[תורה אור (ספר)|תורה אור]] פ' וירא. | כי ב[[עולם האצילות]] ה[[אורות וכלים|כלים]] אינם מופרדין מה[[אורות וכלים|אורות]], רק הם מתאחדים עם האורות - [[איהו וחיוהי וגרמוהי חד]]{{הערה|ד"ה פתח אליהו [[תורה אור (ספר)|תורה אור]] פ' וירא.}}. | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:תכשיטים]] |
גרסה אחרונה מ־20:23, 25 בנובמבר 2024
תכשיט (הם כמו טבעת, נזם וכיוצא בזה) שהאדם לובש ומתתקן על ידי שלובשם, כי על ידם הוא מתיפה.
גדרו[עריכה | עריכת קוד מקור]
אינו כל לבושים שהם נפרדים מהאדם, כי אם זה נחשב יותר כמו חלק מהאדם.
בהלכה[עריכה | עריכת קוד מקור]
הגדר של תכשיט בהלכות שבת אין בעיה של מלאכת הוצאה מרשות לרשות בשבת.
במתן תורה[עריכה | עריכת קוד מקור]
נאמר שהקב"ה נתן לבני ישראל כ"ד ספרים של התנ"ך - כ"ד קישטי כלה.
בחסידות[עריכה | עריכת קוד מקור]
תכשיט הוא משל לספירות.
כי בעולם האצילות הכלים אינם מופרדין מהאורות, רק הם מתאחדים עם האורות - איהו וחיוהי וגרמוהי חד[1].