רבקה אמנו: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
(8 גרסאות ביניים של 8 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{שכתוב|לא כתוב בסגנון אנצליקופדי}}
[[קובץ:רבקה.png|שמאל|ממוזער|250px|איור המתאר את [[אליעזר עבד אברהם|אליעזר]] ורבקה נפגשים ליד הבאר]]
[[קובץ:רבקה.png|שמאל|ממוזער|250px|איור המתאר את [[אליעזר עבד אברהם|אליעזר]] ורבקה נפגשים ליד הבאר]]
'''רבקה אמנו''' היא השניה מבין [[ארבעת האמהות]]. אשתו של [[יצחק אבינו]].
'''רבקה אמנו''' בת בתואל ודבורה{{הערה|לפי המדרש זו שם אימה מניקתה}} היא השניה מבין [[ארבעת האמהות]]. אשתו של [[יצחק אבינו]] אחותו של [[לבן הארמי]].
לא ידוע מהו שם האם שלה. השם שכתבם הוא של המיינקת.


==ענינה==
==ענינה==
מבואר כי ענין רבקה הוא כמו ענין רבקות של שלש שלש בקר או של ארבע ארבע{{הערה|ראה משנה ב[[מסכת עירובין]] פרק ב' משנה א'.}}, ש'''חיבור וקישור''' של שלש או ארבע בהמות יחדיו הוא ענין רבקה. וזהו כענין של חיות ה[[מרכבה]] שבהיותם כלולים יחד להיות "והחיות נושאות" הן בחינת רבקה, שענין שלש שלש בקר הוא התכללות של מידות [[חג"ת]], [[פני אריה]] אל הימין, [[פני שור]] אל השמאל ו[[פני נשר]]. ולפעמים ארבע ארבע בקר שהוא גם התכללות של [[פני אדם]] שבחיות המרכבה, וזהו התכללות של [[חגת"מ]], חסד גבורה תפארת ומלכות.
מבואר כי ענין רבקה הוא כמו ענין רבקות של שלש שלש בקר או של ארבע ארבע{{הערה|ראה משנה ב[[מסכת עירובין]] פרק ב' משנה א'.}}, ש'''חיבור וקישור''' של שלש או ארבע בהמות יחדיו הוא ענין רבקה. וזהו כענין של חיות ה[[מרכבה]] שבהיותם כלולים יחד להיות "והחיות נושאות" הן בחינת רבקה, שענין שלש שלש בקר הוא התכללות של מידות [[חג"ת]], [[פני אריה]] אל הימין, [[פני שור]] אל השמאל ו[[פני נשר]]. ולפעמים ארבע ארבע בקר שהוא גם התכללות של [[פני אדם]] שבחיות המרכבה, וזהו התכללות של [[חגת"מ]], חסד [[ספירת הגבורה|גבורה]] תפארת ומלכות.


ולכן נאמר ב[[מרכבת יחזקאל]], {{ציטוטון|חֹבְרֹת אִשָּׁה אֶל אֲחוֹתָהּ כַּנְפֵיהֶם}}{{הערה|יחזקאל א ט}} שהן בבחינת חיבור ו[[התכללות]] שעל זה דווקא נאמר "והחיות נושאות את הכסא"{{מקור}}. שעל ידי ההתכללות יחד דווקא ממשיכים מבחינה גבוהה מאוד ששם כל המידות כלולות יחדיו.
ולכן נאמר ב[[מרכבת יחזקאל]], {{ציטוטון|חֹבְרֹת אִשָּׁה אֶל אֲחוֹתָהּ כַּנְפֵיהֶם}}{{הערה|[[יחזקאל]] א ט.}} שהן בבחינת חיבור ו[[התכללות]] שעל זה דווקא נאמר "והחיות נושאות את הכסא"{{מקור}}. שעל ידי ההתכללות יחד דווקא ממשיכים מבחינה גבוהה מאוד ששם כל המידות כלולות יחדיו.


==בעבודת ה'==
==בעבודת ה'==
שורה 15: שורה 17:
*פרשת תולדות ב[[תורה אור]]
*פרשת תולדות ב[[תורה אור]]
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אישים בתנ"ך]]
[[קטגוריה:האבות]]
[[קטגוריה:נשים]]
[[קטגוריה:אישים שהגיעו לגיל 120]]

גרסה אחרונה מ־20:21, 11 בנובמבר 2023

יש לשכתב ערך זה. הסיבה לכך היא: לא כתוב בסגנון אנצליקופדי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
איור המתאר את אליעזר ורבקה נפגשים ליד הבאר

רבקה אמנו בת בתואל ודבורה[1] היא השניה מבין ארבעת האמהות. אשתו של יצחק אבינו אחותו של לבן הארמי. לא ידוע מהו שם האם שלה. השם שכתבם הוא של המיינקת.

ענינה[עריכה | עריכת קוד מקור]

מבואר כי ענין רבקה הוא כמו ענין רבקות של שלש שלש בקר או של ארבע ארבע[2], שחיבור וקישור של שלש או ארבע בהמות יחדיו הוא ענין רבקה. וזהו כענין של חיות המרכבה שבהיותם כלולים יחד להיות "והחיות נושאות" הן בחינת רבקה, שענין שלש שלש בקר הוא התכללות של מידות חג"ת, פני אריה אל הימין, פני שור אל השמאל ופני נשר. ולפעמים ארבע ארבע בקר שהוא גם התכללות של פני אדם שבחיות המרכבה, וזהו התכללות של חגת"מ, חסד גבורה תפארת ומלכות.

ולכן נאמר במרכבת יחזקאל, "חֹבְרֹת אִשָּׁה אֶל אֲחוֹתָהּ כַּנְפֵיהֶם"[3] שהן בבחינת חיבור והתכללות שעל זה דווקא נאמר "והחיות נושאות את הכסא"[דרוש מקור]. שעל ידי ההתכללות יחד דווקא ממשיכים מבחינה גבוהה מאוד ששם כל המידות כלולות יחדיו.

בעבודת ה'[עריכה | עריכת קוד מקור]

כאשר יש באדם אהבה לה', ויראה מה', והתעוררות רחמים רבים על נפשו שירדה פלאים, זהו בחינת רבקה של שלש שלש בקר, שמדות נפש הבהמית מתבררים מקליפת נוגה ועולים לה'. ובהתכללות של מידת המלכות שהוא בחינת ביטול וקבלת עול ועבודת עבד, זהו רבקה של ארבע ארבע בקר.

וזהו ענין של "יצחק מצחק את רבקה אשתו", שבחינת יצחק שהוא התענוג שיתגלה לעתיד לבוא הוא נמשך את רבקה אשתו. שדווקא על ידי הבירור של הנפש הבהמית שהוא בבחינת שם ב"ן נעשה התענוג שלעתיד לבא.

להרחבה[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים

  1. לפי המדרש זו שם אימה מניקתה
  2. ראה משנה במסכת עירובין פרק ב' משנה א'.
  3. יחזקאל א ט.