כ"ז בתמוז: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מאין תקציר עריכה |
|||
(10 גרסאות ביניים של 9 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 2: | שורה 2: | ||
'''כ"ז בתמוז''' הוא היום העשרים ושבעה ב[[חודש תמוז]] והיום האחד עשר מ[[ימי בין המצרים]]. | '''כ"ז בתמוז''' הוא היום העשרים ושבעה ב[[חודש תמוז]] והיום האחד עשר מ[[ימי בין המצרים]]. | ||
== | ==ימי חב"ד== | ||
*[[ | ===[[יום הולדת|נולדו]]=== | ||
*[[ | *[[תרנ"ג]] – הרב [[דוד הלמן]], [[גבאי]] בית כנסת חב"ד ב[[תל אביב]]. | ||
*[[תרס"ז]] – הרב [[מנחם מענדל בליניצקי]], ידיד נפשו של ר' [[מענדל פוטרפאס]] שמסרו נפשם יחד על הפעלת המחתרת היהודית ב[[סמרקנד]]. | |||
==[[ | ===[[פטירה|נפטרו]]=== | ||
*[[תרנ"ג]] – הרב [[יהודה לייב סלונים]], נכד [[אדמו"ר האמצעי]] מבתו [[מנוחה רחל (בת אדמו"ר האמצעי)|מנוחה רחל]]. | |||
*[[תרנ"ג]] | *[[תשנ"ח]] – הרב [[אברהם יצחק כץ]], פרופסור אמריקאי שעמד בקשרים טובים עם [[הרבי]], ועזר בנסיונות לפדיון ספרי [[ספרית אגו"ח]]. | ||
*[[ | |||
{{להיום יום|כ"ז|תמוז}} | {{להיום יום|כ"ז|תמוז}} | ||
[[קטגוריה:ימי חב"ד| | [[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש תמוז|ב כז]] |
גרסה אחרונה מ־17:40, 16 באוגוסט 2021
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
כ"ז בתמוז הוא היום העשרים ושבעה בחודש תמוז והיום האחד עשר מימי בין המצרים.
ימי חב"ד[עריכה | עריכת קוד מקור]
נולדו[עריכה | עריכת קוד מקור]
- תרנ"ג – הרב דוד הלמן, גבאי בית כנסת חב"ד בתל אביב.
- תרס"ז – הרב מנחם מענדל בליניצקי, ידיד נפשו של ר' מענדל פוטרפאס שמסרו נפשם יחד על הפעלת המחתרת היהודית בסמרקנד.
נפטרו[עריכה | עריכת קוד מקור]
- תרנ"ג – הרב יהודה לייב סלונים, נכד אדמו"ר האמצעי מבתו מנוחה רחל.
- תשנ"ח – הרב אברהם יצחק כץ, פרופסור אמריקאי שעמד בקשרים טובים עם הרבי, ועזר בנסיונות לפדיון ספרי ספרית אגו"ח.
הפתגם היומי - כ"ז בתמוז - מלוח היום יום |
---|
אחד מהעילויים המפורסמים בעל כשרון גדול ועמקן נפלא בא לליאזנא ושקד בלימוד החסידות, ובגודל כשרונותיו רכש לו במשך זמן קצר ידיעה גדולה ורחבה בתורת החסידות. ביחידות הראשונה שנכנס לרבינו הזקן שאל: "רבי מה חסר לי?" ויענהו רבינו הזקן: "לא חסר לך מאומה, כי ירא אלוקים אתה ולמדן, רק צריך אתה להוציא את ה'חמץ' שהוא הישות וגסות הרוח, ולהכניס 'מצה' שהוא ביטול. וכלי שנשתמש בו בישות שנדמה לו שהוא אור כגון שפודים, שדוחקין רגלי השכינה, ש"אין אני והוא יכולין לדור", צריך ליבון. והליבון הוא עד שיהיו הניצוצות דהבירורים ניתזין ונכללים בהאור האמיתי. |