אוהל מועד (אוהל משה): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – ".א" ב־". א")
אין תקציר עריכה
 
(4 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{שכתוב|אינה כתוב בסגנון אנציקלופדי}}
{{פירוש נוסף|נוכחי=אוהל מועד - אוהל משה|אחר=משמעויות אחרות ב'אוהל'|ראו=[[אוהל|אוהל - פירושונים]]}}
{{פירוש נוסף|נוכחי=אוהל מועד - אוהל משה|אחר=משמעויות אחרות ב'אוהל'|ראו=[[אוהל|אוהל - פירושונים]]}}


על "אוהל מועד" (אוהל משה) - נאמר: "ומשה יקח את האהל ונטה לו מחוץ למחנה וגו' וקרא לו אהל מועד והיה כל מבקש ה' יצא אל אהל מועד אשר מחוץ למחנה", וכן: "והיה כבוא משה האהלה ירד עמוד הענן ועמד פתח האהל ודבר עם משה".
על "אוהל מועד" (אוהל משה) - נאמר: "ומשה יקח את האהל ונטה לו מחוץ למחנה וגו' וקרא לו אהל מועד והיה כל מבקש ה' יצא אל אהל מועד אשר מחוץ למחנה", וכן: "והיה כבוא משה האהלה ירד עמוד הענן ועמד פתח האהל ודבר עם משה".


זאת אומרת, שאחרי חטא העגל נטה משה את אהלו מחוץ למחנה "וקרא לו אהל מועד והיה כל מבקש ה' יצא אל אהל מועד גו'". ופירש רש"י "... אהל מועד הוא בית ועד למבקשי תורה".
זאת אומרת, שאחרי חטא העגל נטה משה את אהלו מחוץ למחנה "וקרא לו אהל מועד והיה כל מבקש ה' יצא אל אהל מועד גו'". ופירש [[רש"י]] "... אהל מועד הוא בית ועד למבקשי תורה".


על זה נאמר עוד בפסוק ט', שאהלו של משה שקרא לו אהל מועד היה המקום ששם נועד עמו ה' ודיבר אתו.
על זה נאמר עוד בפסוק ט', שאהלו של משה שקרא לו אהל מועד היה המקום ששם נועד עמו ה' ודיבר אתו.
שורה 21: שורה 22:
{{סגל}}
{{סגל}}


{{מבט}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה אחרונה מ־19:33, 12 בנובמבר 2023

יש לשכתב ערך זה. הסיבה לכך היא: אינה כתוב בסגנון אנציקלופדי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

על "אוהל מועד" (אוהל משה) - נאמר: "ומשה יקח את האהל ונטה לו מחוץ למחנה וגו' וקרא לו אהל מועד והיה כל מבקש ה' יצא אל אהל מועד אשר מחוץ למחנה", וכן: "והיה כבוא משה האהלה ירד עמוד הענן ועמד פתח האהל ודבר עם משה".

זאת אומרת, שאחרי חטא העגל נטה משה את אהלו מחוץ למחנה "וקרא לו אהל מועד והיה כל מבקש ה' יצא אל אהל מועד גו'". ופירש רש"י "... אהל מועד הוא בית ועד למבקשי תורה".

על זה נאמר עוד בפסוק ט', שאהלו של משה שקרא לו אהל מועד היה המקום ששם נועד עמו ה' ודיבר אתו.

נמצא, באהלו של משה היו שני ענינים:

א. בית ועד למבקשי תורה.

ב. המקום שבו נועד ה' עם משה לדבר עמו.

ועל שם שנים אלו, נקרא - אהל מועד.

הנה דבר זה נמשך מיום הכיפורים - יום סליחת חטא העגל, ועד שהוקם המשכן, שאז עברו שני הענינים הנ"ל מאהלו של משה אל המשכן שנקרא מאז אהל מועד, ושימש לשתי מטרות אלו.

וכמו שמצינו, שנוסף לזה שהמשכן היה המקום שבו דבר ה' אל משה, היה המשכן "בית ועד" לישראל מקום הקהלם של ישראל, כמפורש בכתוב: "למקרא העדה וגו' ונועדו אליך כל העדה אל פתח אהל מועד".

(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")