שיחה:נצחיות חייו של הרבי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏את"ל: פסקה חדשה)
(82 גרסאות ביניים של 24 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{ארכיון|מספר ארכיון=[[שיחה:נצחיות חייו של הרבי/ארכיון 1|דף ארכיון 1]]}}




==בקשת עזרה בדחיפות==
הערך כמעט ממש מוכן, אך זקוק לעזרתכם:
#תנאי ראשון שמבלעדו א"א להעלות - אינני יודע מה השם שצריך להיות לו. ההגדרה האמיתית שלו היא '''האמונה בנצחיות חייו של הרבי''' או '''של נשיא הדור''', אבל זה שם לא קליט שאף אחד לא יחפש אותו; לאידך - שם כמו '''הרבי חי וקיים''' או '''הרבי מללובביץ' חי וקיים''' וכד' זה שם שיימצא בקלות בגוגל ואנשים יכירו אותו, אבל הוא לא מדוייק כלל. או שיש הצעות אחרות.
#ענין נוסף, למשפט "כאשר התקבלה הידיעה בג' תמוז תשנ"ד" שמתי בקשת הבהרה, ואינני יודע איך להסתדר איתו. אי אפשר לכתוב, אבל אם לא נכתוב כלום אדם מבחוץ לא יבין.
#ועוד משהו אחרון, אם מישהו יודע מה שמותיהם של מחקרי האקדמיה בנושא ושנת הוצאתם לאור הוא מוזמן להוסיף (לידיעתי יש לפרופ' יורם בילו וכן נראה לי לד"ר שלי גולדברג, אולי גם עוד).


תודה רבה מראש לכולם! • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 07:08, ל' בסיוון, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
==הצעות לערך==
א. אפשר לעשות האמונה בניצחיות חייו של הרבי ולעשות הפניה מ - חי וקיים וכו', כך שכל מי שמחפש זאת בחב"ד פדיה ימצא את זה, אך השאלה היא, האם בן אדם שמחפש בגוגל, הרבי מלובביץ',חי וקיים, או משחיסטים וכו'ימצא את זה.
ב. אפשר להביא את: "בא תשנ"ב, האזינו תש"נ, וכו'.
ג. רצוי לכתוב על פס"ד הרבנים שהרבי חי וקיים בלי שום שינוי, וצריך להמשיך לכתוב ולהכריז יחי בלי שום שינוי (מענין לענין באותו ענין, בנוגע לפס"ד הנ"ל, אני עדיין מחכה שהמו"ל של העיתון כפ"ח, החרדים כ"כ לפסקי דינם של בית דין רבני חב"ד, יקימו את הפס"ד הנ"ל..) וכן דברי הרב מרדכי אליהו (שעדיין לא ראיתי את מקורם ומי שיוכל לכתוב את המקור על גבי במה זו תבוא עליו ברכה) על הכרזת יחי אדונינו וכו'. כלומר - לא רק ההתיחסות בשיחות הרבי ובתורת הרבי כי אם התיחסות תורנית - מעשית של רבני חב"ד בגלוי או רבני חב"ד שעדיין לא רבני חב"ד בגלוי.
ד. רוב האנשים יודעים מה הקשר בין הרבי מלובביץ', לג' תמוז תשנ"ד.אם לא אפשר לכתוב כפי אמונתינו כגון:"עם הוידע הבשורה בג' תמוז תשנ"ד, נעלם מעיננו" או באופן אחר, שהרי ממה נפשך, אם יש לו דעות קדומות מסולפות, על מה שקרה בג' תמוז תשנ"ד, אז אתה לא צריך לפרט יותר מידי, הוא יודע לבד. ואם לא, אז אתה אומר לו מה שקרה '''באמת''' בג' תמוז, ולא מה שהעולם חושב.--[[משתמש:חי גאולה|חי גאולה]] - [[שיחת משתמש:חי גאולה|שיחה]] 01:27, 7 ביולי 2016 (UTC)
:#זהו, שאני לא בטוח שהפניות עובדות בגוגל. חוץ מזה ששם כזה ארוך לא בטוח שבנאדם יבין שזה מה שאליו הוא מתכוון.
#בא תשנ"ב מובא, האזינו תש"נ אין צורך (לא כל המקורות צריכים להכנס; בנאדם שממש רוצה לחקור יכול להכנס ללקוטי מקורות מהקישור בסוף הערך).
#באמת כדאי להביא פסק דין הנ"ל, אבל לא מצאתי אותו במהדורה מעודכנת ומפורטת במקום באינטרנט שנגיש לי. אם תמצא תוכל להכניס קישור בקישורים חיצוניים (אתה יודע איך מקשרים? אם לא, כדאי שתלמד).
#הבעיה שלא היתה אף פעם ידיעה על כך שהרבי 'נעלם מעינינו'. הידיעה היתה על אירוע אחר, אירוע שלא קרה. אשמח להצעות ניסוח נוספות. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 06:36, א' בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו


א. אני לא יודע לעשות קישור, אני בעצם כמעט לא יודע לעשות כלום. אני יכול אולי לנסות (עפ"י ההןראות הפשוטות שאני מסתבך איתם בשל שכלי הלקוי).
ב. ברדיו באמת הודיעו דבר שלא קרה, אבל מי מדבר פה על הרדיו?! אתה לא צריך להתייחס לכל ההודעות שהועברו. אתה לא צריך לכתוב גם כש.. אתה יכול לכתוב שגם כשהרבי נעלם מעיננו בג' תמוז החסידים המשיכו להאמין, מה אכפת לך איזה ידיעה התקבלה?!--[[משתמש:חי גאולה|חי גאולה]] - [[שיחת משתמש:חי גאולה|שיחה]] 09:37, 7 ביולי 2016 (UTC)
:אני חושב שהערך כמו שהוא עכשיו בסדר גמור ואפשר להעלות אותו--[[משתמש:חבר|אהבת ישראל]] - [[שיחת משתמש:חבר|מיר ווילן משיח יעצט]] -  [[משתמש:שלמה חיים]] לשעבר - הצטרפו למיזם של [[חב"דפדיה: א חסידישע פארבריינגען]] 12:53, 7 ביולי 2016 (UTC)
::{{קח|משתמש:|חבר}} היקר, חבל שלא קראת את כל דף השיחה לעיל ואז היית רואה מה הבעיות שמפריעות להעלאתו (שם, ניסוח).
::עכ"פ בגלל החלטתי להעלותו לפני ג' תמוז, אני עושה זאת כעת במצב הנוכחי ובשם ה(לא מוצלח ה)נוכחי. אע"פ שאינני מתייאש ומקוה שבהמשך יצטרפו עוד ויתנו את דעתם/ביקורתם לשיפור המצב. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 03:16, ב' בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
:::בסוף החלטתי ש(גם אם הולכים על ברירת מחדל -)השם "נצחיות חייו של הרבי" פחות גרוע מ"האמונה בנצחיות חייו של הרבי". ועדיין מחכה להצעות... • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 03:25, ב' בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו


== פתיח ==


הפתיח כתוב גרוע ביותר<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 23:11, 7 ביולי 2016 (UTC)
:הפתיח גרוע בגלל השם הגרוע. אדרבה, אשמח להצעות ממך ומכל מי שמוכן לעזור. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 03:17, ב' בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו


לעניות דעתי, מכיוון שהפתיח -והשם- מביע עמדה אישית, וידוע - "אדם חשוד אצל עצמו" - וורא שאינו משתייך לחב"ד, ואינו יכול להשיג אמונה של חסיד ברבי, עלול להירתע מכך שדעת הכותב עלולה להשפיע על אמינות הטקסט. כידוע הרבה "פלגים שונים" מחוץ לחב"ד לא מקבלים את אמונתנו ברבי כדבר מקובל, ומרחיקים יהודים מתורה, חסידות והיהדות - בנפנופם בדרכנו. כמובן שאין חלילה כל עניין לפגוע, אך הדבר עלול להשפיע -ומשפיע!- על צורת הסתלות של יהודים. ושוב - כמובן שאין עניין לפגוע, לא ביהודים ולא באחדות - כמ"ש הרבי -ש"הסיבה שהושיבו אותי על הכסא -היא להמשיך אלוקות בעולם (היינו מתחת לז' רקיעים, שנתבאר ב"באתי לגני" בכל השנים)(בשם הרב [[י"ל גרונר]].
== הערה ==
לכל המתעסקים בנושא: אצל [[הרבי]] לא היתה - - ח"ו, החיסרון הוא אצלנו שאנו לא מצליחים לראות את [[הרבי]]. [[משתמש:רון|רון]] - [[שיחת משתמש:רון|בואו נדבר על זה
]].--[[יחי המלך]] 23:43, 4 ביולי 2017 (UTC)


== משוב ==


למה לכתוב על הרבי שליט"א, דהיינו לברכו שיחיה, אם הוא ממילא לא יכול למות?{{משוב}} [[מיוחד:תרומות/212.76.103.179|212.76.103.179]] 10:20, 19 ביולי 2017 (UTC)
:איזה שטויות, כל יום אתה אומר בתפילה "ברוך ה' המבורך לעולם ועד", וכי יש לך נפק"מ שלא? אפשר לומר ש"שליט"א", מלבד ברכה ואיחול זו גם קביעת עובדה, ע"ד [[יחי המלך]].--[[מיוחד:תרומות/185.46.78.11|185.46.78.11]] 08:25, 10 בדצמבר 2017 (UTC)


== אנציקלופדיות ==
== הוספה לערך ==


{{א|קרייזי אבאוט משיח|ידידי המשוגע}}, נמק את עריכתך. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 12:55, 7 במאי 2019 (IST)
אולי ראוי להוסיף לערך תמונה מ(המקום של לכל הפחות) הרבי שליט"א מלך המשיח לאחר שנת תשנ"ד ♦ נכתב על ידי [[משתמש:חב"דפדי פעיל|'''חב"דפדי פעיל''']] ([[שיחת משתמש:חב"דפדי פעיל|שיחה]]) • '''[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|<span style="color: {{#בחר:שחור|שחור=black|אדום=red|כתום=orange|צהוב=yellow|ירוק=green|חום=brown|אפור=Gray|כחול=blue|סגול=purple|#ברירת מחדל=}};">יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד</span>]]''' • בשעה 13:48, כ"ז בתמוז, ה'תשפ"ג ''<font size="1">(16 ביולי למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
:{{קטן|אתה הוא האנונימי ששינה? או שסתם החלטת להתעניין? ובכל אופן -}}
:{{א|חב"דפדי פעיל}}, שמת לב מה כתבת? תמונה של הרבי לאחר שנת [[תשנ"ד]]? באורך פלא, אין תמונה כזו... {{*}} [[משתמש:חילזון|{{עיצוב גופן|גודל=4|צבע=אדום|גופן=נרקיסים|חילזון}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חילזון|{{עיצוב גופן|גודל=4|צבע=חום|גופן=נרקיסים|דף השיחה שלי}}]] {{*}} 18:02, 20 באוגוסט 2023 (UTC)
:מאותה סיבה שאין בעיה לכתוב שחסידי חב"ד אינם מאמינים בציונות, למרות שאולי יש כאלו שכן (ומהם שמסתובבים כאן). אולי לגיטימי שחסיד יחלוק על משמעויות, סעיפים ותתי-סעיפים באמונה שהרבי חי וקיים, אך מי שאינו שותף לעצם האמונה שהרבי חי וקיים (בניסוח '''הכולל''' האמור במשפט הנ"ל) דעתו אינה שייכת לחסידות חב"ד, ואין טעם להתחשב בה.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 14:06, ב' באייר ה'תשע"ט
::{{א|חילזון}} אתה זה שלא שואף לאובייקטיביות!. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]] ~ <font size="3">[[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</font> ~ <font size="2">(18:59, ג' באלול, ה'תשפ"ג)</font>
::{{קטן|אני רק שיחזרתי כמה גירסאות שכתבו הרבי שליט"א/זי"ע/מה"מ שליט"א וכו', כפי המדיניות כאן, לא זכור לי שעשיתי שינויים אחרים.}}
:::{{א|חילזון}} הוא אומר שיש לו ושואל אם מנהלי האתר מסכימים להעלות אותה ולכן אין שום עניין שתערב --[[משתמש:חיים כ|חיים כ]] - [[שיחת משתמש:חיים כ|<span style="color:#40E0D0;">מסמ ציכל</span>]] - ד' באלול ה'תשפ"ג - 11:53, 21 באוגוסט 2023 (UTC)
::אתה קראת את הדיון בוואטסאפ, או שבהשגח"פ העלית את הנושא? עכ"פ, אינני חושב שהניסוח הוא "כולל". '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 15:50, 7 במאי 2019 (IST)
::::{{א|יוסף בן מלמד}}, לא כתבתי בשום מקום שאני שואף לאובייקטיביות. {{א|חיים כ}}, האם ל{{א|חב"דפדי פעיל}} יש גם תמונות של אליהו הנביא, אני אשמח לראות. ואגב, אני ממש {{בעד חזק}} שיעלה את התמונה הזו, ונראה מה היא... חוץ מזה, הוא לא אמר שיש לו אלא שכדאי להעלות לאתר. {{*}} [[משתמש:חילזון|{{עיצוב גופן|גודל=4|צבע=אדום|גופן=נרקיסים|חילזון}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חילזון|{{עיצוב גופן|גודל=4|צבע=חום|גופן=נרקיסים|דף השיחה שלי}}]] {{*}} 12:00, 21 באוגוסט 2023 (UTC)
:::[[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|משוגע]] [[משתמש:שף ויתיב|משוגע]] אבל קצת שכל צריך להיות... סלחו לי שאני מתפרץ לדיון. אך לא יכולתי מלהתאפק... לא הבחנת שהינך סותר את עצמך מרישא לסיפא, דבתחילה כתבת כי אפשר שחסידי חב"ד יאמינו בציונות (היינו שישארו חסידים בהגדרה, כלומר שדעתם הנ"ל תיתכן אצל חסידי חב"ד), ומאידך גיסא עולה מדבריך האחרונים כי מי שאין חושב כמותך בעניין הנצחיות של הרבי שחי לפני עשרים וחמש אזי אינו חסיד חב"ד (כי "דעתו אינה שייכת לחסידות חב"ד ואין טעם להתחשב בה")... [[מיוחד:תרומות/188.64.207.14|188.64.207.14]] 14:51, 8 במאי 2019 (IST)
:::::{{א|חילזון}} אנסח בשבילך יש לו תמונה שהוא (וכנראה עוד אנשים) טוען שזה הרבי. ואתה לא חייב להתווכח כל פעם שכותבים משהוא שלא מתאים לך זו לא דרכה של חב"דפדיה --[[משתמש:חיים כ|חיים כ]] - [[שיחת משתמש:חיים כ|<span style="color:#40E0D0;">מסמ ציכל</span>]] - ד' באלול ה'תשפ"ג - 12:18, 21 באוגוסט 2023 (UTC)
::::אנונימי, איני מבין למה תייגת אותי. עכ"פ, אני מסכים עם תוכן דבריך, אך נראה לי שלא הבנת אל נכון את דברי {{א|קרייזי אבאוט משיח|ידידי המשוגע}}, שגם עם זה אינני מסכים (שכן, אינני חושב שהנוסח הוא "כולל"). '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 02:14, 9 במאי 2019 (IST)
::::::{{א|חיים כ}}, מקווה שהפנמת ותקיים סוף כל סוף את מה שכתבת: {{ציטוטון|ואתה לא חייב להתווכח כל פעם שכותבים משהוא שלא מתאים לך זו לא דרכה של חב"דפדיה}}. {{סוף דיון}}, כי אני פשוט לא רוצה להיחסם... זה מה שקורה כשאני קצת "מתווכח כל פעם שכותבים משהוא שלא מתאים לי". יש {{א|חיים כ|לך}} מזל שאני לא מתווכח איתך על כל ערך הזוי שכזה ו'''מחלל שם חב"ד שכזה!''' <צונזר>  {{*}} [[משתמש:חילזון|{{עיצוב גופן|גודל=4|צבע=אדום|גופן=נרקיסים|חילזון}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חילזון|{{עיצוב גופן|גודל=4|צבע=חום|גופן=נרקיסים|דף השיחה שלי}}]] {{*}} 12:23, 21 באוגוסט 2023 (UTC)
:::::אחר בקשת מחילה על האיחור: לשמחתי איני בקי במתרחש בוואטסאפ, אם פספסתי משהו מענין - אתה יודע את כתובת המייל שלי. לא העליתי את הנושא, שיחזרתי לגירסא ישנה מעריכות של אחרים (משחיתים?). עכ"פ, איזה ניסוח היית מציע?
::::::::{{א|חב"דפדי פעיל}} אני {{בעד חזק}}--[[משתמש:הקצנה|הקצנה]] - [[שיחת משתמש:הקצנה|שיחה]] ~ '''[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|<span style="color: {{#בחר:שחור|שחור=black|אדום=red|כתום=orange|צהוב=yellow|ירוק=green|חום=brown|אפור=Gray|כחול=blue|סגול=purple|#ברירת מחדל=}};">יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד</span>]]''' ~ [[י"ג באלול]] [[ה'תשפ"ג]]  13:14, 30 באוגוסט 2023 (UTC)
:::::בכוונה נזהרתי בניסוחיי, כי איני רוצה לכתוב שמאן דהוא יוצא מחסידות חב"ד בגלל (חוסר) דעתו הפסולה, אם בענין הציונות ואם בנושאים אחרים - ויוכיחו על כך רבותינו נשיאנו שלא הוקיעו חסרי דעה מחב"ד (מלבד קרליבך). ויתירה מזו: האיש שיש לו הכי הרבה מכתבים ב[[אגרות קודש אדמו"ר שליט"א]] והיה איש של הרבי בהמון תחומים, החזיק בדעות שאינן תואמות לשיטת רבותינו בענין המדינה, כמצוטט בערכו ב(...). עם זאת ביחס לדעה הפסולה עצמה מותר להתבטא ביתר פסקנות. לכן מחק את המילים שציטטת בשמי ולא אמרתי ("אזי אינו חסיד חב"ד"), ותנוח דעתך. -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 07:49, כ"א באייר ה'תשע"ט
::::::::::{{בוצע}}--[[משתמש:הקצנה|הקצנה]] - [[שיחת משתמש:הקצנה|שיחה]] ~ '''[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|<span style="color: {{#בחר:שחור|שחור=black|אדום=red|כתום=orange|צהוב=yellow|ירוק=green|חום=brown|אפור=Gray|כחול=blue|סגול=purple|#ברירת מחדל=}};">יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד</span>]]''' ~ [[י"ג באלול]] [[ה'תשפ"ג]] 13:32, 30 באוגוסט 2023 (UTC)
::::::{{א|קרייזי אבאוט משיח|קרייזי}}, הציטוט ש(נראה לי) הינך מייחס אלי, נכתב על ידי אנונימי. השאלה היא מי '''אתה''' שתקבע ש'''הבנתך האישית''' היא הקובעת איזו דיעה "אינה שייכת לחסידות חב"ד, ואין טעם להתחשב בה"??? '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 21:33, 26 במאי 2019 (IST)
::::::::::: אני {{נגד}}. לא קשור. העובדה שבערך לא מוזכר כלום על המעמדים, כי באמת זה נושא נפרד שאינו חלק מהערך. ושייך יותר לתפילות ב770 וכיוצא בזה. --[[משתמש:מה עם ההתגלות?|מה עם ההתגלות?]] - [[שיחת משתמש:מה עם ההתגלות?|שיחה]], 13:51, י"ג באלול, ה'תשפ"ג 13:51, 30 באוגוסט 2023 (UTC)
:::::::[[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]], הרב זוין היה יר"ש וחסיד יותר ממך. ככל הנראה הוא גם ציית לרבי יותר ממך, ואיני רואה מקום להתגנדרות החסידית היתירה שלך, שאתה מחבב להפגינה בכל עת. אני מתנצל על ההתנגחות (כבר פעם שנייה), פשוט לא יכולתי להתאפק. ואגב, היו הרבה הרבה חסידי ורבני חב"ד שהיו ציוניים, לכן היא אפשר להתייחס גם לדעה עצמה כדעה לא חב"דית, היינו שעדיין יש להתחשב בדעת החסיד האינדיבידואל. [[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]] - [[שיחת משתמש:תוקידידס|שיחה]], 04:07, כ"ב באייר, ה'תשע"ט 04:07, 27 במאי 2019 (IST)
::::::::[[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]], מדבריך מובן שדעת חסידי חב"ד היא דעת הרבי (ח"ו) ולפע"ד בהתדרדרות כזו מתי שהוא יגיע זמן שבפרט מסויים הרבי לא יוחשב כדעת חב"ד כי רוב החסידים יחשבו אחרת.... מגוחך!
::::::::על כן אני חושב שדעת הרבי היא דעת חב"ד ואנחנו מוזמנים להצטרף לדעה זו (- באם לא נרצה להצטרף לא ניכללבתוך דעת חב"ד!), ואם אתה חושב שיש לכתוב בערך [[ציונות]] שחלק מהחסידים מאמינים מציונות אז כמו שאמרתי לפני כן אין דעתך (עכ"פ בפרט זה) כדעת חב"ד.
::::::::ובנוגע לפועל, ע"פ [[שיחה:הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח#הערות כלליות|כללי חב"פדיה]] "כולנו מסכימים שחב"דפדיה צריכה להיות אתר אובייקטיבי, אבל גם אובייקטיביות בסופו של דבר נתונה לפרשנות. כמו שבחב"דפדיה ברור שהתורה אמת והיא נכתבת בצורה אובייקטיבית בהתאם לאמת זו, כך להבדיל בויקיפדיה האובייקיטביות אחרת... כך גם בעניינו חב"דפדיה צריכה להיות אובייקטיבית בכך שתשציג כל מידע ומקור מבוסס, יחד עם זאת '''חב"דפדיה נכתבת מתוך נקודת הנחה בסיסית שהרבי הוא נשיא הדור המשיח שבדור והוא חי וקיים''', הנושא הזה לא נתון לדיון". ולכן כמו שבערך [[הרבי כמלך המשיח#האמונה לאחר ג' בתמוז|הרבי כמלך המשיח]] לא יהיה כתוב שחלק מהחסידים מאמינים שהרבי הוא מלך המשיח (אף שישנם כאלה שחושבים כך) כך גם כאן לא יהיה שייך לכתוב שחלק מהחסידים מאמינים... והמ"י. - [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  09:38, 27 במאי 2019 (IST)
:::::::::{{א|חלוקת קונטרסים}}, כל מה שכתבת אינו רלוונטי, מפני שהדיון הוא על [http://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%A0%D7%A6%D7%97%D7%99%D7%95%D7%AA_%D7%97%D7%99%D7%99%D7%95_%D7%A9%D7%9C_%D7%94%D7%A8%D7%91%D7%99&diff=prev&oldid=320744 עריכתו זאת] של ידידי המשוגע. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 10:13, 27 במאי 2019 (IST)
::::::::::{{א|שף ויתיב}}, מחילה שלא התנסחתי במפורש כלפי האנונימי. מכיון שהנני מחפש לא לקבוע לפי דעתי האישית, חיפשתי את הנוסח שישקף את הקביעה שהרבי חי וקיים כפי שקבע '''הרבי''', באופן שלא יכלול הבנה אישית שלי או של אחרים (כאמור, הנוסח הכולל ביותר). מדבריך נשמע שיש לך נוסח כולל יותר וצמוד יותר לדברי הרבי - לפלא אם כן מדוע אינך חושף אותו.
::::::::::מה שכתב {{א|חלוקת קונטרסים}} אינו נוגע לעריכה אלא לדיון שהסתעף ממנה. אני מוכרח להצטרף לפליאתו על שיטת {{א|תוקידידס}} - הבאתי את הדוגמא מציונות במחשבה תמימה שזו דוגמא מובהקת שכולם יסכימו עליה, ולא פיללתי לחידוש מרעיש כזה - שחסידים יכולים "להכניס" כדעה חב"דית גם דעה מנוגדת במפורש לשיטת רבותינו! אדרבה, בחרתי את הדוגמא מהרב זווין (ולא משז"ר למשל) כדי להדגיש שגם מי שקטניו עבות ממתניי ביר"ש, חסידות '''והתקשרות''', ועפר אני לרגליו - זה לא מקנה לו זכות לטהר שרצים, ודעות פסולות הן דעות פסולות.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 10:37, כ"ב באייר ה'תשע"ט
:::::::::::{{קטן|הערת אגב (שאין צורך להתייחס אליה): עד כמה שבעיני שלילי להתנגח, שלילי פי כמה '''להתאפק''' מלהתנגח... וכמאמר החכם: "שנשבור אחד לשני בקבוק בראש, העיקר שנתדבר".}}  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 10:39, כ"ב באייר ה'תשע"ט
{{שבירה}}
{{אנחה עמוקה}}... מדוע כל פעם כשמגיע לענינים אלו חייבים לסבך כל דבר פי אלף ממה שהוא?


בוא אסכם אך ורק את הנקודות הרלוונטיות של הדיון:
== את"ל ==


{{א|קרייזי אבאוט משיח|ידידי המשוגע}} מתעקש שיהיה כתוב "החסידים מאמינים כך וכך", ולא "חלק מהחסידים מאמינים כך וכך". אני הקטן טוען שאין מקום לכתוב כך כי זה היפך המציאות. ידידי המשוגע טוען לאידך, שמי שאומר אחרת אינו חסיד, לפחות בענין זה (זוהי הקצנה מסויימת של מה שהוא אמר - ולמרות זאת, זה מה שעולה מדבריו). אני הקטן שואל מיהו ידידי המשוגע לקבוע מיהו חסיד ומי לא? {{א|חלוקת קונטרסים}} עונה, שאמנם ידידי המשוגע הוא אפס מאופס כשבאים לקבוע '''לכלל חב"ד''', אך '''בבמה אישית שלו''' (אנציקלופדיה משיחיסטית) הוא יכול לקבוע מי חסיד ומי לא. עד כאן סיכום הטענות דלעיל כפי שאני הבנתי אותם.
בסגנון בן המלך שנהיה ת.ה.  


אני הקטן חולק על קביעתו האחרונה של חלוקת קונטרסים, וסבור אשר אף '''אם''' יש מקום להתעלם מדיעות אחרות - הרי שוודאי לא כאן המקום לקבוע מי חסיד ומי לא.
מאחר ומה שאנו רואים לא נכון מילא כל השיחות שמצטטים לא נאמרו ורק היה נראה לנו
 
כמו כן, הנני חולק על ידידי המשוגע, הסבור כי הנוסח אותו הוא מציע כולל דיעות המוסכמות על רוב רובם של חסידי חב"ד.
 
ועכשיו, בואו והסיטו את הדיון שוב. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 10:47, 27 במאי 2019 (IST)
:לא ממש הבנתי למה {{א|שף ויתיב|חשבת}} שמה שכתבתי לא היה על עריכה זאת. תחילה הגבתי על הדיון לגבי מה ש{{א|תוקידידס|תוקי}} רשם שאפשר להתייחס לדעה הציונית כדעה חב"דית (ח"ו) והבהרתי שזה לא משנה מה ישנם אנשים אומרים אלא מה הרבי אומר... וזה דעת חב"ד (עיין ב[[משתמש:שף ויתיב|דף שיחתך]], במאמר ר' זושא), ולאחר מכן כתבתי בנוגע למעשה על השינוי האם לכתוב מאמינים או שחלק מאמינים שהרבי חי עניתי שצריך לכתוב ש"החסידים מאמינים".
:וכדי לשלול את שאלתך מדוע כל פעם כשמגיעים לעניינים אלה צריך להסתבך עניתי (לא למה מי שחושב כך לא נקרא חסיד - כי זה באמת לא יוביל לשום מקום גם לשיטתך, וכן לא באתי כאן להסביר מי נקרא חסיד ומי לא (ח"ו), אלא) שכך צריך לכתוב כאן ע"פ כללי חב"דפדיה.
:וכך אני מקווה שעניתי על שאלותיך האחרונות. - [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  12:53, 27 במאי 2019 (IST)
::ניכר שלא הובנתי כראוי. אין ספק וצל של ספק שחסידים נוהגים בדרך אותה הרבי מתווה ומורה כי בה נלך! ומי שאינו בכלל זה ככל הנראה לא מגדיר עצמו כחסיד... אך הסוגייה האמורה - הציונות - היא סוגייה לא פשוטה, ובהחלט יש מקום לומר שהפנים המרובות שהציונות לובשת ופושטת מאפשרות אף לחסיד מן השורה להתחבר או להזדהות עם ערכים כלשהם בציונות. גילוי נאות, בעבר קיננה בי חיבת ציון יתירה שכבר פגה, וכמעט שסר חינה בעיניי. [[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]] - [[שיחת משתמש:תוקידידס|שיחה]], 17:32, כ"ב באייר, ה'תשע"ט 17:32, 27 במאי 2019 (IST)
:::{{א|חלוקת קונטרסים}}, אם כבר לעיין בדף שיחתי, אז זה ב[[תבנית משתמש:ציוני]]. אך שוב סטינו, לא ביקשתי שיהיה כתוב "חלק מהחסידים מאמינים כך, וחלק מאמינים כך". אלא שלא יהיה כתוב '''שקר''' "החסידים מאמינים כך". מה לא הגיוני בזה? '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 21:24, 27 במאי 2019 (IST)
::::{{א|שף ויתיב}}, היה זכור לי שראיתי את זה שם, לאחר מכן כשחיפשתי אצלך לא מצאתי את זה אבל זה מפורסם בשם ר' זושא שאומר "אני לא חב"דניק - אני חסיד של הרבי" (לא מדוייק) ואכמ"ל.
::::בנוגע ל'שקר', אז כמו שכתבתי זה לא שקר, ומאחר ואין ענין לפתוח את הנושא מי נכלל בדעת חסידי חב"ד ומי בפרט מסויים אינו נכלל בדעת חסידי חב"ד כדאי שנגמור את הדיון כאן, ובאם ממש מפריע לך ה'שקר' תוכל לנסח את זה בצורה שונה: "וגם כיום חסידים מאמינים.." שכך זה פחות מוחלט. - [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  22:45, 27 במאי 2019 (IST)
:::::נו נו, הניסוח הנ"ל מקובל עלי. • '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 23:30, 27 במאי 2019 (IST)
 
== יחי המלך המשיח . '''''חייבים להכניס את זה בצורה כזאת שלא יורידו את זה עורכי האתר שליט"א''''' ==
 
בהתאם לאמונה זו היא גם צורת ההתנהגות היומיומית וההתייחסות לרבי בין החסידים. חסידי חב"ד כותבים אל הרבי באמצעות ספרי האגרות קודש שלו[23], נוסעים אליו לבית מדרשו 770 ומתייחסים למקום כאל מקומו העכשווי של הרבי[24], משתמשים בתארי החיים אליו - "שליט"א" או "שיל"ו" [-שיחיה לעולם ועד], ועוד. בהתאם למה שאמר הרבי ש"הנהגות נשיא הדור נצחיות הם" וכיוצ"ב התמימים ואנ"ש חסידי חב"ד מאמינים ובטוחים כי גם היום הרבי אומר שיחות, מתוועד, מחלק דולרים וכו' ואכן שלוש פעמים ביום בתחילת וסיום התפילה עושים שביל לרבי שיוכל לעבור בו בגוף גשמי ממש - כנ"ל -מכניסתו לביה"כ ועד לבימה, כמו"כ הרבי עולה לתןרה בינינ שני וחמישיעי לשלישי ובשבת למפטיר ובר"ח לרביעי וגם אז עושים שביל לרבי עד לבימת הקריאה ובחזרה, בנוסף כל יום ראשון לאחר מנחה הרבי מחלק דולרים בזאל למטה, כל שבת בשעה 13:30 הרבי יורד להתועדות שנמשכת כשעתיים שבסופה מחלק הרבי משקה לפעילים, בנוסף כל הפעולות שראינו שהרבי עשה בקביעות - אנחנו יודעים שהרבי עוושה אותם גם כיום שזה בין היתר גם כפרות, מים שלנו, שיחות, יחידויות כלליות, פני"ם, חלוקת לעקאח, פאראד, וכו' וכו'. כמובן שמסתמכים על השיחות ועל האגרות קודש שבאופן יומיומי הרבי מדריך את המשבקי"ם והועד המסדר מה ואיך לעשות
 
'''''חייבים להכניס את זה בצורה כזאת שלא יורידו את זה עורכי האתר שליט"א'''''
 
== ציון קיום ה"אנטי משיחיסטים" ==
 
אני חושב שאם חוצן היה קורא את הערך הוא היה מגיע למסקנה שנצחיות חייו של הרבי זהו דבר שמקובל בתור עובדה אצל כלל החסידים ולא רק קבוצה מסויימת (אפילו אם היא כוללת את כל חב"ד ואין לי שום מושג על המספרים עדיין יש קבוצה מאוד גדולה באופן יחסי שטוענת שלא) ובתור אנציקפלודיה אני חשוב שצריך להזכיר את זה
 
== מצוין ==
 
ערך טוב מאוד !
 
== מקורות ==
 
לפענ"ד כדאי מאוד להוסיף לערך קטעים משיחות שהרבי מה"מ מסביר על חייו הנצחיים של נשי"ד.
לדוגמא: שיחה לפרשת שמות לקו"ש חלק כ"ו, שיחת האזינו תש"נ (דברי משיח, תש"נ ח"א עמ' 53) ועוד ועוד.--[[משתמש:משהו|משהו]] - [[שיחת משתמש:משהו|שיחה]], 19:35, ח' באדר, ה'תשפ"א 19:35, 20 בפברואר 2021 (UTC) מתגיסיים ומרימים את כבוד ליובאוייטש. חבדפדיה.
:כמעט כל הקטעים מובאים בצורה אנציקלופדית. אין טעם להוסיף ציטוטים ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 22:48 • ח' באדר ה'תשפ"א
 
== משוב ==
 
הערך מוטה לגמרי, ומתעלם מהשיחות הרבות של הרבי ש"חיי הצדיק אינם חיים בשריים אלא חיים רוחניים" (תניא, אגרות קודש, כז) וכן ש"החיים הבשריים הם מוגבלים ואינם נצחיים" (תורת מנחם, תשי"ב, ח"ב, עמ' ש.) , מה גם ש"ע"פ תורה יש הגדרת טבע לעולם" ובמיוחד שנעשו דברים על פי הלכה (בנידון דידן - קבורה והלוויה) (לקו"ש, חל"ה, ויחי, שיחה ג') , מה שגם שהתשובה הפשוטה לדברי הרבי שיש בכל דור נשיא דור בגוף גשמי, הוא על פי שיחות הרבי ש"מה זרעו בחיים אף הוא בחיים" כאשר תלמידיו וחסידיו של הרבי מקיימים את הוראותיו אזי זה נחשב כאילו הוא חי בגוף גשמי (תורת מנחם, תשי"ד, ח"ב, עמ' 57.).
 
מחכה לתשובה.
 
== המציאות בטלה? ==
 
האם לכאורה כאשר יש סתירה בין דברי הרבי למציאות, אנו אמורים לנהוג ע"פ דברי הרבי, ולהגיד שהמציאות היא דמיון? הקורא בערך יקלוט שכן, וזאת ע"פ דברי הרבי שהביאו לכאן וסילפו אותם. אך מעיון קל בשיחות כ"ק אדמו"ר *** (מצונזר כפי כללי המדיניות הדיקטטורית של בדיחהפדי'ה), הרי שההפך הוא הנכון! בלי הסברים, בא נראה כיצד הרבי מתמודד עם שאלה בנושא זה (ואנוכי מדגיש בקווים):
 
'''"דובר לעיל אודות דברי כ"ק מו"ח אדמו"ר בי"ג תמוז אשתקד אודות חיים ארוכים, חיים אמיתיים בלי הפסק, כיון שעניני קדושה הם אין סוף, שהסיבה לכך שדיבר על זה בי"ג תמוז תש"ט (ולא בשנת תש"ח או תש"ז), היא, להיותו חג הגאולה האחרון לפני יו"ד שבט תש"י, שאז יש צורך להבהיר ("בַאווָארענען") הענין דחיים נצחיים...
 
'''גם בחיים ארוכים ועד חיים בלי הפסק – יתכן שכן הוא מצד המקרה, היינו, שבפועל לא הי' הפסק, אבל הי' יכול להיות גם להיפך. וכיון שבנדו"ד מדובר אודות מצב שלעיני בשר נראה שנעשה הפסק, ויתירה מזה, ע"פ שו"ע צריכים לעשות עכשיו כמה ע נינים כו', לכן מדייק {{קו תחתון|"חיים אמיתיים, חיים בלי הפסק"}} – חיים אמיתיים ונצחיים שלא שייך בהם הפסק. וטעם הדבר – כפי שממשיך ומסיים – {{ציטוטון|{{קו תחתון|לפי שחיים אמיתיים הם קדושה}}}}, וקדושה היא אין-סוף. – האמת היא שענין זה מובן ממ"ש באגה"ק "שחיי הצדיק אינם חיים בשריים כי אם חיים רוחניים שהם אמונה ויראה ואהבה", שהרי, בנוגע לחיים רוחניים בכלל, ובפרט אמונה יראה ואהבה, מבין כאו"א (גם שכל גס) שלא שייך ענין של מיתה, ואינם בגדר זה כלל, אבל, ענין זה נכתב מכמה שנים, ואף אחד אינו מתבונן בזה, משא"כ בענין שאמר כ"ק מו"ח אדמו"ר בתקופה האחרונה ועתה יצא-לאור בדפוס'''". מתוך - תורת מנחם, כרך א' תש"י עמ' 129. ודו"ק. [[משתמש:מבקר|מבקר]] - [[שיחת משתמש:מבקר|שיחה]], 07:36, כ"ג באב, ה'תשפ"א 07:36, 1 באוגוסט 2021 (UTC)
:משועמם יקר. מבינים אותך. חזרת מאיזה קעמפ \ ישיבת קיץ ונורא משעמם לך. יש הרבה דרכים טובות לפרוק את השיעמום ואחת מהם זה בעריכה מועלת בחב"דפדיה. לבלבל את המוח זו לא אופציה. הבדיחות שלך על בדיחהפדיה מצחיקות בקושי את עצמך. בהצלחה בפריקת השיעמום באמצעים מועלים לפרט ולכלל...
::אנונימי, כדאי שתיצור חשבון כך אוכל לתקשר עמך טוב. עצוב לי שהגעתם למצב בו אתם קוראים לדברי הקודש של הרבי מחב"ד כ"בלבול מוח" רח"ל הי' לא תהי'!. גם אם גישת הרבי בנושא זה לא כגישתך, אתה מוזמן ללכת לחסידות אחרת ולהנות שם ממיטב האדמו"רים והמשב"קים, אך בחב"ד יש דרך ורבי אחד שלפיו הולכים. אם זה לא היה עצוב אכן הייתי צוחק, אך מה לעשות שאתר שמדיניותו היא כנגד דעת חסידי והרבי מחב"ד בראשם, קורא לעצמו בשם חב"ד. ההתנהלות פה היא לצערנו אכן כבדיחה. מה שגרם לי לחשוף את שמה האמיתי והלא נעים. הגם לכבוש את המלכה עמי בביתי?! נ.ב: אם תשובה עניינית אין לכם, לפחות תודו שאתר זה לא מתנהג כגישת הרבי *** (כנ"ל). [[משתמש:מבקר|מבקר]] - [[שיחת משתמש:מבקר|שיחה]], 09:47, כ"ג באב, ה'תשפ"א 09:47, 1 באוגוסט 2021 (UTC)

גרסה מ־11:05, 26 באוגוסט 2024

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

דף ארכיון 1








הוספה לערך

אולי ראוי להוסיף לערך תמונה מ(המקום של לכל הפחות) הרבי שליט"א מלך המשיח לאחר שנת תשנ"ד ♦ נכתב על ידי חב"דפדי פעיל (שיחה) • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד • בשעה 13:48, כ"ז בתמוז, ה'תשפ"ג (16 ביולי למניינם), ימות המשיח

חב"דפדי פעיל, שמת לב מה כתבת? תמונה של הרבי לאחר שנת תשנ"ד? באורך פלא, אין תמונה כזו...  •  חילזון  •  דף השיחה שלי  •  18:02, 20 באוגוסט 2023 (UTC)
חילזון אתה זה שלא שואף לאובייקטיביות!. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (18:59, ג' באלול, ה'תשפ"ג)
חילזון הוא אומר שיש לו ושואל אם מנהלי האתר מסכימים להעלות אותה ולכן אין שום עניין שתערב --חיים כ - מסמ ציכל - ד' באלול ה'תשפ"ג - 11:53, 21 באוגוסט 2023 (UTC)
יוסף בן מלמד, לא כתבתי בשום מקום שאני שואף לאובייקטיביות. חיים כ, האם לחב"דפדי פעיל יש גם תמונות של אליהו הנביא, אני אשמח לראות. ואגב, אני ממש בעד חזק שיעלה את התמונה הזו, ונראה מה היא... חוץ מזה, הוא לא אמר שיש לו אלא שכדאי להעלות לאתר.  •  חילזון  •  דף השיחה שלי  •  12:00, 21 באוגוסט 2023 (UTC)
חילזון אנסח בשבילך יש לו תמונה שהוא (וכנראה עוד אנשים) טוען שזה הרבי. ואתה לא חייב להתווכח כל פעם שכותבים משהוא שלא מתאים לך זו לא דרכה של חב"דפדיה --חיים כ - מסמ ציכל - ד' באלול ה'תשפ"ג - 12:18, 21 באוגוסט 2023 (UTC)
חיים כ, מקווה שהפנמת ותקיים סוף כל סוף את מה שכתבת: "ואתה לא חייב להתווכח כל פעם שכותבים משהוא שלא מתאים לך זו לא דרכה של חב"דפדיה". סוף דיון, כי אני פשוט לא רוצה להיחסם... זה מה שקורה כשאני קצת "מתווכח כל פעם שכותבים משהוא שלא מתאים לי". יש לך מזל שאני לא מתווכח איתך על כל ערך הזוי שכזה ומחלל שם חב"ד שכזה! <צונזר>  •  חילזון  •  דף השיחה שלי  •  12:23, 21 באוגוסט 2023 (UTC)
חב"דפדי פעיל אני בעד חזק--הקצנה - שיחה ~ יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד ~ י"ג באלול ה'תשפ"ג 13:14, 30 באוגוסט 2023 (UTC)
בוצע--הקצנה - שיחה ~ יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד ~ י"ג באלול ה'תשפ"ג 13:32, 30 באוגוסט 2023 (UTC)
אני נגד. לא קשור. העובדה שבערך לא מוזכר כלום על המעמדים, כי באמת זה נושא נפרד שאינו חלק מהערך. ושייך יותר לתפילות ב770 וכיוצא בזה. --מה עם ההתגלות? - שיחה, 13:51, י"ג באלול, ה'תשפ"ג 13:51, 30 באוגוסט 2023 (UTC)

את"ל

בסגנון בן המלך שנהיה ת.ה.

מאחר ומה שאנו רואים לא נכון מילא כל השיחות שמצטטים לא נאמרו ורק היה נראה לנו