פלא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(11 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
"פלא" - מלשון הפלאה והבדלה, שמובדל ומופלא לגמרי מכל שייכות לעולם.
{{מקורות}} {{לפשט}}"'''פלא'''" - מלשון הפלאה והבדלה, שמובדל ומופרד לגמרי מכל שייכות ל[[עולם]].


והוא בחינת עצם ה[[מוחין]] - [[פנימיות החכמה]] כפי שהיא לעצמה בלי שייכות ל[[מידות]], ועוד יותר - כפי שקשורה ל[[פנימיות הכתר]] שלמעלה מ[[עולם האצילות]], דרגת האלקות בבחינת [[אור אין סוף]], שמופלא ונבדל לגמרי מהנבראים ולמעלה מהם לאין קץ, והוא בתכלית ה[[העלם]].
והוא בחינת עצם ה[[מוחין]] - [[פנימיות החכמה]] כמו שהיא לעצמה ללא שייכות ל[[מידות]], ועוד יותר - כפי שקשורה ל[[פנימיות הכתר]] שלמעלה מ[[עולם האצילות]], דרגת האלקות בבחינת [[אור אין סוף]], שמופלא ונבדל לגמרי מהנבראים ולמעלה מהם לאין קץ, והוא בתכלית ה[[העלם]].


הפלא הרמוז באות [[אל"ף]] - מורה על עצמותו ית', וזה מתאים גם עם זה שאל"ף אותיות "אפל" בחינת חושך (ישת חשך סתרו), שהוא בחינת עצמותו ית' הנעלם, שלמעלה מאור וגילוי.
הפלא הרמוז באות [[אל"ף]] - מורה על [[עצמותו]] יתברך, וזה מתאים גם עם זה שאל"ף [[אותיות]] "אפל" בחינת חושך (ישת חשך סתרו), שהוא בחינת [[עצמותו]] יתברך הנעלם, שלמעלה מאור וגילוי.


[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה אחרונה מ־20:58, 2 ביוני 2024

יש לפשט ערך זה: הערך מנוסח בצורה תורנית ובשפה גבוהה מידי, וקשה להבנה לקהל הרחב.
יש להוסיף מבוא אינטואיטיבי שיסביר את הרעיונות והמושגים בצורה פשוטה יותר, רצוי בליווי דוגמאות. אם אתם סבורים כי הערך אינו ברור דיו או שיש נקודה שאינכם מבינים בו, ציינו זאת בדף השיחה שלו. יש לציין כי ערכים רבים המסבירים מושגים בחסידות מצריכים רקע מוקדם.

"פלא" - מלשון הפלאה והבדלה, שמובדל ומופרד לגמרי מכל שייכות לעולם.

והוא בחינת עצם המוחין - פנימיות החכמה כמו שהיא לעצמה ללא שייכות למידות, ועוד יותר - כפי שקשורה לפנימיות הכתר שלמעלה מעולם האצילות, דרגת האלקות בבחינת אור אין סוף, שמופלא ונבדל לגמרי מהנבראים ולמעלה מהם לאין קץ, והוא בתכלית ההעלם.

הפלא הרמוז באות אל"ף - מורה על עצמותו יתברך, וזה מתאים גם עם זה שאל"ף אותיות "אפל" בחינת חושך (ישת חשך סתרו), שהוא בחינת עצמותו יתברך הנעלם, שלמעלה מאור וגילוי.