תכשיט (הם כמו טבעת, נזם וכיוצא בזה) שהאדם לובש ומתתקן על ידי שלובשם, כי על ידם הוא מתיפה.

גדרו עריכה

אינו כל לבושים שהם נפרדים מהאדם, כי אם זה נחשב יותר כמו חלק מהאדם.

בהלכה עריכה

הגדר של תכשיט בהלכות שבת אין בעיה של מלאכת הוצאה מרשות לרשות בשבת.

במתן תורה עריכה

נאמר שהקב"ה נתן לבני ישראל כ"ד ספרים של התנ"ך - כ"ד קישטי כלה.

בחסידות עריכה

תכשיט הוא משל לספירות.

כי בעולם האצילות הכלים אינם מופרדין מהאורות, רק הם מתאחדים עם האורות - איהו וחיוהי וגרמוהי חד[1].

הערות שוליים

  1. ד"ה פתח אליהו תורה אור פ' וירא.